Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Positieve test door Tony Verhelle in Autogids van 8 november.
+
Zeer interessante verhouding prestaties/verbruik
Uitgebreide veiligheidsvoorzieningen
Veilige en plezierige wegligging
Volledige standaarduitrusting
Opvallende looks
-
Nauwelijks een 2+2 (ruimte, instap achterin)
Kleine kofferruimte
Touchpadbediening niet ideaal
Zicht rondom
Comfort-stand mag wat meer uitgesproken
Volledige artikel is beschikbaar in papieren of e-magazine.
Vooral volgende passage is opmerkelijk:
"Over heel onze test (zo'n 1.400 kilometer over Vlaamse wegen, files en optrekmetingen inbegrepen) klokten we af op een gemiddeld verbruik van 8 liter rond en dat is een zeer puike prestatie. Dit zijn dieselverbruikswaarden, maar dan wel met de acceleraties, het plezier en het geluidscomfort van een benzineauto (soms zelfs fluisterstil elektrisch). Dankzij een 82 liter grote tank kom je ook meer dan duizend kilometer ver alvorens opnieuw te moeten bevoorraden. Wie dikwijls langere afstanden aan een stuk aflegt en zeker wie de discipline niet kan opbrengen of de mogelijkheid niet heeft om altijd en overal in te pluggen, is beter af met een hybride van dit kaliber dan met een plug-inhybride of een elektrische auto."
Positieve test door Tony Verhelle in Autogids van 8 november.
+
Zeer interessante verhouding prestaties/verbruik
Uitgebreide veiligheidsvoorzieningen
Veilige en plezierige wegligging
Volledige standaarduitrusting
Opvallende looks
-
Nauwelijks een 2+2 (ruimte, instap achterin)
Kleine kofferruimte
Touchpadbediening niet ideaal
Zicht rondom
Comfort-stand mag wat meer uitgesproken
Ben echt wel zot van de Lexus, vooral in Structural Blue vind ik het top!
De auto zegt ook volledig waar Lexus voor staat, crazy design, topafwerking, top technologie,...
Over die touchpad lees je inderdaad wel veel mindere reacties. Kwestie van gewenning of zo?
Is dit een nieuw systeem tegenover de RC, RX en IS?
Ben echt wel zot van de Lexus, vooral in Structural Blue vind ik het top!
De auto zegt ook volledig waar Lexus voor staat, crazy design, topafwerking, top technologie,...
Over die touchpad lees je inderdaad wel veel mindere reacties. Kwestie van gewenning of zo?
Is dit een nieuw systeem tegenover de RC, RX en IS?
Dat Structural Blue is spijtig genoeg niet vrij beschikbaar, enkel in een heel beperkte oplage, waarvan de beschikbaarheid voor Europa al is uitverkocht.
De touchpad is op zich een interessant instrument dat werkt zoals een mousepad op een draabare PC (inclusief haptic feedback), maar vraagt inderdaad om heel wat gewenning. De autojournalisten rijden meestal niet lang genoeg om aan het systeem te wennen, waardoor ze het negatief beoordelen. Het is vooral wat te gevoelig om tijdens het rijden een nieuwe bestemming in te voeren in de GPS (wat trouwens niet veilig is).
Deze touchpad werd voor het eerst gecommercialiseerd op de NX en de RC en is nu aan zijn tweede generatie toe op de gefacelifte NX, de LC en de nieuwe LS. Bij de andere modellen bestaat de Remote Touch Interface voorlopig op de 'basis' uitvoeringen meestal uit een draai-/drukknop (met joystick functie) en op de luxere modellen een soort computermuis/trackbal systeem.
Dure vogel vind ik om die hier verkocht te krijgen. Wat niet wegneemt dat het een prachtige machine is uiteraard.
Tjah... wat is 'duur'? Een vergelijkbare BMW 650i en Maserati GranTurismo zijn bij gelijkwaardige uitrusting nog eens 15 à 20k duurder en hebben bakken minder exclusiviteit
Tjah... wat is 'duur'? Een vergelijkbare BMW 650i en Maserati GranTurismo zijn bij gelijkwaardige uitrusting nog eens 15 à 20k duurder en hebben bakken minder exclusiviteit
Inderdaad, al zie ik hem minder als concurrent van een Maser en eerder van de BMW 6 & Mercedes SL.
De wow-factor gaat wel duidelijk naar de Lexus
We celebrate the visceral sound that emanates from the Lexus LC 500’s powerful, naturally aspirated V8 engine. So enjoy the roar, the pops, the crackles and ...
Comment