Audi Q2 is compact, sportief en hightech.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q2. (2016)
Collapse
X
-
best lelijk2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Op een of andere manier... vind ik het nog niet zo slecht.
Het design staat toch echt op zichzelf en de Q3 met z'n eerder dubieus uiterlijk en vreemde proporties is toch een pak minder geslaagd. Dit is trouwens het eerste ontwerp dat volledig onder leiding van de nieuwe designchef Marc Lichte is ontwikkeld.
De C-stijlen in afwijkende kleur zijn uiteraard m'n ding niet.
Het model heeft trouwens dezelfde wielbasis als de Q3 maar weegt wel 250 kg minder (naargelang motorisering). Hell, met de basismotor weegt 'm maar 100 kg meer dan een A1.
Motoren bij de start:
Benzine TFSI
1.0 - 3 cilinder - 116 pk - FWD
1.4 - 4 cilinder - 150 pk - FWD of AWD
2.0 - 4 cilinder - 190 pk - AWD
Diesel TDI
1.6 - 4 cilinder - 116 pk - FWD
2.0 - 4 cilinder - 150 pk - FWD of AWD
2.0 - 4 cilinder - 190 pk - AWD
De sterkste motoren hebben standaard S-tronic (nieuw ontwikkeld, 7-traps)
De Q2 wordt gebouwd in Ingolstadt. Bestellingen vanaf de zomer. Levering vanaf herfst 2016. Prijzen zijn nog niet bekend.Last edited by Löwe; 01/03/2016, 19:26.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenbest lelijk
Die S met sportpack verkies ik boven een GLA amg pack
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenOp een of andere manier... vind ik het nog niet zo slecht.
Het design staat toch echt op zichzelf en de Q3 met z'n eerder dubieus uiterlijk en vreemde proporties is toch een pak minder geslaagd. Dit is trouwens het eerste ontwerp dat volledig onder leiding van de nieuwe designchef Marc Lichte is ontwikkeld.
De C-stijlen in afwijkende kleur zijn uiteraard m'n ding niet.
Het model heeft trouwens dezelfde wielbasis als de Q3 maar weegt wel 250 kg minder (naargelang motorisering). Hell, met de basismotor weegt 'm maar 100 kg meer dan een A1.
Motoren bij de start:
Benzine TFSI
1.0 - 3 cilinder - 116 pk - FWD
1.4 - 4 cilinder - 150 pk - FWD of AWD
2.0 - 4 cilinder - 190 pk - AWD
Diesel TDI
1.6 - 4 cilinder - 116 pk - FWD
2.0 - 4 cilinder - 150 pk - FWD of AWD
2.0 - 4 cilinder - 190 pk - AWD
De sterkste motoren hebben standaard S-tronic (nieuw ontwikkeld, 7-traps)
De Q2 wordt gebouwd in Ingolstadt. Bestellingen vanaf de zomer. Levering vanaf herfst 2016. Prijzen zijn nog niet bekend.
Comment
-
Ik vind dit er sinds lange tijd weer beter uitzien dan de meeste andere Audi's.
De A4 is gewoon lelijk met die rare koplampen, die de Facelift A3 ook gaat krijgen.
De nieuwe A5 is ook niet hoopgevend op basis van wat ik tot nu toe gezien heb.
De A1 is het ook net niet met zijn Calimero uiterlijk, en al helemaal niet als die boog een afwijkende kleur heeft.
Q3-Q5-Q7 zijn ook redelijk mislukte auto's met die lelijke grillen.
De A6-serie en A8-serie zijn nog het meest fraai van het huidige gamma.
Comment
-
Mooi zou ik dit nu niet kunnen noemen. Ook niet lelijk.
Maar wat ik wél toejuich, is de grote durf van de Audi designers! Ze hebben tenminste geprobeerd om de begane Audi paden lichtjes te verlaten op een paar details. Maar ze zijn dan wel leentje buur moeten gaan spelen door de achterlichten van de VW Polo en de C-stijl van de Citroën C4 Cactus te gebruiken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenMooi zou ik dit nu niet kunnen noemen. Ook niet lelijk.
Maar wat ik wél toejuich, is de grote durf van de Audi designers! Ze hebben tenminste geprobeerd om de begane Audi paden lichtjes te verlaten op een paar details. Maar ze zijn dan wel leentje buur moeten gaan spelen door de achterlichten van de VW Polo en de C-stijl van de Citroën C4 Cactus te gebruiken...
Als dit een indicatie is voor toekomstig Audi design, dan kijk ik daar naar uit.
Maar alles zal bepaald worden door de verkoop cijfers van deze Q2, als dit goed verkoop op basis van het nieuwe design, dan heeft het toekomst, zo niet dan zijn ze weer bij "AF".
Dit zou voor mijn weer een Audi zijn die ik zou willen kopen, de rest mogen ze echt houden, omdat ik ze echt niet mooi genoeg vind.
Of ik er één zou overwegen te kopen hangt af van wat er met handbak beschikbaar is, een 2.0TFSI 190 pk met handbak en FWD, zou prima zijn. (de quattro's worden met zekerheid alleen maar automaten)
Maar de kans is aanwezig, dat ook de 2.0TFSI en sterkste 2.0TDI FWD's alleen maar als automaat verkrijgbaar worden, dan wordt een Q2 een stuk minder interessant met alleen moderate 1.0TFSI en 1.4TFSI motoren.
Comment
-
qua interieur: weinig opwindend (en die grijze van hierboven, dodelijk saai).
Opvallend, geen ingewerkt scherm, maar als ze zo vermijden van met verticale centrale luchtroosters te werken heb ik liever zo'n opstaand scherm.
qua exterieur: de oplopende heuplijn, benieuwd of dit in berlines ook aan bod gaat komen. De huidige modellen blijven daar eerder van weg.
Het aangepaste rooster vooraan is imo. niet echt een verbetering. Waarom nog altijd die scherpe hoeken ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenbest lelijk
mja, het heeft iets. De real life pictures van de motorshow zijn ook al beter.
vooral in deze uitvoering ietwat knap te noemen.
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
en ook dit is interessant
später soll es ihn auch als Plug-in-Hybrid sowie ein SQ2 mit rund 230 PS-Benziner geben2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
Comment