Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo S90 en V90

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wel nog een concept maar vermits deze er toch komt en vooral voor de Chinese markt bestemd is hier maar bijzetten,

WAAN JE IN LUXE VAN VOLVO S90 AMBIENCE CONCEPT

Visuele elementen, geluid en geuren moeten ervoor zorgen dat inzittenden van de Volvo S90 Ambience Concept zich de koning te rijk voelen. De wereldpremière volgt tijdens de Beijing Auto Show aankomende woensdag.

Het concept is gebaseerd op de S90 Excellence die met drie zitplaatsen dienstdoet als chauffeursauto. De passagiers van de Volvo S90 Ambience Concept kunnen met een smartphone-app de sfeer in de auto beïnvloeden. Volvo heeft zeven visuele thema's uitgekozen waaraan audio en geuren zich automatisch aanpassen. In het palet bevinden zich thema's als Northern Lights, Scandinavian Forest, Swan Lake, Archipelago en Rain.

In de S90 Ambience Concept monteert Volvo een audiosysteem van Bowers & Wilkins met onder andere speakers in de hoofdsteunen. Byredo is verantwoordelijk voor de in totaal vier geuren die via een dispenser het interieur worden binnengebracht. Hoewel het om een studiemodel gaat, wil Volvo het pakket voor de S90 Excellence in de toekomst daadwerkelijk aanbieden. Het concept is vooral op de Chinese markt gericht, waar Volvo vorig jaar in totaal 100.000 auto's aan de man heeft gebracht.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Wit en grijs is niet mijn ding.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Wit en grijs is mijn ding.

Comment

• Erg knap! Maar zou het toch niet willen proper houden
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ja is mooi, ik zou het wel combineren met een donkere buitenkleur. Van die oranje accenten weet ik niet zo goed wat denken.
              Jocar die info en foto's van dat driezitsmodel zie ik nu pas. Zijn er nog merken die wagens verkopen in die configuratie ? Is de eerste keer dat ik dit zie.
              En die laatste foto over diezelfde wagen is een doosje met 3 'dingen' erin. Weet jij wat die dingen zijn ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
                Jocar die info en foto's van dat driezitsmodel zie ik nu pas. Zijn er nog merken die wagens verkopen in die configuratie ? Is de eerste keer dat ik dit zie.
                En die laatste foto over diezelfde wagen is een doosje met 3 'dingen' erin. Weet jij wat die dingen zijn ?
                Geen idee! Dit is ook nog maar een concept. Misschien merken als RR, Bentley enz. die dat ook hebben.

Heb het even opgezocht. Dat zijn aroma's, geuren van Byredo, een Zweeds luxemerk. Kunnen verspreid worden in de auto.

Comment

• Ah ok dank je jocar. Ik had eventjes aan die geuren gedacht maar vermits ze van vier verschillende geuren spraken, ging ik ervan uit dat het dit niet kon zijn. Men verwacht dan toch een doosje met 4 geuren lol....

Comment

• Gaan ze dat ook al bij Volvo doen?
                    Citroën had dat op zijn eerste C4 ook al, maar blijkbaar zijn er maar heel weinig mensen die dat ook daadwerkelijk gebruiken.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Gaan ze dat ook al bij Volvo doen?
                      Citroën had dat op zijn eerste C4 ook al, maar blijkbaar zijn er maar heel weinig mensen die dat ook daadwerkelijk gebruiken.
                      Ik had dat in mijn Renault Latiutde samen met een ioniseerder. Of dat ioniseren werkte weet ik niet, verschil voel je uiteraard niet maar er ging toch een lichtje branden als je het opzette

Comment

• V90 Cross Country MIC

Comment

• Volvo voert een relatief subtiele facelift door op de S90 en V90. De uiterlijke aanpassingen zijn niet wereldschokkend.

Het is eind 2015 als Volvo de huidige S90 aan de wereld voorstelt, een sedan die ongeveer een jaar later gezelschap krijgt van de V90.stationbroer V90. Daarmee worden de auto's dit jaar respectievelijk vijf en vier jaar oud en nu acht Volvo de tijd rijp voor een facelift voor zowel de sedan als de station.

De uiterlijke aanpassingen zijn niet heel ingrijpend. Zowel de S90 als de V90 krijgen nieuwe mistlampen en een aangepaste voorbuumper. De V90 en de V90 Cross Country krijgen daarbij achterlichten met een nieuwe lichtsignatuur waarbij de verticale ledlijn voortaan uit twee delen bestaat en onderaan de unit onderbroken wordt. Daarnaast geeft Volvo de V90 en V90 Cross Country voortaan dynamische richtingaanwijzers mee. De Zweden stellen verder nieuwe lakkleuren en nieuwe lichtmetalen wielen beschikbaar.

Volvo stelt verder een verbeterd audiosysteem van Bowers and Wilkins beschikbaar én levert voortaan een Advanced Air Cleaner, een uitgebreid ventilatiesysteem dat zeer kleine deeltjes uit de lucht moet kunnen filteren. Dit systeem komt ook beschikbaar voor de S60, V60 en XC60. De complete 60- én de volledige 90-serie, dus ook de XC90, komen te beschikken over twee USB-C-aansluitingen voor de achterpassagiers. Volvo zegt verder dat ook de 90-serie over de mild-hybrid aandrijflijnen komt te beschikken. Daarover geeft het merk nog geen informatie vrij.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• De V90 blijft toch één van de mooiste in zijn klasse

Comment

Comment

• Ik stap er nog elke dag in met een smile. En met deze facelift heb ik niet direct de indruk om met een oud model te rijden.

Comment

• Twee weken geleden stond hier in de straat een 2-deurs coupé concept op basis van de S90 met Zweedse nummerplaten. Mijn mond viel open, gewoon schitterende auto !

Comment

• S90L Excellence - Exclusief, en niet alleen door zijn aankleding

Comment

• Pure luxe

Comment

• Ergens vreemd dat er niet duidelijk S90L op de koffer staat

Al zijn die zilver raamstijlen duidelijk posh genoeg (maar alleen in profiel zichtbaar)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X