Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q2. (2016)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
    Dag 2 en ik moet mijn mening al wat bijstellen: heb de webspecial online es bekeken...

mja, het heeft iets. De real life pictures van de motorshow zijn ook al beter.

vooral in deze uitvoering ietwat knap te noemen.

Sorry maar in zwart, donker blauw, of 50 tinten grijs kleur komt deze Q2 helemaal niet tot zijn recht. (wat bij bijna alle auto's het geval is)
    Het is echt ongelofelijk om te zien hoeveel mensen (kuddevolk) er voor dodelijk saaie kleuren kiezen.
    Wat is het nut van design als je dat met dodelijk saaie kleuren gaat maskeren, koop dan gewoon één of ander vierkant hok op wielen in het zwart.

Comment

De 'Virtual Cockpit" is ook een beetje zinloos met al een groot scherm in het midden van het dashboard.
      Gelukkig is er ook een keuze voor een normale analoge klokken winkel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
        Sorry maar in zwart, donker blauw, of 50 tinten grijs kleur komt deze Q2 helemaal niet tot zijn recht. (wat bij bijna alle auto's het geval is)
        Het is echt ongelofelijk om te zien hoeveel mensen (kuddevolk) er voor dodelijk saaie kleuren kiezen.
        Wat is het nut van design als je dat met dodelijk saaie kleuren gaat maskeren, koop dan gewoon één of ander vierkant hok op wielen in het zwart.
        Dat is u mening toch... Ik vind dit alleszins de mooiste q2 die heir op de pagina al is gepasseerd. Mijn wagen is ook dondergrijs, in een fel kleurtje vind ik hem een stuk minder. Smaken en kleuren
        Sommige andere wagens schreeuwen dan weer om rood, geel,....
        Wat mij dan weer de strot uitkomt is al die soorten felblauw tegenwoordig. Bmw met estoril, audi met dat sepangblauw. Ik vond deze kleuren mooi maar ben ze al spuugzat. Met tinten grijs en zwart e.d. zal de wagen altijd knap blijven.

Comment

Comment

Comment

WoW in deze uitvoering

Comment

Die grijze hier boven vind ik heel knap. Andere uitvoeringen en kleuren vind ik minder geslaagd. Audi probeert met sommige kleuren (binnen en buiten) hip te doen en het lukt niet goed. Geef mij maar die grijze, geen rood of geel of andere felle kleuren... en al zeker geen rood streepje in interieur.

Comment

Het lijkt er wel op dat als je voor "blackline" kiest dat er ook weer een deel van de carrosserie delen zwart wordt, en niet alleen de gril omranding, spiegels en blade.

Comment

RS Q2 by X-Tomi.

Maar dan wel graag met 2.5TFSI motor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                      Op een of andere manier... vind ik het nog niet zo slecht.
                      Het design staat toch echt op zichzelf en de Q3 met z'n eerder dubieus uiterlijk en vreemde proporties is toch een pak minder geslaagd. Dit is trouwens het eerste ontwerp dat volledig onder leiding van de nieuwe designchef Marc Lichte is ontwikkeld.
                      De C-stijlen in afwijkende kleur zijn uiteraard m'n ding niet.
                      Het model heeft trouwens dezelfde wielbasis als de Q3 maar weegt wel 250 kg minder (naargelang motorisering). Hell, met de basismotor weegt 'm maar 100 kg meer dan een A1.

Motoren bij de start:

Benzine TFSI
                      1.0 - 3 cilinder - 116 pk - FWD
                      1.4 - 4 cilinder - 150 pk - FWD of AWD
                      2.0 - 4 cilinder - 190 pk - AWD

Diesel TDI
                      1.6 - 4 cilinder - 116 pk - FWD
                      2.0 - 4 cilinder - 150 pk - FWD of AWD
                      2.0 - 4 cilinder - 190 pk - AWD

De sterkste motoren hebben standaard S-tronic (nieuw ontwikkeld, 7-traps)

De Q2 wordt gebouwd in Ingolstadt. Bestellingen vanaf de zomer. Levering vanaf herfst 2016. Prijzen zijn nog niet bekend.
                      Is het aan te nemen dat die 150 pk 1.4TFSI de CoD motor is. ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
                        Maar alles zal bepaald worden door de verkoop cijfers van deze Q2, als dit goed verkoop op basis van het nieuwe design, dan heeft het toekomst, zo niet dan zijn ze weer bij "AF".
                        Los van het design, dit segment (compacte crossovers) is echt booming. Succes is quasi gegarandeerd. 't Zou me zeker niet verbazen, moest dit model heel wat klanten wegtrekken bij zowel Q3 als A3.

Comment

Is het aan te nemen dat die 150 pk 1.4TFSI de CoD motor is. ??
                          Klopt, motor met cilinderuitschakeling.

Comment

Die RS-Q2 met 5 cilinder uiteraard, mag direct op de markt komen.
                            Schitterend grijs (Daytona?) trouwens.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

-edit- (achterhaalde post)
                              Last edited by Löwe; 02/03/2016, 23:14.

Comment

Klopt, motor met cilinderuitschakeling.
                                THX.

Met een chipje 200 pk en 330 Nm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Die RS-Q2 met 5 cilinder uiteraard, mag direct op de markt komen.
                                  Schitterend grijs (Daytona?) trouwens.
                                  Lijkt mijn meer Nardo Grijs in een donkere omgeving.

Comment

Ik vind hem echt goed gelukt, knap zelfs. Leuke SUV.
                                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                      Ik vind hem echt goed gelukt, knap zelfs. Leuke SUV.
                                      Het is de eerste Audi sinds lange tijd, die ik gelijk vanaf het eerste moment mooi vind.

Comment

Ik heb gelezen dat het scherm op de middenconsole vast staat en dus niet zoals in de A3 kan weggeklapt worden.
                                        Met absolute zekerheid kan ik het niet bevestigen maar 't zou wel echt jammer zijn.
                                        Ik denk het niet. Aan de stand van het scherm te zien (dat een beetje voorover hangt/staat net zoals bij een A3) lijkt het mij gewoon in het dashboard te kunnen verdwijnen.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Lijkt mijn meer Nardo Grijs in een donkere omgeving.
                                          Veel kans toe als je onderstaande bekijkt. Ik vind dat KNAP! (en het vrouwtje ook)

Comment

Working...
                                          X