Oorspronkelijk geplaatst door sunking
Bekijk Berichten
De nieuwe accu's in de SR+ model 3 zijn nu vrij van kobalt (Co) en zouden 5000 laadcycli moeten kunenn verduren voor er excessieve degradatie van de accu is. Ze zijn ook chemisch stabieler.
Dat is 1.000.000 km
Enige nadeel is de lagere energiedensiteit, daarom vind je ze alleen in de SR+
En mijn Tesla is geen drogreden om fiscaal beter af te zijn. Het maakt voor mij amper financieel verschil. Mijn werkgever is lang weigerachtig geweest tegen EV's. Ik koop die omdat ik weet dat die auto door mijzelf en de persoon die die wagen van me overneemt na 5 jaar - 125 000 km over de komende 10 jaren samen 60 ton minder CO2 zal uitstoten dan wanneer ik een diesel of benzine zou nemen. En dat is met de productie van de wagens ingerekend
Als die wagen dan na 10 afgeschreven zou zijn, worden de accu's nog gerecupereerd als thuis accu, om nog eens minstens 10 jaar dienst te doen in die status. En pas daarna gerecycleerd te worden
Comment