Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Audi baut seine SUV-Familie konsequent aus. Ab 2016 wird die Q-Baureihe am unteren Rand ergänzt. Sein Debüt gab der neue Audi Q2 auf dem Genfer Autosalon. Wir konnten schon mal Probe sitzen. Zu haben ist er ab 22.900 Euro. Zum Marktstart gibt es ein Sondermodell.
Op een of andere manier... vind ik het nog niet zo slecht.
Het design staat toch echt op zichzelf en de Q3 met z'n eerder dubieus uiterlijk en vreemde proporties is toch een pak minder geslaagd. Dit is trouwens het eerste ontwerp dat volledig onder leiding van de nieuwe designchef Marc Lichte is ontwikkeld.
De C-stijlen in afwijkende kleur zijn uiteraard m'n ding niet.
Het model heeft trouwens dezelfde wielbasis als de Q3 maar weegt wel 250 kg minder (naargelang motorisering). Hell, met de basismotor weegt 'm maar 100 kg meer dan een A1.
buitenspiegels ? zijn de zwarte vlakken de dodehoekverklikkers, of zijn het de herhalingsleds zoals bij skoda die hier de funktie van dodehoek krijgen ?
Op een of andere manier... vind ik het nog niet zo slecht.
Het design staat toch echt op zichzelf en de Q3 met z'n eerder dubieus uiterlijk en vreemde proporties is toch een pak minder geslaagd. Dit is trouwens het eerste ontwerp dat volledig onder leiding van de nieuwe designchef Marc Lichte is ontwikkeld.
De C-stijlen in afwijkende kleur zijn uiteraard m'n ding niet.
Het model heeft trouwens dezelfde wielbasis als de Q3 maar weegt wel 250 kg minder (naargelang motorisering). Hell, met de basismotor weegt 'm maar 100 kg meer dan een A1.
Ik vind dit er sinds lange tijd weer beter uitzien dan de meeste andere Audi's.
De A4 is gewoon lelijk met die rare koplampen, die de Facelift A3 ook gaat krijgen.
De nieuwe A5 is ook niet hoopgevend op basis van wat ik tot nu toe gezien heb.
De A1 is het ook net niet met zijn Calimero uiterlijk, en al helemaal niet als die boog een afwijkende kleur heeft.
Q3-Q5-Q7 zijn ook redelijk mislukte auto's met die lelijke grillen.
De A6-serie en A8-serie zijn nog het meest fraai van het huidige gamma.
Mooi zou ik dit nu niet kunnen noemen. Ook niet lelijk.
Maar wat ik wél toejuich, is de grote durf van de Audi designers! Ze hebben tenminste geprobeerd om de begane Audi paden lichtjes te verlaten op een paar details. Maar ze zijn dan wel leentje buur moeten gaan spelen door de achterlichten van de VW Polo en de C-stijl van de Citroën C4 Cactus te gebruiken...
Mooi zou ik dit nu niet kunnen noemen. Ook niet lelijk.
Maar wat ik wél toejuich, is de grote durf van de Audi designers! Ze hebben tenminste geprobeerd om de begane Audi paden lichtjes te verlaten op een paar details. Maar ze zijn dan wel leentje buur moeten gaan spelen door de achterlichten van de VW Polo en de C-stijl van de Citroën C4 Cactus te gebruiken...
Deze Q2 is de eerste Audi die volledig onder leiding van Marc Lichte, tot stand is gekomen.
Als dit een indicatie is voor toekomstig Audi design, dan kijk ik daar naar uit.
Maar alles zal bepaald worden door de verkoop cijfers van deze Q2, als dit goed verkoop op basis van het nieuwe design, dan heeft het toekomst, zo niet dan zijn ze weer bij "AF".
Dit zou voor mijn weer een Audi zijn die ik zou willen kopen, de rest mogen ze echt houden, omdat ik ze echt niet mooi genoeg vind.
Of ik er één zou overwegen te kopen hangt af van wat er met handbak beschikbaar is, een 2.0TFSI 190 pk met handbak en FWD, zou prima zijn. (de quattro's worden met zekerheid alleen maar automaten)
Maar de kans is aanwezig, dat ook de 2.0TFSI en sterkste 2.0TDI FWD's alleen maar als automaat verkrijgbaar worden, dan wordt een Q2 een stuk minder interessant met alleen moderate 1.0TFSI en 1.4TFSI motoren.
After no less than five teasers, Ingolstadt has just displayed the junior member of the Q family. According to Audi, the Q2 is an “urban-type vehicle for
qua interieur: weinig opwindend (en die grijze van hierboven, dodelijk saai).
Opvallend, geen ingewerkt scherm, maar als ze zo vermijden van met verticale centrale luchtroosters te werken heb ik liever zo'n opstaand scherm.
qua exterieur: de oplopende heuplijn, benieuwd of dit in berlines ook aan bod gaat komen. De huidige modellen blijven daar eerder van weg.
Het aangepaste rooster vooraan is imo. niet echt een verbetering. Waarom nog altijd die scherpe hoeken ?
Comment