Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bugatti Chiron

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

Als ge achter de auto staat leest ge dat ondersteboven. Ik ga dat toch laten veranderen bij mijn bestelling.
    De meerprijs is maar 50.000€, maar dan kan je wel de kleur van de letterkes kiezen.
    Goede deal vind ik wel, want je krijgt een exemplaar dat nog unieker is dan de rest. Binnen 20 jaar zal de meerwaarde enorm zijn.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• £3M Bugatti Chiron Pur Sport track-test review *EXCLUSIVE*

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Bugatti Chiron Pur Sport review - 0-60mph & brake tested!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Bugatti Chiron vs... McDonalds Drive-thru?!

Comment

• Bugatti Chiron Pur Sport 1000km review. What's it like living with this 1500bhp hypercar?

Comment

• BUGATTI CHIRON L'ÉBÉ: LAATSTE SERIE CHIRONS

DE LAATSTE DRIE

Bugatti heeft zo'n tien jaar tijd en voor je gevoel honderden speciale edities van de Veyron nodig gehad om alle 450 stuks van zijn met een W16 uitgeruste luxueuze hypercar te slijten. Opvolger Chiron presteert wat dat betreft een stuk beter. In zo'n zes jaar tijd heeft Bugatti alle 500 exemplaren van de Chiron aan de man weten te brengen.

Bugatti presenteert de allerlaatste serie van de Chriron: de Chiron L’Ébé. Wie enigszins bekend is met de historie van Bugatti en oprichter Ettore Bugatti komt die naam mogelijk bekend voor. De Chiron L’Ébé is dan ook een eerbetoon aan L’Ébé Bugatti, de oudste dochter van Bugatti-oprichter Ettore Bugatti. De Chiron L’Ébé wordt in een oplage van drie stuks gebouwd en dat zijn de allerlaatste exemplaren van de Veyron-opvolger die Bugatti in Molsheim produceert. Twee van de drie exemplaren zijn al uitgeleverd en dus blijft er nog eentje over.

Van de Chiron L’Ébé zijn al twee exemplaren uitgeleverd aan klanten. Eén exemplaar is een reguliere Chiron, de ander een Chiron Sport. Net als het laatste nog uit te leveren model zijn ze vanbuiten te herkennen aan goudkleurige accenten en een blauwe carrosserie met zichtbare koolstofvezel structuur. Meer goud zien we terugkeren bij de speciale EB-badges, rond de bekende grille en op de afdekkappen van de machtige met vier turbo's uitgeruste 8.0 W16 die ook in de L'Ébé weer goed is voor duizelingwekkende hoeveelheden pk's en Nm's. Het interieur is op vergelijkbare wijze uitgevoerd als de buitenkant en dat betekent dat we ook in het binnenste van de laatste drie Chirons blauw koolstofvezel, gouden accenten en speciale badges tegenkomen.

Bugatti lanceerde de Chiron in 2016 en zou er in totaal 500 stuks van produceren, 50 meer nog dan van voorganger Veyron. Om alle 450 stuks van de Veyron te slijten heeft Bugatti tientallen speciale edities moeten bedenken. Het duurde in totaal zo'n tien jaar voordat alle exemplaren een eigenaar hadden gevonden. De Chiron, onder meer gebouwd als Sport, Pur Sport en Super Sport, heeft dus gretiger aftrek gevonden.

Bron: Autoweek

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Bugatti Chiron Super Sport Driven!

Comment

• Zotte auto.

Comment

• Bij die launch had ze toch efkes haar handen vol... Bangelijk wel

Comment

• BUGATTI CHIRON PROFILÉE DUURSTE NIEUWE AUTO OOIT GEVEILD

ONE-OFF ONDER DE HAMER

​De Bugatti Chiron is normaal gesproken al geen koopje, maar de Chiron Profilée verlegt de grenzen. Deze speciale versie van de Chiron, waar er maar eentje van is, is de duurste nieuwe auto ooit geveild. Woensdagavond ging de auto onder de hamer in Parijs.

Zeer zeldzame klassiekers brengen (al dan niet op een veiling) soms werkelijk krankzinnige bedragen op. De Ferrari 250 GTO bijvoorbeeld, die gold jarenlang als de duurste auto ooit. Een exemplaar bracht ooit bijna €70 miljoen op. Dat record ging vorig jaar uit de boeken toen één van de twee exemplaren van de Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé voor zo'n €135 miljoen werd verkocht. Bij nieuwe auto's loopt het zo'n vaart niet, maar de Bugatti Chiron Profilée doet aardig zijn best.

Afgelopen woensdagavond werd de enige Chiron Profilée die er bestaat, geveild in Parijs door RM Sotheby's. De hamer viel bij een bedrag van maar liefst €9.792.500. Nooit eerder werd er bij een veiling zo veel betaald voor een nieuwe auto. Een opvallend hoog bedrag, daar de Chiron Profilée weliswaar een one-off is, maar wel op basis van een auto waar er natuurlijk meer van zijn. De in het bijzondere kleurtje Argent Atlantique uitgevoerde Bugatti Chiron Profilée werd eind vorig jaar gepresenteerd en combineert kort gezegd wat facetten van de extra sportieve Chiron Pur Sport met de mildere Chirons. Hij heeft grotere luchtinlaten, een grotere grille, ander bumperwerk en een in de koets geïntegreerde achterspoiler. Ook heeft de transmissie kortere overbrengingsverhoudingen, maar zijn topsnelheid ligt met 380 km/h toch mooi 30 km/h boven die van de Chiron Pur Sport. De W16 levert, zoals gebruikelijk, 1.500 pk vermogen. Niet dat dat per se meer had hoeven zijn...

Het is niet bekend wie de duurste nieuwe auto ooit geveild nu tot zijn of haar bezit mag rekenen. Wel gaf Bugatti eerder al aan dat een deel van de opbrengst naar goede doelen zou gaan. We zijn benieuwd wat er nu met de prijzen van de tot 50 exemplaren gelimiteerde Bugatti Mistral gaat gebeuren. Die kost van zichzelf immers al minstens €5 miljoen. Alle exemplaren daarvan zijn al wel verkocht, dus dit nieuwe record in handen van de Chiron Profilée kan de Mistral niet meer afpakken.

Last edited by Jocar; 31/05/2024, 11:13.

Comment

• Er gaat niets boven exclusiviteit. Dat is waar het om draait bij deze Bugatti Chiron Super Sport Golden Era, die dankzij de personaliseringsmogelijkheden van de Bugatti Sur Mesure-afdeling een echt kunstwerk wordt.

Comment

• BUGATTI CHIRON OP GEPASTE WIJZE UITGEZWAAID

LETTERLIJK DE LAATSTE

​Dit is de Bugatti Chiron l'Ultime en als je je Frans enigzins op orde hebt, weet je dat het de laatste is. Dat is ook niet bepaald te missen als je de auto goed bekijkt.

Het is zover: de allerlaatste Bugatti Chiron is in elkaar geschroefd en die krijgt de toepasselijke naam 'Chiron l'Ultime'. Het is de 500e van de 500 sinds 2016 gebouwde Chirons. Om precies te zijn is het een Chiron Super Sport, dus de versie met de 25 centimeter langere kont. Hij is uitgevoerd in de blauwtinten French Racing Blue en Atlantic Blue. Op de flanken zijn in de lichte tint de locaties geschreven waar de Chiron in de loop der jaren officieel op een show te bewonderen is geweest. Ook staat er zowel op als in de auto op diverse plekken '#500', omdat het de 500e Chiron is, maar ook de naam 'l'Ultime' komt op diverse plekken terug.

Nu is het dus over en uit voor de Bugatti Chiron, die met zijn 1.600 pk sterke W16 en een topsnelheid van ruim boven de 400 km/h op spectaculaire wijze het stokje van de Veyron overnam. Zijn opvolger wordt ongetwijfeld ook een waar spektakel, maar wel eentje met een andere motor. Onlangs werd namelijk bekend dat Bugatti daarvoor een V16 klaarstoomt. Die doet zijn werk overigens samen met één of meerdere elektromotoren, want de Chiron-opvolger wordt een hybride. We zijn benieuwd. Voor nu: adieu, Chiron!

Comment

• Speciaal, enkel spijtig dat die vrijwel zeker in een verwarmde en geclimatiseerde garage zal verdwijnen en waarschijnlijk nooit 10k op de teller krijgt.
                                En dan binnen 10 jaar geveild wordt bij Sotheby's voor $$$$$$$$.

Comment

• Logisch toch ? Waarom is dat spijtig ?
                                  Ik zou het pas spijtig vinden als de eigenaar daar op circuit mee zou crashen. Dat hij dat maar met een 'gewone' Bugatti doet.

Comment

Working...
                                  X