Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo S90 en V90

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo S90 en V90

De onthulling van de Volvo S90 staat voor later vandaag gepland, maar de Belgische tak van Volvo vond dat te lang duren. Vanochtend stond de nieuwe sedan al op de Belgische website van het merk.

Toegegeven: het uiterlijk van de nieuwe Volvo S90 - die oudgediende S80 gaat opvolgen - is al even geen verrassing meer. Eind augustus dook de auto via Chinese media al op in de vorm van een schaalmodel maar nu heeft ook Volvo zelf een afbeelding te vroeg aan het daglicht voorgesteld. Op de Belgische website van Volvo was de S90 deze ochtend al te zien.
    Inmiddels is ook in België de koffie doorgelopen en is de foto weer offline gehaald. De officiële presentatie van de S90 staat voor vanmiddag gepland. Net als de XC90 wordt ook de nieuwe sedan op het modulaire SPA-platform geparkeerd. Onder de kap verwachten we de T8 Twin Turbo-aandrijflijn tegen te komen. Meer informatie alsmede fatsoenlijk beeldmateriaal volgt later vandaag. In een later stadium komt Volvo met een nieuwe stationwagen: de V90. Ook die hebben we al eens als schaalmodel op internet gezien.

Bron: www.autoweek.nl

freude am fahren

mooie lijn, mooie kleur, mooie velgen, die auto is af...

Comment

WTF is dat voor een parel.

Comment

Prachtige auto, alleen dat achterste zijruitje vind ik nogal druk van vorm. Verpest de mooie strakke sobere lijn van de auto toch wat. Voor de rest is hij superknap, Volvo is goed bezig.

Comment

knap zonder meer

Comment

bron : autoblog.nl

Comment

bron : Groenlicht.be

Comment

Comment

Last edited by joodoo; 02/12/2015, 15:56.

Comment

Comment

Zeer mooie wagen interieur en voorkant, achterkant daarentegen

Constructeurs kunnen geen achterpartij meer tekenen, zie ook Toyota met de prius, mirai en de toekomstige Lexus LS

Comment

Grote Volvo limousines, steeds interessant. De S80 heb ik altijd een mooi ding gevonden. Dit is toch een andere inslag… Minder Scandinavisch-nuchter.
                        Lijkt me vooral ontwikkeld met het oog op de niet-Europese markt. De achterkant is bedenkelijk maar kan beter ogen in werkelijkheid. De achtersteven lijdt een beetje aan het Superb-tweede-generatie-syndroom.
                        Interieur is zonder meer knap maar alle functies bedienen via een touchscreen is toch risky business.
                        Een niet te onderschatten aantal mensen vindt dat niet zo aangenaam en geeft de voorkeur aan fysieke knoppen voor bv. de klimaatregeling.
                        Ben benieuwd naar de stationwagen.

Comment

Achterkant ziet er Skoda achtig uit. De V90 zal mooier zijn.

De auto lijkt wel heel breed aan de buitenkant, maar toch vrij compact binnen.
                          Heel lange neus...
                          Ik hoop echt dat de plaats op de achterbank wat groter is dan bij de actuele versie, want dat valt echt tegen.

Een V90 zie ik misschien wel zitten binnen 3 jaar na de A6.

Comment

het ziet er toch een prachtige, klassevolle, super mooi afgewerkte limousine uit !
                            achterkant is idd wel terug wennen, voorkant is idd kloon van de XC90 !
                            dat is er alleen maar enorm op vooruit aan het gaan zeg ik !!
                            NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
                            S40 2.0D 136pk 2004
                            S40 1.8i 1996

Comment

Volvo S90

De rechthoekige uitlaat ( a la BMW M550d ) wordt tegenwoordig werkelijk onder elke wagen gestoken ?

Knappe voorsteven, achterkant is niet veel soeps
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

Comment

Fameuze tunnel precies voor de achterbank.
                                Interieur is duidelijk familie van de xc90. 👍🏼

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ik moet ook wat wennen aan die achterkant, maar voor de rest ziet dat er best OK uit. Veel gelijkenissen met de XC90, maar niet storend.
                                  Benieuwd naar de prijspositionering. Als ze er ook zo'n € 10k extra op smijten in vergelijking met de S80 (zoals ze bij de nieuwe XC90 gedaan hebben), dan zullen ze in fleet toch weer serieuze monsterkortingen moeten geven en er een klein dieseltje in lepelen. Anyway, voor het grote volume zullen ze toch moeten wachten op de break versie.

Comment

Ik vraag me af aan welke prijs ze dit willen verkopen. In ieder geval een mooie wagen, met een spuuglelijke achterkant. Interieur ziet er ook echt goed uit, gedaan met 366524 knopjes in een Volvo.
                                    BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                      Ik vraag me af aan welke prijs ze dit willen verkopen. In ieder geval een mooie wagen, met een spuuglelijke achterkant. Interieur ziet er ook echt goed uit, gedaan met 366524 knopjes in een Volvo.
                                      Inderdaad mooie auto maar met een verschrikkelijke achterkant !! Maar ja met een 4 cilinder zal je de achterkant niet veel zien !
                                      Interieur is zoals de XC90 en XC60 , gewoon super ! Wie woont nog in een huis ????

Comment

Achterkant is niet mooi te noemen.
                                        Voorkant en interieur is wel men ding.

Comment

Working...
                                        X