Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW f87 M2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten

De manuele versie zou 1500kg moeten moeten wegen, dit is 50kg minder dan de M2 Competition.
    & Hoeveel is dat beter tov de 'gewone' M2?
    Licht is het nog steeds niet hé.
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten

& Hoeveel is dat beter tov de 'gewone' M2?
      Licht is het nog steeds niet hé.
      50 kg winnen op zo'n wagen is al heel wat. Het leeggewicht van een 718 Cayman GT4 is 1495Kg.
      Last edited by febrero; 25/09/2019, 21:38.
      BMW M2 Coupé
      Audi S5
      Nobody is Perfect!

Comment

• There are Pretenders among us.....
        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• 450 PK

BMW M2 CS GELEKT

BMW begint met zijn afscheidsfeestje voor de M2 in de vorm van een CS-versie. Hoewel het afscheid natuurlijk treurig is, belooft het een leuk feestje te worden. Nog voordat BMW zelf de uitnodiging de deur uitstuurt, is de auto op het wereldwijde web gelekt.

Het Amerikaanse Jalopnik kreeg naar verluidt de foto’s in goed vertrouwen van BMW, maar publiceerde ze nog voordat de Duitsers een sein hadden gegeven dat dit mocht. Dat geeft ons de mogelijkheid om de auto eens goed te bekijken. De babyblauwe BMW M2 wordt als CS zowaar nog verder uitgebouwd met bijvoorbeeld een extra grote onderlip, een gleuf in de motorkap voor wat extra lucht en her en der koolstofvezel onderdelen. Verscheidene onderdelen worden in een contrasterende zwarte kleur geleverd, zoals het dak, de spiegelkappen en de omlijsting van de grille.

De BMW M2 CS belooft geen auto te zijn die het enkel van zijn uiterlijke aanpassingen moeten hebben. De zes-in-lijn 3,0-liter in de neus van de sportieve Bimmer krijgt een flinke update en is in de CS goed voor 450 pk en 550 Nm. Een sprint vanuit stilstand naar 60 mp/h belooft met deze auto binnen 3,8 seconden gepiept te zijn.

De auto wordt volgens onze Amerikaanse collega’s in een speciale oplage van 2.200 stuks gebouwd. De officiële onthulling volgt naar verwachting snel.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• UITZWAAIKNALLER

OFFICIEEL: BMW M2 CS

Gisteren verscheen de BMW M2 CS al te vroeg op internet maar nu is het moment daar dat BMW zélf het doek trekt van de gelimiteerde uitzwaai-editie van de M2 Coupé!

Is de 410 pk sterke M2 Competition je te mild? Dan kun je die op zijn beurt al extra potente variant van de BMW M2 Coupé laten staan en opteren voor deze M2 CS. Deze slechts in een beperkte oplage te bouwen M2 CS krijgt een 450 pk en 550 Nm sterke 3,0-liter grote zes-in-lijn onder de kap, een heftige machine waarmee de M2 CS de M2 Competition het spreekwoordelijke snot voor ogen rijdt.

De M2 CS schiet in 4 tellen vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h. Let wel, dat is de versie met zeventraps M DTC-automaat. De knalcoupé komt namelijk ook beschikbaar met een handgeschakelde zesbak. Wie het lef neemt voor die variant te gaan, moet stevig doorpoken om de M2 CS in 4,2 tellen naar een snelheid van 100 km/h te laten sprinten. De topsnelheid van de M2 CS ligt altijd op 280 km/h doordat het M Driver's Pack - dat de snelheidsbegrenzer aanpast - standaard is. Hetzelfde geldt overigens voor de aanwezigheid van een adaptief M-onderstel. Voorheen moest je daarvoor aankloppen bij grote broer M4. BMW's M-afdeling schroeft een set extra heftige remschijven op de M2 CS, exemplaren die voor en achter een diameter hebben van respectievelijk 40 en 38 centimeter. Uiteraard zijn ook de klauwen krachtiger dan die van de reguliere M2's. Koolstofkeramische remmerij is optioneel leverbaar.

Andere technische aanpassingen: BMW geeft de M2 CS onder meer een lichtgewicht veerpootbrug, een elektronisch aangestuurd sperdifferentieel én een aangepast uitlaatsysteem dat nog luider moet klinken dan het buizenstelsel onder de M2 Competition. Om de 19-inch wielen, die elk slechts 9 kilo wegen, zijn Michelin Pilot Sport Cup 2-banden gevouwen.

Vanbuiten is de M2 CS volgehangen met aerodynamische extraatjes die veelal zijn vervaardigd uit met koolstofvezel versterkte kunststoffen. Zowel de motorkap als het dak en zaken als de splitter aan de voorzijde, de diffuser én de kleine achterspoiler zijn van dergelijke lichtgewicht materialen gemaakt. Wat kleuren betreft, valt er weinig te kiezen. De M2 CS is altijd in deze Misano Blau geheten blauwe lak verkrijgbaar.

BMW hangt het complete M2 CS-binnenste vol met materialen als alcantara, al passen de Duitsers ook met koolstof versterkt plastic toe voor zaken als de deurgrepen. Wie de stoelen herkent, mag zich op de borst kloppen. De met leer en alcantara omhulde sportstoelen zijn namelijk afkomstig uit de M4 CS

Prijzen volgen in een later stadium.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Leuke uitzwaai, ferm machien!

Comment

• Er is inderdaad al heel wat gezegd over de allicht laatste M2 in die configuratie en binnen- en in overzees buitenland.
                Grote misnoegdheid is uiteraard het prijskaartje.
                Ik heb alvast een "slot" vast en bij de eersten die er eentje kan bemachtigen gezien ik erbij was bij de "Avant Première" in september te Brussel. Als het zo'n vaart zal lopen is nog maar de vraag. Van het 80-tal op 130 voor België (Belux vermoet ik) die momenteel toegekend zijn zullen er zeker geen 80 zijn die overgaan tot aankoop. Een vriend petrolhead M2 rijder van het eerste uur heeft ondertussen al afgehaakt gezien niet te verzoenen met de prijs.
                Tegen eind november moet ik beslissen.
                Onderhandelingen met mijn dealer zijn volop bezig en zien er vrij goed uit. Het wordt enkel nog 'de knoop doorhakken'...
                Last edited by febrero; 15/11/2019, 09:23.
                BMW M2 Coupé
                Audi S5
                Nobody is Perfect!

Comment

• Het is persoonlijk maar voor die prijs zit je al in een andere categorie te rijden. Zeker als weekend/fun wagen zijn er betere keuzes naar mijn mening.
                  Maar go for it als je het ziet zitten.

Comment

• De vraag is maar of dit soort wagens zijn waarde zal behouden, zoals in het verleden. Zeker nu de race is ingezet om af te stappen van de traditionele verbrandingsmotoren. Als je er een hebt en bijhoud, wat kan je er op termijn nog mee doen? Als investering riskant? Als tracktoy het waard. Maar, zoals Namaz aanhaalt, feel free als je de middelen hebt om er een exemplaar van te kopen. YOLO. Dan hoef je je geen zorgen te maken over de waarde.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Het is persoonlijk maar voor die prijs zit je al in een andere categorie te rijden. Zeker als weekend/fun wagen zijn er betere keuzes naar mijn mening.
                      Maar go for it als je het ziet zitten.
                      Voor mij is het een dayly, vandaar dat die wagen de twee perfect combineert.
                      BMW M2 Coupé
                      Audi S5
                      Nobody is Perfect!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                        De vraag is maar of dit soort wagens zijn waarde zal behouden, zoals in het verleden. Zeker nu de race is ingezet om af te stappen van de traditionele verbrandingsmotoren. Als je er een hebt en bijhoud, wat kan je er op termijn nog mee doen? Als investering riskant? Als tracktoy het waard. Maar, zoals Namaz aanhaalt, feel free als je de middelen hebt om er een exemplaar van te kopen. YOLO. Dan hoef je je geen zorgen te maken over de waarde.
                        Ik zie het verdwijnen voor de echte liefhebbers van verbrandingsmotoren nog binnen de 10 jaar niet volledig verdwijnen. Aan mijn gezegende leeftijd van 70j. weet ik nu nog niet als ik op mijn 80ste nog zal rijden met een wagen. Wie weet wordt het tegen dan een rolstoel of spreken ze over mij al niet meer, tenzij wat enkelingen met goeie en/of minder goeie herinneringen...
                        BMW M2 Coupé
                        Audi S5
                        Nobody is Perfect!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                          De vraag is maar of dit soort wagens zijn waarde zal behouden, zoals in het verleden. Zeker nu de race is ingezet om af te stappen van de traditionele verbrandingsmotoren. Als je er een hebt en bijhoud, wat kan je er op termijn nog mee doen? Als investering riskant? Als tracktoy het waard. Maar, zoals Namaz aanhaalt, feel free als je de middelen hebt om er een exemplaar van te kopen. YOLO. Dan hoef je je geen zorgen te maken over de waarde.
                          Hier zijn ze ook nog steeds bezig met verbrandingsmotoren.
                          BMW M2 Coupé
                          Audi S5
                          Nobody is Perfect!

Comment

Ik zie het verdwijnen voor de echte liefhebbers van verbrandingsmotoren nog binnen de 10 jaar niet volledig verdwijnen. Aan mijn gezegende leeftijd van 70j. weet ik nu nog niet als ik op mijn 80ste nog zal rijden met een wagen. Wie weet wordt het tegen dan een rolstoel of spreken ze over mij al niet meer, tenzij wat enkelingen met goeie en/of minder goeie herinneringen...
                            Als je dit allemaal nog overweegt, dan ben je nog heel jong van geest. En anders pb ik je mijn adres wel door om regelmatig met de S5 te gaan rijden; in ruil laat ik dan de A5 cabrio effe staan om te bezigen. In ieder geval veel respect!
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Binnen 10 jaar zullen er nog veel verbrandingsmotoren rond rijden.
                              De gemiddelde leeftijd van het wagenpark in België is rond de 8 jaar, wat betekent dat de meeste auto's nog wel rond rijden als ze 16 jaar oud zijn. Van de auto's die vandaag gekocht worden (99% met verbrandingsmotor) zal ruim 50% nog rond tijden in 2030.
                              En speciale auto's worden altijd wat langer gehouden. Een standaard Golfke gaat op 15jaar de pers in, of de boot op, maar een auto met oldtimer potentieel (2 deuren, zeldzaam, dikke motor, beperkte serie), die gaan veel langer in rijklare toestand gehouden worden.
                              Zoek maar eens naar een 911 van 20 jaar oud, je vindt er heel veel, en ze zijn niet goedkoop.

Er zullen wel meer laadpalen dan tankstations zijn tegen dan neem ik aan.

Comment

•  
                                BMW M2 Coupé
                                Audi S5
                                Nobody is Perfect!

Comment

• Blijkbaar zonder partikelfilter hier. Bij ons zal die dus wat minder agressief klinken.
                                  625 Likes, 3 Comments - BMWBLOG.com (@bmwblog) on Instagram: “TURN UP YOUR VOLUME! We bring you an exclusive video of the BMW M2 CS Exhaust Sound. The footage…”
                                  Last edited by febrero; 21/11/2019, 23:07.
                                  BMW M2 Coupé
                                  Audi S5
                                  Nobody is Perfect!

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• BMW M2 Coupé
                                        Audi S5
                                        Nobody is Perfect!

Comment

• BMW M2 met wielklem.

De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!
                                          There are Pretenders among us.....
                                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Working...
                                          X