Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De openbare weg is gewoon te druk om je nog veel rijplezier te gunnen.
Zelf schakelen is zo 1990... Ik heb daar echt geen zin meer in. Been there, done that, move on.
Vind ik ook.
Rustig cruisen van zone 50 naar 30 en terug naar 50, even 70. Dan nog eens een file voor de verandering, een wegomlegging,... . En de automaat lekker in comfortstand.
Rustig cruisen van zone 50 naar 30 en terug naar 50, even 70. Dan nog eens een file voor de verandering, een wegomlegging,... . En de automaat lekker in comfortstand.
Tja, ik heb leren rijden met een auto zonder ABS, electronisch slipdifferentieel, airbag,... stuurbekrachtiging was al heel bijzonder.
Toen moest je nog leren rijden in de sneeuw, regen. Noodstop maken... pompend remmen,.. leren vertrekken in de sneeuw...
Yep, hier ook oor. Ik rij ondertussen al bijna 15 jaar automaat. Mens krijgt hierdoor zoveel rust & vrije tijd om alles waar te nemen. Enkel op vakantie roeren we nog eens in de pot.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Hier ondertussen 7 jaar met een automaat en ik moet niks anders meer hebben, zeker niet voor dagelijks gebruik.
Als onze camionet op het werk aan vervanging toe is zou ik daar ook graag een automaat in zien, maar denk dat die kans klein gaat zijn.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Heb wel al ergens gelezen dat het een voordeel zou kunnen zijn om wel een versnellingsbak op een elektrische auto te plaatsen, het zou ervoor zorgen dat ze zuiniger gaan rijden en dus een grotere autonomie krijgen. Begrijp dus niet dat ze dat nog niet doen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
versnellingsbak is volgens mij overbodig omdat je altijd onmiddelijk vol vermogen hebt.
windturbines die rechtstreeks op een generator zitten hebben ook geen versnellingsbak
Heb wel al ergens gelezen dat het een voordeel zou kunnen zijn om wel een versnellingsbak op een elektrische auto te plaatsen, het zou ervoor zorgen dat ze zuiniger gaan rijden en dus een grotere autonomie krijgen. Begrijp dus niet dat ze dat nog niet doen.
De eerste Tesla roadster had een 2 bak... Maar afgevoerd.. was om hogere topsnelheid te halen. Meen ik ergens gelezen te hebben.
versnellingsbak is volgens mij overbodig omdat je altijd onmiddelijk vol vermogen hebt.
windturbines die rechtstreeks op een generator zitten hebben ook geen versnellingsbak
Wat maken ze dan bij ZF Wind?
Windturbines hebben zeker en vast een versnellingsbak!
Electroauto heeft geen bak, omdat een electromotor een hoog startkoppel heeft (koppel bij 0 tr/min).
En omdat de koppelcurve behoorlijk vlak is over het hele bereik, en je hoge toerentallen kan halen heb je dus geen versnellingen.
Versnellingsbak kost geld, en vreet ook een deel van het vermogen.
Comment