Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

    Absoluut!

    En wees maar gerust dat ik m’n hoofd draai als je me zou passeren met die 535i, ik zal het wel gehoord hebben. Ik prijs mezelf heel gelukkig dat ik de meeste auto’s heel hard kan appreciëren, en geen afkeer heb van ‘t een of ‘t ander.
    Zolang we maar overeenkomen ! Hoewel iedereen hier dat waarschijnlijk denkt heb ik ook geen afkeer van EV-s... Wel van het feit dat ze door velen hier worden beschouwd als de oplossing voor alle problemen van hongersnood tot maagzweren toe...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

      Zolang we maar overeenkomen ! Hoewel iedereen hier dat waarschijnlijk denkt heb ik ook geen afkeer van EV-s... Wel van het feit dat ze door velen hier worden beschouwd als de oplossing voor alle problemen van hongersnood tot maagzweren toe...
      weer een pluspuntje voor jouw humor!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

        Neen maar toch vooral... Zouden ze stilaan het hier niet beter "fiscalisten-forum" dopen ?
        Wie heeft het hier nog over rijplezier ?
        Los van EV:
        1) hoeveel van de nieuw verkochte wagens bieden nog echt rijplezier?
        2) en waar moet je rijden om dat rijplezier te hebben?

        1) SUVs, stadsautootjes (buiten een 106 Rally) en ondergemotoriseerde versies bieden geen rijplezier, punt. Mijn mening, maar daar blijf ik bij.
        Welk percentage is dat van de moderne auto's? Meer dan de helft. Dus om dat EV's aan te rekenen vind ik hypocriet. Trouwens al verscheidene tests gelezen van Model 3 Performance vs Giulia Quad, M3, C AMG waarbij die maar amper moest onderdoen qua rijplezier, voor een veel lagere prijs!
        En ik vind iedere moderne auto heel schril afsteken qua 'rijplezier' (rijden, direct sturen, schakelen, geluid, stank, ...) tov mijn 30 jaar oude MX-5.

        2) In mijn omgeving is amper rijplezier te vinden. Lintbebouwing, trajectcontroles, verkeerslichten, ...
        Het mag niet, meestal kan het niet door het andere verkeer en als het wel zou kunnen is het eigenlijk nog altijd onverantwoord naar je mede-weggebruikers.
        Vorige zomer naar het Zwarte Woud gereden met de MX-5: daar is rijplezier te vinden.

        Dan denk ik dat een EV VEEL beter past bij de huidige verkeerssituatie, ook qua rijplezier.
        Liefst zou ik een Citroen CX achtige EV hebben: lekker zweven over de weg in volledige stilte, maar toch vlot.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

          Onderhoud mag iets kosten hoor, als het maar eerlijk is. Iets dat kapot is moet meteen hersteld worden.
          Uiteraard, mijn autokes worden uiterlijk en innerlijk tot in de puntjes verzorgd. Maar je kent mijn sterprobleem hé

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

            Los van EV:
            1) hoeveel van de nieuw verkochte wagens bieden nog echt rijplezier?
            2) en waar moet je rijden om dat rijplezier te hebben?

            1) SUVs, stadsautootjes (buiten een 106 Rally) en ondergemotoriseerde versies bieden geen rijplezier, punt. Mijn mening, maar daar blijf ik bij.
            Welk percentage is dat van de moderne auto's? Meer dan de helft. Dus om dat EV's aan te rekenen vind ik hypocriet. Trouwens al verscheidene tests gelezen van Model 3 Performance vs Giulia Quad, M3, C AMG waarbij die maar amper moest onderdoen qua rijplezier, voor een veel lagere prijs!
            En ik vind iedere moderne auto heel schril afsteken qua 'rijplezier' (rijden, direct sturen, schakelen, geluid, stank, ...) tov mijn 30 jaar oude MX-5.

            2) In mijn omgeving is amper rijplezier te vinden. Lintbebouwing, trajectcontroles, verkeerslichten, ...
            Het mag niet, meestal kan het niet door het andere verkeer en als het wel zou kunnen is het eigenlijk nog altijd onverantwoord naar je mede-weggebruikers.
            Vorige zomer naar het Zwarte Woud gereden met de MX-5: daar is rijplezier te vinden.

            Dan denk ik dat een EV VEEL beter past bij de huidige verkeerssituatie, ook qua rijplezier.
            Liefst zou ik een Citroen CX achtige EV hebben: lekker zweven over de weg in volledige stilte, maar toch vlot.
            een model S met luchtvering?

            ik ben het eens met uw redenering, veel moderne wagens hebben idd geen rijplezier meer. zeker met een automaat die zo vroeg mogelijk opschakelt om toch maar een paar gram CO2 op papier te besparen, een krachtige diesel is nog wel tof om mee te rijden maar ook duur in aanschaf en taks en voor het motorgeluid moet ge het ook niet doen .
            EV's zijn vooral tof in het performantere segment, een model 3 performance of LR AWD, is sneller dan een gelijkaardig geprijsde ICE en gaat ook vlot door de bochten.
            En dat maakte het voor mij net zo interessant, vroeger hielden de hoge running costs mij tegen om een performante wagen te kopen (ik koos zelfs een 316i ipv een 320i, dat scheelde vrij veel in VAA), maar met een EV is de meerkost voor een performante AWD versie zeer bescheiden.

            Een EV die gebouwd is op een skatebord platform rijdt op zich ook tof door de gewichtsverdeling (op dat vlak is een Renault Zoe of Hyundai Kona dan weer niet goed, met een motor voorin en FWD).
            En in het dagelijks verkeer is de stilte rustgevend. Als ik nu in de file terecht kom, ervaar ik dat als een zen momentje.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

              Uiteraard, mijn autokes worden uiterlijk en innerlijk tot in de puntjes verzorgd. Maar je kent mijn sterprobleem hé
              Uiteraard!

              Altijd beetje blij als ik lees wat miserie anderen hebben dat ik een fantastische dealer heb.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                Uiteraard!

                Altijd beetje blij als ik lees wat miserie anderen hebben dat ik een fantastische dealer heb.
                Ik heb bij andere merken ook nooit een slechte dealer gehad. Een goeie betrouwbare dealer is zijn geld waard
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  een model S met luchtvering?
                  Misschien, maar mist toch het karakter van zo'n CX, zeker qua interieur. Het anders doen, om anders te doen.
                  Het is allemaal zo'n eenheidsworst tegenwoordig, qua design en techniek.

                  Vind ik dat een EV net terug toe laat om achterwielaandrijving in te bouwen zonder dat dat ruimte moet kosten. En electronica laat ook toe om dat veilig te houden.
                  Ik vraag me nu af: zijn er eigenlijk skateboard designs met enkel voorwielaandrijving?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                    Ik vraag me nu af: zijn er eigenlijk skateboard designs met enkel voorwielaandrijving?
                    niet dat ik weet..

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                      een model S met luchtvering?
                      Model S heeft luchtvering.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                        Model S heeft luchtvering.
                        Niet allemaal.

                        Comment


                        • allemaal
                          van een 221 s klasse

                          Comment


                          • Hoe, watte? Had zo’n fossiele spel dat al? Shit man, ik loop achter.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                              Als die wagen dan na 10 afgeschreven zou zijn, worden de accu's nog gerecupereerd als thuis accu, om nog eens minstens 10 jaar dienst te doen in die status. En pas daarna gerecycleerd te worden
                              Echt ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                Als die wagen dan na 10 afgeschreven zou zijn, worden de accu's nog gerecupereerd als thuis accu, om nog eens minstens 10 jaar dienst te doen in die status. En pas daarna gerecycleerd te worden
                                Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                Echt ?

                                Niks nieuw onder de zon dus, das zo'n beetje gelijk als vroeger toen ze hun afgedankte auto's nog 10 jaar in den hof zette als tuinornament
                                Last edited by Tigra; 26/11/2020, 16:21.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                                  Echt ?
                                  Absoluut. Vergeet niet dat de capaciteit van een auto-accu belachelijk groot is. Mijn Tesla (Model 3) heeft een accu met een capaciteit van 82 kWh. Met de huidige degradatiecijfers heeft die over 10 jaar en 300 000 km nog minstens 80% capaciteit over. Eigenlijk is die auto dan nog altijd bruikbaar. Maar stel voor dat je hem toch demonteert. Voor zo'n oude accu wordt het wat moeilijker en riskanter om met hoge laadstromen op te laden (we spreken dan 100-200 kW van snelladers), maar met een vermogen van 10-20 kW binnenpakken zou geen enkel probleem mogen zijn. Indien ik mijn dak vol leg met zonnepanelen kan ik zelfs in deze periode van 't jaar iedere dag 7-20 kWh zonne-energie oogsten. Zo'n Tesla thuis accu zou me dus toelaten om mijn huis in de winter af te koppelen van het net, en in de zomer zelfs mijn auto op te laden.
                                  Last edited by BertVS; 27/11/2020, 00:06.
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                    Model S heeft luchtvering.
                                    Ja, de mijne in zijn banden. Blij dat het maar 19" velgen zijn en dat ik zo nog iets meer vering overhoud

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                                      Absoluut. Vergeet niet dat de capaciteit van een auto-accu belachelijk groot is. Mijn Tesla (Model 3) heeft een accu met een capaciteit van 82 kWh. Met de huidige degradatiecijfers heeft die over 10 jaar en 300 000 km nog minstens 80% capaciteit over. Eigenlijk is die auto dan nog altijd bruikbaar. Maar stel voor dat je hem toch demonteert. Voor zo'n oude accu wordt het wat moeilijker en riskanter om met hoge laadstromen op te laden (we spreken dan 100-200 kW van snelladers), maar met een vermogen van 10-20 kW binnenpakken zou geen enkel probleem mogen zijn. Indien ik mijn dak vol leg met zonnepanelen kan ik zelfs in deze periode van 't jaar iedere dag 7-20 kWh zonne-energie oogsten. Zo'n Tesla thuis accu zou me dus toelaten om mijn huis in de winter af te koppelen van het net, en in de zomer zelfs mijn auto op te laden.

                                      Dus als uwe Tesla (Model 3) 10 jaar oud is gaat ge hem afschrijven, de batterijen er uit halen, die in uw garage installeren, aansluiten aan uw zonnepanelen, en uw huis afkoppelen van het net, en 10 jaar later gaat ge ze recycleren ?

                                      Amai, gij zijt ne krak ..

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten


                                        Dus als uwe Tesla (Model 3) 10 jaar oud is gaat ge hem afschrijven, de batterijen er uit halen, die in uw garage installeren, aansluiten aan uw zonnepanelen, en uw huis afkoppelen van het net, en 10 jaar later gaat ge ze recycleren ?

                                        Amai, gij zijt ne krak ..
                                        Gij ook blijkbaar. toch ni zo moeilijk om te zien dat er wel bedrijven gaan zijn die zich gaan bezighouden met het ontmantelen van oude EV’s, en dat die dingen niet waardeloos zijn na 10 jaar, gelijk nen ICE.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten


                                          Dus als uwe Tesla (Model 3) 10 jaar oud is gaat ge hem afschrijven, de batterijen er uit halen, die in uw garage installeren, aansluiten aan uw zonnepanelen, en uw huis afkoppelen van het net, en 10 jaar later gaat ge ze recycleren ?

                                          Amai, gij zijt ne krak ..
                                          Ik doe zo iets niet. Daar heb je bedrijven voor. Er zijn zelfs automerken die in die richting denken.
                                          BMW 420dA : >>>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X