Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Ioniq

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hyundai Ioniq

    Officieel: Hyundai’s bijtellingsknaller, de Ioniq




    En ze leveren hem meteen maar in drie verschillende uitvoeringen…

    We hadden er al eerder over geschreven, maar nu is hij dan helemaal officieel. De Hyundai Ioniq met als belangrijkste wapenfeit dat hij in drie verschillende smaakjes op de markt komt. Je kunt hem volledig elektrisch rijden, maar ook als hybride of zelfs als plug-in hybride. Dat is nog nooit gedaan door een autofabrikant, aldus een trotse Hyundai.
    Wat ook wel een leuk dingetje is van de Koreanen, ze hebben de Ioniq helemaal vanaf scratch ontwikkeld, hij deelt helemaal niks met zijn broertjes en zusjes uit dezelfde stal. En dat is bij veel merken wel anders, zoals bij Toyota, dat naast de Prius eigenlijk alleen maar hybride-meuk in bestaande modellen stopt. Dat heeft voor de Koreaan als voordeel dat het accupakket niet ergens achteraf moest worden weggestopt, maar dat dit in de bodemplaat geïntegreerd kon worden en dat is weer goed voor een laag zwaartepunt. Verder is de koets volgens het persbericht voor 53% in elkaar gezet met ‘supersterk staal en superlicht aluminium’. Doet het altijd goed op feestjes, zulke feiten. Moet je maar eens proberen. Als je er eentje kiest met een benzinemotor, dan krijg je een 1.6 -je met 105 pk. Samen met de elektromotor levert hij maximaal 152 pk. En wat superhandig is; als je hem elektrisch rijdt krijg je op sommige delen van de snelweg nóóit een bekeuring, zijn top is dan namelijk precies 120.
    Wat is nog meer goed om te weten over deze auto? Ja. Dat ie komende zomer in de showrooms staat, dat de elektrische versie en de gewone hybride als eerste leverbaar zijn en dat de plug-in variant wat later komt. En voor iedereen die een beetje goedkoop wil stekkeren, de elektrische variant rij je al met 4% bijtelling. Katsjing!!

    bron.: http://www.autoblog.nl/nieuws/offici...er-ioniq-83611
    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

  • #2




    Last edited by kevin_krystofiak; 14/01/2016, 20:50.
    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

    Comment


    • #3




      Last edited by kevin_krystofiak; 14/01/2016, 20:53.
      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

      Comment


      • #4


        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

        Comment


        • #5
          Knappe kar. Hyundai is sterk bezig! Heef wel zo wat weg van de Lexus LFA.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

          Comment


          • #6
            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
            2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

            Comment


            • #7
              Wat is de autonomie van de elektrische Hyundai Ioniq?





              Na de hybride Ioniq stelt Hyundai nu ook de elektrische variant voor.

              Hyundai plant een coup op het ecosegment. De Ioniq komt immers in drie verschillende versies: als hybride, als plug-inhybride en als volledig elektrische auto. Maar dat is niet de enige reden waarom de concurrentie zich zorgen moet maken: het koetswerkontwerp van de Hyundai Ioniq blijkt stukken stijlvoller dan de vreemd vormgegeven Nissan Leaf en de controversieel verpakte Toyota Prius.
              Eerder maakten we reeds kennis met de Hyundai Ioniq Hybrid, nu is het de beurt aan de Electric.
              Range?

              De Hyundai Ioniq Electric heeft een vermogen van 117 pk en haalt een topsnelheid van 150 km/u. Al draait het bij elektrische wagens eerst en vooral om de range...
              De Ioniq Electric verstopt een setje 28 kWh-batterijen van LG-makelij onder de achterbank. Hyundai belooft een rijbereik van 169 kilometer (volgens de Koreaanse testcyclus), wat gevoelig minder is dan de 250 kilometer die de onlangs vernieuwde Nissan Leaf tussen twee laadbeurten haalt. De Japanner vertrouwt dan ook op accu's van 30 kWh.

              - See more at: http://www.autowereld.be/autonieuws/....Ml5bvJ8I.dpuf
              2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

              Comment


              • #8
                De elektrische Hyundai IONIQ in je gezicht


                De Hyundai met de naam die zijn land van herkomst wel erg nadrukkelijk verklapt, is er nu als geluidloze variant.

                Of is het meer ezel-gehinnik, die naam? Wij weten het niet, maar wat we wel weten is dat deze Hyundai een enorm sex-appeal heeft voor bijtellingpakkers. Handjes boven je bureau houden jongens, want de IONIQ kan 250 km elektrisch rijden. Dat doe je dan met een elektromotor van 120 pk, die vanaf stilstand 295 Nm aan trekkracht levert. Dat is dan wel weer lekker. Hoe snel het elektrowonder naar de 100 accelereert wil Hyundai nog niet kwijt. Wel weten we dat je op de Duitse autobahn niet op de linker baan mag rijden, want bij 165 km/u houdt het feest op, ondanks de lage Cw waarde van 0,24.
                Wees niet bang dat je van de weg af zult koersen, want de auto is volgeladen met veiligheidssystemen als Lane Keep Assist, Rear Cross Traffic Alert en Adaptieve Cruise Control. Allemaal primaballa. De Prius-killer is er zoals jullie weten ook in de smaakjes Plugin-Hybride en reguliere Hybride te verkrijgen. Allemaal op één platvorm dus. Niet slecht, moeten we de Koreanen nageven. Boek alvast tickets naar Genève, daar zal het meergranenvervoer te bewonderen zijn.

                bron.: http://www.autoblog.nl/nieuws/de-ele...-gezicht-84821
                2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                Comment


                • #9
                  Daarstraks de eerste gezien, hybride versie.

                  is in het echt wel een mooie verschijning... was een feller blauwe
                  2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                  Comment


                  • #10
                    Hybride-zonder-plugin is voorlopig de enige die beschikbaar is.

                    Wij hebben er 2 op't werk, een witte en een zwarte.

                    DCT bak erin trouwens.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                      Hybride-zonder-plugin is voorlopig de enige die beschikbaar is.

                      Wij hebben er 2 op't werk, een witte en een zwarte.

                      DCT bak erin trouwens.
                      En al mee gereden?
                      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                      Comment


                      • #12
                        Nee.

                        Comment


                        • #13
                          IONIQ ELECTRIC LATER ONDER HET MES

                          FACELIFT VOOR HYUNDAI IONIQ

                          Het is 2016 als Hyundai de Ioniq presenteert, een auto die niet in één, maar in drie geëlektrificeerde smaken beschikbaar kwam. Twee daarvan zijn nu aan een facelift onderworpen.

                          Hyundai levert de Ioniq als Hybrid, als PHEV én als Electric. Die eerste twee, de reguliere hybride en de plug-in, zijn nu gefacelift. De bijgewerkte Ioniqs zijn te herkennen aan gewijzigde bumpers én aan de nieuwe grille die nu net als bij recentere Hyundais met concave lijnen is uitgevoerd. De optioneel leverbare ledkoplampen hebben een nieuwe indeling, hetzelfde geldt voor de verlichting aan de achterzijde. Daarnaast zet Hyundai een stel nieuwe kleuren op de bestellijst.

                          Vanbinnen monteert Hyundai een herzien bedieningspaneel voor de klimaatregeling. Optioneel levert Hyundai een 10,25-inch groot display dat bij het infotainmentsysteem behoort. Het kan uiteraard overweg met zaken als Apple CarPlay en Android Auto. Standaard levert Hyundai de Ioniq met zaken als een rijbaanassistent en een noodremsysteem. Daarnaast maakt Hyundai melding van een systeem dat de Ioniq automatisch in elektrische modus zet als de auto een milieuzone inrijdt.

                          De Ioniq is voortaan in feite alleen het gaspedaal te gebruiken en dat betekent dat de auto er ook mee valt af te remmen, een functie die we kennen van de Nissan Leaf en de Kona.Daarnaast maakt de Ioniq kennis met een nieuwe Eco+ rijmodus én de Utility-stand, een modus waarin diverse functies van te auto te gebruiken zijn als de aandrijflijn niet is ingeschakeld. Over aanpassingen aan de aandrijflijn van zowel de Hybrid als de Plug-in Hybrid wordt niet gesproken.

                          De Ioniq Electric houdt Hyundai nog even buiten de facelift. Dat houdt waarschijnlijk verband met het feit dat deze volledig elektrische versie wél op technisch vlak wordt vernieuwd. Het lijkt er namelijk op dat die EV beschikbaar komt met een groter accupakket.






                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Vergelijking oud en nieuw,
















                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              VERNIEUWDE HYUNDAI IONIQ ELECTRIC KOMT 294 KM VER

                              Het nieuws zat al even in het vat, maar nu is dan eindelijk het hoge woord eruit: de vernieuwde Hyundai Ioniq Electric krijgt een krachtiger accupakket met daardoor een hogere capaciteit.

                              Net na de jaarwisseling doken de eerste foto’s van een vernieuwde Ioniq op. Toen ging het echter nog om de reguliere hybride en plug-in hybride versies. Een nieuwe aankondiging laat de gehele gefacelifte Ioniq-familie zien. Net als bij de eerder gepresenteerde Ioniqs krijgt de Ioniq Electric een gewijzigde bumperpartij met herziene lampen. Ook nu kenmerkt de Electric zich door een gewijzigde en dichte grille in vergelijking met de milder geëlektrificeerde exemplaren. Dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar belangrijker nieuws vinden we onder de motorkap. Of eigenlijk: in de bodem van de Electric.

                              Zoals verwacht krijgt hij nu ook de krachtiger 38,3 kWh-batterijen gemonteerd, een energietoename van 36 procent in vergelijking met de huidige. Daardoor neemt de elektrische actieradius flink toe: van 280 kilometer (volgens de oude NEDC) naar een veel realistischer 294 kilometer volgens de nieuwste WLTP-metingen. Met een 100 kW-fastlader is de batterij binnen 54 minuten weer tot 80 procent opgeladen. De 8,9 kWh batterijen in de plug-in hybride Ioniq zorgen voor een puur elektrisch bereik van 52 kilometer (WLTP).

                              De update voor de middenklasser omvat nog een aantal andere dingen. Zo is Hyundais Blue Link voortaan beschikbaar voor de Ioniq. Hiermee is de auto verbonden met een mobiele app waardoor je vanuit huis de auto bijvoorbeeld al kunt voorverwarmen. Daarnaast heeft Hyundai aan de keuze in lichtmetalen wielen gesleuteld en presenteert het merk een stel nieuwe banden.

                              De Europese marktintroductie van de reguliere Ioniqs vindt in juli plaats, de volledig elektrische variant volgt in september.
















                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Een zeer interessante speler in het EV veld. Valt mij op hoe zuinig die is, grote range voor slechts 38 kwh batterij.

                                Comment


                                • #17
                                  Veruit het meest "normaal" uit ziende EV op de markt. Zou ik zeker mee kunnen leven als man in de straat.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #18
                                    De oude versie was al de meest efficiënte EV op de markt.
                                    Ben benieuwd naar de prijs en levertermijnen.
                                    Koffer viel me wel tegen toen ik ging kijken.

                                    Comment


                                    • #19




                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        edit.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X