Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW f87 M2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW f87 M2

    ImageUploadedByTapatalk1444812941.276535.jpg
    Embargo's zijn er om gebroken te worden, zo lijkt het. Ook bij de BMW M2 was het weer prijs: gistermiddag lag alle info al op straat, met dank aan een uitgelekte spread uit het magazine van onze Engelse collega's van Auto Express.

    De meeste informatie over de M2 is dus al bekend, maar voor de volledigheid gieten we het nog even in een notendop. De aandrijving wordt verzorgd door een zes-in-lijn met dubbele turbo, die er 370 pk en 465 (500 in overboost) Nm uit perst. Daarmee zit je met DCT-automaat in 4,3 seconden op de 100, met handbak duurt de sprint 0,2 seconden langer. De topsnelheid bedraagt 250 km/h, zonder begrenzer en met M Drivers Package kun je doortrekken tot 270 km/h.

    Het gemiddelde verbruik ligt op 8,5 l/100 km voor de versie met handgeschakelde zesbak, de CO2-uitstoot bedraagt 199 g/km. Voor de M2 met zeventraps DCT-automaat zijn deze cijfers respectievelijk 7,9 l/100 km en 185 g/km.

    De wielophanging bestaat deels uit componenten die ook voor de M3/M4 worden gebruikt. Optimale tractie wordt gegarandeerd door het elektronische M-differentieel. Bestuurders die graag de limieten opzoeken, kunnen de M Dynamic Mode van het stabiliteitssysteem inschakelen, waarmee de elektronica de achterkant toestaat (tot op zekere hoogte) uit te breken.

    Behalve aan het broodnodige spoilerwerk herken je een M2 aan z'n vier uitlaten en de 19-inch lichtmetalen wielen. Binnenin wordt er weer kwistig met koolstofvezel en M-labeltjes gestrooid en BMW gebruikt alcantara voor de afwerking van de middenconsole en de portieren. Blauwe stiksels zorgen voor het nodige contrast.

    BMW levert de M2 in Nederland standaard met DCT-automaat. Het prijskaartje bedraagt 79.990 euro. Wat de versie met handbak kost, is nog niet bekend. De kleine powercoupé staat vanaf 16 april bij de dealers.

  • #2
    Hier alle officiële foto's:
    BMW's spirituele opvolger van de BMW 1 Reeks M Coupé is klaar. Met een M2-badge op de kofferklep en 370 pk onder de kap. De Audi RS 3 Sportback kan op z'n tellen letten.
    2014 BMW F32 420 dA M-pakket
    2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
    2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
    2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

    Comment


    • #3
      Ziet er echt goed uit, en zeken in dat blauw

      Comment


      • #4
        Zie ik nu net dat ie niet sneller is dan mijn cupra op de ring? Dat kan toch niet :/

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
          Zie ik nu net dat ie niet sneller is dan mijn cupra op de ring? Dat kan toch niet :/
          Zegt genoeg over de Cupra.

          Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Ik vind 'em persoonlijk nogal protserig. Maar misschien is dat wat de doelgroep verwacht.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
              Zie ik nu net dat ie niet sneller is dan mijn cupra op de ring? Dat kan toch niet :/
              Gewoon triestig is het.
              Classic cars on demand

              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

              - It's time to make your dream come true -

              Comment


              • #8
                Opt eerste zicht blijf ik de 1M veel vetter vinden dan deze M2.

                Tis wachten tot we hem irl mogen bewonderen. Maar Opt eerste zicht ist idd maar zozo....

                De spiegels zijn idd bagger. Hadden ze toch net iets beter hun best mogen doen vind ik

                Comment


                • #9



                  Ik vind 'm wel geslaagd hoor, misschien een beetje overstyled. Ik zou niet twijfelen, zeker als je ziet wat ze nog vragen voor de 1.
                  Deze M2 gaat vanaf 57k dacht ik.

                  Comment


                  • #10
                    Meen op Pistonheads gelezen te hebben dat ze deze ook in beperktere reeks gaan uitbrengen...
                    Ga me moeten inhouden want dit is helemaal mijn ding.

                    Comment


                    • #11
                      Als ie nu even snel is of niet als mijn cupra, ik neem hem prachtig design en techniek!

                      Comment


                      • #12
                        ik vind er niks aan...

                        Ik zou nog steeds een RS3 nemen.
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                        Comment


                        • #13
                          Toch wel een tegenvaller, zo mooi vind ik hem niet.

                          Comment


                          • #14
                            De 1M vond ik cool omwille van z'n kwaliteiten en uitstraling, monsterachtig mooi (maar echt niet moeders mooiste).

                            De M2 is anders, om de één of andere reden zag ik hier meer potentieel in.
                            De lichtunits van de 2 serie spreken mij sowieso al meer aan, waardoor de snoet één van de knapste -zo niet de knapste- uit het gamma is.
                            Had zelfs schrik dat ik hem zou prefereren boven de M4....
                            maar nee...
                            ze hebben weer iets speciaals willen doen.
                            Ik vond 'em knapper toen dat ding nog met camouflage rondreed.

                            Misschien kan de aftermarket scene een ander type bumper verzinnen?
                            Iets ingetogener variant van de voorste bumper kan deze auto wel gebruiken, want de bredere wielkasten zijn onderscheidend genoeg cfr, Lancia Delta Integrale, BMW E30 M3, ...
                            en al die "triangular shit" kunnen ze beter achterwege laten.

                            Comment


                            • #15
                              Ook wel interessant dat de wagen met 19inch komt standaard... is dat een stille hint?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                en al die "triangular shit" kunnen ze beter achterwege laten.
                                Idd.. VW, Audi, Skoda, Seat etc. zijn in hetzelfde bedje ziek..


                                En 't logo zit tegenwoordig al op de bumper ipv de motorkap. Vond de 1M ook knapper. Die zag/ziet er echt dik uit, zonder te veel tirlantijntjes. De nieren van de 2 coupé zien er precies ook wat uit als de wenkbrauwen van een vrouw die net een facelift gehad heeft.

                                E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                Comment


                                • #17
                                  Knap geluid

                                  Comment


                                  • #18
                                    Wat een lelijke hond . Geef mij maar een M3 of M4 .

                                    Comment


                                    • #19
                                      M3, M4 is een sjonnie bak.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                        M3, M4 is een sjonnie bak.
                                        Laat staan M reeksen . Ik vind iedere bmw sjonnie.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X