Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtengriekenland met de auto, tout court...
Comment
-
Griekenland met de auto moet zalig zijn, als ik de verhalen hoor van mijn buren die elke zomer naar Ankara rijden krijg ik spontaan goesting om mee te gaan. Het is al gevraagd geweest maar dat stel ik toch even uit.
En om ontopic te blijven, in hun treintje naar daar zijn het niet allemaal diesels. Een neef van hem gaat sinds vorig jaar met een Kia Niro plugin naar Turkije.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenben eens gaan kijken bij de superchargers, je geraakt servie wel door, maar in macedonie en griekenland staat de bouw van superchargers gepland met nog geen datum.
misschien gaat het over een jaar wel...
Met een ander EV-voertuig lukt de route wel en dan kom je hier op uit...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
- Likes 1
Comment
-
hmm dan moet je er met een tesla zeker ook kunnen geraken, alleen wil ABRP dan geen andere laders dan die van tesla gebruiken, terwijl dat wel perfect mogelijk is.
heb zelf nog bij ionity getankt in frankrijk, ondanks dat er vlakbij ook een tesla lader was, want ionity haalt hogere laadsnelheden dus dat spaarde mij een 10 tal minuten uit.
welke EV heb je genomen? wrs eentje met vrij hoog verbruik?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenhmm dan moet je er met een tesla zeker ook kunnen geraken, alleen wil ABRP dan geen andere laders dan die van tesla gebruiken, terwijl dat wel perfect mogelijk is.
heb zelf nog bij ionity getankt in frankrijk, ondanks dat er vlakbij ook een tesla lader was, want ionity haalt hogere laadsnelheden dus dat spaarde mij een 10 tal minuten uit.
welke EV heb je genomen? wrs eentje met vrij hoog verbruik?
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
ABR gaat als standaardinstelling bij een Tesla alleen de SUC nemen, je moet dat in de instellingen aanpassen (onder Battery & Chargers)
Met een Tesla Model 3 AWD LR met de 18 " aero velgen kom ik op een totale tijd van 35 uur uit, met 7 uur laden, waarvan meer dan 3 uur voor de drie laatste chargers . Je kan dus stellen dat alles OK is tot je aan de Griekse grens komt, in Griekenland zijn er blijkbaar geen snelladers
Comment
-
En dat geeft een vertekend beeld van de mogelijkheden om met een EV te rijden. Stel nu voor dat je in Antwerpen vertrekt en naar Tromso, Norwegen wilt gaan om naar de Arctic–Alpine Botanic Garden te gaan kijken op midzomernacht. Ik heb een route gekozen zonder veerboot, dan kom ik uit op 3224 km die je kan afleggen in 37 uur en 8 minuten. Over de hele afstand verlies je 4h28 minuten aan opladen, bij 13 laadstops. Ik denk dat je die ook wel nodig hebt op zo'n lange route.
En je haalt geen 100 km/h gemiddeld op die rit, omdat in Zweden er grote stukken aan 80 of 100 km/h rijden zijn. In Duitsland heb ik 150 km/h ingegeven als max snelheid.
Comment
-
Ik zet het maar hier in dit populaire topic:
Tesla opent woensdag in Rijswijk de eerste V3 Superchargersite in Nederland en daarmee de 2000e locatie wereldwijd. De onlangs aangekondigde V3 is een compleet nieuwe architectuur voor Supercharging. Met een laadcapaciteit tot 250 kW per auto kan in een optimale situatie een Model 3 Long Range in 5 minuten tot 120 km opladen. Wilt u...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Gaat met zo'n ding echt wel vlot.
In ongeveer 12 minuten 50% laden
In 27 minuten 80% laden.
Last edited by BertVS; 17/07/2020, 13:53.
Comment
-
Serieuze liggen knallen op die wegen, zeer steriel ondanks de track mode, de AMG zijn driftmode is precies wel top.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
OOK NIEUWE 'FRUNK'
NIEUWE KOPLAMPEN EN ELEKTRISCHE ACHTERKLEP TESLA MODEL 3
Er zijn naar alle waarschijnlijkheid wat updates onderweg voor de Tesla Model 3. Eén ervan lijkt al te zijn geïntroduceerd, terwijl twee andere nieuwtjes zich nog in de geruchtenfase bevinden. De geruchten gaan echter wel gepaard met foto’s.
Om met het meest concrete nieuws te beginnen: de kunststof bak die ‘frunk’ heet bij de Model 3, dus de bagageruimte onder de voorklep, is vanaf nu anders van vorm. Op internet doen verschillende foto’s de ronde van recent afgeleverde Model 3’s met een anders gevormde en ook net even kleinere frunk.
Naar de reden is het gissen, maar de grotere Model S doorliep gedurende z’n carrière een soortgelijk proces. Vroege Model S-en hebben een veel grotere frunk dan latere exemplaren, vooral om ruimte te maken voor een tweede motor op de vooras. Die heeft een Model 3 al, maar de frunk zou wel kunnen wijzen naar de introductie van een warmtepomp. SUV-broertje Model Y heeft die energiebesparende voorziening wel, dus technisch moet het mogelijk zijn. Tesla houdt zoals te doen gebruikelijk de lippen stijf op elkaar, meldt onder meer Electrek.
Koplampen
Dan de meer speculatieve updates. Op het Canadese Tesla-blog Driveteslacanada.ca is een foto verschenen van een Model 3-koplamp met een net even andere indeling dan we gewend zijn. In plaats van een rij spiegels, die het ledlicht als het ware indirect de goede kant op reflecteert, is deze auto in de uiterste hoek van de koplamp voorzien van een duidelijk te onderscheiden lens. Dat suggereert dat Tesla van plan is over te stappen op andere koplamptechniek, die als bij-effect een ietwat gewijzigd uiterlijk heeft. Om een aftermarket-koplamp kan het alvast niet gaan, meldt Driveteslacanada terecht, want zulke producten zijn simpelweg niet beschikbaar. Opmerkelijk is overigens wel dat de recentere Model Y ogenschijnlijk over Model 3-koplampen, maar niet over zo’n lensje beschikt.
Achterklep
In dezelfde set foto’s zit ook een beeld van het scharnierwerk van de achterklep. Daarin lijkt een elektrische demper te zijn opgenomen, een voorziening die de Model 3 op dit moment nog niet heeft. De Model Y heeft dit al, maar beschikt ook over een grote hatchback-klep waarbij de toegevoegde waarde van zo’n hulpje een stuk groter is. Een elektrische achterklep is wel iets dat bij de Model 3 dankzij aftermarket-oplossingen later kan worden ingebouwd. Studie van zo’n oplossing en de situatie op de nieuwe foto toont echter aan dat de demper zelf net even anders is dan bij zo’n oplossing van derden, terwijl ook de stroomtoevoer en de set afdichtrubbers rond de achterruit nieuw zijn.
Voor de duidelijkheid: de witte auto op onderstaande foto’s toont de huidige situatie. Deze foto’s zijn van onszelf, terwijl de beelden van een rode Model 3 afkomstig zijn van Driveteslacanada.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment