Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW f87 M2
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk BerichtenJa.., da's een hele mooie. Met alle Performance Parts, kooi en nog veel meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten... maar deze wagen is dan ook voor een heel speciaal doel geconcipieerd.
opvallen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichtenopvallen ?BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
They tested the M2 (with DKG/DCT) this Monday in Hockenheim at 7 degrees C (vs. a CLA45 AMG). Highlights:
- 1:12.5 min Hockenheim short
- weighed at 1572kg (all fluids, no driver)
- 0-100 km/h at 4.5s and 0-200 km/h at 16.3s (loaded with 2 persons)
- braking from 100 km/h: 33.8m, from 200 km/h: 132.7m
So, compared to the values from Auto Zeitung quite a bit faster at Hockenheim, but slower in acceleration (probably due to loading). Braking performance is top, weight not so much.
Some reference values of other cars, tested in different issues of SportAuto in (presumably) the similar conditions / conventions:
- M235i (Auto, Supertest 4/2015): 1:15.4min Hockenheim, 1542kg, 0-100 in 4.8s, 0-200 in 18.5s, 100-0 braking in 34.7m, 200-0 braking in 142.4m
- 1M (Supertest 7/2011): 1:14.1min Hockenheim, 1513kg, 0-100 in 4.7s, 0-200 in 17.2s, 100-0 braking in 35.0m, 200-0 braking in 133.0m
- M4 (DKG, tested three times 7/2014 (Supertest) [11/2014, 4/2015]): 1:12.8min [1:13.6 and 1:12.6] Hockenheim, 1615kg [1618, 1614], 0-100 in 4.2s [4.3, 4.3], 0-200 in 13.7s [13.8, 14.1], 100-0 braking in 34.3m [35.5, 35.0], 200-0 braking in 142.7m [136.8, 140.4]
- A45 AMG (DCT, 381hp version with semi slicks, Supertest 2/2016): 1:13.5min Hockenheim, 1574kg, 0-100 in 4.2s, 0-200 in 16.4s, 100-0 braking in 32.6m, 200-0 braking in 129.2m
- Audi RS3 (DCT, 367hp version, tested 7/2015): 1:14.5min Hockenheim, 1599kg, 0-100 in 4.2s, 0-200 in 16.0s, 100-0 braking in 37.3m, 200-0 braking in 145.3m (brakes tested again 3/2016: 100-0 in 33.6m, 200-0 in 140.9m)
- Ford Mustang GT (manual, 421hp V8, tested 9/2015): 1:13.8min Hockenheim, 1729kg, 0-100 in 5.3s, 0-200 in 16.9s, 100-0 braking in 34.9m, 200-0 braking in 134.5m
- Cayman GT4 (manual, 385hp, Supertest 5/2015): 1:10.1min Hockenheim, 1379kg, 0-100 in 4.5s, 0-200 in 14.5s, 100-0 braking in 32.9m, 200-0 braking in 129.8m
Bron: BimmerpostBMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk BerichtenToch respect voor die 2l 4cyl die quasi gelijke prestaties neerzet qua acceleratie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk BerichtenToch respect voor die 2l 4cyl die quasi gelijke prestaties neerzet qua acceleratie
Als ik deze cijfers zie vraag ik mij ook af waarom je noodzakelijk voor een m2 ipv m235i zou gaan. Langs andere kant als je die m235i gaat aankleden is prijsverschil met de standaard goed uitgeruste m2 niet echt meer aanwezig denk ik.
Comment
-
Toch rijst de vraag welke motor het langst zal meegaan. Uit een 4cyl. zo'n prestaties puren lijkt mij met wat gezond boerenverstand op zijn minst beangstigend.Nu.., ik besef ook dat tijden veranderen en dat elke constructeur probeert zuiniger motoren te produceren, maar ik stel vast dat BMW bij zijn meest performante modellen steevast bij de zes cyl. blijft. Het zal nu mijn 3de BMW 6cyl. op rij worden en nog nooit problemen ondervonden met dergelijke blok.BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk BerichtenDus BMW staat achter omdat ze 2 cyl en 1000cc extra nodig heeft tov de merc? ...
Comment
-
Bmw f87 m2
Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk BerichtenToch rijst de vraag welke motor het langst zal meegaan. Uit een 4cyl. zo'n prestaties puren lijkt mij met wat gezond boerenverstand op zijn minst beangstigend.Nu.., ik besef ook dat tijden veranderen en dat elke constructeur probeert zuiniger motoren te produceren, maar ik stel vast dat BMW bij zijn meest performante modellen steevast bij de zes cyl. blijft. Het zal nu mijn 3de BMW 6cyl. op rij worden en nog nooit problemen ondervonden met dergelijke blok.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk BerichtenInderdaad. De zescilinders mogen nog zo bejubeld worden, veel verschil is er niet meer qua tijden. Kan wel allemaal anders aanvoelen maar toch...
Als ik deze cijfers zie vraag ik mij ook af waarom je noodzakelijk voor een m2 ipv m235i zou gaan. Langs andere kant als je die m235i gaat aankleden is prijsverschil met de standaard goed uitgeruste m2 niet echt meer aanwezig denk ik.
"M235 vs M2
Let’s get to it, I currently drive an M235 with the 8 speed auto and I’ve taken the 235 on a few track days so far.
M235 vs M2. Night and day, It’s definitely more than just a tuned m235.
Anyone who looks at the numbers and feels disappointed really needs to drive this car before coming to a conclusion.
Exhaust, especially on start up, sounds perfect. It has a similar note to the m235 with the valves open, but louder and more aggressive, I wouldn’t spend the money changing it.
The DCT really changes the character of the car compared to the 8 speed in the m235, throttle control really feels more connected and direct. Handling wise the m235 is already great and balanced, so it’s hard to imagine they could’ve made it better, but they did. Where the m235 might have slight body roll in corners, the M2 has none, it feels flatter in the corners and it can handle the increased power with ease, the car doesn’t feel overpowered or underpowered. Looking at numbers and comparing the m235 you might wish for more power, but imo this car doesn’t need it.
Interior not much to say here, it’s the same as the m235, the cf trim is ok, but I preferred the glossy cf trim in the m3/4. And I kind of like the aluminum hex trim on the m235 better, but that’s a small detail and not that big of a deal.
"
Bron : Bimmerpost
BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk BerichtenThey tested the M2 (with DKG/DCT) this Monday in Hockenheim at 7 degrees C (vs. a CLA45 AMG). Highlights:
- 1:12.5 min Hockenheim short
- weighed at 1572kg (all fluids, no driver)
- 0-100 km/h at 4.5s and 0-200 km/h at 16.3s (loaded with 2 persons)
- braking from 100 km/h: 33.8m, from 200 km/h: 132.7m
So, compared to the values from Auto Zeitung quite a bit faster at Hockenheim, but slower in acceleration (probably due to loading). Braking performance is top, weight not so much.
Some reference values of other cars, tested in different issues of SportAuto in (presumably) the similar conditions / conventions:
- M235i (Auto, Supertest 4/2015): 1:15.4min Hockenheim, 1542kg, 0-100 in 4.8s, 0-200 in 18.5s, 100-0 braking in 34.7m, 200-0 braking in 142.4m
- 1M (Supertest 7/2011): 1:14.1min Hockenheim, 1513kg, 0-100 in 4.7s, 0-200 in 17.2s, 100-0 braking in 35.0m, 200-0 braking in 133.0m
- M4 (DKG, tested three times 7/2014 (Supertest) [11/2014, 4/2015]): 1:12.8min [1:13.6 and 1:12.6] Hockenheim, 1615kg [1618, 1614], 0-100 in 4.2s [4.3, 4.3], 0-200 in 13.7s [13.8, 14.1], 100-0 braking in 34.3m [35.5, 35.0], 200-0 braking in 142.7m [136.8, 140.4]
- A45 AMG (DCT, 381hp version with semi slicks, Supertest 2/2016): 1:13.5min Hockenheim, 1574kg, 0-100 in 4.2s, 0-200 in 16.4s, 100-0 braking in 32.6m, 200-0 braking in 129.2m
- Audi RS3 (DCT, 367hp version, tested 7/2015): 1:14.5min Hockenheim, 1599kg, 0-100 in 4.2s, 0-200 in 16.0s, 100-0 braking in 37.3m, 200-0 braking in 145.3m (brakes tested again 3/2016: 100-0 in 33.6m, 200-0 in 140.9m)
- Ford Mustang GT (manual, 421hp V8, tested 9/2015): 1:13.8min Hockenheim, 1729kg, 0-100 in 5.3s, 0-200 in 16.9s, 100-0 braking in 34.9m, 200-0 braking in 134.5m
- Cayman GT4 (manual, 385hp, Supertest 5/2015): 1:10.1min Hockenheim, 1379kg, 0-100 in 4.5s, 0-200 in 14.5s, 100-0 braking in 32.9m, 200-0 braking in 129.8m
Bron: Bimmerpost
Dacht persoonlijk dat de M2 afstand zou nemen van de AMG maar blijkt dus niet echt het geval in deze test.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door newadrieke Bekijk BerichtenEigenlijk hadden ze deze test moeten doen tegen de gewone A45 AMG. Volgens mij ligt die dichterbij als concurrent bij een M2. Al blijft de M2 een coupe en is dus veel minder practisch in dagelijks gebruik.
Dacht persoonlijk dat de M2 afstand zou nemen van de AMG maar blijkt dus niet echt het geval in deze test.
Ook eens een configuratie gedaan met dezelfde opties als de M2. Komt nog op 1000€ duurder. Schandalig duur dus dat karretje voor wat je krijgt van motorstatie..Last edited by febrero; 14/03/2016, 19:15.BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk BerichtenGe moet natuurlijk geen appelen met peren vergelijken. De bedoeling was 2 coupés te vergelijken hé. Iemand die meer plaats nodig heeft of kinderen heeft kan daar niks mee doen. Het is om te beginnen al niet praktisch om kinderen in en uit te laden. het zou inderdaad kunnen dat het compact model beter scoort. Maar met een viercilindertje zo'n performances halen is niet normaal. Enfin mij zegt dit in elk geval niks hoor. Maar natuurlijk els zijn meug hé. Geef mij maar een zes.
Ook eens een configuratie gedaan met dezelfde opties als de M2. Komt nog op 1000€ duurder. Schandalig duur dus dat karretje voor wat je krijgt van motorstatie..
Comment
Comment