Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW f87 M2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Weegt maar 700kg... koppel was niet nodig... en zeker niet om te crossen op een weide.
    In de wei heb je geen tragere voorgangers die je voorbij moet hee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Klinkt allemaal nog heel recent
      Nog gezwengeld ? Grapje zulle... maar lijkt inderdaad niet heel erg lang geleden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

Mensen kunnen steeds slechter autorijden, dus fabrikanten gaan steeds meer auto's maken die beter passen bij de beperkingen van de automobilist.
        Wat voor een zever is dat nu weer?
        Auto's zijn gewoon geëvolueerd en gemiddeld pakken krachtiger geworden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Ge kunt ook terug naar paard en kar....

De openbare weg is gewoon te druk om je nog veel rijplezier te gunnen.
          Zelf schakelen is zo 1990... Ik heb daar echt geen zin meer in. Been there, done that, move on.
          Vind ik ook.

Rustig cruisen van zone 50 naar 30 en terug naar 50, even 70. Dan nog eens een file voor de verandering, een wegomlegging,... . En de automaat lekker in comfortstand.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

In de wei heb je geen tragere voorgangers die je voorbij moet hee
            Nee, om een koe in te halen heb je geen M2 nodig.
            Dan is een Dacia Duster 4WD met ESP veel beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Nee, om een koe in te halen heb je geen M2 nodig.
              Dan is een Dacia Duster 4WD met ESP veel beter.
              Ma zonder ESP is 't wel plezanter he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Toen moest ge ne choque (of hoe schrijf je dat)
                Met een balpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Met een balpen.
                  Ga sebiet is proberen op d’een ipad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Vind ik ook.

Rustig cruisen van zone 50 naar 30 en terug naar 50, even 70. Dan nog eens een file voor de verandering, een wegomlegging,... . En de automaat lekker in comfortstand.
                    Ze beginnen het in te zien... .

Comment

Tja, ik heb leren rijden met een auto zonder ABS, electronisch slipdifferentieel, airbag,... stuurbekrachtiging was al heel bijzonder.
                      Toen moest je nog leren rijden in de sneeuw, regen. Noodstop maken... pompend remmen,.. leren vertrekken in de sneeuw...
                      Yep, hier ook oor. Ik rij ondertussen al bijna 15 jaar automaat. Mens krijgt hierdoor zoveel rust & vrije tijd om alles waar te nemen. Enkel op vakantie roeren we nog eens in de pot.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Hier ondertussen 7 jaar met een automaat en ik moet niks anders meer hebben, zeker niet voor dagelijks gebruik.
                        Als onze camionet op het werk aan vervanging toe is zou ik daar ook graag een automaat in zien, maar denk dat die kans klein gaat zijn.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Mogelijk heeft mijn volgende geen versnellingen meer...

Versnellingen/automaat is zo passee....

Comment

Mogelijk heeft mijn volgende geen versnellingen meer...
                            Variomatic ?

Comment

• electromotor...
                              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                electromotor...
                                weet ik wel was grapje

waarom brengen versnellingen geen meerwaarde bij electromotoren ? Omdat die quasi onbeperkt toeren aankunnen ?

Comment

• Heb wel al ergens gelezen dat het een voordeel zou kunnen zijn om wel een versnellingsbak op een elektrische auto te plaatsen, het zou ervoor zorgen dat ze zuiniger gaan rijden en dus een grotere autonomie krijgen. Begrijp dus niet dat ze dat nog niet doen.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• versnellingsbak is volgens mij overbodig omdat je altijd onmiddelijk vol vermogen hebt.
                                    windturbines die rechtstreeks op een generator zitten hebben ook geen versnellingsbak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Heb wel al ergens gelezen dat het een voordeel zou kunnen zijn om wel een versnellingsbak op een elektrische auto te plaatsen, het zou ervoor zorgen dat ze zuiniger gaan rijden en dus een grotere autonomie krijgen. Begrijp dus niet dat ze dat nog niet doen.
                                      De eerste Tesla roadster had een 2 bak... Maar afgevoerd.. was om hogere topsnelheid te halen. Meen ik ergens gelezen te hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                        versnellingsbak is volgens mij overbodig omdat je altijd onmiddelijk vol vermogen hebt.
                                        windturbines die rechtstreeks op een generator zitten hebben ook geen versnellingsbak
                                        Wat maken ze dan bij ZF Wind?
                                        Windturbines hebben zeker en vast een versnellingsbak!

Electroauto heeft geen bak, omdat een electromotor een hoog startkoppel heeft (koppel bij 0 tr/min).
                                        En omdat de koppelcurve behoorlijk vlak is over het hele bereik, en je hoge toerentallen kan halen heb je dus geen versnellingen.
                                        Versnellingsbak kost geld, en vreet ook een deel van het vermogen.

Comment

• je hebt windmolens met en zonder versnellingsbak (vestas is een vb met, enercon en siemens zonder)

Comment

Working...
                                          X