Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Waarom is dat? Omdat je bij de PHEV van een lagere catalogusprijs uitgaat dan een EV?
Want bij een PHEV wordt er toch nog altijd een waarde voor de CO² uitstoot verrekend wat wegvalt bij een EV (als ik me niet vergis)..
Stel dat we van een gelijkwaardige catalogusprijs uitgaan dan is de EV qua VAA toch goedkoper? Of zie ik iets over het hoofd?
Beiden hebben een VAA percentage van 4%, het minimum dus.
Echter ik hoef geen plugin. Full EV’s worden beter en beter, en gaan ook nog zakken in prijs.
Ja, verre reizen blijft de achilleshiel maar er komt natuurlijk nog een met grotere accu en 4wd geloof ik.
Ik zou hem zeker boven de hyundai kona verkiezen, en voor veel mensen zal het een betere keuze zijn dan een model 3.
De koffer van de ID3 is ook niet groter dan een golf geloof ik.
Wel je kan meer kwijt in de koffer van de id3 dan in de koffer van een model 3...
Waarom is dat? Omdat je bij de PHEV van een lagere catalogusprijs uitgaat dan een EV?
Want bij een PHEV wordt er toch nog altijd een waarde voor de CO² uitstoot verrekend wat wegvalt bij een EV (als ik me niet vergis)..
Stel dat we van een gelijkwaardige catalogusprijs uitgaan dan is de EV qua VAA toch goedkoper? Of zie ik iets over het hoofd?
Ja inderdaad, lagere catalogusprijs geeft de doorslag. Het was mij opgevallen toen ik een vergelijk maakte tussen een XC 40 plug-in, een XC40 recharge en een Mazda CX30 mild hybride. De twee Volvo’s waren identiek samengestelde voertuigen en de Mazda gelijkaardig.
Maandbedrag was respectievelijk, € 150,38, €195,44 en & €281,35
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Ja inderdaad, lagere catalogusprijs geeft de doorslag. Het was mij opgevallen toen ik een vergelijk maakte tussen een XC 40 plug-in, een XC40 recharge en een Mazda CX30 mild hybride. De twee Volvo’s waren identiek samengestelde voertuigen en de Mazda gelijkaardig.
Maandbedrag was respectievelijk, € 150,38, €195,44 en & €281,35
ziehier het bewijs dat EV's niet louter om fiscale redenen gekocht worden
waar ik trouwens echt niet tegen kan is dat er PHEV's gekocht worden om fiscale redenen en dat die dan nooit aan de stekker gehangen worden.
Dat laatste is de reden dat ze in Nederland nu een hogere bijtelling hebben dan voorheen. Geen mens die die aan de stekker hingen.
Zou ik alvast niet doen, elke dag aan de pries ja!
Oh ja, het prijsverschil tussen zo een XC40 plug-in en een recharge was toch om en bij de €12000
12000 is idd niet niks, zie je ook bij andere merken, maar de running costs zijn wel weer in het voordeel van de EV.
Als je wat langere trips doet ga je nog best wat stoken bij een PHEV, die zijn ook niet zuinig meer als de batterij leeg is.
Plus meer mechaniek, daar kan ook meer aan kapot gaan, dat heeft me altijd wat afgeschrikt bij PHEV's.
slighly off topic, maar een VW ID.3 zit in dezelfde prijsklasse dan een Golf VIII GTE. Zie dan eig geen reden om nog voor die golf te gaan.
En het bevestigt een beetje mijn idee dat een XC40 recharge / polestar 2 eig iets te duur is voor wat het is.
De tesla model 3 zou eig ook wat in prijs verlaagd mogen worden om concurrentieel te blijven, ik verwacht wel dat dat gebeuren in de nabije toekomst.
VW heeft zich dan ook als zowat enige klassieke (Europese) constructeur 100% geëngageerd om in elektrische mobiliteit te investeren. Bij zowat alle andere merken zijn het eigenlijk gewoon compliance cars.
Ik ben echt benieuwd hoeveel mensen nog een GTE gaan kopen. Lijkt me ook niet direct een logische keuze
slighly off topic, maar een VW ID.3 zit in dezelfde prijsklasse dan een Golf VIII GTE. Zie dan eig geen reden om nog voor die golf te gaan.
En het bevestigt een beetje mijn idee dat een XC40 recharge / polestar 2 eig iets te duur is voor wat het is.
De tesla model 3 zou eig ook wat in prijs verlaagd mogen worden om concurrentieel te blijven, ik verwacht wel dat dat gebeuren in de nabije toekomst.
Dat zal bij Tesla wel gebeuren als ze wat overcapaciteit hebben.
Ze lijken heel hard te werken aan kostverlaging, en dat is ook nodig.
Maar waarom zou je de prijs naar beneden duwen als je toch alles verkoopt wat je kan produceren.
Het zal wel in stapjes gebeuren als Tesla Berlijn en Shanghai volledig operationeel zijn en op capaciteit draaien.
Ze moeten ook nog wat volk aan werven, en dat gaat ook niet van de ene op de andere dag.
ik heb het idee dat de verkopen in europa toch iets minder goed lopen nu bij tesla. er staan op dit moment in belgie nog een kleine 40 model 3's in stock, waarvan het de bedoeling is dat ze nog voor 30 sept verkocht raken (einde kwartaal).
kan ook nog met corona te maken hebben natuurlijk...
ik heb het idee dat de verkopen in europa toch iets minder goed lopen nu bij tesla. er staan op dit moment in belgie nog een kleine 40 model 3's in stock, waarvan het de bedoeling is dat ze nog voor 30 sept verkocht raken (einde kwartaal).
kan ook nog met corona te maken hebben natuurlijk...
Tsja, mijn Model 3 kan dit jaar toch niet meer geleverd worden...
zo'n speciale uitvoering besteld dan? als je nu ene op maat bestelt zou hij geleverd worden in november volgens de site.
en in stock zitten veel gangbare configuraties.
Da’s nu wel EXACT dezelfde als de mijne . En ik heb die uit stock genomen, was de enige die er nog was eind juni, ik zei goed dan kan ik er nog mee op verlof.
Comment