Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De Fiat/Abarths hebben turboblokken, de Mazda’s atmoblokken. Dat en de looks is het grote verschil.
En mocht die atmosferische 155pk te weinig zijn, dan moet je hopen dat deze geruchten kloppen: The 2019 Miata may get some fiercer power numbers to back up its fierce looks, according to recent U.S. National Highway Traffic Safety Administration documents found by Road & Track. The documents suggest the Miata could go from 155 to 181 horsepower next model year, a huge jump for a car that small. Bron: https://jalopnik.com/the-2019-mazda-...rse-1823432715
21 JUNI, 2018 BY CORSAITALIA Bijzondere Abarth 124 GT gespot, GT4-klasse of cup?
De Abarth 124 GT is pas geïntroduceerd met als voornamelijke wapenfeit dat deze een hardtop heeft die ook daadwerkelijk bijdraagt aan de torsiestijfheid.
De 124 op deze foto heeft echter nog wat extra bijzondere kenmerken…
Op deze foto zien we een Abarth 124 GT in heftige race-trim.
De stickers laten het lijken dat het om een officieel project van Abarth gaat.
Als je dit als raceteam als eigen project doet zul je doorgaans niet de moeite nemen er camouflagestickers op te plakken.
Maar als het officieel Abarth is, waarvoor dan?
De eerste gedachte was het GT4-kampioenschap maar daarvoor zijn er tamelijk strikte regels als het gaat om het uitbouwen van de carrosserie.
Regels die deze 124 riant lijkt de overschrijden.
GT3 dan?
Ook niet direct voor de hand liggend, daarvoor is de standaard Abarth ietwat beperkt gemotoriseerd.
Een andere optie zou een eigen cup zijn.
Maar doorgaans zijn auto’s voor een merkencup niet zo heftig aangezien ze toch allemaal hetzelfde zijn en het op deze manier alleen maar duurder wordt voor iedereen.
Kortom: de auto op de foto is nog even één groot vraagstuk.
Enig idee?
Dan zien we graag je reactie verschijnen!
There are Pretenders among us..... Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Abarth, dat in Genève overigens zijn zeventigste verjaardag viert, neemt verder de 124 Spider Rally Tribute mee. Met die tot 124 stuks gelimiteerde versie viert Abarth onder andere het feit dat de 124 Spider vorig jaar de FIA R-GT Cup won. De auto wordt aangekleed met de verplichte badges en krijgt onder andere het Record Monza-uitlaatsysteem. Speciaal 17-inch lichtmetaal is aanwezig, wielen die vier kilo lichter zijn dan de reguliere lichtmetalen xemplaren.
De zo'n 1.060 kilo wegende roadster is net als de reguliere 124 Spider 170 pk en 250 Nm sterk. Schakelen gaat met een handgeschakelde zesbak en wie die transmissie kundig bedient, moet de 124 Spider in 6,8 seconden aan een snelheid van 100 km/h kunnen helpen.
Fiat stelt de 124 Rally Tribute in twee kleuren beschikbaar: Costa Brava Red en in Turini White. In alle gevallen is de motorkap matzwart.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Ik wist niet dat ze zelfs het infotainment system van Mazda gebruiken. Ik ging er vanuit dat er toch minstens een eigen interface op zou zitten.
Maar verder dan een ander opstartschermpje zijn ze niet geraakt blijkbaar.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Ik zie er heel af en toe eentje. Weet er 3 rondrijden die jk regelmatig tegenkom (2 x Fiat en 1 x Abarth).
De Abarth is wel duur... en eerlijk gezegd verkies ik hem in Fiat-livrei.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Inderdaad. En dat blijkt een groot probleem te zijn.
In de VS verkocht Mazda in 2018 ongeveer 9000 miata's. Fiat verkocht hier, toch wel 1 van hun beoogde afzetmarkten, slechts 3500 stuks.
De marktintroductie van Fiat hier in de VS is helemaal geflopt en als gevolg zouden ze willen willen stoppen met de 124s. Verkooppunten gaan een voor een opnieuw dicht.
In de UK is hij al uit de verkoopbrochures gehaald.
Ze hangen contractueel wel nog vast aan een minimum afname bij Mazda waardoor de auto misschien vanaf volgend jaar enkel nog als Abarth te koop zal zijn.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
In het geval van de Abarth kan dat zeker een reden zijn. En een MX5 staat qua naamsbekendheid een stuk verder dan de 124 ook. Veel mensen weten niet van het bestaan van die auto af...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Weet er ook eentje staan, die hebben zo eentje en dan nog een Abarth 595 (500'tje), die heeft wel een schoon geluid!
Je ziet die 595 wel vaker rijden, de Spider zie ik eigenlijk amper, zelf de gewone versie.
Een 124 zou ik echt durven kopen (zo eentje die 6 jaar oud is met weinig km ofzo) binnen enkele jaren, enig problee is dat er dan een van de Abarths buiten moet want mijn halve trouwboek zegt dat er geen extra rollend materiaal bijkomt... daar heb ik geen zin in...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Fiat 124’s vind ik genoeg in okkazie. Vind ze iets knapper zonder de sportieve bumpers, met de zeer klassieke lijn. Ach, we zien wel.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Ik heb er toevallig de afgelopen week twee zien rijden (maar het zijn zeldzame verschijningen inderdaad) een rode gewone en zojuist een wit-zwarte abarth . Als wknd wagen voor erbij zou ik wel zien zitten, maar m'n wagenpark steekt ook al te vol dus no go
Comment