Niet veel minder. Scheelt een duizend euro.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiat 124 Spider
Collapse
X
-
Comment
-
Goed gezien van Fiat om de concurrentie met Mazda zoveel mogelijk uit de weg te gaan.
Fiat 124 is wat groter maar vooral een 100kg zwaarder en heeft een onderstel dat wat meer op comfort afgesteld is. Ze geven zelf een 0 -> 100 tijd op van 7.5s
De mazda is dus lichter, kleiner en iets meer "hardcore". Mazda geeft een 0-100 tijd op van 7.3s.
De Fiat lijkt me dus ideaal om als Jet-set-cruiser en de Mazda als "ik-gooi-hem-van-bocht-naar-bocht-want-ik-verkies-plezier-boven-alles-auto" te gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenHier toch nietFiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenFiat explains 124 Spider changes
Posted in News by Sniff Petrol on Thursday, June 9th, 2016
The Fiat 124 Spider, yesterday
Fiat has outlined the changes it has made to ensure the new, MX5-based 124 Spider fully encapsulates its own marque values, which include new panelwork, a new engine, revised suspension settings and much lower quality electrical connectors.
‘The most obvious change is the body which is totally new, except for the windscreen frame and the folding roof,’ explained 124 project boss, Juan-Toofore Prodgectbosce. ‘The style is more masculine and dynamic, and the details reflect the original 124 Spider, particularly in the headlamps and taillamps, neither of which are connected properly and come pre-injected with some water that shouldn’t be there.’
‘The engine is our own turbocharged 1.4-litre Multiair unit and this completely changes the character of the car,’ Prodgectbosce continued. ‘It was vital that we use our own motor for this project because this allows us to precisely set-up parameters such as torque delivery, engine sound and not running properly because it is damp or cold or Tuesday.’
‘The interior is based on the design used by Mazda,’ Prodgectbosce admitted. ‘But we have a good relationship with their production guys and this has allowed us to specify crucial differences such as materials, soundproofing, and the number of rattles caused by what sounds like a small piece of loose metal somewhere inside the door.’
‘We think people will be surprised by how much this car does not feel like an MX5,’ Prodgectbosce concluded. ‘They will come to see that this car is a true Fiat in the way it does corners, the way it does performance, and the way it does not start.’
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenFiat explains 124 Spider changes
Posted in News by Sniff Petrol on Thursday, June 9th, 2016
The Fiat 124 Spider, yesterday
Fiat has outlined the changes it has made to ensure the new, MX5-based 124 Spider fully encapsulates its own marque values, which include new panelwork, a new engine, revised suspension settings and much lower quality electrical connectors.
‘The most obvious change is the body which is totally new, except for the windscreen frame and the folding roof,’ explained 124 project boss, Juan-Toofore Prodgectbosce. ‘The style is more masculine and dynamic, and the details reflect the original 124 Spider, particularly in the headlamps and taillamps, neither of which are connected properly and come pre-injected with some water that shouldn’t be there.’
‘The engine is our own turbocharged 1.4-litre Multiair unit and this completely changes the character of the car,’ Prodgectbosce continued. ‘It was vital that we use our own motor for this project because this allows us to precisely set-up parameters such as torque delivery, engine sound and not running properly because it is damp or cold or Tuesday.’
‘The interior is based on the design used by Mazda,’ Prodgectbosce admitted. ‘But we have a good relationship with their production guys and this has allowed us to specify crucial differences such as materials, soundproofing, and the number of rattles caused by what sounds like a small piece of loose metal somewhere inside the door.’
‘We think people will be surprised by how much this car does not feel like an MX5,’ Prodgectbosce concluded. ‘They will come to see that this car is a true Fiat in the way it does corners, the way it does performance, and the way it does not start.’King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenNaast de Mercedes 124 wil ik ook een Fiat 124
Comment
-
Gisteren een proefrit gaan maken met de 124. Na lang wachten, want tussen de aankondiging en de beschikbaarheid in de showroom zat toch wel behoorlijk wat tijd
Aangezien ik er eerder al had ingezeten (zonder te rijden) en ook al getest heb met de MX-5 (1.5 en 2.0), waren een heleboel zaken intussen wel bekend. Het ging me vooral om het verschil tussen de MX-5 2.0 en de 124. En dat is, voor mij, nu eindelijk duidelijk geworden. Om het kort te formuleren: het is een zachtere, rustigere auto geworden dan haar Japanse zus (of is het zijn Japanse broer?). De ophanging is wat milder, het stuur filtert wat meer, de uitlaat is wat minder in your face (of in your ears). Een leuke auto die zich zonder veel aandacht makkelijk laat besturen, goed op de weg ligt, netjes accelereert (al geeft hij onder de 2.000 toeren niet echt thuis) en er ook nog eens netjes uitziet.
Een leuke auto. Maar hij is niet voor mij :-) Het is dan toch de MX-5 geworden, die vind ik - maar dat is dus puur persoonlijk - nét wat leuker. Bovendien ook iets sneller beschikbaar, want de 124 kon pas in mei 2017 geleverd worden, de MX-5 kon er al zijn in oktober 2016.
Maar iedereen die de voorkeur geeft aan de 124: ik begrijp perfect waarom. Want goed geluid, goed motorblok, goeie weglegging, zalige cruiser en goeie looks! Tel daarbij dezelfde build quality als de MX-5, en je hebt een dijk van een auto :-)
Comment
-
Mini kwaliteit ?
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenGisteren een proefrit gaan maken met de 124. Na lang wachten, want tussen de aankondiging en de beschikbaarheid in de showroom zat toch wel behoorlijk wat tijd
Aangezien ik er eerder al had ingezeten (zonder te rijden) en ook al getest heb met de MX-5 (1.5 en 2.0), waren een heleboel zaken intussen wel bekend. Het ging me vooral om het verschil tussen de MX-5 2.0 en de 124. En dat is, voor mij, nu eindelijk duidelijk geworden. Om het kort te formuleren: het is een zachtere, rustigere auto geworden dan haar Japanse zus (of is het zijn Japanse broer?). De ophanging is wat milder, het stuur filtert wat meer, de uitlaat is wat minder in your face (of in your ears). Een leuke auto die zich zonder veel aandacht makkelijk laat besturen, goed op de weg ligt, netjes accelereert (al geeft hij onder de 2.000 toeren niet echt thuis) en er ook nog eens netjes uitziet.
Een leuke auto. Maar hij is niet voor mij :-) Het is dan toch de MX-5 geworden, die vind ik - maar dat is dus puur persoonlijk - nét wat leuker. Bovendien ook iets sneller beschikbaar, want de 124 kon pas in mei 2017 geleverd worden, de MX-5 kon er al zijn in oktober 2016.
Maar iedereen die de voorkeur geeft aan de 124: ik begrijp perfect waarom. Want goed geluid, goed motorblok, goeie weglegging, zalige cruiser en goeie looks! Tel daarbij dezelfde build quality als de MX-5, en je hebt een dijk van een auto :-)
Comment
-
In een Frans auto programma vonden ze hem eleganter, mooier, chiquer, beter uitgerust en met betere materialen.
Zoals brammelo al zei vonden ze hem ook comfortabeler en stiller maar dat zou veranderen met de Abarth.
Het zijn dan wel neven maar toch totaal anders en bedoelt voor een ander publiek.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenGeef ons deze dan maar nee?
Die is ook wel vet!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk BerichtenEen MX5 dat is toch wel een grote verandering toe een cruiser als een saab 9-3 en dan nog diesel !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenGisteren in de Eifel mijn eersteu gezien, wat is dit een mooie auto. Veel mooier als zijn Japans zusje.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HTC Desire 601 met TapatalkRIP Den borre!
Comment
-
Sterk gerucht: Fiat 124 Coupé op komst!
Volgens ingewijden bij Fiat duurt het niet meer lang voor er een extra 124 aan het gamma van Fiat wordt toegevoegd: een coupé! Een dichte broer voor de 124 Spider dus, die een nieuwe doelgroep naar het merk moet trekken en tevens liefhebbers van het merk aan zich moet kunnen binden.
De coupé zou een volledig dichte versie van de Spider worden en dus anders zijn dan de Mazda MX-5 RF die een soort klap-constructie heeft. De 124 Coupé lijkt een daklijn te krijgen waarbij de achterklep enigszins gehandhaafd blijft. Geluiden over een soort Z3 coupé gelijnde fastback lijken daarmee de nek te worden omgedraaid. De kosten voor een geheel andere achterzijde zouden volgens insiders te hoog worden en daarom blijft het deel achter de achterwielen vermoedelijk redelijk ongewijzigd.
Ook over de motoren is het nog speculeren. De kans is groot dat er voor een flink sportieve auto wordt gegaan en daarbij lijkt de 170 pk motor uit de Abarth 124 spider de meest logische keus. Met een sperdifferentieel, laag gewicht, 170 pk en de prachtige rijeigenschappen die de 124 Spider al heeft moet zo’n coupé één van de lekkerste auto’s in zijn prijsklasse kunnen zijn. Qua prijzen zal de Coupé iets boven de Spider worden geplaatst dus reken op een bedrag van iets onder de 40 mille.
Wanneer de 124 Coupé komt? Dat is uiteraard koffiedik kijken maar naar het schijnt is de ontwikkeling al op gang en zouden we de presentatie al ergens volgend jaar kunnen verwachten.
bron http://corsaitalia.com/sterk-gerucht...oupe-op-komst/2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Wel hallo'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
Comment