Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo S90 en V90

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
    Ga er echt nie verder op in,statistieken hebben bewezen ' dus feiten zoals je zegt' dat BMW rijders nogal wat aan hun laarzen lappen als het op verkeersveiligheid aankomt.
    dat geloof ik 100%, en op basis daarvan heeft elke BMW-rijders bij jou dus deze stempel? Dus elke BMW-rijder over 1 kam, want ook al ken je me van toeten noch blazen, ik ben catalogeerd voor jou. Triestig als dat je levensstijl is. Heb je zo nog van die leuke classificaties?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
      dat geloof ik 100%, en op basis daarvan heeft elke BMW-rijders bij jou dus deze stempel? Dus elke BMW-rijder over 1 kam, want ook al ken je me van toeten noch blazen, ik ben catalogeerd voor jou. Triestig als dat je levensstijl is. Heb je zo nog van die leuke classificaties?
      Zeker niet alle,heb ik niet gezegd.

Comment

Dit was jouw reactie: Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Ik vertel feiten, geen emoties. Gaat dus niet over denken, maar zijn.
        Laat me niet lachen,iedereen kent de echte BMW rijder.....en dat zijn ook feiten

Maar ik begrijp dat ik me toch plots misschien niet meer aangesproken hoef te voelen, misschien twee keer nadenken voor je wat zegt volgende keer? Anee, da's voorbehouden voor de "typische BMW-rijder" ...

Comment

Ik dacht het wel hoor.
          Terwijl statistieken typisch dingen kunnen zeggen als (ik verzin het maar)'als ge verkeersovertredingen per merk sorteert komt BMW bovenaan'. Maar dat kan betekenen dat bij andere merken een kleine minderheid bepaalde fouten begaat en bij BMW een iets grotere kleine minderheid. Dan zegt dat bijna niks over de gemiddelde BMW rijder.
          30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
            Ik dacht het wel hoor.
            Terwijl statistieken typisch dingen kunnen zeggen als (ik verzin het maar)'als ge verkeersovertredingen per merk sorteert komt BMW bovenaan'. Maar dat kan betekenen dat bij andere merken een kleine minderheid bepaalde fouten begaat en bij BMW een iets grotere kleine minderheid. Dan zegt dat bijna niks over de gemiddelde BMW rijder.
            leugens, grote leugens, statistieken. Dat is helaas meestal de volgorde.
            tenzij je een wetenschappelijk onderbouwde, en dus representatieve steekproef hebt, neutrale vragen, en de resultaten bekijkt zoals het dus hoort, dus geen veralgemeningen. ook correlaties bekijken (bvb verhouding tot aantal kilometers, en correct normeren). Als men me dat allemaal kan garanderen, dan wil ik er wel eens naar kijken ...

Comment

Stereotyperingen en clichés, de mensen houden ervan.

Comment

Voor mij maakt dat allemaal weinig uit. Als ik moet kiezen tussen de vermelde 3 of een ander degelijk merk, dan wordt het dat laatste om verschillende redenen. En dat is puur persoonlijke voorkeur, niet wetenschappelijk/statistisch onderbouwd of wat dan ook.
                Deze S90 vind ik knap, en de V90 lijkt me nog mooier te gaan worden. Jaguar XF vind ik evenzeer de moeite.
                Maar het zal nog wel even duren voor de V70 de deur uit gaat. Tegen dan zijn we misschien al aan de XF/S/V90-II .

Comment

leugens, grote leugens, statistieken. Dat is helaas meestal de volgorde.
                  Helemaal niet. Het belangrijkste probleem bij statistieken is dat ge er perse conclusies uit wilt halen en daarmee de boel forceert. 'statistisch significant' is heel zelden een goeie basis om conclusies te trekken.
                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                    Helemaal niet. Het belangrijkste probleem bij statistieken is dat ge er perse conclusies uit wilt halen en daarmee de boel forceert. 'statistisch significant' is heel zelden een goeie basis om conclusies te trekken.
                    'k heb het over 't soort 'statistieken' gebaseerd op een bevraging van 50 deelnemers, meestal al niet erg willekeurig gekozen, met een aantal suggestieve vragen. Interpretatie is in alles noodzakelijk, anders bewijs je makkelijk dat 1+1=7

Hoedanook, 'k wou eigenlijk maar zeggen dat ik die S90 niet mijn ding vind. Hopelijk de V90 beter, maar ik heb het eigenlijk niet zo erg voor Volvo, en da's puur op enkele rijervaringen gebaseerd, ik rij er niet zo graag mee. Gelukkig zijn er vele andere meningen, anders reden we allemaal met dezelfde auto rond, zou nog saaier zijn ... ieder zijn goesting ...

Comment

En eigenlijk had ik helemaal BMW niet in mijn gedachten toen ik aan grote onderhoudskosten dacht....
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

van bmw is ook zo'n schreeuwerig filmpje hoor

maar uw klak draait naargelang de hand die u voedt (en daar is nogmaals nix mis mee), je had ten tijde van die 750h bijna een contract van bmw op zak zeker

Comment

ik zeg juist dat ik BMW juist niet bedoelde hahah......Ben nog altijd pro BMW hoor. Heb twee BMW powered auto's en heb die hoog op.
                          Je weet even goed dat ik twee andere merken (en het is ook niet Mercedes) bedoel.
                          Ze beginnen met een A en een P
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

'k heb het over 't soort 'statistieken' gebaseerd op een bevraging van 50 deelnemers, meestal al niet erg willekeurig gekozen, met een aantal suggestieve vragen. Interpretatie is in alles noodzakelijk, anders bewijs je makkelijk dat 1+1=7
                            Dat zijn de goedkope rommelstatistieken waar geen deftige statisticus mee wil geassocieerd worden. Ik heb het over de topkwaliteit. Trouwens, statistieken over BMW en boetes, daar moet ge geen vragen over stellen, da's data analyse.
                            30 jaar Mr Yuge!

Comment

Ik dacht dat het hier over de Volvo s90 ging...
                              Ik lees hier enkel flauw statistisch geleuter en commentaren van een licht gefrustreerd BMW-aanbidder...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                ik zeg juist dat ik BMW juist niet bedoelde hahah......Ben nog altijd pro BMW hoor. Heb twee BMW powered auto's en heb die hoog op.
                                Je weet even goed dat ik twee andere merken (en het is ook niet Mercedes) bedoel.
                                Ze beginnen met een A en een P
                                Grotere onzin heb ik hier nog niet gelezen in een topic dat feitelijk over een nieuwe Volvo S90 moet gaan...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Sjah... Back on topic?

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Allez, om het terug over de S90 te hebben: knappe voorkant (zoals te verwachten was), super interieur (zoals te verwachten pas) en een aparte achterkant, zoals te verwachten was! Nieuwe Volvo's hebben immers al jaren achterkanten die wat gewenning vergen: herinner me de 850 estate die de goegemeente aanvankelijk een kerstboom vond met zijn lange verticale lichten langs het kofferdeksel (nu vindt iedereen dat knap!), de eerste generatie van de S80 vond iedereen ook zeer bizar aan de achterkant en de huidige V70 bijvoorbeeld vond ik aanvankelijk archielelijk achteraan... en ben nu mijn 2e V70 aan het verslijten.Kortom, Volvo maakt speciale konten, maar na een tijdje ga je ze wel appreciëren! Het komt dus helemaal goed met die S90 en V90!

Comment

Zoals steeds zal de indruk in 't echt wel anders zijn dan de indruk op foto. Maar tegelijk moet ik vaststellen dat Volvo, sinds ze met de eerste XC90 en daarna de C-30 zijn beginnen experimenteren met dat nieuwe achterlichtendesign, er nooit in geslaagd zijn om het deftig toe te passen op modellen met een "koffer". Kijk maar naar hoe ze 't geïmplementeerd hebben op de gefacelifte C70 of op de S60: in beide gevallen wringt het. Dat terwijl het op bijvoorbeeld de V60 of de V40 perfect smoelt (of "kont", als konten een werkwoord zou zijn). Met dat in gedachten zou het me niet verbazen dat de nieuwe 90 er bijzonder goed gaat uitzien in de break-versie, en dat we de mindere achterkant maar voor lief moeten nemen bij de sedan. Wat de S90 in z'n geheel betreft: nope, ik ben geen fan (op foto). Net zoals ik ook geen fan ben van de nieuwe XC90, hij ziet er voor mij te veel een lompe bak uit - dat in tegenstelling tot zijn voorganger, die ondanks zijn indrukwekkende maten er visueel nog een zekere lichtvoetigheid op nahield. Nu ja, first world problems, nietwaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Grotere onzin heb ik hier nog niet gelezen in een topic dat feitelijk over een nieuwe Volvo S90 moet gaan...
                                        eindelijk....

Comment

Waarom denkt iedereen dat er een V90 komt? Heb ik daar nu zo overgelezen?
                                          Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                                          Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                                          (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

Comment

Working...
                                          X