Officieel: Hyundai’s bijtellingsknaller, de Ioniq
En ze leveren hem meteen maar in drie verschillende uitvoeringen…
We hadden er al eerder over geschreven, maar nu is hij dan helemaal officieel. De Hyundai Ioniq met als belangrijkste wapenfeit dat hij in drie verschillende smaakjes op de markt komt. Je kunt hem volledig elektrisch rijden, maar ook als hybride of zelfs als plug-in hybride. Dat is nog nooit gedaan door een autofabrikant, aldus een trotse Hyundai.
Wat ook wel een leuk dingetje is van de Koreanen, ze hebben de Ioniq helemaal vanaf scratch ontwikkeld, hij deelt helemaal niks met zijn broertjes en zusjes uit dezelfde stal. En dat is bij veel merken wel anders, zoals bij Toyota, dat naast de Prius eigenlijk alleen maar hybride-meuk in bestaande modellen stopt. Dat heeft voor de Koreaan als voordeel dat het accupakket niet ergens achteraf moest worden weggestopt, maar dat dit in de bodemplaat geïntegreerd kon worden en dat is weer goed voor een laag zwaartepunt. Verder is de koets volgens het persbericht voor 53% in elkaar gezet met ‘supersterk staal en superlicht aluminium’. Doet het altijd goed op feestjes, zulke feiten. Moet je maar eens proberen. Als je er eentje kiest met een benzinemotor, dan krijg je een 1.6 -je met 105 pk. Samen met de elektromotor levert hij maximaal 152 pk. En wat superhandig is; als je hem elektrisch rijdt krijg je op sommige delen van de snelweg nóóit een bekeuring, zijn top is dan namelijk precies 120.
Wat is nog meer goed om te weten over deze auto? Ja. Dat ie komende zomer in de showrooms staat, dat de elektrische versie en de gewone hybride als eerste leverbaar zijn en dat de plug-in variant wat later komt. En voor iedereen die een beetje goedkoop wil stekkeren, de elektrische variant rij je al met 4% bijtelling. Katsjing!!
bron.: http://www.autoblog.nl/nieuws/offici...er-ioniq-83611
En ze leveren hem meteen maar in drie verschillende uitvoeringen…
We hadden er al eerder over geschreven, maar nu is hij dan helemaal officieel. De Hyundai Ioniq met als belangrijkste wapenfeit dat hij in drie verschillende smaakjes op de markt komt. Je kunt hem volledig elektrisch rijden, maar ook als hybride of zelfs als plug-in hybride. Dat is nog nooit gedaan door een autofabrikant, aldus een trotse Hyundai.
Wat ook wel een leuk dingetje is van de Koreanen, ze hebben de Ioniq helemaal vanaf scratch ontwikkeld, hij deelt helemaal niks met zijn broertjes en zusjes uit dezelfde stal. En dat is bij veel merken wel anders, zoals bij Toyota, dat naast de Prius eigenlijk alleen maar hybride-meuk in bestaande modellen stopt. Dat heeft voor de Koreaan als voordeel dat het accupakket niet ergens achteraf moest worden weggestopt, maar dat dit in de bodemplaat geïntegreerd kon worden en dat is weer goed voor een laag zwaartepunt. Verder is de koets volgens het persbericht voor 53% in elkaar gezet met ‘supersterk staal en superlicht aluminium’. Doet het altijd goed op feestjes, zulke feiten. Moet je maar eens proberen. Als je er eentje kiest met een benzinemotor, dan krijg je een 1.6 -je met 105 pk. Samen met de elektromotor levert hij maximaal 152 pk. En wat superhandig is; als je hem elektrisch rijdt krijg je op sommige delen van de snelweg nóóit een bekeuring, zijn top is dan namelijk precies 120.
Wat is nog meer goed om te weten over deze auto? Ja. Dat ie komende zomer in de showrooms staat, dat de elektrische versie en de gewone hybride als eerste leverbaar zijn en dat de plug-in variant wat later komt. En voor iedereen die een beetje goedkoop wil stekkeren, de elektrische variant rij je al met 4% bijtelling. Katsjing!!
bron.: http://www.autoblog.nl/nieuws/offici...er-ioniq-83611
Comment