Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik vind een mooi interieur zelf niet belangrijkste bij een auto. Dat van de model 3 kan er best mee door en de grote touch screen vind ik juist leuk. Het interieur en bouwkwaliteit van m’n bmw F30 waren niet beter, integendeel. Het enige negatieve van het model 3 interieur is dat het erg minimalistisch is maar ik vind het best ok, makkelijker om proper te houden ook.
    Het feit dat je wel standaard elektrisch verstelbare zetels hebt standaard en enorme opbergvakken in de middenconsole vind ik dan weer pluspunten.
    Waar ik me het nog het meeste aan stoor bij de model 3 zijn de frameloze ramen, kan wel eens voor problemen zorgen (als bv het raam niet naar beneden wil bij het openen van de deur), of dat het via zo’n raam binnenregent ...

    Comment


    • het wow-gevoel van frameloze ruiten ontgaat mij eigenlijk volledig, tenzij op een b-stijl-loze coupe

      Comment


      • Dat laadnetwerk zal idd nog wel serieus groeien, kijk maar naar Tesla, die zitten nu aan 14 superchargers in België en normaal gezien zouden er daar dit jaar nog 7 bij komen.
        Andere uitbaters van superchargers hebben wel nog een hele inhaalbeweging te doen.

        Het is natuurlijk ook een feit dat je dergelijke superchargers alleen nodig hebt wanneer je langere afstanden doet (bij auto's met een kleine batterij natuurlijk sneller en vaker dan bij auto's met een groter exemplaar). Bij woon - werk verkeer, gaan winkelen, familiebezoek, ... heb je normaal gezien meer dan genoeg aan een laadinstallatie bij je thuis en desnoods op de werkplaats.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Waar ik me het nog het meeste aan stoor bij de model 3 zijn de frameloze ramen, kan wel eens voor problemen zorgen (als bv het raam niet naar beneden wil bij het openen van de deur), of dat het via zo’n raam binnenregent ...
          Dat is niet alleen bij de 3 he, de S heeft dat ook en de X ook (voordeuren).
          Zelfs de huidige Peugeot 508 heeft dat.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

            Niks muggenziften, realiteit. Ik rij al jaren met minder verbruik/goedkoper naar Schiphol dan omgekeerd. Nog NOOIT heb ik minder verbruikt tussen Amsterdam > Antwerpen dan wel Antwerpen > Amsterdam, en dan spreken we van hieruit over amper 178 km. Windrichting zal zeker en vast ook hierin wel een rolspelen dat is waar maar ik veronderstel dat het elektrisch rijden hieraan nog gevoeliger zal zijn dan met een ICE-voertuig.
            Ik verbruik bijna altijd meer van antwerpen naar gent dan omgekeerd. Was met ICE ook het geval. Maar de wind komt ook meestal uit het westen. Naar mijn aanvoelen (8 maand elektrisch rijden) zijn de weersomstandigheden de belangrijkste factor. Hyundai kona en renault zoe zijn niet aerodynamisch, die kunnen bij tegenwind dik boven de 200 wh/km gaan en dan keldert de range. Model 3 heeft hier minder last van (gisteren 190 wh/km bij 130 km/h en lichte tegenwind). Model 3 weegt wel meer dan kona/zoe door de grotere batterij.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

              Ik verbruik bijna altijd meer van antwerpen naar gent dan omgekeerd. Was met ICE ook het geval. Maar de wind komt ook meestal uit het westen. Naar mijn aanvoelen (8 maand elektrisch rijden) zijn de weersomstandigheden de belangrijkste factor. Hyundai kona en renault zoe zijn niet aerodynamisch, die kunnen bij tegenwind dik boven de 200 wh/km gaan en dan keldert de range. Model 3 heeft hier minder last van (gisteren 190 wh/km bij 130 km/h en lichte tegenwind). Model 3 weegt wel meer dan kona/zoe door de grotere batterij.
              Dat is waarom ik vrees dat mijn schoonvader net niet op en af naar de zee gaat geraken met zijn 3008.

              Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • Aan de zee zit je toch lang genoeg om daar aan een laadpaal te hangen?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  Aan de zee zit je toch lang genoeg om daar aan een laadpaal te hangen?
                  Tgoh waar wij zitten is het aanbod beperkt om te laden. Maar niks onoverkomelijk natuurlijk en al zeker niet genoeg om voor een duurdere EV te gaan
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Tgoh waar wij zitten is het aanbod beperkt om te laden. Maar niks onoverkomelijk natuurlijk en al zeker niet genoeg om voor een duurdere EV te gaan
                    welke heb je in gedachten? en (korte) snellaadstop is ook niet onoverkomelijk, al moet er dan wel een op je traject liggen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                      Er zijn veel mensen die (nog) niet aan de EV willen, dat is hun goed recht.
                      Hybrides zie ik niet echt doorbreken, als je voldoende batterij en motorvermogen hebt voor 150 km puur elektrisch te rijden, moet je wel heel veel techniek meesleuren om dan die 10% nog te overbruggen.
                      Terwijl je ook kan snelladen en batterijen goedkoper worden.

                      Ik denk er zelf ook zo over, maar dat is schijnbaar waar de autofabrikanten aan werken.
                      Tja, dat is omdat ze de 95gr CO2 norm van Europa moeten gaan halen.
                      EV's gaan daar niet op tijd voor komen, plugin hybrides mogelijk wel.
                      Daar moeten ze ook minder batterijen voor inkopen, want dat is het grote probleem voor heel wat fabrikanten. Fabrieken worden gebouwd, maar dat kost nog enkele jaren.
                      En ze moeten niet ineens alle bestaande technologiëen buitengooien zoals bij een EV.

                      Ik blijf het echter raar vinden dat je een plugin hybride zou kopen met de bedoeling er 99% elektrisch mee te rijden.
                      Dan sleur je toch maar al dat gewicht van benzine, motor en aandrijflijn voor niets mee? Ook nog maar afgezien van de ruimte dat dat allemaal inneemt en onderhoudskosten.
                      Ik heb voor mezelf zo al een beetje uitgemaakt: als het geen frunk heeft, is het waarschijnlijk geen goede EV, want gebaseerd op oude platformen.

                      Maar plugin hybride zie ik de komende 2-3 jaren nog wel goed verkopen als bedrijfswagen:
                      - autofabrikanten gaan dat pushen om de 95gr te halen
                      - goedkoper dan diesel of benzine voor werkgever en voor VAA
                      - te weinig EV aanbod
                      Daarna denk ik dat beter aanbod van laadstations, sneller laden en betere batterijen ervoor zullen zorgen dat EV's zelfs voor de veelrijders zullen voldoen.
                      En dan spreken we nog niet van doorbraken met nieuwe technologiëen zoals solid state batterij. (wat ook nog zeker 3 jaar gaat duren, of veel langer)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                        welke heb je in gedachten? en (korte) snellaadstop is ook niet onoverkomelijk, al moet er dan wel een op je traject liggen.
                        Nog niks concreet, levering is voorzien oktober, dus het is nog wat zoeken.

                        Edit: abetterrouteplanner zegt 2 maal bijladen in Wetteren, maar hij kent of houdt geen rekening met de allego laders op de eindbestemming. Deze zijn wel vrij nieuw denk ik. De e-3008 is ook nog in Alpha zie ik in hun app. Totale afstand is 333 kilometer.

                        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk


                        Last edited by josenjef; 13/07/2020, 12:12.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • Ik geloof toch dat er hier een paar vergeten dat EV-rijden niet voor iedereen hier is weggelegd, misschien hoop en al 15% van de rijdende bevolking kan zich, 1° een EV voertuig veroorloven & 2° heeft de mogelijkheid om thuis een laadpaal/wallbox of huisstekker te gebruiken.
                          Als ik het hier gedaan krijg om in onze ondergrondse garage een walbox te mogen plaatsen dan zal me niets tegen houden om plug-in en/of EV te rijden. Zakelijk gezien is EV-rijden voor mij helemaal niet interessant en privé feitelijk ook niet. Ik zou met de tijd graag met de wagen naar Griekenland willen rijden om daar wat langere tijd te kunnen blijven maar dat is met een EV (nu) toch geen optie.
                          Nu heb ik vorige week volgend traject afgelegd: thuis > Zaventem > Le Havre > 2 adressen in Rotterdam > thuis.

                          Ik heb in die A Better Routeplanner even hetzelfde traject uitgestippeld met een Model 3 long range AWD 19" en kwam tot dit resultaat:



                          Het is dus wel perfect haalbaar in rij-uren maar ik kan mijn klanten moeilijk die extra 1h44min laten bij betalen.
                          Verbruikskosten zouden hierbij €48,45 bedragen (+een volle batterij bij vertrek uiteraard).
                          Ik ben vol (55L.) vertrokken en heb men Volvo onderweg nog ergens bijgetankt na 910 km tegen €1,20.

                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • Volledig akkoord Metaxa, maar jouw soort verplaatsingen, kan je moeilijk als "normaal" beschouwen ook uiteraard.

                            99,9% van de bevolking komt ruimschoots uit met de range van een Tesla 3

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                              Ik verbruik bijna altijd meer van antwerpen naar gent dan omgekeerd. Was met ICE ook het geval. Maar de wind komt ook meestal uit het westen. Naar mijn aanvoelen (8 maand elektrisch rijden) zijn de weersomstandigheden de belangrijkste factor. Hyundai kona en renault zoe zijn niet aerodynamisch, die kunnen bij tegenwind dik boven de 200 wh/km gaan en dan keldert de range. Model 3 heeft hier minder last van (gisteren 190 wh/km bij 130 km/h en lichte tegenwind). Model 3 weegt wel meer dan kona/zoe door de grotere batterij.
                              Vergeet niet dat de Tesla Model 3 een zeer lage CX heeft (0.23)
                              BMW 420dA : >>>

                              Comment


                              • dus je kan in le havre of rotterdam niet inpluggen op een trage laadpaal? en je bent met de volvo nooit gestopt om effe iets te eten?
                                als je even je benen kan strekken of iets anders doen tijdens het laden (wat mails beantwoorden etc) vind ik het geen verloren tijd, en zou ik die ook niet aanrekenen aan mijn klanten.
                                ik ga niet zeggen dat het totaal niet uitmaakt, soms moet je 20-30 minuten stoppen om te laden terwijl je geen honger hebt enzo, maar ik vind het in verhouding nog meevallen. bij file verlies je ook tijd (soms uren).
                                als je die meeting op afstand kan doen (of wat het ook is), spaar je nog vele meer tijd en geld uit.
                                en doe je veel lange afstanden, dan wegen de brandstof kosten ook door (factureer je die ook aan je klanten)?
                                Last edited by sunking; 13/07/2020, 13:57.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                  Ik geloof toch dat er hier een paar vergeten dat EV-rijden niet voor iedereen hier is weggelegd, misschien hoop en al 15% van de rijdende bevolking kan zich, 1° een EV voertuig veroorloven & 2° heeft de mogelijkheid om thuis een laadpaal/wallbox of huisstekker te gebruiken.
                                  Als ik het hier gedaan krijg om in onze ondergrondse garage een walbox te mogen plaatsen dan zal me niets tegen houden om plug-in en/of EV te rijden. Zakelijk gezien is EV-rijden voor mij helemaal niet interessant en privé feitelijk ook niet. Ik zou met de tijd graag met de wagen naar Griekenland willen rijden om daar wat langere tijd te kunnen blijven maar dat is met een EV (nu) toch geen optie.
                                  Nu heb ik vorige week volgend traject afgelegd: thuis > Zaventem > Le Havre > 2 adressen in Rotterdam > thuis.

                                  Ik heb in die A Better Routeplanner even hetzelfde traject uitgestippeld met een Model 3 long range AWD 19" en kwam tot dit resultaat:



                                  Het is dus wel perfect haalbaar in rij-uren maar ik kan mijn klanten moeilijk die extra 1h44min laten bij betalen.
                                  Verbruikskosten zouden hierbij €48,45 bedragen (+een volle batterij bij vertrek uiteraard).
                                  Ik ben vol (55L.) vertrokken en heb men Volvo onderweg nog ergens bijgetankt na 910 km tegen €1,20.

                                  Is dat dan altijd dezelfde klant aan boord?
                                  Ik neem aan dat jij ook wat rust nodig hebt op zo’n rit, en dat de klant ook wel eens een plasje wil maken of iets eten. Als je dat wat combineert, dan denk ik dat het doenbaar is.

                                  Natuurlijk is wat jij doet behoorlijk uitzonderlijk. Maar rijden naar Griekenland moet mogelijk zijn hoor.
                                  Om de 300km een half uurtje laden moet toch kunnen.


                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                    Ik geloof toch dat er hier een paar vergeten dat EV-rijden niet voor iedereen hier is weggelegd, misschien hoop en al 15% van de rijdende bevolking kan zich, 1° een EV voertuig veroorloven & 2° heeft de mogelijkheid om thuis een laadpaal/wallbox of huisstekker te gebruiken.
                                    Als ik het hier gedaan krijg om in onze ondergrondse garage een walbox te mogen plaatsen dan zal me niets tegen houden om plug-in en/of EV te rijden. Zakelijk gezien is EV-rijden voor mij helemaal niet interessant en privé feitelijk ook niet. Ik zou met de tijd graag met de wagen naar Griekenland willen rijden om daar wat langere tijd te kunnen blijven maar dat is met een EV (nu) toch geen optie.
                                    Nu heb ik vorige week volgend traject afgelegd: thuis > Zaventem > Le Havre > 2 adressen in Rotterdam > thuis.

                                    Ik heb in die A Better Routeplanner even hetzelfde traject uitgestippeld met een Model 3 long range AWD 19" en kwam tot dit resultaat:



                                    Het is dus wel perfect haalbaar in rij-uren maar ik kan mijn klanten moeilijk die extra 1h44min laten bij betalen.
                                    Verbruikskosten zouden hierbij €48,45 bedragen (+een volle batterij bij vertrek uiteraard).
                                    Ik ben vol (55L.) vertrokken en heb men Volvo onderweg nog ergens bijgetankt na 910 km tegen €1,20.
                                    Mijn schoonvader heeft zich nu als particulier een EV besteld, dat hij de nadelen er kan bijnemen is vooral omdat hij niet veel nodig heeft. Waarom dan wel? Omdat het kan en omdat hij dat wil.

                                    Maar kan je dat niet van 99% van onze vloot zeggen? Een RS3 is ook geen rationele aankoop en je gaat ook veel moeten stoppen vooraleer je in Griekenland bent
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      dus je kan in le havre of rotterdam niet inpluggen op een trage laadpaal? en je bent met de volvo nooit gestopt om effe iets te eten?
                                      als je even je benen kan strekken of iets anders doen tijdens het laden (wat mails beantwoorden etc) vind ik het geen verloren tijd, en zou ik die ook niet aanrekenen aan mijn klanten.
                                      ik ga niet zeggen dat het totaal niet uitmaakt, soms moet je 20-30 minuten stoppen om te laden terwijl je geen honger hebt enzo, maar ik vind het in verhouding nog meevallen. bij file verlies je ook tijd (soms uren).
                                      als je die meeting op afstand kan doen (of wat het ook is), spaar je nog vele meer tijd en geld uit.
                                      en doe je veel lange afstanden, dan wegen de brandstof kosten ook door (factureer je die ook aan je klanten)?
                                      Ik heb in Le Havre 4,5h gewacht. Op die locaties zijn er (meestal) geen mogelijkheden om te laden, het is zelfs zo dat er op sommige van die locaties zelfs geen plug-in’s of EV binnen mag wegens veiligheidsvoorschriften.
                                      Ja hoor, stoppen doen we af en toe wel eens een keer, Zaventem > Le Havre, 1 keer een 20-tal minuutjes, plassen, koffietje en voor de klant hun noodzakelijk sigaretje (ikzelf rook niet). De terugreis naar Rotterdam 2 maal gestopt (was 537km) om bij te tanken. De haltes in Rotterdam waren te kort en een mens wil ook wel naar huis uiteraard na zo’n dag.
                                      Wij worden betaald van vertrek tot terugkomst brandstof en (eventuele)wachttijden zijn incl.


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten


                                        Is dat dan altijd dezelfde klant aan boord?
                                        Ik neem aan dat jij ook wat rust nodig hebt op zo’n rit, en dat de klant ook wel eens een plasje wil maken of iets eten. Als je dat wat combineert, dan denk ik dat het doenbaar is.

                                        Natuurlijk is wat jij doet behoorlijk uitzonderlijk. Maar rijden naar Griekenland moet mogelijk zijn hoor.
                                        Om de 300km een half uurtje laden moet toch kunnen.

                                        Zie hierboven al even.

                                        Neen neen, niet altijd dezelfde klanten, alhoewel we die om de 6 á 8 weken wel terug zien maar niet altijd op/voor dezelfde locaties.

                                        Ik heb gisteren even die routeplanner geprobeerd om me naar de haven van Piraeus te brengen met een model 3 maar om de één of andere kon hij geen berekening maken. Straks nog een keer proberen.
                                        Het grootste probleem zal zich op “mijn eiland” voordoen vrees ik want laadinfrastructuur is (nu)zo goed als onbestaand.


                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          Mijn schoonvader heeft zich nu als particulier een EV besteld, dat hij de nadelen er kan bijnemen is vooral omdat hij niet veel nodig heeft. Waarom dan wel? Omdat het kan en omdat hij dat wil.

                                          Maar kan je dat niet van 99% van onze vloot zeggen? Een RS3 is ook geen rationele aankoop en je gaat ook veel moeten stoppen vooraleer je in Griekenland bent
                                          Ik denk dat voor hier een plug-in de betere keuze gaat zijn. Mijn vrouw kan dan uitsluitend elektrisch naar het werk moest dit nodig zijn want bij goed weer doet ze dat met de fiets. Voor onze verplaatsing naar Griekenland zal dit toch ook een betere oplossing zijn.
                                          De RS3 gaan we niet houden, ergens volgend jaar als die net zijn 3 jaar is gepasseerd gaan we hem verkopen. Tripje met de RS naar Athene zal er dus niet direct meer inzitten. :-)


                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X