Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo S90 en V90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Staan in ieder geval Inscription velgen onder...

    Comment


    • Is een inscription zie blinkende strip op zijkant deuren !
      NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

      XC90 2.4 D 225pk 2006
      S40 2.0D 136pk 2004
      S40 1.8i 1996

      Comment


      • Ik heb er een paar weken geleden mee testgereden. Het is een zeer mooie wagen, maar als je een ZF automaat gewoon bent, dan is deze Aisin bak een ramp. Ik begrijp niet dat Volvo in dit pareltje een vreselijke automaat heeft laten steken ? Porsche/VW gebruikt - dacht ik - ook AW bakken, maar daar is er blijkbaar geen klagen over. Het zou een mooi alternatief voor m'n F10 geweest zijn, maar ik pas er feestelijk voor.

        Comment


        • je moet steeds een uitgebreide proefrit maken, de bak is ook hier auto-adaptief en niet ingeleerd op 30 km, je weet allemaal hoe testpiloten rijden

          dat de zf8 beter is twijfel ik ook niet aan, maar dat volvo een draak van een boite zou steken niet in zijn eigen filosofie passend zou me verbazen

          Comment


          • Vorige week op een event aan de praat geraakt met de zaakvoerder van enkele Volvo garages hier in de buurt, aangezien ik toch wel onder de indruk was van zo'n V90 wat gebabbeld en hij wil me natuurlijk overtuigen... binnen enkele weken krijg ik er eens eentje voor een dagje mee, ben benieuwd.

            Comment


            • Ik heb mij deze week een V90 T8 besteld in Saville grey en Moritz amber leder.
              De levertermijn blijft men nog vaag over - "rond" september ten vroegste.
              Gezien de productie van de T8 pas van start gaat rond mei hoop ik dat het toch niet veel later dan september gaat worden.

              Comment




              • Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                Comment


                • Rij-impressie,
                  VOLVO V90 CROSS COUNTRY

                  Het is bij Volvo inmiddels een traditie om van hun stationwagons een ruige versie uit te brengen met vierwielaandrijving en extra bodemvrijheid. Bij de nieuwe V90 is dat niet anders, zodoende maken we nu kennis met de hoog op de poten gezette V90 Cross Country.


                  In 1997 presenteert Volvo een vierwielaangedreven en iets hoger op de poten gezette stationwagon: de V70 XC. Hoewel je je met een beetje Hollandse nuchterheid kunt afvragen wat het nut van zo'n auto is, blijkt het concept een blijvertje te zijn. Sterker, het concept heeft navolging gekregen, zie daarvoor onder meer de Audi A6 Allroad Quattro, de Volkswagen Passat Alltrack en de Mercedes-Benz E-klasse All Terrain, om niet de minsten te noemen.

                  De V70 XC vormt de opmaat naar Volvo's eerste SUV, de XC70. Het Cross Countryidee blijkt een blijvertje, want ook van de twee volgende V70-generaties verschijnt er zo'n opgeruigde variant. Nu de V70 is opgevolgd door de V90, geldt die situatie nog steeds, alleen wordt de Cross Country-uitvoering nu aangeduid als CC. Inderdaad, inmiddels is de X in de typeaanduiding een C geworden. Maar het concept is ongewijzigd: All Wheel Drive, meer bodemvrijheid en kunststof accenten om de auto een stoerder uiterlijk te geven.


                  MECHANISCHE 4WD

                  Banden met een hogere wang en de nodige aanpassingen aan het onderstel zorgen ervoor dat de in totaal 6,8 centimeter verhoogde V90 CC een bodemvrijheid heeft van 21 centimeter. Hiermee schurkt de auto qua grondspeling aan tegen de fullsize-SUV van Volvo, de XC90, die slechts twee centimeter meer ruimte onder de assen heeft. Verder zijn de spoorbreedten vergroot; voor en achter met 2,4 respectievelijk 1,4 millimeter. De gedachte hierachter is een toename van de stabiliteit.

                  Volvo levert de V90 CC met de twee benzine- en twee dieselmotoren die we kennen uit de gewone V90. De lichtste diesel, de 190 pk sterke D4, is standaard voorzien van een handgeschakelde zesbak en optioneel van een achttrapsautomaat (Geartronic), die bij de andere motoren standaard is. Van oorsprong is de V90 een voorwielaandrijver; mocht de elektronica het nodig achten, dan worden de achterwielen via een koppeling en een cardanas vliegensvlug bijgeschakeld.

                  Technisch biedt het platform van de auto overigens de mogelijkheid om, net als bij de XC90, een plug-in hybride-variant van de V90 CC te bouwen. Daarbij zouden de voorwielen worden aangedreven door de verbrandingsmotor en de achterwielen door een elektromotor. Bij Volvo zeggen ze nog geen concrete plannen te hebben voor deze optie, maar uitgesloten wordt hij niet. Net zomin als een louter voorwielaangedreven V90 CC. Aan de bekende rijmodi Eco, Comfort, Dynamic en Individual heeft Volvo net als bij de XC90 ook voor de Cross Country een extra stand toegevoegd: Off-Road. In deze modus, die zichzelf boven 40 km/h automatisch uitschakelt, is de stuurbekrachtiging actiever, wordt het karakter van de motor en de transmissie aangepast om met meer precisie de snelheid te kunnen controleren en krijgt de auto een zogenaamde Hill Descent-functie, zodat hij bij een afdaling niet op hol slaat. Daarnaast laat het ESPsysteem de teugels iets vieren voordat het in actie komt. Anders zou een nerveus geheel van ingrepen ontstaan wanneer de wielen op een losse ondergrond iets doorslippen, zoals we in de sneeuw in het hoge noorden van Zweden hebben ondervonden.



                  GOEDMOEDIG EN COMFORTABEL

                  Op een paar kleuraccenten na is het interieur van de V90 CC gelijk aan dat van de gewone V90. Dat betekent een ergonomisch geslaagd geheel, met mooie materialen en een prima afwerking, maar … ook minder bagageruimte dan in de oorspronkelijke V70 XC. Het comfort waarmee de auto zijn inzittenden omhult, vinden we terug in het rijgedrag. Wij hebben de V90 CC gereden met de optioneel verkrijgbare luchtvering voor de achterwielophanging. Dit levert naast een gerieflijk en stabiel weggedrag ook de mogelijk op om de achterkant iets te laten zakken, wat prettig kan zijn bij het in- en uitladen. Hoewel er ook een dynamische rijmodus is, is de V90 CC er niet de auto naar om daarvan veelvuldig gebruik te maken. Met zijn langere veerwegen, hogere banden en vrij lichte – maar wel lekker directe – besturing heeft de auto veel meer een goedmoedig karakter dan sportieve
                  aspiraties.

                  De route tijdens onze kennismaking voert over wegen die zijn bedekt met sneeuw en ijs. Gewapend met spijkerbanden is de V90 CC onder die winterse omstandigheden prima te controleren, al geeft dit natuurlijk geen representatief beeld voor de situatie in Nederland. Bovendien laten de spijkerbanden ook duidelijk horen dat ze er zijn. Niet dat hiermee eventueel lawaai van de motor wordt overstemd, want dat is er, zo weten we uit ervaring met de gewone V90, onder normale omstandigheden in ons eigen polderlandschap niet. De viercilinders doen in alle rust hun werk en sluiten daarmee netjes aan op de rest van de auto.

                  We hebben de Cross Country gereden met zowel de 235 pk sterke D5-dieselversie als de 320 pk sterke T6-benzineversie. Deze motoren vormen samen met de automatische transmissie een heel fijne en prettig reagerende aandrijflijn. Geen moment hebben we het gevoel kracht te kort te komen om de auto op tempo te brengen en te houden.

                  OORDEEL

                  • +Comfortabel
                  • +Stabiel weggedrag
                  • -Minder dynamisch dan de V90
                  • -Kleinere bagageruimte dan de V70 XC









                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Ik blijf het een mooie verschijning vinden, alleen zou ik hem zelf niet willen rijden wegens té groot. Allesbehalve een handige wagen, lijkt mij zo.

                    Comment


                    • Ik begin ze meer en meer op de weg te zien, de V90 bedoel ik dan.
                      Moet zeggen dat ik minder en minder echt overtuigd ben van de buitenkant. Het achterste ziet er in sommige kleuren wat goedkoop uit.
                      De zwarte die ik deze morgen zag was al wat vuil, en dat was echt geen auto die er nieuw, modern en aantrekkelijk uit zag.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Ik begin ze meer en meer op de weg te zien, de V90 bedoel ik dan.
                        Moet zeggen dat ik minder en minder echt overtuigd ben van de buitenkant. Het achterste ziet er in sommige kleuren wat goedkoop uit.
                        De zwarte die ik deze morgen zag was al wat vuil, en dat was echt geen auto die er nieuw, modern en aantrekkelijk uit zag.
                        Ik vind de v90/s90 sterk afhankelijk van de kleur en uitvoering.
                        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                        16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                          Ik blijf het een mooie verschijning vinden, alleen zou ik hem zelf niet willen rijden wegens té groot. Allesbehalve een handige wagen, lijkt mij zo.
                          idem,

                          achteraf zegt men, dat de overheid, parkings, parkeergarages en wegen moet uitbreiden /groter maken...
                          gezinnen worden kleiner, maar auto's groeien met het ego

                          Auto is eigenlijk gemaakt voor de Amerikaanse en Chinese markt, in Europa zijn de aantallen voor dit type marginaal...
                          Last edited by quovadis; 27/04/2017, 17:47.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                            idem,

                            achteraf zegt men, dat de overheid, parkings, parkeergarages en wegen moet uitbreiden /groter maken...
                            gezinnen worden kleiner, maar auto's groeien met het ego

                            Auto is eigenlijk gemaakt voor de Amerikaanse en Chinese markt, in Europa zijn de aantallen voor dit type marginaal...
                            Als je een tijdje met een grote wagen rijdt, word je die afmetingen wel gewoon hoor. Het verschil met een kleine wagen is enorm qua comfort en gebruiksgemak. En ja, de wagens worden alsmaar groter. Heeft erg weinig met het ego te maken me dunkt maar gewoon met extra luxe voor de gebruiker. Vind zoiets maar een zwakke redenering.

                            Comment


                            • Rij-impressie: VOLVO S90 T6 AWD R-DESIGN

                              Er is bijna geen fabrikant die zo serieus met downsizing bezig is als Volvo. Zelfs in de grote S90 is een viercilinder vandaag de dag het hoogst haalbare, maar in het geval van de S90 T6 AWD R-Design is dat wel een exemplaar met 334 pk. Maakt deze krachtbron van de Zweed een sportwagen die is verkleed als zakensedan?


                              We hadden er eerlijk gezegd weinig fiducie in, maar onder leiding van het Chinese Geely gaat het met Volvo beter dan ooit. Niet langer hoeft het merk gebruik te maken van Fordonderstellen en -motoren; het mag zowel qua design als in technisch opzicht vrijelijk zijn gang gaan. In dat kader werden niet alleen de eerdergenoemde Ford-viercilinders, maar ook de in eigen huis ontwikkelde vijf en zescilindermotoren vervangen door een viercilinder, die in meerdere uitvoeringen wordt geleverd.

                              De sterkste variant heeft dankzij het samenspel van een turbo en een compressor een vermogen van maar liefst 334 pk. Geen enkele concurrent durft het aan om in de hogere middenklasse een viercilinder met een dergelijk vermogen te leveren, maar de tweeliter kwijt zich in combinatie met de achttrapsautomaat goed van zijn taak. Kies overigens niet de Dynamicmodus voor die transmissie, want dat zorgt alleen maar voor onrust. Bij lage en middelhoge toerentallen doet hij krachtig genoeg aan om je de indruk te geven dat er onder de motorkap een krachtbron met een veel grotere cilinderinhoud dan 1.969 cc ligt, maar bij hogere toerentallen lijkt hij weinig vlees op de botten te hebben. Bij het accelereren uit stilstand is de reactie op het gaspedaal echter goed en lijkt de viercilinder weinig moeite te hebben met deze bijna twee ton zware Zweed. Wie van downsizing echter wonderen verwacht qua verbruik, wordt door het testverbruik weer met beide benen op de grond gezet. Net iets beter dan 1 op 8 is geen waarde om over naar huis te schrijven.

                              Fantastische reisauto
                              Onze testauto is uitgevoerd met de Polestar-vermogenskit, die via de Volvodealer verkrijgbaar is. Die zorgt voor 14 pk en 40 Nm extra. Daarmee voltooit de S90 de 0-100-sprint in exact 6 seconden, wat tweetiende van een seconde langzamer is dan het merk belooft. De tegen meerprijs leverbare adaptieve luchtvering is minder op rijdynamiek gericht dan de onderstellen van andere fabrikanten. Ook de besturing maakt duidelijk dat dit ondanks zijn vermogen beslist geen sportwagen is. De mate van stuurbekrachtiging verschilt behoorlijk en dat maakt de communicatie met de voorwielen er niet plezieriger op. Daar komt bij dat het stuur met voelbare bewegingen terug naar de middenstand gaat, ook wanneer de rijbaanassistent is uitgeschakeld. Dankzij het standaard sportonderstel met 10 millimeter verlaging rijdt de S90 lichtvoetig, maar de nadruk blijft op comfort liggen. De vering en de heerlijk zittende sportstoelen maken dit tot een heerlijke auto voor een retourtje Stockholm; de S90 is een fantastische reisauto.

                              Daarbij kan het motorgeluid wel gaan irriteren. De viercilinder klinkt lang niet zo goed als de vijf- en zescilinders van weleer, maar wellicht dat een tuner als Heico Sportiv uitkomst kan bieden. De Volvo S90 weet te overtuigen met zijn elegante en ingetogen design en hoogstaande rijcomfort. In sportief opzicht kan hij menig concurrent echter niet bijbenen. Daarvoor is het geluid van de viercilinder te banaal en zijn vermogensafgifte bij hogere toerentallen niet overtuigend genoeg.

                              OORDEEL

                              • +Goede reacties op het gaspedaal
                              • +Rijdt erg comfortabel
                              • -Geen plezierig motorgeluid
                              • -Weinig trekkracht bij hoge toerentallen








                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment






                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Mooie review, maar slechte interieurkeuze.
                                  De S90 kan zo mooi zijn aan de binnenkant, en dan kiezen ze hier alleen zwart en ALU....

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL

                                    Als je een tijdje met een grote wagen rijdt, word je die afmetingen wel gewoon hoor. Het verschil met een kleine wagen is enorm qua comfort en gebruiksgemak. En ja, de wagens worden alsmaar groter. Heeft erg weinig met het ego te maken me dunkt maar gewoon met extra luxe voor de gebruiker. Vind zoiets maar een zwakke redenering.
                                    Bij ons blijft de lompe XC60 toch vaak staan omdat de 308 even ruim is en veel gemakkelijker is om te parkeren. Voor lange ritten heb je absoluut gelijk, maar dan heb ik het over meer dan 200 kilometer snelweg of zo ...

                                    Ik ben een groot liefhebber van ruime luxe wagens, maar in dagelijks gebruik wordt het gewoon minder evident. En ja je kan verder parkeren, maar op gezinsuitstap kan dat al eens tegenvallen ...

                                    Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • Ja inderdaad, een parkeerplaats is soms een beetje moeilijker. Scheelt dat wij bvb tegen de avond naar zee gaan omdat er dan geen files zijn. Plaats vind je makkelijk dan. Maar soms lijkt een wagen groot en is die dat niet. Kochten nu als tweede wagen een Renault Espace, 4,65m is die. Dat is niet zo erg groot en die parkeer je nog makkelijk. Een Megane break is bijna even lang bvb.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Kochten nu als tweede wagen een Renault Espace, 4,65m is die.
                                        Ooh zekers, wat krijgen we nu?
                                        En die is toch 4,85 m (en een chic) lang?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

                                          Bij ons blijft de lompe XC60 toch vaak staan omdat de 308 even ruim is en veel gemakkelijker is om te parkeren. Voor lange ritten heb je absoluut gelijk, maar dan heb ik het over meer dan 200 kilometer snelweg of zo ...

                                          Ik ben een groot liefhebber van ruime luxe wagens, maar in dagelijks gebruik wordt het gewoon minder evident. En ja je kan verder parkeren, maar op gezinsuitstap kan dat al eens tegenvallen ...

                                          Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
                                          308 is 39cm korter, een sw is amper 6 cm korter
                                          mijn autootjes:

                                          Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                          Comment

                                          Working...
                                          X