Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo S90 en V90

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
    r-design ??
    NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
    S40 2.0D 136pk 2004
    S40 1.8i 1996

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichten
      r-design ??
      Inscription denk ik
      Wel straf dat die velgen 3000 extra blijven kosten, of het nu als upgrade van de basisvelg gaat, of als upgrade van de (grotere) velg die al bij de inscription-versie zit
      zou zelf ook wel gaan voor inscription met die velg
      Last edited by viperman; 01/09/2016, 22:58.
      Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Echt knap!
        =================
        2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Een trol wordt geen prinses door er juwelen aan te hangen

Comment

• Ik denk dat in elke showroom zowat dezefde config staat: D5 Inscription op 21' velgen.
            Deze velgen zijn gewoon te groot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichten
              r-design ??
              Inscrition met exterior styling kit en optionele 21" in accesoire. Dus 3000 euro valt mee omdat je je originele wielen nog hebt en dus ineens een winterset hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Ik denk dat in elke showroom zowat dezefde config staat: D5 Inscription op 21' velgen.
                Deze velgen zijn gewoon te groot.
                Vind ik ook. Dat past niet op een Volvo en nog minder op deze comfort georienteerde kar met voorwielaandrijving en een viercilinder (auto ziet eruit alsof 'ie 500pk heeft, het gaat z'n doel ver voorbij).

Comment

• Gelukkig dat een 316d M-pack 600pk heeft hé! De S90 is er tussen 150 (D3) en 407 (T pk....daar mogen wel grote velgen op vind ik. Bangelijk goede auto trouwens. Al in gereden en echt overtuigd (zowel D4 en T6 al gereden).
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Alleen jammer dat ze dat snufje van de D5 met overdruk van de turbo ook niet op de D4 hebben toegepast.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      Gelukkig dat een 316d M-pack 600pk heeft hé! De S90 is er tussen 150 (D3) en 407 (T pk....daar mogen wel grote velgen op vind ik. Bangelijk goede auto trouwens. Al in gereden en echt overtuigd (zowel D4 en T6 al gereden).
                      Vertel eens wat meer over je testeit met de D4.

Was het een automaat?
                      Heb je de autopilot geprobeerd?

Comment

• Ik heb de D4 automaat gereden. Autopilot niet getest gehad,wel met de T6.

Mijn indruk over de wagen: voor mij het belangrijkste was het ruimte gevoel in de wagen,niet alleen door zijn grote maar ook door de indeling en gebruikte materialen. De stoelen nemen bvb veel minder plaats in dan deze in mijn V70 en zitten ook erg goed. Het rijgevoel is mss wel een beetje "gemaaky",het is zeker geen Jaguar of BMW maar ondanks de comfortabele roeping van deze auto rijdt hij niet zwalperig. Volgens mij voor lange afstanden de beste uit zijn klasse (heb de nieuwe E wel nog niet gereden,maar beter dan 5,XF en A6). De wagen heeft voor mij alle nieuwste technologie,ook bvb in communicatie dat het voor mij na nu 6 Volvo's een nieuwe wereld is. Hij gaat zeker potten breken tegen de Duitsers,denk dat zeker de A6 hier bang van gaat moeten zijn maar ergens miste ik wel het gevoel dat ik de andere Volvo's had van echt anders (en ook simpeler) te zijn dan de Duitsers. Wat wel bewaard gebleven is,is het Volvo gevoel over de hele auto,je voelt zijn degelijke structuur en veiligheid quasi elke meter die je rijdt. De kans is zeer groot dat ik in februari zo eentje ga bestellen maar dan wel in T5 versie. T6 is bangelijk om in te rijden van vermogen maar in Belgie kom je eigenlijk met een D3 al goed toe.
                        De D4 motor die ondertussen net zoals de T4 (die nog niet in de S90 beschikbaar is,spijtig want heb nu 3 wagens met die motor gehad (2xV70,éénmaal S60) en is superaangename configuratie) 190pk sterk is komt uiteraard nooit vermogen te kort. Zeker in combinatie met de achttraps automaat kan je het beste uit het blok halen. Alle verhalen van de vijfcilinder diesel ten spijt (ik hield er ook van)is de VEA 2.0 in het rijden de betere motor. Het vermogen is heel geleidelijk en schokvrij en op uitzondering van de D2-82 die geen balansasmodule heeft klinken ze mooi (voor een diesel) al is de geluidsisolatie wel weelderig in de 90'ers
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Comment

• Hallo,

Gisteren de wagen in real life gaan bekijken, en er ook mee gereden.

Daar waar de achterkant op foto's mij zeer lomp leek, moet ik nu wel toegeven dat deze in real life eigenlijk zeer mooi is.
                            De proporties kloppen gewoon.

De afwerking binnenin is fenomenaal knap afgewerkt. (En dat uit de mond van iemand die meer dan 20 jaar Audi reed).

De testrit was met een D5 met automaat.
                            Zalige wagen!
                            Rijdt zeer sereen, vlot als je dat wil, lekker stil van binnen.

Het zou wel eens mijn volgende kunne worden binnen een paar jaar.

Enige minpunt, voor mij althans, is de lengte van de wagen.
                            Gene cadeau als je vaak in stadskernen moet parkeren.

Grtz
                            Stelo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              Wat een mooie wagen! Proporties kloppen volledig bij deze
                              Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                              Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                              Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                              Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

• Schoon test verslag... Van de 240
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• ware het niet van die LED koplampen zou je denken dat dit een design is van een kleine 10 jaar terug.
                                  niks mis mee maar vs de concurrentie ziet de volvo er echt al oud uit vind ik
                                  lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    ware het niet van die LED koplampen zou je denken dat dit een design is van een kleine 10 jaar terug.
                                    Volvo slaagt er wel in Volvo te blijven in mijn ogen daar waar MB bijvoorbeeld de playmobil weg is in gegaan om zijn markt te verruimen. Volvo moet altijd een beetje dat eigenzinnige noem het ook maar conservatieve trekje hebben in mijn ogen.

Als je ziet wat Volvo maakte rond de eeuwwisseling bijvoorbeeld dan is de lijn met vandaag nog duidelijk. Zo ook voor bijvoorbeeld Audi, VW en BMW, allemaal geen toeval natuurlijk ... Het omgooien van stijl is meer het handelsmerk van Opel, Renault, Citroën, ...
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      ware het niet van die LED koplampen zou je denken dat dit een design is van een kleine 10 jaar terug.
                                      Ik vind anders toch het nieuwe Volvo design 1 van de mooiere designtalen op dit moment.
                                      Mazda is goed bezig, maar hun stijl mag na 5j wat aangescherpt worden.
                                      Mercedes vind ik lijken op een Koreaan van 10-15j geleden, vooral de achterzijde vind ik niets.
                                      Skoda, Ford hebben teveel vouwen in de motorkap en flanken
                                      Audi, BMW, VW: meh
                                      Seat heeft mooie scherpe lijnen.
                                      Jaguar is mooi, maar geen breaks meer, toekomst is SUV.
                                      Alfa ziet er niet slecht uit, maar ook geen pure schoonheid als 156 of 159.

Spijtig dat de V60 opvolger pas ten vroegste 2018 gaat komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alex60 Bekijk Berichten
                                        Wat een mooie wagen! Proporties kloppen volledig bij deze
                                        Interieur vind ik prachtig, maar exterieur vind ik niks, om niet te zeggen lelijk.

Comment

• Ik zie dat het topic samengevoegd is met dat van de V?

Comment

Working...
                                          X