Als ik zie wat men vroeg voor een tweedehands 500'je op benzine eind 2013 toen ik de onze gekocht heb, heb ik maar snel beslist een nieuwe (met mooie korting) te kopen. Als ik zie wat ze nu gaan als ze 5 jaar oud zijn (om een idee te krijgen wat de mijne zou opbrengen als ik hem verkoop eind 2018, na 5 jaar, bvb.) en in goede staat met 65000km, dan ben ik blij dat ik een nieuwe gekocht heb. Je kan gerust elke 5 jaar een nieuwe aanschaffen zonder jezelf al te veel pijn te doen.
Trouwens: ik speel met het idee, zoals reeds gezegd in het topic van de Fiat Tipo, om mijn Doblo van de hand te doen (160.000 km en 7,5 jaar). Als ik zie wat ik daar voor terugkrijg, in verhouding tot wat ik betaald heb, ben ik zéér tevreden. Je krijgt dan misschien wel meer terug voor een *vul zelf model in, liefst Duits*, je hebt ze eerst ook wel betaald bij aankoop...
De sleutel tot een goede restwaarde is volgens mij:
- een wagen die goed in de markt ligt, ongeacht het merk
- je wagen tot in de puntjes onderhouden (ja, ook afwassen & detailen hoort daarbij, naast het mechanische onderhoud) en verkopen met facturen & onderhoudsboekje, mét deftige foto's in het zoekertje.
Ik ben misschien niét de referentie, maar ik zal nooit laten een wagen te kopen omdat ik potentieel misschien minder zal terugkrijgen als ik hem verkoop. Idem voor opties of kleurkeuze.
Zeg nooit nooit, maar ik zie me nog niet snel in een grijze VW Golf 1.6 TDI rijden omwille van herverkoopwaarde alleen...
Trouwens: ik speel met het idee, zoals reeds gezegd in het topic van de Fiat Tipo, om mijn Doblo van de hand te doen (160.000 km en 7,5 jaar). Als ik zie wat ik daar voor terugkrijg, in verhouding tot wat ik betaald heb, ben ik zéér tevreden. Je krijgt dan misschien wel meer terug voor een *vul zelf model in, liefst Duits*, je hebt ze eerst ook wel betaald bij aankoop...
De sleutel tot een goede restwaarde is volgens mij:
- een wagen die goed in de markt ligt, ongeacht het merk
- je wagen tot in de puntjes onderhouden (ja, ook afwassen & detailen hoort daarbij, naast het mechanische onderhoud) en verkopen met facturen & onderhoudsboekje, mét deftige foto's in het zoekertje.
Ik ben misschien niét de referentie, maar ik zal nooit laten een wagen te kopen omdat ik potentieel misschien minder zal terugkrijgen als ik hem verkoop. Idem voor opties of kleurkeuze.
Zeg nooit nooit, maar ik zie me nog niet snel in een grijze VW Golf 1.6 TDI rijden omwille van herverkoopwaarde alleen...
Comment