Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En dat is eigenlijk een opgehoogde Ghibli, Maserati zegt het zelf. Een SUV van Maserati. We wisten allemaal dat hij eraan zat te komen, maar nu het eenmaal echt zo ver is, moet ondergetekende in elk geval een beetje slikken. Natuurlijk weet ik dat de markt erom vraagt en dat je als fabrikant gek bent […]
Gepost op 01-03-2016 om 12:57 door nicolasr - 35 Reacties »
En dat is eigenlijk een opgehoogde Ghibli, Maserati zegt het zelf.
Een SUV van Maserati. We wisten allemaal dat hij eraan zat te komen, maar nu het eenmaal echt zo ver is, moet ondergetekende in elk geval een beetje slikken. Natuurlijk weet ik dat de markt erom vraagt en dat je als fabrikant gek bent als je zo’n ding niet levert, maar toch. Maar… Dat is slechts een mening, het doet waarschijnlijk niks af aan de kwaliteiten van de Levante.
Want die zijn, als we de jubelende woorden van het persbericht mogen geloven, heel erg dik in orde. Lees maar
De nieuwe Maserati SUV is gebaseerd op de onderstelarchitectuur van de Quattroporte en Ghibli, dat is doorontwikkeld en is afgestemd op de wensen van dit marktsegment, waarin Maserati voor het eerst actief is.
De techniek van de Levante is afgestemd op buitengewone prestaties, zowel op het asfalt als off-road. De verfijnde wielophanging – dubbele draagarmen aan de voorzijde en een multilink achteras – is gekoppeld aan elektrisch aangestuurde dempers en luchtvering met vijf dynamische rijniveaus (plus een extra parkeerstand) die een groot aandeel hebben in de rijdynamiek die dit model biedt.
Ook beschikt de Levante over het laagste zwaartepunt van alle auto’s in dit segment, een perfecte gewichtsverdeling over voor- en achteras (50-50), een grote torsie- en buigstijfheid en een zelfsperrend mechanisch achterdifferentieel, waardoor dit model de opwindende rijbeleving biedt die je verwacht bij een Maserati.
En qua motorisering zit het ook wel snor
De Levante wordt geleverd met een 3-liter V6 Twin-Turbo benzinemotor met 350 pk of 430 pk en een 275 pk sterke 3-liter V6 turbodieselmotor. Alle motoren zijn gekoppeld aan de ‘Q4’ intelligente vierwielaandrijving – die de koppelverdeling continu aanpast om de rijomstandigheden – en een 8-traps automatische transmissie met een geïntegreerd Start&Stop-systeem.
De langzaamste Levante zit nog altijd in 6,9 seconden op de 100 en dieselt door naar een top van 230, de benzineversies gaan wat rapper. De 350 pk-versie sprint in 6 seconden rond naar de 100 en stopt pas met versnellen bij 251, de snelste variant, de Levante S met 430 pk, zit in 5,2 seconden op de 100 en heeft een top van 264.
De prijs hebben we nog niet, maar wel alvast een heleboel foto’s.
Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Oei, nogal duur. Dan zal die standaard toch een serieus pak uitrusting moeten meekrijgen als die kans wil maken op de markt... En als ze die tegen 2017 dan nog als plug-in willen uitbrengen, zal die qua prijs ook niet van de poes zijn. Ben benieuwd, want het zou leuk zijn om er wat van te zien rijden ipv al die stopcontact-Cayennes waar ze tegenwoordig de straat mee vegen...
Oei, nogal duur. Dan zal die standaard toch een serieus pak uitrusting moeten meekrijgen als die kans wil maken op de markt... En als ze die tegen 2017 dan nog als plug-in willen uitbrengen, zal die qua prijs ook niet van de poes zijn. Ben benieuwd, want het zou leuk zijn om er wat van te zien rijden ipv al die stopcontact-Cayennes waar ze tegenwoordig de straat mee vegen...
Dat is toch volledig in lijn met de prijzen van de Ghibli en met die van de concurrerende SUV's ?
Dat is toch volledig in lijn met de prijzen van de Ghibli en met die van de concurrerende SUV's ?
Lijkt mij ook. De Ghibli diesel is nu 68.000EUR zonder opties. De Levante dus 73.000EUR zonder opties. Je had inderdaad wel kunnen verwachten dat de Levante 5K duurder zou zijn als de Ghibli. Er zijn ook geen ellenlange optielijsten als bij de Duitse concurrente. Ik had 6K Euro opties op mijn Ghibli en daar heb je best al wat voor. Ik krijg een Levante Diesel zonder moeite redelijk onder de 80K geconfigureerd.
Edit: even configuratie herhaald: 79.832EUR dus. Met korting er af moet je er voor net boven 70K netto raken.
Lijkt mij ook. De Ghibli diesel is nu 68.000EUR zonder opties. De Levante dus 73.000EUR zonder opties. Je had inderdaad wel kunnen verwachten dat de Levante 5K duurder zou zijn als de Ghibli. Er zijn ook geen ellenlange optielijsten als bij de Duitse concurrente. Ik had 6K Euro opties op mijn Ghibli en daar heb je best al wat voor. Ik krijg een Levante Diesel zonder moeite redelijk onder de 80K geconfigureerd.
Edit: even configuratie herhaald: 79.832EUR dus. Met korting er af moet je er voor net boven 70K netto raken.
Dankzij die super uitgebreide optielijsten maken ze die Duitsers ook goedkoper in basis . Besparen op opties , besparen op motoren .....
Maserati heeft één dikke diesel and thats it. Zet er een vergelijkbare Duitser naast met de zelfde opties ,vergelijkbare motor en het verschil is plots klein.
Als ze morgen een gibli met een 2liter diesel motor aanbieden gaat er rap 10k van de huidige basisprijs af.
Dankzij die super uitgebreide optielijsten maken ze die Duitsers ook goedkoper in basis . Besparen op opties , besparen op motoren .....
Maserati heeft één dikke diesel and thats it. Zet er een vergelijkbare Duitser naast met de zelfde opties ,vergelijkbare motor en het verschil is plots klein.
Als ze morgen een gibli met een 2liter diesel motor aanbieden gaat er rap 10k van de huidige basisprijs af.
Een FIAT/jeep diesel.. Daar rijd je dan in je maserati euh FIAT
Klopt wel dat er veel minder opties bij maser zijn dan bij the germans..
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment