Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus LC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Dik machien!
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

    Comment


    • #62
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #63
        Top Gear test Lexus LC:
        The Lexus LC again? Yep, for two reasons. One – the US is Lexus’s biggest market by far, so how this car is received here will dictate the model’s and the brand’s fortunes far more than anywhere else. But, perhaps more importantly, because this is the moment we’ve been waiting for from Lexus – it’s gone and built a car that’s almost as emotionally – not just rationally – desirable as anything comparable from BMW and Mercedes.

        Comment


        • #64
          TRD KLEEDT LEXUS LC DIKKER AAN

          De Lexus LC is normaal al geen auto waar je snel aan voorbij zal lopen. TRD vindt de auto toch nog niet helemaal af, dus komt het nu met een pakket met optische aankleding.

          Dat de Lexus LC niet veel extra's behoeft om op te vallen, moeten ze bij TRD (Toyota Racing Development) ook hebben gedacht. De uiterlijke wijzigingen voor de LC schreeuwen niet echt om aandacht. We zien een spoilerlip aan de voorkant, sideskirts en een diffuser.

          Het meest in het oog springend, is de achterspoiler. Die vervangt de plooi die normaal bovenop de achterklep is te vinden. De extra delen zijn in zwart of wit leverbaar. Om de TRD-behandeling nog iets meer kracht bij te zetten, troont de auto op 21-inch lichtmetalen wielen in de kleur Diamond Grey Metallic.














          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #65
            There are Pretenders among us.....
            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

            Comment


            • #66
              Lexus LC 500h Wins ‘Performance Coupe of Texas’ Award.



              There are Pretenders among us.....
              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

              Comment


              • #67
                 

                Comment


                • #68
                  wat een bak!



                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                    wat een bak!


                    Mooie review, inderdaad.

                    Deze is ook interessant, maar je moet af en toe wel wat fast forwarden, want nogal langdradig:

                    We reden door de Alpen met de nieuwe Lexus LC500 (V8) en LC500h.En welkom op ons Autoblogger channel! We bring you the best reviews of the most interesting ...

                    Comment


                    • #70
                      Le plus grand site auto de Belgique avec + de 115 000 véhicules neufs et d'occasion disponibles immédiatement. Vendre sa voiture sans frais et en 24h ? C'est possible avec AutoScout24 !


                      @ Lexus Hasselt

                      Comment


                      • #71
                        Lexus vroeg ons of we meewilden om de nieuwe LC te gaan testrijden in de Alpen, op een roadtrip doorheen Italië, Zwitserland en Duitsland. En terwijl wij twijfelden of we onze lederhosen dan wel ons designerhemd moesten meenemen, startten de Lexus-bonzen inmiddels de V8 in de LC 500...


                        Comment


                        • #72
                          Rij-impressie: LEXUS LC 500

                          BELOFTE INGELOST

                          Lexus verraste vriend en vijand vorig jaar met de brute LC. Hoog in de Alpen ontdekten we dat Lexus nu echt het stoffige imago heeft afgeschud.

                          Het was herfst 2013 toen ondergetekende in Tokio de onthulling van de LexusRC mocht aanschouwen. De coupé zat van voor tot achter vol scherpe vouwen en lijnen – geen anonieme auto. Dat was niet zomaar. De topman van Lexus was duidelijk: "Wij willen spannender worden. Lexus moet meer een 'love-it-or-hate-itimago' krijgen, en het design én de rijeigenschappen mogen best gedurfder zijn." Maar loop je dan niet het risico dat je je huidige basis aan klanten afstoot? Want die mensen zijn wellicht juist zeer te spreken over het anonieme bestaan van 'hun' merk. "Dat is zeker mogelijk", antwoordde hij. "Maar dat risico nemen we bewust. We willen meer opvallen en daar hoort deze beleidskeuze bij." Qua design zat het merk sindsdien zeker niet stil, al was het zoeken naar een mooie balans. Zo waren de RCF en zeker de nieuwe NX wel érg uitgesproken, en qua rijden bracht de RCF niet wat ons eerder met de waanzinnige LFA was beloofd.


                          GEEN CONCEPT

                          Begin 2016 trok Lexus op de autoshow van Detroit het doek van de LC 500. Na de Ford GT was het dé verrassing van de show, zeker omdat het gevaarte oogde als een concept-car, maar echt de productieversie was. Zo staan we in de zomer van 2017 in Milaan naar een auto te kijken die nog steeds oogt als een conceptversie LF-LC uit 2012. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Lexus NX is hier geen overdaad aan design. De auto is druk, maar laag, strak, breed en supervet om te zien. En profil heeft hij heel veel weg van de LFA. En daar blijft de familieband niet bij: de LC wordt gemaakt in dezelfde Japanse fabriek als de gelimiteerde LFA destijds. De auto is maar 1,35 meter hoog en de bestuurder zit extreem laag, maar wel precies in het midden van de auto. De gewichtsverdeling van de LC 500 is 52-48 en het zwaartepunt is lager dan dat van een Porsche Cayman. Wel weegt de LC stukken meer, de V8-versie komt tot 1.935 kilo. Inderdaad, de auto is er met een V8. Een atmosferisch 5,0-liter blok dat 477 pk levert. Maar er is eveneens een LC 500h, een hybride met een V6, die samen met twee elektromotoren komt tot 359 pk. Als statement heeft Lexus de auto's voor belastingen precies even duur gemaakt, maar omdat we in Nederland de bpm berekenen per gram CO2 is de V8 € 50.000(!) duurder dan de hybride. Evengoed vonden wij voor een kennismaking, die ons dwars over de Alpen zou voeren, die dikke achtcilinder de betere auto. Een uitgebreidere indruk met de hybride houd je nog van ons tegoed.

                          Een atmosferische V8 is tegenwoordig zeldzaam, maar dat geldt nog meer voor de automaat die Lexus eraan heeft gekoppeld: een heuse tientrapsautomaat leidt al het vermogen naar de wielen. Jawel, tien versnellingen! En dat is niet alleen masculien in vergelijking met anderen. Zijn vermogen levert de V8 vooral helemaal bovenin, met het maximumkoppel bij krap 5.000 tpm en het maximumvermogen bij 7.100 tpm. En het rode gebied begint bij 7.250 tpm! Met de kortere verzetten is het gemakkelijker in het goede toerenbereik te blijven. Bij de snelheid waar de vorige achttrapsautomaat schakelde naar de derde versnelling, gaat de huidige naar zijn vier. Hiermee creëert Lexus naar eigen zeggen ritme; je schakelt meer op gevoel en gehoor, omdat de derde en vierde versnelling niet ineens veel langer duren dan de eerste en tweede versnelling.



                          ROMMELIGE SFEER

                          De cockpit is bijzonder. Je zit extreem laag, met een digitaal scherm voor je neus met daarin dezelfde coole bewegende klok als in de LFA. Twee rare 'stierenhorens' steken voor je neus uit het dashboard, hiermee bedien je het ESP en de rijinstellingen. Een touchpad bedient het multimediascherm; dit werkt net zo onprettig als de muis daarvoor. Je moet veel te lang je ogen van de weg halen om het goed te bedienen. Zoals vaker bij het Toyota-concern lijkt de plaatsing van de knoppen vrij lukraak, waardoor een rommelige sfeer ontstaat. En dat terwijl het materiaalgebruik uitstekend is en alles aanvoelt alsof het honderd jaar meegaat.

                          De V8 die we reden, had de enige echte optie aan boord, het Touring Pack met onder meer 21-inchwielen (in plaats van de standaard 20-inch) een carbon dak, sportstoelen, een sperdifferentieel en vierwielsturing. De rest van het noodzakelijke (multimedia, autobrake, dynamische dempers, autobrake) is zoals altijd bij Lexus standaard. Dat is een verschil met de Duitse premium concurrentie, waar je nog net niet voor een ruitenwisser
                          moet bijbetalen.

                          Een druk op de startknop en de V8 slaat aan met een brul. De motor kennen we al uit de RFC en GSF, het blok was daar het hoogtepunt van de auto's. Eerst een paar honderd kilometers naar het noorden, wat vanwege de Zwitserse handhaving in braaf tempo gaat. De auto is opvallend stil en de motor houdt zich op de achtergrond. Bij rustig rijden gebruikt de motor een zuinige Atkinson-cycle, waarbij de expansieslag langer is. Het comfort is eveneens goed, al geven de grote wielen richels duidelijk door. Het (standaard) Mark Levinson-audiosysteem is zo'n beetje het beste wat er af-fabriek verkrijgbaar is en helpt tegen de verveling, de stoelen zit goed en de stoelkoeling (als je die gevonden hebt in het rommelige systeem) houdt de rug fris.

                          Dan is het tijd voor de andere kant van het spectrum. Al probeert Lexus de auto weg te houden van de 911, dat is toch echt het segment waar de LC 500 op mikt. Verlaten bergpassen te over, dus: gas! Toeren maken is noodzaak. De V8 klinkt top, maar de turboverwennerij van de laatste jaren doet hem in eerste instantie wat loom aanvoelen. Maar boven de 5.000 tpm komt het blok los. De auto is snel zat en ligt erg goed op de weg. Het insturen gaat in eerste instantie met een bizarre nervositeit, een gevolg van de vierwielsturing die de neus hard naar binnen duwt. Ga je harder pushen, dan loop je in krappe bochten tegen braaf onderstuur aan. Ga je forceren met het gas, dan is de LC best bereid zijn kont te laten zwieren, de goede gewichtsbalans helpt om hem in de hand te houden. Maar de auto maakt meer indruk bij bochten op hoge snelheid, of dat nu op een mooie bergweg is óf bij snelheden van meer dan 200 km/h op de autobahn. De dempers zijn zeer goed en houden de auto uitstekend op koers. Een Jaguar F-type heeft bijvoorbeeld veel meer onrust in de koets. De Lexus blijft strak en geeft vertrouwen om al snel loeihard te gaan. De besturing is wat doods rond de middenstand, maar werkt verder heel redelijk. De volautomaat reageert snel genoeg, maar vooral zonder falen op je flippercommando's.

                          De auto is leuk en dat is de basis. Precies de LFA-geest die we zo misten bij de RCF, heeft deze LC 500 wel. Het uiterlijk is vrij extreem en dat maakt hem bijzonder. De motor is vet, het onderstel goed, de balans en rust in het onderstel uitstekend. Ergonomisch en qua pure scherpte laat de auto punten liggen, maar met zijn GT-kwaliteiten pakt hij veel terug. Dit is na de LFA de gaafste en leukste Lexus ooit. De belofte uit 2013 is ingelost.





                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #73








                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #74
                              Prachtig!
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #75
                                Mooie review.

                                Schitterende wagen.
                                In het echt nog stukken mooier dan op foto. De proporties kloppen dan helemaal. Hopelijk gaat er af en toe eentje in het straatbeeld verschijnen.

                                De rommelige sfeer waar de journalist het over heeft, begrijp ik niet.
                                De bedieningsknoppen zijn tot een minimum beperkt. De middenconsole oogt zelfs sober en elegant. Stuur en dashboard zijn dan weer sportief.

                                Comment


                                • #76
                                  The 2018 Lexus LC500 looks like it's a concept car from the future and its V8 sounds brilliant, but how does it drive? We take if for a proper test to see wh...


                                  Dit filmpje gewoon al kijken voor de sound van die V8... met de automatische dosis tussengas blijf je spelen met die versnellingen.

                                  Comment


                                  • #77
                                    LEXUS PRESENTEERT SEMA-LINE-UP

                                    TWEE LC'S NAAR LAS VEGAS

                                    Lexus wil de beursvloer tijdens de SEMA in Las Vegas opluisteren met twee speciale LC’s. De één is wat realistischer dan de andere.

                                    Met de eerste van de twee LC500's, de Inspiration Series, lijkt in eerste instantie weinig aan de hand. Dat is echter schijn, want de blauwe kleur is speciaal voor deze LC uit de kast getrokken. Als de auto je bekend voorkomt, is dat niet zo gek: hij werd eerder in Europese trim als 'Structural Blue Edition' gepresenteerd. Ook hier is de auto niet zomaar blauw, maar een tint die volgens Lexus tot stand komt na een proces van acht maanden. Ook het interieur oogt bijzonder exclusief. De stoelen zijn met wit leer bekleed, maar op het dashboard speelt blauw opnieuw een belangrijke rol. De Inspiration Series is geen concept-car, maar komt – in ieder geval in de VS- daadwerkelijk beschikbaar. Wel gaat het om een beperkte oplage.

                                    Lexus zegt z'n inspiratie voor de Inspiration Series te hebben opgedaan bij de film Black Panther, die Marvel Studios in 2018 uitbrengt. Dat ligt er bij de productie-auto niet al te dik bovenop, maar bij de 'Black Panther Inspired LC' zijn de invloeden van de film niet te missen. Een bizarre 'airbrush' op de motorkap, alarmerende uitsteeksels bij bumpers en buitenspiegels, extra led-verlichting, neon, een gigantische achterspoiler, dito wielen en een nog opvallender blauwe kleur zorgen ervoor dat hier in ieder geval een regelrecht aandachtstrekker staat.









                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #78






                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #79
                                        Euh... die Amerikanen met die Black Panther interpretatie hebben op zijn minst gezegd een discutable smaak

                                        Comment


                                        • #80
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X