Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 't is nochtans heel simpel: links afdraaien als je de straat kan inkijken. En op die manier kom je altijd goed uit. Dat houdt dan ook in dat je hoek om af te draaien scherper wordt en dus ook de bocht trager moet nemen. Maar we zitten niet op een circuit, wel op een weg met mogelijke tegenliggers.

    En eiiiiiiiiiindelijk bijgeschilderd in Herentals... de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Waarvoor een lock down al niet goed blijkt te zijn. Nu nog dat bordje zone 30 uit die man zijn haag halen en het zou helemaal feest zijn.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Maar inderdaad die afslag naar links viel mij ook op, die moet zo ruim mogelijk genomen worden.
      Of is de amerikaanse wegcode anders op dit vlak?
      Ja, die afslag naar links vond ik ook maar raar gedaan.
      Ik dacht thans dat de "bestuurder" iets zei in de aard van "perfect met turn" of zoiets?
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • BETERE CELLEN

        'ACCUCAPACITEIT TESLA MODEL 3 TOEGENOMEN TOT 82 KWH'

        De onlangs vernieuwde Tesla Model 3 heeft een grotere accucapaciteit, zo blijkt uit gelekte Duitse importpapieren van een Model 3 Long Range. Voortaan beschikt deze variant over een accupakket met een capaciteit van 82 kWh. Dat is drie procent meer dan voorheen.

        Tesla heeft zelf nog geen cijfers van de accucapaciteit van de vernieuwde Model 3 vrijgegeven. Inside EV's kwam het cijfer van 82 kWh op het spoor via een subpagina op het forum Reddit. Op de importpapieren van de nieuwe Tesla Model 3 staat dat het accupakket een capaciteit van 82 kWh heeft. Het gaat dan om de Model 3 Long Range met vierwielaandrijving. Voorheen had de accu volgens de bron een capaciteit van 79 kWh. Het zou dus neerkomen op een procentuele toename van 3,8 procent in energiedichtheid. Dat lijkt realistisch, want de actieradius van de Model 3 Long Range is met 3,6 procent toegenomen van 560 naar 580 km. Die verbeteringen gaan dus ongeveer gelijk op.

        Niet alleen de Model 3 Long Range, maar ook de Standard Range Plus en de Performance komen na de vernieuwing verder op één acculading. Het ligt dus in de lijn der verwachting dat ook de accucapaciteit van die varianten is verbeterd. Overigens past de verbetering bij het doel van acculeverancier Panasonic om de energiedichtheid van het accupakket te verhogen. Voor de komende vijf jaar mikt Panasonic op een procentuele toename van 20 procent in energiedichtheid. De verbetering die nu is geboekt bij de Model 3 zou een eerste stap in de richting van dat doel zijn. Overigens is Tesla nog veel meer van plan op accugebied. Zo moet het accupakket een structureel onderdeel van de auto gaan worden en wil de autofabrikant uiteindelijk zelf een groter deel van de accuproductie voor zijn rekening nemen.

        Bron: Autoweek



        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Polestar 2 vs. Tesla Model 3 (2020): Test

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Ik snap niet hoe je een test kan uitvoeren met EV's en de autonomie van de voertuigen niet een beetje test. Gewoon WLTP waardes weergeven zonder meer is - zeker voor EV's - gewoon puur amateurisme.
            Je doet op zijn minst een stukje van 20 km om een idee te krijgen van het verbruik en dus de autonomie.
            Die Tesla is wel de juiste kleur. Volgende week staat er hier ook zo ééntje voor de deur (wel geen performance)
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • Mensen snijden een bocht naar links ook zo goed als altijd af...
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                Die Tesla is wel de juiste kleur. Volgende week staat er hier ook zo ééntje voor de deur (wel geen performance)
                Performance versie voegt niet zo veel toe, LR is al enorm snel. Je zal er wel veel plezier aan hebben.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                  Ik snap niet hoe je een test kan uitvoeren met EV's en de autonomie van de voertuigen niet een beetje test. Gewoon WLTP waardes weergeven zonder meer is - zeker voor EV's - gewoon puur amateurisme.
                  Je doet op zijn minst een stukje van 20 km om een idee te krijgen van het verbruik en dus de autonomie.
                  Die Tesla is wel de juiste kleur. Volgende week staat er hier ook zo ééntje voor de deur (wel geen performance)
                  Hangt dat niet heel erg af van veel factoren? Temperatuur, wind, druk/rustig verkeer, chauffeur,...
                  Dus wat iemand in test 1 doet kan een stuk verschillen van een test een dag later.

                  De gemiddelde Europeaan doet geen 50 km per dag. Ik snap die range anxiety niet zo.
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                  Comment


                  • BertVS Wanneer is de grote dag?
                    Zeer benieuwd naar de voorstelling in "Mijn Amerikaanse Auto" !

                    Comment


                    • Ik ben hem vanmorgen gaan oppikken
                      Ik denk dat ik echt één van de eerste ben op rond te rijden met dat 'nieuwe" model

                      Interieur ziet er met de update echt wel beter uit.
                      En de prestaties zijn onwaarschijnlijk, niet dat ik dat zo belangrijk vind, mijn vorige wagen was eigenlijk al meer dan snel genoeg.

                      Alleen qua stuurgevoel en wendbaarheid is het natuurlijk wel een stap terug vertrekkende van een BMW 4 grancoupé met adaptieve ophanging
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • Veel en veilig rijplezier!
                        Ik kijk al uit naar een review als je hem een aantal weken grondig hebt kunnen testen.

                        Comment


                        • Veel plezier met de wagen!
                          Hoe zit het met de lak? Geen foutjes?

                          Comment


                          • Niet direct foutjes gezien. Ook op het vlak van slecht uitgelijnde panelen geen probleem.
                            Verbruik is heel laag. Ik heb de laatste 25 km aan 135 Wh/km gereden. Dat was dan 10 km expressweg met redelijk wat verkeerslichten - waar ik 120 km/h reed - gevolgd door 15 km over wegen aan 50-70km/h.
                            Multi-media systeem is echt wel waanzinnig goed ivm andere merken.
                            Ik geef enkele voorbeelden; de interface voor de fader/balans, voor de ventilatie, de uitgebreide mogelijkheden van de navigatie (bvb automatisatische navigatie op basis van vertrekuur ).

                            Verder wat betreft het rijden: je voelt het gewicht in de bochten en de vering is redelijk stug (is toch iets minder comfortabel dan de comfortstand van de adaptieve ophanging in de BMW), maar hij is lang niet zo hopeloos als de A4 B8 die ik in 2008 had ( die leek wel te sturen als een boot).
                            Tot 50-60 km/h is de wagen echt wel heerlijk stil. Het vermogen en de hernemingen zijn fenomenaal.
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • ...beetje jaloers

                              Comment


                              • heb je 18" of 19" velgen? op 19" stuurt hij iets directer nog, je voelt beter wat er met de wielen gebeurt.
                                de fenomenale prestaties word je niet snel beu, heb onlangs nog eens met een hyundai kona gereden, toch ook 204 pk, en die voelde traag aan, kwam niet in de buurt van de model 3, ook niet qua algemeen weggedrag.
                                ben toch eens benieuwd hoe de ID3 zich hier tot verhoudt.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  heb je 18" of 19" velgen? op 19" stuurt hij iets directer nog, je voelt beter wat er met de wielen gebeurt.
                                  de fenomenale prestaties word je niet snel beu, heb onlangs nog eens met een hyundai kona gereden, toch ook 204 pk, en die voelde traag aan, kwam niet in de buurt van de model 3, ook niet qua algemeen weggedrag.
                                  ben toch eens benieuwd hoe de ID3 zich hier tot verhoudt.
                                  Indien iedereen zou stoppen met het nemen van grotere velgen, zou de gobale CO2-emissie in Europa dalen met bijna 1% . Dus neen, ik kies standaard de kleinste velgmaat. 18" dus
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • Ik heb ook 18” maar heb ook al met 19 gereden en ik voel het verschil.

                                    Comment


                                    • iemand die weet of er qua vering en wegligging een groot verschil is tussen de SR+ en de LR?
                                      SR+ is achterwielaandrijving en LR is AWD natuurlijk. Maar buiten dat, is er daarnaast nog verschil in het bochtenwerk met de 2 wagens?
                                      Merk je het extra gewicht van de LR hard?

                                      Heb zelf enkel nog maar met de SR+ gereden.

                                      Comment


                                      • volgens dit filmpje rijdt de standard range plus het lekkerst door het lagere gewicht en de RWD.
                                        Als warme broodjes! De Tesla Model 3 is dit jaar dé lieveling van voornamelijk zakelijk rijden Nederland. Terecht? Wat mij betreft wel. De 3 rijdt goed, is o...


                                        Ik heb er zelf nog niet mee gereden.
                                        De SR+ is ook de zuinigste, als iedereen in europa een SR+ zou rijden, de CO2 zou nogal naar beneden gaan.

                                        De LR AWD is mss wat stugger, en voelt mss wat klinischer aan door de perfecte grip. dat heb je ook met andere AWD wagens (bv golf GTI versus R), en het extra vermogen is sowieso ook leuk.

                                        Bottom line is dat het beiden geweldigde wagens zijn.

                                        De performance zou ik niet nemen wegens de 20" en het totaal niet nodig hebben van zo veel vermogen. De LR AWD vind ik een prima compromis, vooral omdat de range en laadsnelheid toch wel een serieuze toevoeging is tov de SR+ .

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          volgens dit filmpje rijdt de standard range plus het lekkerst door het lagere gewicht en de RWD.
                                          Als warme broodjes! De Tesla Model 3 is dit jaar dé lieveling van voornamelijk zakelijk rijden Nederland. Terecht? Wat mij betreft wel. De 3 rijdt goed, is o...


                                          Ik heb er zelf nog niet mee gereden.
                                          De SR+ is ook de zuinigste, als iedereen in europa een SR+ zou rijden, de CO2 zou nogal naar beneden gaan.

                                          De LR AWD is mss wat stugger, en voelt mss wat klinischer aan door de perfecte grip. dat heb je ook met andere AWD wagens (bv golf GTI versus R), en het extra vermogen is sowieso ook leuk.

                                          Bottom line is dat het beiden geweldigde wagens zijn.

                                          De performance zou ik niet nemen wegens de 20" en het totaal niet nodig hebben van zo veel vermogen. De LR AWD vind ik een prima compromis, vooral omdat de range en laadsnelheid toch wel een serieuze toevoeging is tov de SR+ .
                                          De SR+ weegt nu ook wel een pak meer met de LPF accu, dat verschil gaat kleiner zijn. Laadsnelheid verschil en rangeverschil met SR+ wordt ook kleiner, want met de nieuwe LPF mag je die altijd tot 100% laden, en de SR+ heeft nu een vrij agressieve laadcurve boven de 50% SOC

                                          Ik herhaal wat ik al eerder aangaf: indien de LR RWD nog beschikbaar zou zijn (die is vrij snel verdwenen uit het aanbod), dan zou ik een wagen hebben die nog altijd meer dan snel genoeg is (5.3 s 0-100), leuker rijdt (RWD ipv AWD) en ook 30-40 km extra range zou hebben.
                                          Zelfs voor dezelfde prijs zou ik een LR RWD gekozen hebben boven de AWD..
                                          BMW 420dA : >>>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X