Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maserati Levante

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Wie in deze klasse shopt, kijkt heel erg naar het fiscale aspect en hier scoort Maser toch niet bijster goed. Ook qua pure prestaties is die diesel in feite een aanfluiting van het merk(imago)
    Er is een erg kleine minderheid die daar allemaal niet naar kijkt en de duurste benzine bestelt maar die groep is te klein om grote volumes te halen.

    Ik zou persoonlijk nooit zoiets kopen maar dat interieur ziet er wel bijzonder appetijtelijk uit.
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

    Comment


    • #62
      Stelvio's begin je toch al regelmatig te zien vind ik
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

      Comment


      • #63
        ja, maar ze vallen niet op

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender
          Naar het schijn lijkt deze auto het niet bepaald goed te doen in verkoop aantallen.
          Misschien kan een restyle en rebadge naar een Alfa Romeo model helpen in de verkoop aantallen.
          In de posh wijken in het centrum van Antwerpen zie ik wel wat Maserati Levante en Ghibli. Wellicht altijd dezelfde 5 per model. Voor de rest zijn de Lage Landen fiscale hellekrochten (op het vlak van auto's NL nog meer dan B). De Duitse tirade kan nog wat geelektrificeerde fraudeversies verkopen in B, maar dat is het dan ook.

          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
            Wie in deze klasse shopt, kijkt heel erg naar het fiscale aspect en hier scoort Maser toch niet bijster goed. Ook qua pure prestaties is die diesel in feite een aanfluiting van het merk(imago)
            Er is een erg kleine minderheid die daar allemaal niet naar kijkt en de duurste benzine bestelt maar die groep is te klein om grote volumes te halen.

            Ik zou persoonlijk nooit zoiets kopen maar dat interieur ziet er wel bijzonder appetijtelijk uit.
            Meeste kennissen van me die een maserati hebben of gehad hebben waren allemaal diesel versies en bijna allen erg ontevreden. Ik heb het geluk gehad om nog een benzine te kunnen kopen en ben er nog steeds 100% tevreden van, ben net terug van Oostenrijk en heb daar ook wel enkele levante's en ghibli's gezien de SQ4 versies en waren locals want met oostenrijkse nr-platen (denk dat oostenrijk fiscaal gezien ook nog een goed land is op autogebied )

            Eerlijk gezegd vind'k het vooral jammer dat ze bij maserati ook beginnen met diesels en vooral ook met SUV's, past gewoon niet bij het imago van een sportwagen maar wel een geluk dat ze de ghibli als massaproductie willen maken hebben want zo was deze voor mij betaalbaar.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

              Meeste kennissen van me die een maserati hebben of gehad hebben waren allemaal diesel versies en bijna allen erg ontevreden. Ik heb het geluk gehad om nog een benzine te kunnen kopen en ben er nog steeds 100% tevreden van, ben net terug van Oostenrijk en heb daar ook wel enkele levante's en ghibli's gezien de SQ4 versies en waren locals want met oostenrijkse nr-platen (denk dat oostenrijk fiscaal gezien ook nog een goed land is op autogebied )

              Eerlijk gezegd vind'k het vooral jammer dat ze bij maserati ook beginnen met diesels en vooral ook met SUV's, past gewoon niet bij het imago van een sportwagen maar wel een geluk dat ze de ghibli als massaproductie willen maken hebben want zo was deze voor mij betaalbaar.
              En waarom ontevreden?
              Classic cars on demand

              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

              - It's time to make your dream come true -

              Comment


              • #67
                Ik moet eerlijk zeggen dat mijn Ghibli Diesel op 2 jaar tijd en 70.000 km geen poot verkeerd heeft gezet. Absoluut niets, maar dan ook niets op aan te merken. Was er zeer tevreden van, slecht één echt probleem, dat was de grondspeling. Echt probleem, maar voor de rest picco bello. Dealer daarentegen FMA Antwerpen was een ramp. Onvoorstelbaar duur, tot in het absurde, en ook verkoop was niets. Heb mij altijd een tweederangs klant in die garage gevoeld. Wou na 2 jaar zelfs nog nieuwe kopen, maar de overname was om te lachen (ik heb uiteindelijk nog meer gekregen bij BMW, al was dat toch ook 5K minder dan ik had gehoopt). Ze zouden mij terugbellen om definitieve prijs voor de mijn te geven (konden ze blijkbaar niet met auto van hun eigen merk??) en verder te zien voor mijn nieuwe, maar ik heb gewoon nooit meer iemand gehoord. Daar zien ze mij toch niet meer terug.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                  Ik moet eerlijk zeggen dat mijn Ghibli Diesel op 2 jaar tijd en 70.000 km geen poot verkeerd heeft gezet. Absoluut niets, maar dan ook niets op aan te merken. Was er zeer tevreden van, slecht één echt probleem, dat was de grondspeling. Echt probleem, maar voor de rest picco bello. Dealer daarentegen FMA Antwerpen was een ramp. Onvoorstelbaar duur, tot in het absurde, en ook verkoop was niets. Heb mij altijd een tweederangs klant in die garage gevoeld. Wou na 2 jaar zelfs nog nieuwe kopen, maar de overname was om te lachen (ik heb uiteindelijk nog meer gekregen bij BMW, al was dat toch ook 5K minder dan ik had gehoopt). Ze zouden mij terugbellen om definitieve prijs voor de mijn te geven (konden ze blijkbaar niet met auto van hun eigen merk??) en verder te zien voor mijn nieuwe, maar ik heb gewoon nooit meer iemand gehoord. Daar zien ze mij toch niet meer terug.
                  Hoeveel heb je er nog voor gekregen na 2j., ik gok op een 35K.

                  Met grondspeling bedoel je dan dat je voorwielen doorglijden bij het kort draaien?
                  Mijn dealer is die van Gent tja... hier lijkt het alsof ze je op handen dragen maar ik vertrouw ze voor geen haar meer na het spelletje met mijn gespoten velgen.

                  CaliforniaDream overal hetzelfde probleem veel panne's, kapotte leidingen aan motor, batterij problemen ect. (batterij probleem had ik ook maar nu ligt ie aan druppellader en is het prima) maar moest op skireis geweest zijn met de ghibli zou ik zeker m'n druppellader meegenomen hebben en hem in een garage geparkeerd hebben anders zou ik die niet meer kunnen starten, nuja ligt puur aan die klote satelietverbinding.




                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

                    Hoeveel heb je er nog voor gekregen na 2j., ik gok op een 35K.

                    Met grondspeling bedoel je dan dat je voorwielen doorglijden bij het kort draaien?
                    Mijn dealer is die van Gent tja... hier lijkt het alsof ze je op handen dragen maar ik vertrouw ze voor geen haar meer na het spelletje met mijn gespoten velgen.
                    Mjah, niet overdrijven, hé. 35K had ik 'm lieven opgestookt... Nee, nee, was toch 10K meer.

                    Grondspeling is niet het doorglijven van de voorwielen, maar de hoogte van de auto. Onmogelijk om een parking inf of uit te rijden zonder dat de onderkant van de wagen over de grond wreef. Hoogst irritant, zeker als je klanten of zo meehebt denken de mensen dat gans je auto naar de vaantjes aan het gaan is... :-) :-)

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

                      Mjah, niet overdrijven, hé. 35K had ik 'm lieven opgestookt... Nee, nee, was toch 10K meer.

                      Grondspeling is niet het doorglijven van de voorwielen, maar de hoogte van de auto. Onmogelijk om een parking inf of uit te rijden zonder dat de onderkant van de wagen over de grond wreef. Hoogst irritant, zeker als je klanten of zo meehebt denken de mensen dat gans je auto naar de vaantjes aan het gaan is... :-) :-)
                      Aja 45k. valt nog mee hé. Kheb al ergere verhalen gehoord maar dan van de quatrop. , mijn onderkant nog maar 1x gehaperd aan de grond en dat was als ik parking van sportline Rumbeke af reed, was nogthans voorzichtig.

                      Aanbod op 2de hands markt is redelijk ruim te noemen voor ghibli diesels, benzine echter vind je er maar handvol.

                      OT: hoe meer ik de levante zie hoe meer ik hem kan smaken, in begin vond'k het echt lelijk maar nu je enorm veel SUV's ziet rondlopen is het wel leuk om eens een exclusieve te zien.
                      Last edited by Schnippy; 20/02/2018, 16:39.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                        Ik moet eerlijk zeggen dat mijn Ghibli Diesel op 2 jaar tijd en 70.000 km geen poot verkeerd heeft gezet. Absoluut niets, maar dan ook niets op aan te merken. Was er zeer tevreden van, slecht één echt probleem, dat was de grondspeling. Echt probleem, maar voor de rest picco bello. Dealer daarentegen FMA Antwerpen was een ramp. Onvoorstelbaar duur, tot in het absurde, en ook verkoop was niets. Heb mij altijd een tweederangs klant in die garage gevoeld. Wou na 2 jaar zelfs nog nieuwe kopen, maar de overname was om te lachen (ik heb uiteindelijk nog meer gekregen bij BMW, al was dat toch ook 5K minder dan ik had gehoopt). Ze zouden mij terugbellen om definitieve prijs voor de mijn te geven (konden ze blijkbaar niet met auto van hun eigen merk??) en verder te zien voor mijn nieuwe, maar ik heb gewoon nooit meer iemand gehoord. Daar zien ze mij toch niet meer terug.
                        Hoeveel heb jij betaal voor uw groot onderhoud, heb nu een afspraak gemaakt k'zou eens willen weten of het in dezelfde rangorde zal zijn.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

                          Hoeveel heb jij betaal voor uw groot onderhoud, heb nu een afspraak gemaakt k'zou eens willen weten of het in dezelfde rangorde zal zijn.
                          Iets van een goede 1000EUR. Groot of klein was niet veel verschil, tussen de 800 en de 1200 euro om de 20.000 km.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

                            Iets van een goede 1000EUR. Groot of klein was niet veel verschil, tussen de 800 en de 1200 euro om de 20.000 km.
                            Heb idd een offerte gehad voor groot onderhoud van 1000€ excl. klein onderhoud was bij mij wel maar 540€ wat goed meeviel. (schaamrood moet ik nu zeggen dat ik nog maar 17.000km heb en dat hij bijna 4j oud is)

                            Comment


                            • #74
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy

                                Heb idd een offerte gehad voor groot onderhoud van 1000€ excl. klein onderhoud was bij mij wel maar 540€ wat goed meeviel. (schaamrood moet ik nu zeggen dat ik nog maar 17.000km heb en dat hij bijna 4j oud is)
                                Omgerekend is dat ongeveer 11km / dag oftewel kan je beter de fiets pakken

                                Als je dan uwen kost per km gaat rekenen.. da zijn wel heel dure km’s.. fiets zou goedkoper zijn
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

                                Comment


                                • #76
                                  Aanstaande woensdag gaan voor onderhoud en meteen ook gevraagd om testrit met de levante te doen, aangezien onderhoud 4u duurt zal ik de wagen eens goed kunnen verkennen. Is de 430pk naft versie.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Vandaag testrit mee gedaan en deze wagen is fenomenaal goed! Het was de V6 430pk versie en deze is dezelfde motor als in mijn Ghibli maar nog agressiever afgesteld als je echt vol doortrekt krijg ik kippenvel bij het gorgelen als hij schakelt ! Dit is een SUV die mij wel zou kunnen overtuigen voor een niet SUV-fan.

                                    Volgens mij klinkt deze V6 die het beste van alle v6'en die er bestaan. Ik heb al met verschillende V8's van andere merken gereden gereden die aan deze niet kunnen tippen. (oa. audi, mercedes, jaguar)
                                    Last edited by Schnippy; 28/03/2018, 17:23.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Net even dit topic doorgenomen engekeken naar de configurator.

                                      Ik ben eigenlijk aangenaam verrast over de prijs.

                                      Dat de prestaties (van de diesel) ondermaats zouden zijn, snap ik niet helemaal. Een cayenne heeft toch vergelijkbare tijden naar de 100 etc?

                                      Om nog maar te zwijgen hoeveel x méér stijl de Levante heeft...
                                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                                      16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                                      Comment


                                      • #79
                                        Deze wagen is net zoals de Ghibli super in de benzine versie, diesel zou ik echter afraden.

                                        Comment


                                        • #80
                                          DIT IS DE MASERATI LEVANTE TROFEO

                                          DE CONCURRENTIE DE BAAS MET EEN V8

                                          Na twee teasers is het doek van het nieuwe topmodel van de Maserati-Levante-reeks getrokken. Hij heet geen GTS maar Trofeo en het is de eerste Levante met een V8!

                                          Zoals te verwachten viel, beschikt de LevanteTrofeo over de dubbelgeblazen 3,8-liter grote achtpitter die ook te vinden is in de Quattroporte GTS. In dit geval levert dat blok echter geen 530, maar liefst 590 pk! Ook het koppel gaat erop vooruit, en wel van 710 naar 730 Nm. Hiermee knalt Maserati's uber-SUV in 3,9 seconden van 0 naar 100 km/h en moet een top van 'meer dan' 300 km/h binnen bereik liggen. Met dit vermogen is deze Levante de Porsche Cayenne in ieder geval voorlopig de baas, want die auto levert in het geval van de huidige topversie Turbo 'slechts' 550 pk. Ook de bizarre Range Rover Sport SVR moet het met z'n 575 pk afleggen. Het zal geen toeval zijn dat zelfs de Mercedes-AMG GLE 63S met 585 pk nipt minder vermogen heeft dan de nieuwkomer uit Italië.

                                          Aan de buitenkant is de Levante Trofeo herkenbaar. Er is een diepere voorspoiler, een speciale grille met dubbele verticale spijlen en bijzonder 22-inch lichtmetaal. Bovendien is op onder meer de voorspoiler en de sideskirts carbon gebruikt en zijn er de nodige donkere accenten, waardoor het getoonde matgrijze exemplaar extra sinister uit de hoek komt. Als bonus krijgt de Levante Trofeo Matrix-led-koplampen mee, dus actieve ledverlichting met extra 'scherp' getekende dagrijlampen.

                                          De Maserati Levante Trofeo is niet de enige Europese power-SUV die dit jaar z'n opwachting maakt in New York. Eerder presenteerde Jaguar de langverwachte F-Pace SVR, een brutaal ogende F-Pace die eveneens over een V8 beschikt en maar liefst 550 pk levert.









                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X