Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat 124 Spider

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De 124 Spider zal de MX-5 nooit overtreffen !
    Daarvoor heeft de MX-5 teveel aanhangers na een dik miljoen verkochte auto's sinds 1990..
    Maar dat vinden 124 Spider's eigenaars waarschijnlijk niet erg :-)

Het rijplezier dat een auto geeft is voor iedereen heel persoonlijk hé.
    En vooral als je een atmo met turbo begint te vergelijken..

Er rijden al enkele 124 Spider's in het wild. Voorlopig enkel in Lusso versie te verkrijgen.
    Last edited by ; 03/09/2016, 00:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
      Is zien of deze de MX-5 zal overtreffen op dit forum. Wanneer is deze beschikbaar eigenlijk want vind het niet terug op de website?
      En wat wil dat dan zeggen ?
      1 dat de FIAT rijder geen behoefte heeft om dit hier te melden, en daardoor zelfzekerder door het leven gaat. En meer geniet van het rijden.
      2 de FIAT rijder van een generatie is die niet op fora zit....

enz..

sorry, maar autoforum is geen referentie meer... Je trekt op een forum nu eenmaal een speciaal publiek aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door #268 Bekijk Berichten
        Heb nu met zowel de 124 spider als de ND gereden, en maak m'n keuze begin 2017.
        't Zal een keuze worden tussen de ND cabrio, of de RF.
        De 124 ziet er dan wel leuker/volwassener uit, het pure rijplezier die de ND je geeft, heb ik spijtig genoeg niet teruggevonden in de 124..
        Neem wel even de bijzonder lange levertijd van de 124 mee in je beslissing. Toen ik in juli 2016 een offerte kreeg, was de levering pas mogelijk in mei 2017...

Die lange levertermijn verklaart ongetwijfeld waarom je er nog niet veel ziet rijden. Blijkbaar is 't voor Yokohama moeilijk om de bestellingen bij te houden (van zowel MX-5 als 124)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
          Neem wel even de bijzonder lange levertijd van de 124 mee in je beslissing. Toen ik in juli 2016 een offerte kreeg, was de levering pas mogelijk in mei 2017...

Die lange levertermijn verklaart ongetwijfeld waarom je er nog niet veel ziet rijden. Blijkbaar is 't voor Yokohama moeilijk om de bestellingen bij te houden (van zowel MX-5 als 124)
          Daarom heb ik me ook pre-ingeschreven voor de Mazda RF, met optie om een mx-5 cabrio te nemen als de mx-5RF me niet bevalt.
          Levertermijn voor zowel de cabrio als de RF is voorzien voor Maart 2017.

Comment

• Nieuwe side by side review.

Comment

• Gisteren er even mee gaan rijden.
              Qua lijnenspel vind ik de auto zeer geslaagd, interieur is ok maar eveneens identiek aan dat van Mazda als ik correct ben op enkele details blijkbaar na.
              Vervelend was enkel dat je het stuur niet in de diepte kunt verstellen!

Daarna petje op om het blote hoofd te beschermen, en de dochter grote smile opzetten .

En ik kan kort zijn, dat reed al goed. Had beetje schrik ivm die 1.4 van 140 pk maar dat is meer dan snel genoeg voor die auto of om te cruisen. Persoonlijk vond ik dat ik wel nog teveel moest schakelen en dat het vooral in het begin beetje zoeken was naar de versnellingen. Hernemen op koppel is er niet zo aan besteed.

Omdat het voertuig nog in transportmodus stond, kon ik wel niet de bose installatie beoordelen.

Zou er echter meteen zo eentje nemen als funautootje, in het rood graag en de kinderen moeten dan maar wandelen (eentje kan er mee) :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KidcoolBe Bekijk Berichten
                Zou er echter meteen zo eentje nemen als funautootje, in het rood graag en de kinderen moeten dan maar wandelen (eentje kan er mee) :p
                Er kan ook een bagagedrager op (op de kofferklep). Zolang de kleinste niet meer weegt dan 15 kg kan die zo mee

Comment

• Heb net vernomen dat de 124 spider de oude manuele versnellingsbak gekregen heeft van de NC miata. Niet voor de goedkoop, maar omdat die sterker is. Wel zou die minder goed schakelen.

Comment

• Fixed Roof Coupe Based On Fiat 124 Spider In The Works

Fiat Chrysler is preparing to launch a Fiat 124 Coupe as early as next year, according to the United Kingdom’s Autocar.

The hardtop version of the Fiat 124 Spider is said to be in development in order to further differentiate it from the ND Mazda Miata on which it’s based.

Mazda introduced a retractable hardtop variant of the Miata earlier this year called the RF, however Fiat will go a different route and offer a full fixed-roof version of the two-door.
                    Fiat signaled the eventual arrival of a 124 Coupe earlier this year when it unveiled the Fiat Abarth 124 Rally at the Geneva Motor Show. According to Autocar, however, the 124 Coupe could have a heavily restyled rear end compared to the 124 Rally.
                    Apart from the addition of a roof, we’re expecting the hardtop 124 to remain mechanically identical to the standard version of the car. Fiat’s 1.4-liter turbocharged engine should return, along with the six-speed manual and six-speed automatic transmission options.

Read more: http://fcauthority.com/2016/08/fixed...#ixzz4NYwl2NgF
                    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• Het verleden herhaalt zich, na de 124 Spider een 124 Coupe..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dilopa Bekijk Berichten
                        Het verleden herhaalt zich, na de 124 Spider een 124 Coupe..
                        De historische 124 Coupé verschilde uiterlijk natuurlijk wel enorm van de Spider; het was dan ook een heuse vierzitter. Dat gaat nu zeker niet het geval zijn, omdat de basis zich er totaal niet toe leent.

Comment

• Abarth 124 SEMA 2016.

Comment

• Abarth 124 GT, 2018.
                            To be unveiled at Geneva, a new special edition with a light-weight and removable carbon fibre hard top.

There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Dus binnenkort ook op een MX-5 ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Dus binnenkort ook op een MX-5 ?
                                Welke is nu de mooiste van de twee ? Ben hem hier al eventjes aan het bekijken... deze ziet er gestrekter uit. En qua prijs ? Enig idee welke het duurste is ?

Comment

• Vind ze beiden mooi maar zou zelf de Mazda kiezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Vind ze beiden mooi maar zou zelf de Mazda kiezen.
                                    Uiteraard!
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ik ben bevooroordeeld

De Fiat/Abarths hebben turboblokken, de Mazda’s atmoblokken. Dat en de looks is het grote verschil.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Looks zonder twijfel de Fiat.
                                        Motoren blijkt de Mazda beter te zijn.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                          Looks zonder twijfel de Fiat.
                                          Motoren blijkt de Mazda beter te zijn.
                                          Qua looks: hangt er voor mij toch van af hoe dicht je kijkt. De algemene lijn van de Spider is mooi, maar de details verbrodden het. De grootte van het plastic in de gril, bijvoorbeeld: dat past bij een SUV, maar niet bij een Spider die het moet hebben van finesse. Ditto voor dat gefrul met de mistlichten en fake gaten in de bumper. Ook de verhouding lijkt aan de achterkant scheefgetrokken, omdat ze met de hardpoints van de MX-5 zitten.

Don't get me wrong, chauffeurs van een Spider krijgen van mij altijd een thumbs up Ik was op basis van de foto's ook een grote fan van de Spider. Maar de punten hierboven, samen met de respons van de motor, waren voor mij de reden om de MX-5 te kiezen.

Comment

Working...
                                          X