Knap ding! Van de 90 reeks toch duidelijk de mooiste.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo S90 en V90
Collapse
X
-
Verlanglijstjesmateriaal!
Al denk ik dat de huidige V70 "praktischer" is...2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition
2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
1999 Volvo V70 classic 2.5d
1967 Volvo 123 GT
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenJa, die platte achterklep zal minder handig zijn... En 10 cm minder breed !
Ik denk dat de V70 idd praktischer is, zeker met rechtopstaande achterzetels.
Ook meer beenruimte voor de passagiers in een V90, maar voor die achteraan wel minder hoofdruimte en minder plaats in de breedte...
Voor mij zijn de afmetingen van de V70 beter gepast moet ik zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenJa, die platte achterklep zal minder handig zijn... En 10 cm minder breed !
maar ik weet niet of de V90 effectief 10 cm smaller is.
spiegels lijken mij minder ver uit te steken als bij de V70, 'bruikbare' ruimte lijkt me voor ongeveer zelfde te blijven.
Passagiers krijgen het wel krapper, maar denk dat iets meer beenruimte belangrijker is als de breedte tegenover de V70.
Prijs gaat wel tegenvallen vrees ik.
Zeker als er een motor in moet die dit slagschip vooruit moet stuwen.
Comment
-
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenMooie, imposante auto.
Ik lees echter dat het minimum gewicht 1825kg is, dat is wel best veel!
Comment
-
Minstens wachten tot die 6 maand op de markt is. Dan is het splinternieuw er van af, en zullen ze zich toch onder een A6 of 5 moeten positioneren om volume te halen.
Na die tijd zullen ze wel wat business packs aanbieden die interessant zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenMinstens wachten tot die 6 maand op de markt is. Dan is het splinternieuw er van af, en zullen ze zich toch onder een A6 of 5 moeten positioneren om volume te halen.
Na die tijd zullen ze wel wat business packs aanbieden die interessant zijn.
Staat de XC90 ondertussen qua prijs net onder een X5, ML, of Q7?
Comment
-
V90 is er vooral voor de leasemarkt.
Als de maandelijkse leaseprijs van een V90 merkelijk duurder is dan een 5 of A6 gaan ze er niet veel verkopen.
Traditioneel heeft VOLVO alvast een lagere inruilwaarde.
Een tweede handicap is dat de S90 automaat een CO2 uitstoot heeft van 118g. Een A6 zit aan 110g, wat een hogere aftrek oplevert en een lagere VAA.
Als dat niet met een lagere aankoopprijsgecompenseerd wordt, dan krijgen ze het in België alvast moeilijk.
In Duitsland wil ik nog zien of er iemand meer gaat betalen voor een V90 dan voor een A6 Avant.
Als ze het alleen van de Zweedse markt moeten hebben die sowieso VOLVO gek is, dan krijgen ze het moeilijk.
Persoonlijk vind ik een V90 zeker het overwegen waard, maar ik verwacht dan eigenlijk een betere uitrusting dan bv een A6, zeker als ik meer VAA moet betalen.
En de werkgever kan bv eisen dat de CO2 onder de 115g zit, en dan valt deze onherroepelijk af, want ik wil absoluut een automaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEn de werkgever kan bv eisen dat de CO2 onder de 115g zit, en dan valt deze onherroepelijk af, want ik wil absoluut een automaat.
Hier is de standaard ne 1.6d, maar ik heb het voor mekaar gekregen voor ne 2.0, maar die had dan ook 110gr.
Ik merk persoonlijk op dat de mensen de tamme 1600's beu zijn, en dat ze steeds meer ijveren naar een automaat als leasebak. Maar niet iedereen speelt daarop in. Ofwel denken ze dat de concurrentie nog ondermaats is, ofwel dat men dan maar gewoon ne tamme 1600 neemt als men automaat wil of dan toch maar voor ne manuele 2000 gaat.
Dus ja, meer en meer merken moeten naar die grenzen werken en ge snapt gewoon niet waarom sommigen dat niet doen. België is een klein landje, maar er zijn nog landen met diezelfde grenzen. Daarom dat ik eigenlijk VAG niet erg goed snap met de nieuwe Passat en Superb. In de 2.0 DSG6 zitten ze precies op 116gr. Die 1 gram hadden ze toch nog wel kunnen afpitsen denk ik dan wel, en toch doen ze het niet. En dan komt de nieuwe Audi A4 en die geraakt er wel onder met de 2.0DSG6. Hebben ze dat nu moedwillig gedaan om toch meer leasers naar die A4 te krijgen?
Comment
-
Bij de A4 geraken ze er enkel door standaard een tank van 40l aan te bieden.
Je hebt dan als "gratis optie" een 70 l tank.
Die regeltjes zijn allemaal zo krom als wat.
Ik heb nog het "geluk" om tot 145gr te mogen gaan in onze carpolicy, maar ook geen idee voor hoelang nog.
Het blijft altijd een ping pong spel tussen de wetgever en de fabrikanten hé?
Comment
-
Zéér zeer mooi. Mag zo naast mijn Allroad komen te staan.
Alweer keurig werk van Volvo!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Echt geen fan van die voorkant...
En idd @ greco, toont veel gelijkenissen met een Audi.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Veel nieuwe stationwagons op de Autosalon van Genève. Fiat breidt de Tipo-familie uit met de Estate, Kia introduceert voor de eerste keer een Optima Sportwag...
Last edited by trimitie; 02/03/2016, 12:01.NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Comment
Comment