Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo S90 en V90

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Merken investeren veel minder in de kleine wagens wat comfort en kwaliteit van interieur betreft (ook de premiummerken, behalve Audi misschien).
    Grote wagens zijn daardoor altijd een heel stuk comfortabeler om (lang) mee te rijden.

Ben het eens met DHL, je past je gewoon aan, parkeert iets verder, zoekt grotere parkeerplaats. Voordeel van extra mee te kunnen sleuren en comfortabeler te rijden weegt daartegen op m.i.

Comment

• Hangt er gewoon van af wat je wil doen met je auto.
      Voor een rit van >50km zal ik altijd een grotere auto verkiezen. Hetzelfde comfortgevoel heb je nooit in een kleine auto.

En natuurlijk in de stad ben je beter af met iets kleiners, maar een V90 is zeker bruikbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Ja inderdaad, een parkeerplaats is soms een beetje moeilijker. Scheelt dat wij bvb tegen de avond naar zee gaan omdat er dan geen files zijn. Plaats vind je makkelijk dan. Maar soms lijkt een wagen groot en is die dat niet. Kochten nu als tweede wagen een Renault Espace, 4,65m is die. Dat is niet zo erg groot en die parkeer je nog makkelijk. Een Megane break is bijna even lang bvb.
        ps
        een Megane break is toch 23 cm korter en 8 cm smaller als een Espace, als je dat "bijna" even lang noemt, dan is een Fiat 500 ook bijna even groot

Als auto’s niet te groot geworden zijn, hoe komt dan dat het aantal parkeer ongevallen, bij grote auto’s, met + 30% toegenomen is?
        Rechtdoor rijden op een snelweg, is inderdaad niet echt moeilijk

Dit ondanks alle camera’s en parkeersensoren, die op deze auto’s zowat standaard zijn.

Veel mensen kunnen blijkbaar toch héél moeilijk, hun eigen kunnen inschatten….

​Auto's worden steeds groter, achterruiten steeds - en de parkeerplaatsen, die hebben al sinds jaren dezelfde grootte. Geen wonder dus dat de meeste nieuwe auto's met parkeersensoren uitgerust zijn. Maar dit blijkbaar bieden die heel wat minder hulp dan je zou verwachten. Integendeel. Volgens een studie die het Allianz Centrum voor Techniek samen met auto-onderdelenfabrikant Continental AG liet uitvoeren gebeuren er zelfs meer ongelukken met auto’s die over parkeersensoren beschikken.

Feiten botsen blijkbaar toch vlug met ego’s…
        want alleen de buren kunnen niet rijden...

Comment

• Ik heb bewust gekozen voor terug een iets kleinere wagen, en in elk geval nog geen spijt van, maar dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik in de stad woon en geen oprit of garage heb. Parkeert makkelijk, en comfortabel genoeg op de snelweg. En ook nog eens goedkoper in aanschaf en zuiniger. Vanbinnen ook ruim genoeg.
          Een S90, sjieke bak, maar voor in de stad zou ik hem echt niet willen hebben, en het kost eigenlijk het dubbel van een gemiddelde C segmenter .
          'k had vroeger een collega die in brussel woonde en gemakkelijk een A4 of dergelijke als firmawagen kon krijgen, toch had die een C3'tje genomen, begin nu te snappen waarom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

ps
            een Megane break is toch 23 cm korter en 8 cm smaller als een Espace, als je dat "bijna" even lang noemt, dan is een Fiat 500 ook bijna even groot

Als auto’s niet te groot geworden zijn, hoe komt dan dat het aantal parkeer ongevallen, bij grote auto’s, met + 30% toegenomen is?
            Rechtdoor rijden op een snelweg, is inderdaad niet echt moeilijk

Dit ondanks alle camera’s en parkeersensoren, die op deze auto’s zowat standaard zijn.

Veel mensen kunnen blijkbaar toch héél moeilijk, hun eigen kunnen inschatten….

http://www.auto55.be/nieuws/24900-pa...ing-in-de-hand

Feiten botsen blijkbaar toch vlug met ego’s…
            want alleen de buren kunnen niet rijden...

Als ik me niet vergis is een Megane break 4.55m en een korte Espace 4 4.65m...
            Ik bedoel maar, een wagen lijkt soms vele groter maar wat is pakweg 20 cm bij het zoeken naar een plaatsje. Ik heb nog nooit moeten terugkeren omdat ik geen plaats vond. Als stadswagen moet je een grote wagen zoals mijn 7 niet gaan inzetten, maar met een korte Espace vind ik dat geen probleem.
            En heb eigenlijk nog nooit (ik hou hout vast want ben ook geen superman natuurlijk) parkeerschade gereden. Ook mijn vrouw niet.
            K snap je niet goed waarom je het in een richting draait van feiten en ego's .
            Last edited by ; 29/05/2017, 14:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Ik heb bewust gekozen voor terug een iets kleinere wagen, en in elk geval nog geen spijt van, maar dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik in de stad woon en geen oprit of garage heb. Parkeert makkelijk, en comfortabel genoeg op de snelweg. En ook nog eens goedkoper in aanschaf en zuiniger. Vanbinnen ook ruim genoeg.
              Een S90, sjieke bak, maar voor in de stad zou ik hem echt niet willen hebben, en het kost eigenlijk het dubbel van een gemiddelde C segmenter .
              'k had vroeger een collega die in brussel woonde en gemakkelijk een A4 of dergelijke als firmawagen kon krijgen, toch had die een C3'tje genomen, begin nu te snappen waarom.
              Je hebt voor de volle 100 procent gelijk in jouw geval. Moet zien waarvoor je de auto inzet en of je parkeermogelijkheden hebt thuis. En aan de hand daarvan uitmaken of je een grote wil of niet (auto hee )
              Voor mij weegt het ongemak niet op tegen de voordelen, bij jou is het net omgekeerd.
              Wat ook onze keuze voor grotere auto's beinvloedt is het zware ongeval dat we hadden. Ik weet dat een grote auto geen levensverzekering is natuurlijk, maar voor ons voelt het veiliger aan. Bij de keuze van een auto spelen zoveel zaken een rol...

Comment

Als ik me niet vergis is een Megane break 4.55m en een korte Espace 4 4.65m...
                Ik bedoel maar, een wagen lijkt soms vele groter maar wat is pakweg 20 cm bij het zoeken naar een plaatsje. Ik heb nog nooit moeten terugkeren omdat ik geen plaats vond. Als stadswagen moet je een grote wagen zoals mijn 7 niet gaan inzetten, maar met een korte Espace vind ik dat geen probleem.
                En heb eigenlijk nog nooit (ik hou hout vast want ben ook geen superman natuurlijk) parkeerschade gereden. Ook mijn vrouw niet.
                K snap je niet goed waarom je het in een richting draait van feiten en ego's .
                Een “korte” Espace is slechts tot 2012 in productie geweest…
                Sindsdien was alleen de lange versie in productie (486 cm x 189 cm)
                De huidige Espace bestaat in 1 versie met afmetingen van 486 cm x 189 cm

Een nieuwe Megane break heeft dus t.o.v. een Espace na 2012, zowat 10% minder ruimte nodig om te parkeren….
                Als uw inkomen met 10% zou dalen, zeg je “waarschijnlijk” toch ook niet, alles is gelijk gebleven…

Een Volvo V90 CC, is misschien wel een imposante auto, maar heeft zowat 12% meer parkeerruimte nodig…waardoor er meer problemen ontstaan in alle parkeergarages.

https://www.osw.nl/nieuws/item/parke...autos/297.html

In dit autoforum is Psychologie misschien niet op zijn plaats.
                Maar in de psychologie weet men al enkele duizenden jaren wat ego’s en grote voorwerpen met elkaar gemeen hebben. (Grote: Kathedralen, auto’s, boten, enz.)
                Daarnaast is een grote auto inderdaad “iets” veiliger en kon in een grote Kathedraal meer volk bidden (argument van bisschoppen om steeds grote Kathedralen te bouwen, de boeren geloofden dit en mochten alles betalen....)

Mijn advies, volg een opleiding psychologie, je bent immers nooit te oud om te leren en uzelf te leren kennen…

Comment

• Ge hebt gelijk.
                  Niemand verplicht U om een grote auto te kopen hé.

Met mijn A6 is er af en toe wel eens een plaats waar ik niet in geraak. Dan parkeer ik een beetje verder...
                  De S90/V90 zal wel hetzelfde zijn zeker.

Comment

• Het is nu eenmaal een trend dat bijna elk nieuw model groter is dan het vorige.
                    Vroeger, als je een beetje ruimte wou, nam je een D-segmenter, genre ford mondeo of passat.
                    Tegenwoordig is een deftige C-segment break (focus, golf variant) minstens even ruim.
                    Behalve dan de 'lifestyle' bakken, die weinig interieur hebben in verhouding met de buitenmaten. Volvo S60/V60, Mercedes CLA, Audi A3 sedan... de SUV's en crossovers bieden ook relatief weinig binnenruimte.
                    Ik ben 1m94 en pas gewoon niet in een A3 sedan achterin, vooral omwille van de hoofdruimte maar ook de beenruimte. Terwijl ik in een golf achterin plaats genoeg heb.

Comment

[B]

Mijn advies, volg een opleiding psychologie, je bent immers nooit te oud om te leren en uzelf te leren kennen…
                      Vind dit een misplaatste opmerking waarmee je probeert een stigma te creeeren over mensen met grote auto's. Vind het ronduit belachelijk, sorry.

Comment

Een “korte” Espace is slechts tot 2012 in productie geweest…
                        Sindsdien was alleen de lange versie in productie (486 cm x 189 cm)

:
                        En informeer u beter, Espace kort was verkrijgbaar tot 2014. Ik kocht net ene van september 2014, dus ene van de allerlaatsten. Herinner me nog goed toen ik in 2014 een nieuwe Espace kocht, dat ik kon kiezen tussen een grote en een korte.

Comment

Vind dit een misplaatste opmerking waarmee je probeert een stigma te creeeren over mensen met grote auto's. Vind het ronduit belachelijk, sorry.
                          Groot gelijk.
                          quovadis, met DHL moet je niet in discussie gaan over den espace want die kent er alles van .
                          Ik ga trouwens DHL ook niet zeggen dat ze hun pakketjes naar de andere kant van de wereld moeten vliegen met een fokkertje ipv een 747.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Groot gelijk.
                            quovadis, met DHL moet je niet in discussie gaan over den espace want die kent er alles van .
                            Ik ga trouwens DHL ook niet zeggen dat ze hun pakketjes naar de andere kant van de wereld moeten vliegen met een fokkertje ipv een 747.
                            Ne dikke like voor uw antwoord

Comment

Ik kocht net ene van september 2014
                              Ah, 't is zone ouwe lelijke! Ik dacht dat het ne mooie nieuwe was.

Nee zenne, 't is maar om te lachen: ook de Espace IV mag er zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Ah, 't is zone ouwe lelijke! Ik dacht dat het ne mooie nieuwe was.

Nee zenne, 't is maar om te lachen: ook de Espace IV mag er zijn.
                                N een betrouwbare hee Maurice.... Maar inderdaad, de nieuwe zijn mooier. Allebei content hee

Comment

Allebei content hee
                                  Als iedereen zo goed overeen zou komen als wij, de wereld zou er toch een stuk op vooruit gaan hé!
                                  'k Zal 't zelf maar zeggen, want een ander gaat het toch niet doen.

Comment

• T is waar, t zou ne schone wereld zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken

308 is 39cm korter, een sw is amper 6 cm korter
                                      Klopt, ik heb een SW dus qua ruimte moet die zeker niet onderdoen. Maar de xc60 is wel een pak minder overzichtelijk en lomper. Een V70 is in vergelijking met een V90 in mijn ogen enorm overzichtelijk, dat in combinatie met steeds krappere parkeergelegenheid is geen kado. Mijn moeder woont in een zeer recent appartementsgebouw en haar S60 past niet tussen de lijnen van haar parkeerplaats, om nog maar te zwijgen over wat je moet doen om aan die plek te geraken ...
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Eerste S90 trein aangekomen te Zeebrugge !

De regionale televisiezenders Focus & WTV staan al sinds 1993 tussen de West-Vlamingen en houden de vinger aan de pols van wat leeft in onze provincie.

NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
                                        S40 2.0D 136pk 2004
                                        S40 1.8i 1996

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                                          X