Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik ben niet op zoek naar een sedan. Maar als dat wel zo zou zijn, dan is een Tesla Model 3 (M3, volgens de fans) een grote kanshebber. Sportieve sedans zijn schaars aan het worden. Ze wegen te veel, zijn vaak te groot, klinken bagger door de combinatie van turbo's, downsizing en verbeterde geluidsisolatie, hebben veel te complexe techniek die handenvol geld kost in onderhoud. Een BMW 228i, op papier bepaald geen prutser, laat zich bijzonder snel rijden – maar op een emotieloze manier. Het ding klinkt als een stofzuiger en geeft dezelfde kick als een buisje aspirientjes. Als je uit een Freude am Fahren stapt met 245 pk en denkt: daar hadden ze beter een elektrische bak van gemaakt, tja... Vergelijk dat met bvb de Z4 3.0 van de eerste generatie, niet eens zo veel meer kracht of zo veel lichter, en het is een wereld van verschil. Ze gingen over naar de 2e generatie, en de fun (o.a. de klank) was er af. En zo is het van kwaad naar erger gegaan, de voorbije tien-vijftien jaar. Doe me dan maar een Model 3. Clean en tijdloos design, zowel binnen als buiten. Comfortabel door geen lawaai van de motor, dus enkel rol- en rijwindgeluiden. Veel minder zorgen over wat er stuk kan gaan. Behoorlijk wat plaats - als je de achterbank plat legt kan je achterin zelfs slapen, dus klein is dat ding bepaald niet. En dankzij het ferme batterijvak is range quasi nooit een issue. De pers die er al mee gereden heeft prijst verder het stuurgevoel. Lijkt me helemaal goed te komen. Het is een transportmiddel dat je comfortabel van a naar b brengt en niet de pretentie heeft van iets anders te zijn. Een verfrissende eerlijkheid die ik wel kan appreciëren.

    Niet dat het er iets toe doet. Elektrisch of niet: die vraag stelt zich voor mij pas als Tesla met een nieuwe roadster afkomt
    Last edited by ; 02/08/2017, 11:38.

    Comment


    • De komst van de M3 heeft als groot voordeel dat men binnenkort beter gaan zien of het concept wel degelijk aanslaat, en dit niet alleen in verkoopcijfers. Alle randaspecten die tot nu onderdrukt worden om een betere kans te geven aan full-electrische voertuigen zullen moeten behandeld worden. Herladen op grote schaal is hier tot bewijs van het tegenovergelegen hét pijnpunt.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        tis nooit goe blijkbaar. Hij is te rap, te duur, te stil, te gevaarlijk, hij heeft stroom nodig en ohjee hoe gaan we die opwekken?
        dat laatste probleem hebben ze voor de treinen alvast kunnen oplossen want anders reden die nog steeds met kolen rond.

        Dus gij stelt voor om sporen en bovenleidingen aan te leggen om Tesla's te laten rijden?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          De komst van de M3 heeft als groot voordeel dat men binnenkort beter gaan zien of het concept wel degelijk aanslaat, en dit niet alleen in verkoopcijfers. Alle randaspecten die tot nu onderdrukt worden om een betere kans te geven aan full-electrische voertuigen zullen moeten behandeld worden. Herladen op grote schaal is hier tot bewijs van het tegenovergestelde hét pijnpunt.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten


            Verder vermoed ik ook dat de overheid nu eens moet beginnen nadenken ivm firmawagens. Want model 3 is al heel interessant geworden om aan het personeel te geven, maar die staan niet te springen om dat spel thuis op hun kosten op te laden. En daar is nog niet ver over nagedacht bij onze regering.
            En waarom zou de regering daarover moeten nadenken? Ik denk dat dat aan de werkgevers en de leasemaatschappijen is, en die hebben dat al jaren geleden gedaan. Je koopt gewoon in optie een laadstation bij je thuis, en 't verbruik van dat laadstation wordt door leasemij aan werkgever doorgefactureerd.
            De overheid zou wel eens mogen beslissen om ALLE bedrijfsvoertuigen die geen lastvoertuig zijn verplicht volledig elektrisch te maken.
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • Dat beetje wetgevend werk is een peulschil in vergelijking met het huzarenstuk dat de ingenieurs van tesla afleveren. Maarja zo'n slimme mensen gaan meestal niet in de politiek.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                En waarom zou de regering daarover moeten nadenken? Ik denk dat dat aan de werkgevers en de leasemaatschappijen is, en die hebben dat al jaren geleden gedaan. Je koopt gewoon in optie een laadstation bij je thuis, en 't verbruik van dat laadstation wordt door leasemij aan werkgever doorgefactureerd.
                De overheid zou wel eens mogen beslissen om ALLE bedrijfsvoertuigen die geen lastvoertuig zijn verplicht volledig elektrisch te maken.
                De regering moet daarover nadenken omdat daar nog steeds geen wettelijk kader rond is en de leasemaatschappijen en werkgevers er niet aan trekken en we gewoon verder blijven dieselen. Ja, dus kunt ge wel zeggen dat die leasemaatschappijen en werkgevers er moeten over nadenken, maar zolang zij er niets op winnen, zullen zij er ook niet aan beginnen. En geen enkele werknemer gaat uit zijn eigen €700 à €1000 betalen voor een laadstation met meter thuis. En zeker niet als uw stroom niet voldoet. De persoon waar ik laatst mee meegereden was, krijgt om de x aantal tijd die van het werk mee. Extraatje van de baas om het personeel eens met een Tesla S te laten rijden. Hij zelf kon thuis niet opladen omdat zijn netwerk er niet geschikt voor was. Hij heeft het me wel uitgelegd, maar ik was al aangeschoten en ben het vergeten Maar welke werknemer gaat al die kosten erin steken als hij toch gewoon op kosten van de baas kan dieselen?

                Comment


                • Allemaal wel deze laadstations, maar hoe doe je dat op de 3de verdieping van een flatgebouw ?? Niet iedereen woont in een villa of een eengezinswoning met garage...

                  Comment


                  • Met een verlengdraad
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • met 500 km range is dat minder een issue, een keer per week aan een publieke laadpaal zou voor mij volstaan.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                        Met een verlengdraad

                        of met een diesel-generator
                        Last edited by viperman; 03/08/2017, 17:41.
                        Audi A5 2.7TDI Multitronic

                        Comment


                        • TESLA: MODEL 3 IS EEN HIT

                          1.800 BESTELLINGEN PER DAG NA ONTHULLING

                          Tesla, de fabrikant van elektrische auto's, heeft succes met zijn nieuwe Model 3. Sinds de officiële presentatie van afgelopen vrijdag kreeg het bedrijf per dag gemiddeld 1.800 bestellingen binnen voor de nieuwe wagen, zo meldde het concern bij de publicatie van de cijfers.

                          Naast het succes van de nieuwe auto deed Tesla het ook goed met zijn andere modellen. De omzet van Tesla viel in het tweede kwartaal met 2,8 miljard dollar veel hoger uit dan dezelfde periode een jaar eerder, toen 1,3 miljard werd opgehaald, geholpen door de grotere vraag naar de sedan Model S en de SUVModel X. Het verlies van 336 miljoen dollar was volgens kenners ook minder dan waarmee rekening werd gehouden. Een jaar eerder resteerde een tekort van 293 miljoen dollar.

                          Tesla leverde in het tweede kwartaal 22.026 auto's af. Dat betekende een stijging met 53 procent ten opzichte van een jaar eerder. Het bedrijf deed geen voorspelling over het aantal auto's dat Tesla in heel 2017 verwacht te leveren. Wel meldde het bedrijf dat het in het derde kwartaal meer dan 1.500 auto's van het Model 3 zal produceren. De leveringen buiten de VS zullen daarbij aan het eind van 2018 aanvangen.

                          De Model 3 is in vergelijking met de andere Tesla-auto's redelijk betaalbaar. De auto's die nu van de band rollen, gaan voor een prijs van 49.000 dollar van de hand. De beloofde auto's van 35.000 dollar per stuk rollen vanaf november van de band.

                          Volgens Tesla-topman Elon Musk heeft de automaker al meer dan 500.000 orders voor de Model 3 binnen. Althans, dat zei hij vrijdag. Het getal werd woensdag genoemd noch bevestigd. De nieuwe auto werd al voordat hij in productie werd genomen verkocht. Klanten deden daarbij een aanbetaling van 1.000 dollar.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            met 500 km range is dat minder een issue, een keer per week aan een publieke laadpaal zou voor mij volstaan.
                            Wat de praktische ontplooiing van deze publieke laadpalen betreft wordt weinig verteld... nochtans gaat het hier om een determinerend element voor het sukses van het concept op grote schaal.

                            Comment




                            • Nog altijd te weinig, maar het is een begin.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                https://www.eandis.be/nl/pers/persbe...gd-11-mei-2017

                                Nog altijd te weinig, maar het is een begin.
                                Vandelanotte mag fier zijn, maar hij is niet de eerste, er waren er al drie sinds 2 jaar in Nieuwpoort... Ondertussen verhuisd naar de privé-parking 100m verder.
                                Waaraan wij ons wel mogen verwachten is dat de E-rijders vaak zullen willen bijvullen als ze op verplaatsing zijn en nog zeker willen zin dat ze naar huis kunnen.
                                Uit voorzorg gaan dus de palen vaak bezet zijn... en dan voor veel meer tijd dan een pit-stop bij Esso !

                                Comment


                                • Het is leuk om alle zogenaamde nadelen te lezen van mensen die zelf geen Tesla hebben. In de praktijk blijkt dat allemaal heel goed mee te vallen. Even op een rijtje:
                                  • Restwaarde: moeilijk om zelf iets objectiefs over te zeggen, maar toen ik zelf op zoek was naar een 2e handse, vond ik niks dat betaalbaar was. Met de restwaarde van een Audi 3.0 V6 heb ik jammer genoeg wel ervaring :-(
                                  • Opladen:
                                    • Supercharging op Model S is gratis
                                    • Betalend supercharging zou 20 cent per kWh kosten
                                    • Het aantal beschikbare superchargers in Belgie is in de afgelopen 6 maanden bijna verdubbeld
                                    • Je kan op het navigatiesysteem van alle bereikbare superchargers zien hoeveel er bezet zijn
                                    • Laadtijd aan de supercharger: kost mij op een dag van 1000 km geen uur extra, want ja, ik stopte vroeger al om de 2 uur en mijn lunch duurt lang genoeg om hem volledig vol te laden.
                                    • Infrastructuur thuis: ik laad op aan een gewoon stopcontact
                                    • 'Herladen op grote schaal is hier tot bewijs van het tegenovergelegen hét pijnpunt.' -> In welk opzicht? En waarom tot bewijs van het tegenovergestelde, het gebeurt momenteel immers door iedereen die het nodig heeft.
                                    • 'werknemers die staan niet te springen om dat spel thuis op hun kosten op te laden' -> een vooruitziende werkgeven voorziet laadpalen op zijn parking, waar de auto 8 uur per dag staat en op een groene manier kan opgeladen worden door de zonnepanelen die erboven of op het dak liggen.
                                  • Bereik:
                                    • Bereik van 500 km nodig: voor sommige mensen misschien wel, maar zelf doe ik momenteel een goede 30.000 km/jaar, waaronder 2 keer een reis van een paar duizend km en ik heb nooit de indruk gehad dat mijn (realistisch) bereik van 350 a 400 km te weinig was
                                    • 'Hoeveel rechtzaken heeft Nissan al niet gehad voor de belachelijk lage range'? Hoeveel heeft Tesla er al gehad?
                                  • Gevaar bij een ongeval:
                                    • Ik voel me zeker niet onveiliger dan met 50 liter benzine achter mij
                                    • Bij het ongeval in Nederland, waar de inzittende(n) toch al overleden was, wou de brandweer inderdaad geen extra risico nemen.
                                    • Tesla scoort constant hoog in de verschillende veiligheidstesten
                                  • Acceleratie
                                    • Karakterloos: als daarmee het tegenovergestelde van opvallend of opzichtig bedoeld wordt, ben ik het eens. Maar toch tovert die acceleratie telkens weer een brede smile op mijn gezicht.
                                    • De acceleratie op elk moment (zonder een automaat die eerst moet terugschakelen) laat net toe om snel en veilig in te halen.
                                    • 'Ene maat die had voorheen een 335 en zou die van zijn leven niet geruild hebben tegen een Tesla.' Nee, natuurlijk niet. Is nu iemand die denkt dat ik mijn Tesla zou ruilen voor een Bugatti?
                                  Natuurlijk zijn er minpunten, maar in de praktijk is dit de auto waar ik tot nu toe het meest tevreden over ben. En Blijkbaar ben ik niet alleen als ik het lijstje van Consumer Reports mag geloven (en ja, daar zal wel wat Amerikaans chauvinisme tussenzitten):

                                  1 Tesla 91%
                                  2 Porsche 84%
                                  3 Audi 77%
                                  4 Subaru 76%
                                  5 Toyota 76%
                                  6 Honda 75%
                                  7 Mazda 74%
                                  8 Chrysler 73%
                                  9 Chevrolet 73%
                                  10 Lexus 73%

                                  Dit betekent dat ik 9% kans heb dat ik niet tevreden ben over een Tesla en bijna dubbel zoveel kans dat ik niet tevreden ben over mijn Porsche. Merken die buiten die top-10 vallen hebben al 3 keer minder kans om een tevreden eigenaar te hebben...

                                  Comment


                                  • Mooie uiteenzetting qwan. Altijd wel interessant van mensen die er al ruime tijd mee rijden.

                                    Wel gaat het hier om de Tesla 3 en niet de S en dan zijn die superchargers al niet meer gratis om overal op te laden. Dat zal nog afwachten zijn hoe dat met die kosten gaat zitten.
                                    Verneem nu ook dat ze van 120% naar 100% aftrekbaarheid gaan, wat nog altijd interessant is, maar nog interessant genoeg? Mss wel. Moeten we afwachten.

                                    Ge spreekt van werkgevers die in laadpalen voorzien. Zou hier geen probleem zijn, maar hoeveel mensen krijgen een dure Tesla om 8u per dag op kantoor te zitten? Velen van de mensen met een auto van dat budget zitten meer op de baan. Ik ga sowiso thuis moeten opladen en dan is de vraag of de werkgever dat wil betalen. Want ik zou dan ook graag die laadpaal thuis ook betaald krijgen door de baas. Dus daar knelt het schoentje ook nog.
                                    Ik had het er gisteren met mijne baas over, vermits het over auto's ging dat het volgens mij wel mogelijk is om een aparte meter te zetten waarmee die kosten kunnen betaald worden door de firma en dus ook aftrekbaar zijn. Als dat zo is, dan ziet hij dat wel helemaal zitten. Want hij zelf heeft nu een X5 plug-in en laad die thuis niet meer op nadat hij zijn eerste stroomrekening heeft gekregen. Laad enkel nog op kantoor op en de rest op benzine. Zijn stroomrekening was thuis wel ineens een pak hoger geworden en dan is dat privé.

                                    In ieder geval zit er mss wel toekomst in en zal Tesla er wel komen. Maar lange levertijden, dure wagens, voor sommige nog te lage range, ... . De model 3 is wel betaalbaar, maar een lage wagen staat voor mij synoniem voor rugklachten en dus zou ik zelf al een model X nodig hebben, die 3,5x de prijs van mijne Tiguan is. Dus zullen we er maar vanuit gaan dat de kans groot is dat mijne volgende wss ne plug-in hybride wordt als de stroomrekening naar de baas kan gaan.

                                    Comment


                                    • Die 120% aftrekbaarheid is toch onzin, op het einde van de rit moet je die 20% toch terug betalen: http://ondernemingsdatabank.indicato...01/?source=rss
                                      Maar dat kan nog wel lang weg blijven natuurlijk.

                                      En lange levertijden: wat zijn de levertijden bij BMW of Audi voor een 4 persoons electrische sedan? 3 jaar eer je hem kan bestellen en dan nog eens afwachten wanneer je hem geleverd krijgt.

                                      Nu is het wel erop of eronder voor Tesla, kunnen ze geplande productie aantallen halen voor de 3, dan zijn ze binnen. Lukt dat niet, dan haalt de markt hen waarschijnlijk in.
                                      Aan de andere kant: voor Musk is het niet de bedoeling om rijk te worden van Tesla, dat is maar een mitigatie actie tot we naar Mars kunnen.

                                      Interessante wagen, alleen vind ik het spijtig dat er geen achterklep op is.

                                      Comment










                                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Goh... ik vind em toch mooi zulle.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X