Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • vroeger (voor de di rupo VAA hervorming) zag je veel X5'en en porsches, allemaal op de firma... dus die gunstige fiscaliteit destijds was dan ook de enige reden waarom die bakken gekocht werden.. juist?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
      Tja, laat ons nu even niet hypocriet doen, hé: de enige reden daarvoor is fiscaal: 100% aftrekbaar, lagere VAA, geen belachelijk hoge BIV of rijtaks omwille van de vele pk's, geen accijnzen op electriciteit.
      Als je alle kosten bij elkaar rekent (TCO ken je toch?) dan is een Model S een pak goedkoper. En dus niet hetzelfde marktsegment. Zeker niet als je naar afwerkingskwaliteit, luxe gevoel,... kijkt

      Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
      Nogmaals, ze hebben dezelfde klanten, en zijn concurrenten, dus ze zitten in hetzelfde marktsegment
      BMW 420dA : >>>

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
        Tja, laat ons nu even niet hypocriet doen, hé: de enige reden daarvoor is fiscaal: 100% aftrekbaar, lagere VAA, geen belachelijk hoge BIV of rijtaks omwille van de vele pk's, geen accijnzen op electriciteit.
        Als je alle kosten bij elkaar rekent (TCO ken je toch?) dan is een Model S een pak goedkoper. En dus niet hetzelfde marktsegment. Zeker niet als je naar afwerkingskwaliteit, luxe gevoel,... kijkt

        Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
        Dat is de belgische regeling, ik had het over de VS. Daar zijn autotaksen op dikke motoren sowieso belachelijk laag, en er waren geen subsidies voor electrische auto's in het grootste deel van het land.
        Daardoor is de Merc S, BMW7 of A8 ook ginder een pak goedkoper (lage Sales tax ipv 21% BTW, geen BIV, lage rijtaks).
        Last edited by Tommie1; 23/09/2020, 11:43.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

          Dat is de belgische regeling, ik had het over de VS. Daar zijn autotaksen op dikke motoren sowieso belachelijk laag, en er waren geen subsidies voor electrische auto's in het grootste deel van het land.
          Daardoor is de Merc S, BMW7 of A8 ook ginder een pak goedkoper (lage Sales tax ipv 21% BTW, geen BIV, lage rijtaks).
          Ook in de VS worden in meerdere staten EV's zwaar gesubsidieerd. En de S, A8, 7 serie waren daar absoluut niet zo populair. De meeste Amerikanen zweren bij SUV's

          Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

            Nogmaals, ze hebben dezelfde klanten, en zijn concurrenten, dus ze zitten in hetzelfde marktsegment
            Ah, maar dan zit de Mini ook in dat segment, want dat zijn ook dezelfde klanten...

            Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
              Ah, maar dan zit de Mini ook in dat segment, want dat zijn ook dezelfde klanten...

              Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

              Als je toch EV's haat en er niet aan wil, waarom zit je dan hier?
              Feit is dat Tesla bewezen heeft dat ze competitieve auto's kunnen bouwen die bij veel mensen in de smaak vallen, en bijzonder goed verkopen, en het feit dat alle constructeurs van auto's er nu met hoogdruk aan werken bewijst dat ze de markt beter kenden dan gelijk wie.

              En nu hebben ze op gebied van electrische powertrain gewoon de beste oplossing.
              Met hun fabriek in Berlijk zullen ze wel wat talent aantrekken van BMW/Merc/Audi, en dan zal de kwaliteit van interieur en body ook beter worden.

              Binnen 2-3 jaar halveert hun kost voor de batterij, en dan staan ze weer een stap voor.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                Ah, maar dan zit de Mini ook in dat segment, want dat zijn ook dezelfde klanten...

                Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
                een opmerking die jouw (gebrek aan) niveau duidelijk aantoont
                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                  een opmerking die jouw (gebrek aan) niveau duidelijk aantoont
                  Bij gebrek aan argumenten op de man spelen. Classy...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten


                    Als je toch EV's haat en er niet aan wil, waarom zit je dan hier?
                    Feit is dat Tesla bewezen heeft dat ze competitieve auto's kunnen bouwen die bij veel mensen in de smaak vallen, en bijzonder goed verkopen, en het feit dat alle constructeurs van auto's er nu met hoogdruk aan werken bewijst dat ze de markt beter kenden dan gelijk wie.

                    En nu hebben ze op gebied van electrische powertrain gewoon de beste oplossing.
                    Met hun fabriek in Berlijk zullen ze wel wat talent aantrekken van BMW/Merc/Audi, en dan zal de kwaliteit van interieur en body ook beter worden.

                    Binnen 2-3 jaar halveert hun kost voor de batterij, en dan staan ze weer een stap voor.
                    Oh, maar ik heb geen hekel aan EV's, mijn volgende zal wellicht ook eentje zijn. Voornamelijk omwille van de pk's per euro. Maar een Tesla zal dat in elk geval niet worden...

                    Want waar ik wel een beetje onnozel van word is dat op het religieuze af verheerlijken van Tesla en daardoor niet (willen) inzien dat op ze op echte automotive criteria niet in de buurt komen van de modellen waarvan jij zegt dat ze in hetzelfde segment zitten.

                    Comment


                    • tja als ik zeg in een ander topic dat de range en laadmogelijkheden van tesla goed is, dan is range niet van belang volgens jou en vervuil ik het topic.
                      zeg ik het in het tesla topic, dan begin je over fiscaliteit... (en dat zou je eig ook kunnen aanhalen bij polestar)
                      er zijn tesla fanboys en er zijn tesla haters, als je tot die laatste groep behoort, blijf dan beter weg, is beter voor iedereen.
                      Last edited by sunking; 23/09/2020, 14:15.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten

                        Oh, maar ik heb geen hekel aan EV's, mijn volgende zal wellicht ook eentje zijn. Voornamelijk omwille van de pk's per euro. Maar een Tesla zal dat in elk geval niet worden...

                        Want waar ik wel een beetje onnozel van word is dat op het religieuze af verheerlijken van Tesla en daardoor niet (willen) inzien dat op ze op echte automotive criteria niet in de buurt komen van de modellen waarvan jij zegt dat ze in hetzelfde segment zitten.
                        Dan ben ik benieuwd wat je dan wel kiest.
                        Ik aanbid Musk helemaal niet, maar vind het toch ongelooflijk wat dit kleine bedrijf voor elkaar heeft gekregen.
                        Als 10 jaar geleden iemand zou gezegd hebben dat er een nieuwe autofabrikant zou opstaan die meer beurswaarde zou hebben dan vandaag VW, Daimler en BMW samen.... Die zou niemand geloofd hebben. En toch, is het gebeurd en daar heb ik respect voor.

                        Wat zijn die "automotive" criteria dan wel?
                        Prestaties zal het in elk geval niet zijn, want daar zijn ze in staat iedereen te kloppen.
                        Deze komt trouwens naar de markt: 1100pk 840 km range 0-100 in 2s - 140k$
                        https://electrek.co/2019/11/04/tesla...an-unofficial/
                        Last edited by Tommie1; 23/09/2020, 14:27.

                        Comment


                        • Fiscaliteit is inderdaad in 99% van de gevallen de reden om met een EV te gaan rijden. Maar daar is niets mis mee.
                          Als ik mijn VAA gevoelig lager kan krijgen en geld kan recupereren van de overschot die mijn zonnepanelen opbrengen + de TCO ligt lager voor mijn bedrijf, dan is het niet meer dan logisch om een EV te overwegen.

                          Specifiek naar Tesla toe:
                          Heel veel EV's die op de markt zijn gebracht zijn gewoon bestaande auto's waar ze de benzine motor hebben vervangen door een electromotor en batterijen. Wat maakt dat die wagens eigenlijk niet optimaal presteren als electrische wagen. Bij Tesla is da wagen gebouwd puur en alleen met het oog op electrisch rijden.
                          Een Tesla model 3 is op dit moment gewoon een logische keuze : range, oplaadmogelijkheden en laadsnelheid, power, rijplezier, ... dat zijn allemaal punten waarop ze uitermate goed scoren.
                          Pas op : als ik er recht op kijk denk ik ook, dat is hondslelijk, maar daar kan ik me nog wel over zetten.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                            Fiscaliteit is inderdaad in 99% van de gevallen de reden om met een EV te gaan rijden. Maar daar is niets mis mee.
                            Als ik mijn VAA gevoelig lager kan krijgen en geld kan recupereren van de overschot die mijn zonnepanelen opbrengen + de TCO ligt lager voor mijn bedrijf, dan is het niet meer dan logisch om een EV te overwegen.
                            Nee, natuurlijk niet: dat zou voor mij ook, naast de pk's, dé reden zijn om EV te rijden. Mocht ik voor hetzelfde geld, TCO bedoel ik dan, een benzineslurper of dieselstoof kunnen aanschaffen, dan zou mijn keuze rap gemaakt zijn, maar helaas.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                            Pas op : als ik er recht op kijk denk ik ook, dat is hondslelijk, maar daar kan ik me nog wel over zetten.
                            Dat kan ik dus niet. Hondslelijk en qua afwerkingsniveau eerder vergelijkbaar met Renault, Citroën of Fiat. Daar kan ik me vooralsnog niet over zetten.

                            Wanneer dan iemand zegt dat een Model S in hetzelfde marktsegment zit als een 7-serie, S-klasse of A8 (of beweert dat de Model 3 zoveel beter is dan de Polestar 2), dan komen mijn haren recht...
                            Qua TCO is de Model S eerder vergelijkbaar met een 5-serie, A6 of E-klasse, qua afwerkingsniveau zit die daar zelfs nog onder.

                            EVs zitten gewoon in volledig aparte marktsegmenten waar, toegegeven, de echte autofabrikanten te lang de neus voor hebben opgehaald en nu een inhaalslag aan het maken zijn.

                            Comment


                            • Uit alle andere hoeken vind ik hem wel knap en de rij eigenschappen zijn ook heel goed naar wat ik hoor (volgende week vrijdag kan ik het zelf testen). Dus daar kan ik me wel over zetten.
                              Goh en afwerking : ik denk dat er tussen een bmw 5 een Mercedes E ook nog een verschil is in afwerkingsniveau. De keren dat ik met een model S mee reed vond ik de afwerkingskwaliteit echt wel goed, zie niet wat daar mis mee is. Als je dan nog kijkt hoe slim de wagen is, bijvoorbeeld inschatten wanneer je normaal naar het werk vertrekt en zorgen dat je interieur al opgewarmd is enzo dan zijn er toch ook een heel aantal zaken die ze beter doen dan de concurrentie.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten

                                Oh, maar ik heb geen hekel aan EV's, mijn volgende zal wellicht ook eentje zijn. Voornamelijk omwille van de pk's per euro. Maar een Tesla zal dat in elk geval niet worden...

                                Want waar ik wel een beetje onnozel van word is dat op het religieuze af verheerlijken van Tesla en daardoor niet (willen) inzien dat op ze op echte automotive criteria niet in de buurt komen van de modellen waarvan jij zegt dat ze in hetzelfde segment zitten.
                                Automotive = voortbeweging. Dat doet dus een Tesla beter.

                                Ik ben het niveau van belang te geven aan wijzertjes in de wagen al lang ontgroeid. Mijn keuze is ook helemaal niet ingegeven uit TCO overwegingen, en nog minder door imago.
                                Ik had zoals mijn collega's perfect een Mercedes E-break 350de kunnen bestellen, maar dat interessert mij dus niet.

                                Ik verheerlijk Tesla helemaal niet, ik besef gewoon dat het de EV is die qua mobiliteit het dichtst bij een normale wagen komt. Ik ben een realist die beseft dat ik geen extra opofferingen wil doen om een zogezegd mooier interieur te krijgen (waar de kinderen zelfs niet op de achterbank passen).
                                Indien ik een volwaardige trekhaak op de iD.3 had kunnen verkrijgen, zou ik zonder twijfel voor de iD.3 Pro S gegaan zijn (grote accu), maar op dat model met de grootste accu is zelfs geen fietsenrek mogelijk ..

                                Ik wens je van harte veel plezier met je Polestar 2 , die bijna 300 Wh/km verbruikt wanneer het een beetje kouder wordt als je op de autostrade rijdt en waarmee je dan amper 200 km ver geraakt op de autostrade. Ik heb lang getijfeld tussen Polestar 2 en Model 3, vooral omdat ik dan geen Tesla zou moeten kopen... Mij een teslafan noemen is echt wel grappig. Ik heb alles gedaan om er niet mee te rijden, ik heb zelfs een tesrit gemaakt met twee elektrische tractors (e-tron en i-pace) en vooral die i-pace nog lang meegenomen, ook alweer omdat het dan geen model 3 zou zijn.
                                BMW 420dA : >>>

                                Comment


                                • Tja ik heb ook goed gekeken naar wat er was vooraleer ik de tesla gekozen heb. Want ik zat al een tijd bij battmobiel, waar ik vooral met hyundai kona's rond reed. Ze hadden ook één model 3, dus daar had ik ook al een paar keer mee gereden. Mijn eerste idee was dat de kona prima was voor mij (goeie range, deftig afgewerkt), hij is ook wat goedkoper dan de model 3.
                                  Tot ik op reis wou gaan, dan zou ik met de kona uren langer onderweg zijn.
                                  De model 3 was altijd bezet (het is de meest gebruikte wagen in de vloot), ik heb dan zelf een stockmodel geleased en mee in de vloot gestoken. Inmiddels 2 reizen gedaan met de model 3.
                                  Nu zijn de twee meest gebruikte wagens in de vloot de twee model 3's .
                                  Zeer binnenkort komen er een polestar 2 en een VW ID3 bij, zeer benieuwd om deze te proberen en ook te zien hoe populair ze gaan zijn.

                                  Comment


                                  • ID.3 is volgens mij echt een interessante wagen. Even ruim als de Polestar en een stuk ruimer dan de Model 3. En echt stukken goedkoper.
                                    BMW 420dA : >>>

                                    Comment


                                    • de grote troef van de ID3 is de betaalbaarheid gekoppeld aan praktische bruikbaarheid, in dat opzicht is het een zeer goede aanbieding.

                                      qua uitrusting is de basis versie wel kaal, je moet al naar de max versie om hetzelfde te hebben dan een model 3 en die kost 50000, even veel dus dan een M3 SR+ (die nog vergelijkbaar is: RWD en een tof rijgedrag).

                                      Dus prijs/kwaliteit vind ik ze wel aan elkaar gewaagd.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        de grote troef van de ID3 is de betaalbaarheid gekoppeld aan praktische bruikbaarheid, in dat opzicht is het een zeer goede aanbieding.

                                        qua uitrusting is de basis versie wel kaal, je moet al naar de max versie om hetzelfde te hebben dan een model 3 en die kost 50000, even veel dus dan een M3 SR+ (die nog vergelijkbaar is: RWD en een tof rijgedrag).

                                        Dus prijs/kwaliteit vind ik ze wel aan elkaar gewaagd.
                                        Dat klopt niet helemaal, wanneer je de ID.3 St Plus neemt heb je op enkele punten al een betere uitrusting dan de SR3+ : LED matrix koplampen, streaming en internet, ... 44 kEUR. Indien je die MAX neemt heb je echt wel een veel beter uitgeruste wagen (HUD, betere zetels, ...) volgens mij. Maar de Model 3 laadt wel sneller op.
                                        BMW 420dA : >>>

                                        Comment


                                        • Ja, verre reizen blijft de achilleshiel maar er komt natuurlijk nog een met grotere accu en 4wd geloof ik.
                                          Ik zou hem zeker boven de hyundai kona verkiezen, en voor veel mensen zal het een betere keuze zijn dan een model 3.
                                          De koffer van de ID3 is ook niet groter dan een golf geloof ik.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X