ImageUploadedByTapatalk1444812941.276535.jpg
Embargo's zijn er om gebroken te worden, zo lijkt het. Ook bij de BMW M2 was het weer prijs: gistermiddag lag alle info al op straat, met dank aan een uitgelekte spread uit het magazine van onze Engelse collega's van Auto Express.
De meeste informatie over de M2 is dus al bekend, maar voor de volledigheid gieten we het nog even in een notendop. De aandrijving wordt verzorgd door een zes-in-lijn met dubbele turbo, die er 370 pk en 465 (500 in overboost) Nm uit perst. Daarmee zit je met DCT-automaat in 4,3 seconden op de 100, met handbak duurt de sprint 0,2 seconden langer. De topsnelheid bedraagt 250 km/h, zonder begrenzer en met M Drivers Package kun je doortrekken tot 270 km/h.
Het gemiddelde verbruik ligt op 8,5 l/100 km voor de versie met handgeschakelde zesbak, de CO2-uitstoot bedraagt 199 g/km. Voor de M2 met zeventraps DCT-automaat zijn deze cijfers respectievelijk 7,9 l/100 km en 185 g/km.
De wielophanging bestaat deels uit componenten die ook voor de M3/M4 worden gebruikt. Optimale tractie wordt gegarandeerd door het elektronische M-differentieel. Bestuurders die graag de limieten opzoeken, kunnen de M Dynamic Mode van het stabiliteitssysteem inschakelen, waarmee de elektronica de achterkant toestaat (tot op zekere hoogte) uit te breken.
Behalve aan het broodnodige spoilerwerk herken je een M2 aan z'n vier uitlaten en de 19-inch lichtmetalen wielen. Binnenin wordt er weer kwistig met koolstofvezel en M-labeltjes gestrooid en BMW gebruikt alcantara voor de afwerking van de middenconsole en de portieren. Blauwe stiksels zorgen voor het nodige contrast.
BMW levert de M2 in Nederland standaard met DCT-automaat. Het prijskaartje bedraagt 79.990 euro. Wat de versie met handbak kost, is nog niet bekend. De kleine powercoupé staat vanaf 16 april bij de dealers.
Embargo's zijn er om gebroken te worden, zo lijkt het. Ook bij de BMW M2 was het weer prijs: gistermiddag lag alle info al op straat, met dank aan een uitgelekte spread uit het magazine van onze Engelse collega's van Auto Express.
De meeste informatie over de M2 is dus al bekend, maar voor de volledigheid gieten we het nog even in een notendop. De aandrijving wordt verzorgd door een zes-in-lijn met dubbele turbo, die er 370 pk en 465 (500 in overboost) Nm uit perst. Daarmee zit je met DCT-automaat in 4,3 seconden op de 100, met handbak duurt de sprint 0,2 seconden langer. De topsnelheid bedraagt 250 km/h, zonder begrenzer en met M Drivers Package kun je doortrekken tot 270 km/h.
Het gemiddelde verbruik ligt op 8,5 l/100 km voor de versie met handgeschakelde zesbak, de CO2-uitstoot bedraagt 199 g/km. Voor de M2 met zeventraps DCT-automaat zijn deze cijfers respectievelijk 7,9 l/100 km en 185 g/km.
De wielophanging bestaat deels uit componenten die ook voor de M3/M4 worden gebruikt. Optimale tractie wordt gegarandeerd door het elektronische M-differentieel. Bestuurders die graag de limieten opzoeken, kunnen de M Dynamic Mode van het stabiliteitssysteem inschakelen, waarmee de elektronica de achterkant toestaat (tot op zekere hoogte) uit te breken.
Behalve aan het broodnodige spoilerwerk herken je een M2 aan z'n vier uitlaten en de 19-inch lichtmetalen wielen. Binnenin wordt er weer kwistig met koolstofvezel en M-labeltjes gestrooid en BMW gebruikt alcantara voor de afwerking van de middenconsole en de portieren. Blauwe stiksels zorgen voor het nodige contrast.
BMW levert de M2 in Nederland standaard met DCT-automaat. Het prijskaartje bedraagt 79.990 euro. Wat de versie met handbak kost, is nog niet bekend. De kleine powercoupé staat vanaf 16 april bij de dealers.
Comment