Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• is er iets verander dan aan de model 3 (performance), qua rijgedrag?
    ik vind de oude al erg leuk rijden, maar mss is de performance versie nu nog iets beter getuned?
    die gast van autovisie was vroeger nogal negatief over de remmen van de m3p .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
      One pedal driving is echt heel plezant. Je rijdt dus ergens 90 en wilt vertragen naar 70, dan is dat 50 m voor het verkeersbord je gas loslaten, en je rijdt 70.
      Daar moet je toch geen EV voor hebben omdat te doen? Ik rij al 20j zo. Ik weet exact waar ik mijn gas moet lossen vóór het veranderend snelheidsverkeersbord om aan de lichten te rijden wat je mag.
      De dag dat ik elektrisch ga rijden weet ik nu al dat dit vrij zuinig gaat zijn en zijn max. range ga kunnen benaderen, als je ondertussen niet te veel speelt natuurlijk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• jaaaa maar, gij gaat hopelijk toch wel op een rem duwen als ge voor een rood licht moet stoppen nu. Dat hoeft dan niet meer met een echte one pedal.
        www.peugeotforum.be

Comment

• vraag me af wanneer de remlichten oplichten, wrs als de vertraging groter is als bepaalde waarde

Comment

• Met one pedal driving gaan uw remlichten meteen aan als ge gas lost.
            Het vergt een klein beetje gewenning maar ik vind het super relaxed rijden eigenlijk. Je hebt ten alle tijden perfecte controle over je snelheid, niet alleen door het automatisch afremmen maar ook omdat je ten allen tijde onmiddelijk weer kunt accelereren (voet al op pedaal, en koppel onmiddelijk beschikbaar.

Comment

• en als ge dan in een situatie rijdt waar ge dat veel moet doen, zie je haast niet de kilometerrange naar beneden gaan want lossen is batterij bijladen. Ik was zo op een stuk van bijna 30 km uiteindelijk maar 11 km range kwijt.
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Daar moet je toch geen EV voor hebben omdat te doen? Ik rij al 20j zo. Ik weet exact waar ik mijn gas moet lossen vóór het veranderend snelheidsverkeersbord om aan de lichten te rijden wat je mag.
                De dag dat ik elektrisch ga rijden weet ik nu al dat dit vrij zuinig gaat zijn en zijn max. range ga kunnen benaderen, als je ondertussen niet te veel speelt natuurlijk.

Er is geen vergelijking tussen de afremming op de motor van een brandstofmotor en een EV (en zeker de Tesla). Bij de Tesla is dat echt al stevig in de remmen gaan
                BMW 420dA : >>>

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    jaaaa maar, gij gaat hopelijk toch wel op een rem duwen als ge voor een rood licht moet stoppen nu. Dat hoeft dan niet meer met een echte one pedal.
                    Best dat we dat doen zeker!

Ik rij ook al 4 jaar tweevoetig automaat sinds de operatie aan mijn rechter grote teen. Remmen doen we dus uitsluitend links (dit terzijde)

Benieuwd hoe mij dat gaat bevallen die one pedal.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

Er is geen vergelijking tussen de afremming op de motor van een brandstofmotor en een EV (en zeker de Tesla). Bij de Tesla is dat echt al stevig in de remmen gaan
                      Ja dat versta ik wel, lijkt me voor de hand liggend.
                      Als ik het lossen van mijn gaspedaal vergelijk tussen mijn vorige BiT van 3l, de huidige 2.0l D4 van mijn Volvo en de 2.5l van mijn RS3 zijn dat telkens andere afstanden waar ik moet beginnen om bij een snelheid van 124km aan 90 of 70 uit te komen bij het groene/rode licht.

Ik ga dat rap gewoon worden denk ik dat one pedal-rijden.

Comment

• Moest ik hem kunnen betalen stond de Model 3 op mijn hof. Zowat de enige nieuwe wagen die me echt kan bekoren voor het ogenblik.
                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Best dat we dat doen zeker!

Ik rij ook al 4 jaar tweevoetig automaat sinds de operatie aan mijn rechter grote teen. Remmen doen we dus uitsluitend links (dit terzijde)

Benieuwd hoe mij dat gaat bevallen die one pedal.

met de automaat rem ik mee af op de motor door met de schakel paddles aan het stuur proactief terug te schakelen. De automaat reageert pas als die te laag in toeren komt en da's voor mij te laat. Door terug te remmen op de motor moet ik de remmen dan haast ook niet te gebruiken.
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Ik gebruik nooit die paddles, maar geef wel soms gas bij het begin van de afrit bijvoorbeeld zodat die 1 of 2 versnellingen zakt en zo mooi afremt.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Als ik in mijn model 3 120 rijd en ik los het gas aan het begin van een afrit, dan rijd ik 100 meter verder nog maar 50 ofzo.
                              Het voelt niet aan alsof je plots op de rem gaat staan, maar eerder alsof er plots een grote parachute achter de auto openklapt.
                              Hij remt af tot stilstand en in feite gebruik ik de rem quasi nooit.

Comment

• TESLA MODEL 3 TOONT REALISTISCHER ÉN HOGER BEREIK NA UPDATE

Tesla heeft een update voor de vernieuwde Model 3 uitgebracht, waardoor een realistischer rijbereik weergegeven moet worden. Ook lijkt de actieradius an sich iets te verbeteren.

Het gaat om softwareversie 2020.48.12, die inmiddels al bij eigenaren van de vernieuwde Model 3 wordt aangeboden. Na het installeren van de software laat de auto een iets hoger rijbereik zien dan voorheen. Dat blijkt uit de 'release notes' die Tesla heeft vrijgegeven, zo ontdekte website Electrek. Volgens Electrek lijkt het erop dat er door de update niet alleen een realistischer actieradius wordt weergegeven, maar dat die door een hogere efficiëntie ook werkelijk iets toeneemt.

Begin dit jaar verhoogde Tesla al de range van de Tesla Model 3; de 2021-versie van de auto kan iets meer kilometers rijden op de accu dan de 2020-versie. Volgens topman Elon Musk was dit mogelijk door een serie van kleine hardware-verbeteringen die de afgelopen tijd zijn toegevoegd.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Tesla 3 blijkbaar de meest betrouwbare EV.

Comment

• Modeljaar 2021 heeft blijkbaar een veel betere afwerking!
                                    Ze halen nu toch al het niveau van een Lada uit de seventies!

+ YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                    Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 01/01/2021, 09:46.

Comment

• Bij onze noorderburen “verdwenen” tal van laadkabels van de Tesla Model 3 terwijl de voertuigen ’s nachts aan een laadpaal hingen. Een technisch mankementje aan de wagen maakte het werk van de dieven iets eenvoudiger.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Tesla Model 3 Performance 2021 review: see how quick it is 0-60mph... And easy to drift!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Kennelijk toch nog vlot wereldwijd de best verkopende EV:
                                          https://electrek.co/2021/02/04/tesla...ot-even-close/
                                          Place Model 2020 sales Market Share Place in 2019
                                          1 Tesla Model 3 365,240 12% 1
                                          2 Wuling HongGuang Mini EV 119,255 4% N/A
                                          3 Renault Zoe 100,431 3% 8
                                          4 Tesla Model Y 79,734 3% N/A
                                          5 Hyundai Kona EV 65,075 2% 9
                                          6 VW ID.3 56,937 2% N/A
                                          7 Nissan Leaf 55,724 2% 3
                                          8 Audi e-tron 47,928 2% 25
                                          9 Baojun E-Series 47,704 2% 5
                                          10 GW ORA R1/ Black Cat 46,796 1% 27

Comment

Working...
                                          X