Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    In profiel is het niet mis, maar die voorkant is precies niet afgewerkt. Voor de rest wel mooie prijs, vrees dat de traditionele merken hier toch wel effe benauwd van krijgen.
    Hij is alleszins mooier dan een Prius. ;-)

    Comment


    • #42
      Dat belachelijk grote scherm in het interieur ziet er niet uit.

      Comment


      • #43
        ik ben alvast fan van de "grote" tesla, mocht ik hem kunnen betalen, direct... Fantastisch toen ik een proefrit deed, hoe stil de wagen is, een verademing, dat valt echt op ... en die acceleratie die voluit komt vanaf de eerste milliseconde dat je de "gas" indrukt --> fenomenaal....
        Als de nieuwe kleine inderdaad rond de 35.000 zou kosten, dan gaan véél Duitsers toch eens slikken...

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Glitchdj Bekijk Berichten
          Benieuwd wat dit op de leasemarkt zal geven. Ik geloof er in ieder geval niet in dat hij voor €31.000 in de Belgische showroom zal staan.
          rijden leasers niet grotendeels break?

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
            1000km met een hevige rijstijl? Dan mogen ze Free_ltd ergens uit ne boom plukken
            Ligt eraan wange met hevige rijstijl bedoeld hé. Ik bedoel eigenlijk gewoon vlottenrijstijl ipv bompastyle.
            Een voorbeeld: er zijn mensen die met de DS5 bluehdi 180 aan 5,5 liter zitten. Ik geraak niet onder de 7,2 liter terwijl ik 85% autostrade doe. Dus als die tesla met mijn rijstijl 1000km kan en op 10 min terug opgeladen, dan zie ik da wel eens zitten. Maar dan wel SUV of break.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Is er een auto dat het nu al kan?
              Het tanken wel, maar de 1000km halen met deze prestaties? En dezelfde prijs Range ?
              Dat is het hem nu net. Waarom mijne diesel die 1000km kan en in 5 min is volgetankt, inruilen voor een wagen die 300km kan en een uur moet opladen? En dat aan veel lagere prijs.

              Persoonlijk voor mij staat dat elektrisch rijden nog altijd in de kinderschoenen. Ik heb werkdagen van 300 à 400km 2 à 3 x per week. En ik heb heus de tijd niet om onderweg een stopcontact te gaan zoeken.

              Mss wel iets voor de geitenwollen stokjes, maar rijden die niet liever met de fiets en openbaar vervoer?

              Zelf ben ik ervan overtuigd dat ze een auto gaan ontwikkelen die ze niet meer hoeven op te laden en die zich tijdens het rijden en wachten in de zon, zelf oplaadt. Ondertussen kunnen ze zonnecellen in ruiten verwerken. Waarom dat panoramisch dak en niet een zonnepaneel (in de motorkap en kofferdeksel)? Koeling heeft de wagen niet meer nodig, maar voorzie luchtinlaten met daarin fans die tijdens het rijden de lucht gebruiken om stroom te draaien?
              Ik droom maar hardop hé

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                Dus hij moet meer kunnen dan de wagen die je nu hebt?
                yep, ge gaat toch altijd voor beter?

                Met mijne huidige doe ik 850km en al ik rustig rij geraak ik over de 900. Met mijne vorige, C5 tourer haalde ik 1000km en op vakantie zelfs 1100 op 1 tankbeurt. Vroeger nog ne megane gehad die ook over de 1000km geraakte. Al de rest tussen de 700 en 800km.

                Moest ik zoals degenen die 5,5liter halen met dezelfde DS kunnen halen, dan rij ik met 60 liter ook over de 1000km.

                Dus het bestaat.

                Maar het was vooral beeldspraak om reacties los te weken. Zelf is er voor mij nog niets elektrisch op de markt. De DS5 is een uitzondering, maar de volgende is zeker en vast terug een SUV, monovolume of break. Tesla heeft nog geen break en monovolume en die model X lijkt me ni bepaald een ruime wagen en vind ik zelfs lelijk. Maar da is puur op foto en kan me vergissen. En persoonlijk lijkt mee 500 à 700 km op 1 laadbeurt iets aantrekkelijker.
                De fabrikanten pakken vooral uit met pk's en acceleratie, maar zouden zich beter richten op de range.

                Daarnaast is het een firmawagen en gaat mijne baas ni zo ne dure wagen kopen voor zijn personeel. En tevens is er nog steeds geen wettelijk kader in tussenkomt werkgever voor het thuis opladen.

                Maar ik kijk er zeker naar uit in de toekomst. Alhoewel ik meer voel voor zelfrijdende wagens

                Comment


                • #48
                  Eerst zien en dan geloven, zei de blinde.

                  IPhone VS = 700 dollar in Europa = 700 euro.

                  Hoeveel kost de doorsnee hybride in België? Een Prius met wat opties etc. Een i3?

                  Tegen dat dit, bijzonder lelijk, ding op de markt komt, schat ik een vanafprijs inclusief btw van rond de 45-50k.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    Zelf ben ik ervan overtuigd dat ze een auto gaan ontwikkelen die ze niet meer hoeven op te laden en die zich tijdens het rijden en wachten in de zon, zelf oplaadt. Ondertussen kunnen ze zonnecellen in ruiten verwerken. Waarom dat panoramisch dak en niet een zonnepaneel (in de motorkap en kofferdeksel)? Koeling heeft de wagen niet meer nodig, maar voorzie luchtinlaten met daarin fans die tijdens het rijden de lucht gebruiken om stroom te draaien?
                    Ik droom maar hardop hé
                    Wel dan stel ik voor dat jij zo'n wagen neemt. Overdag opladen en 's nachts enkele km mee rijden. En met fans opladen als je rijdt? Wij gaat die fans dan aandrijven?


                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                    Maar het was vooral beeldspraak om reacties los te weken. Zelf is er voor mij nog niets elektrisch op de markt. De DS5 is een uitzondering, maar de volgende is zeker en vast terug een SUV, monovolume of break. Tesla heeft nog geen break en monovolume en die model X lijkt me ni bepaald een ruime wagen en vind ik zelfs lelijk. Maar da is puur op foto en kan me vergissen. En persoonlijk lijkt mee 500 à 700 km op 1 laadbeurt iets aantrekkelijker.
                    De fabrikanten pakken vooral uit met pk's en acceleratie, maar zouden zich beter richten op de range.

                    Daarnaast is het een firmawagen en gaat mijne baas ni zo ne dure wagen kopen voor zijn personeel. En tevens is er nog steeds geen wettelijk kader in tussenkomt werkgever voor het thuis opladen.
                    Een Model X is inderdaad een lelijk hok, maar in vergelijking met de DS5 nog een echte beauty. En er bestaat wel een regelgeving voor thuis opladen, de leasemaatschappij zet een laadpaal aan je huis en betaalt de rekening van het opladen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                    omdat een diesel op dinosaurussen rijd en verschrikkelijk slecht is voor ons. er zijn teveel mensen en te weinig natuur om de lucht proper te houden. dus ofwel moet de helft van de wereld uitgemoord worden zodat de rest kan verder dieselen, ofwel moeten we ons aanpassen.
                    Voilà.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Eerst zien en dan geloven, zei de blinde.

                    IPhone VS = 700 dollar in Europa = 700 euro.

                    Hoeveel kost de doorsnee hybride in België? Een Prius met wat opties etc. Een i3?

                    Tegen dat dit, bijzonder lelijk, ding op de markt komt, schat ik een vanafprijs inclusief btw van rond de 45-50k.
                    Warom zouden we die auto in godsnaam aan 35000 EUR op de markt laten komen in Europa? Het verschil zit hem grotendeels in BTW en taksen, ik zie niet in waarom een product dat in de USA gemaakt wordt zou vrijgesteld moeten worden...
                    BMW 420dA : >>>

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                      ....Als de nieuwe kleine inderdaad rond de 35.000 zou kosten, dan gaan véél Duitsers toch eens slikken...
                      Ik vermoed dat dit om Amerikaanse Dollar's gaat.
                      Ik ga er van uit dat dit in Nederland gewoon BMW i3 geld gaat kosten.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                        omdat een diesel op dinosaurussen rijd en verschrikkelijk slecht is voor ons. er zijn teveel mensen en te weinig natuur om de lucht proper te houden. dus ofwel moet de helft van de wereld uitgemoord worden zodat de rest kan verder dieselen, ofwel moeten we ons aanpassen.

                        het zijn idd dromen, die laatste 5regels van je. de zon produceerd niet genoeg energie per m² om een auto aan het rijden te houden. luchtintlaten met fans gaan de auto meer vertragen, dan ze aan energie opwekken.
                        alhoewel ik moet zeggen dat het KAN. ik heb de berekening gemaakt voor mijn woon-werk verkeer en ik zou op zonnige dagen perfect zonder stopcontact kunnen rijden.
                        mijn woon werk verkeer was dan ook:
                        5h: 5km naar het station zonder enige verkeer.
                        5h15: auto daar parkeren en de trein nemen
                        een electrische wagen verbruikt een 250-300Wh per kilometer aan energie, ik wou een lichte oldtimer ombouwen en het gehele gewicht onder de 600kg houden waardoor ik hopelijk onder de 200Wh/km kwam. 5km x 200Wh = 1kWh aan energie (23ct energie).
                        om 17h kwam ik weer terug met de trein en rijd ik naar huis waarbij ik 1kWh aan energie verbruik.

                        de auto stond daar 12h gewoon buiten, als er daarvan tussen 10h en 17h genoeg zon is om 2kWh aan energie op te wekken, kan ik volledig opladen wat ik verbruikt. 2kWh gedurende 7h is een goeie 300watt aan zonnepanelen. in principe is 150watt al genoeg om de heenrit op te laden, en plug ik die savonds in om de terugrit bij te laden. 1 dieselaccu 12V 100Ah bezit 1,2kWh aan energie. met een 3tal van die batterijen in de auto heb ik al genoeg voor mij werk verplaatsingen. (je ziet het 2 dikke loodaccus van 100Ah is maar net genoeg om 5km heen en 5km terug te rijden!!! die tesla met 300-500km doet het absoluut niet slecht.

                        kostprijs electrisch 23ct/dag dan (zonder zonnepaneel 50ct/dag).
                        kostprijs golf diesel aan 5L/100km verbruik (normaal is het 4,5 maar pak iets meer verbruik voor korte ritten). 10km/dag = 0,5liter of net geen 50ct/dag

                        ge ziet, goedkoper gaat ge electrisch niet rijden, daar dan nog de immense kost van aankoop bij... nog steeds niet rendabel en enkel weggelegd voor de financieel sterkere medemensen
                        En gezonder ook niet hoor.
                        Aanmaak van batterijen is een vervuilend proces. Ook het verwerken van kapot batterijen is enorm vervuilend.

                        En dan hebben we het nog niet over hoe we hier in de benelux stroom opwekken. Koolcentrales, kerncentrales, ... . Er is maar een heel klein percentage dat echt groene stroom is

                        Comment


                        • #52
                          Tesla Model 3

                          Oorspronkelijk geplaatst door zwasie Bekijk Berichten
                          En gezonder ook niet hoor.
                          Aanmaak van batterijen is een vervuilend proces. Ook het verwerken van kapot batterijen is enorm vervuilend.

                          En dan hebben we het nog niet over hoe we hier in de benelux stroom opwekken. Koolcentrales, kerncentrales, ... . Er is maar een heel klein percentage dat echt groene stroom is
                          Inderdaad , alles staat of valt met waar de elektriciteit vandaan komt.

                          Een ergernis van me is dat tesla gebruikers door de band genomen denken dat ze de wereld verbeteren.

                          Er zijn er dan die zeggen, ik stoot geen CO2 uit , en ik laad gratis op dus ik rijd nu VEEEL meer dan vroeger. Ahum... Het Prius syndroom x 100 dus.

                          Rijden op elektriciteit is wel degelijk vervuilend he mannen. Toch nu nog!

                          We mogen niet verwarmen op elektriciteit, want daarvoor is elektriciteit niet "geschikt" maar van de overheid uit gaan ze dan wel subsidies geven om elektriciteit naar lieve lust "op te rijden"

                          In Duitsland komt 75% van de elektriciteit van kool centrales en je hebt overal laad/omzet-verliezen.

                          Hiermee wil ik niet zeggen dat we allen op diesel/benzine moeten blijven rondtuffen, maar als ik dan hoor dat er heden ten dage nog waanzinnige bedragen geïnvesteerd worden in de bouw van nieuwe kool-centrales dan is iedereen elektrisch laten rijden echt niet de oplossing tenzij je 90% van het net kan voorzien van wind-zonne-hydro energie



                          OT : een model 3 zal goed verkopen en voor de meeste woon-werk verplaatsingen is de range meer dan voldoende , maar elektrisch rijden zal de files niet doen afnemen
                          Last edited by germinal; 02/04/2016, 11:26.
                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                          current : BMW 330D F30

                          Comment


                          • #53
                            Bij de hele discussie over EV versus ICE moet je ook even dit in gedachten houden: http://www.telegraph.co.uk/finance/n...an-energy.html

                            Bon, het is een symbool, maar we zijn als maatschappij de omslag aan het maken, of je dat nu wil of niet. De discussie voeren over range en de impact van batterij-productie en -recyclage is op de keper beschouwd naast de kwestie, en gaat aan die omslag niets veranderen. De vraag is niet OF we het gaan doen, maar HOE. Zeuren dat de model 3 momenteel nog niet is wat je wil kan ik begrijpen (ik wacht ook op een betaalbare elektrische roadster en een laadpunt op mijn parkeerplaats in een ondergrondse garage), maar tegelijk moet je vaststellen dat het voor meer dan genoeg andere mensen wel voldoet aan hun wensen.

                            Ik zie trouwens iedere keer weer dezelfde discussie opduiken. "Accu's zijn vervuilend in productie en recyclage"; "Het rijbereik is niet voldoende"; "Onze energie is niet groen genoeg"; "Het laadt te traag op". Het enige dat er intussen blijkbaar niet meer tussenzit, in de argumenten, is de claim dat de opwarming van de aarde een leugen is. Blij dat we daar niet meer tegen moeten vechten. Maar voor die andere argumenten: zouden we die niet beter in een apart topic steken? Want ik heb een bijzonder hoog déjà-vu-gevoel in een topic dat eigenlijk niets déjà-vu zou mogen hebben: de introductie / aankondiging van een gloednieuw model van Tesla.

                            Om dus on topic te gaan: neen, de nieuwe Tesla zal niets voor mij zijn. Niet omdat ik hem lelijk vind - ik vind hem best geslaagd, een beetje een allemansvriend, en dat is voor een auto in deze categorie volledig logisch. Niet omdat ik schrik heb van het rijbereik - hell, ik rij een slordige 40.000 km per jaar en ik zie het me perfect doen. Niet omdat ik het scherm aan het dashboard te groot zou vinden - integendeel, het zit nu eindelijk op een meer logische manier in de auto. Neen, hij is niets voor mij omdat ik niet op zoek ben naar een vijfdeurs. Indien ik wél op zoek zou zijn naar een vijfdeurs, zou dit zeker een kandidaat zijn.

                            Comment


                            • #54
                              Zou mij zeker kunnen bekoren en qua range perfect voor mijn verplaatsingen. 4km enkel naar het werk
                              Prijs zal enkel (als particulier) een domper op de feestvreugde zijn.
                              Denk als ze de grote massa willen gaan bereiken dat ze een groter dealernetwerk zullen moeten uitbouwen. Woon in west vlaanderen, kweet niet waar de dichtbezijnde dealer is, maar heb geen zin om een uur te rijden voor een nazicht en wat bij problemen?

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                stoken op mazout is HEEEEEEL vervuilend, veel roet en andere rommel. ook veel rendementsverlies (warmte door de schouw)
                                stoken op electriciteit heeft zowat 100% rendement, elke electron wordt omgezet in warmte, echter hier zit de centrale met de verliezen en vervuiling (1grote electriciteitscentrale die voor 100gezinnen electriciteit opwekt voor verwarming stoot minder uit dan 100gezinnen die zelf hun warmte genereren).
                                Stoken met electriciteit is enorm verspillend. Als ge een verwarmingselement in een doos 1KW aan warmte laat produceren geeft dat evenveel warmte als een 1KW motor die daarbij in die doos nog allerlei dingen gedaan heeft. Zeg maar, gaatjes boren in een plank in die doos of zo. Al die arbeid gooit ge gewoon weg.
                                30 jaar Mr Yuge!

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                  Een laptop/gsm vreet letterlijk batterijen. mijn 8-9jaar oude laptop zit nu al aan zijn 4de of 5de accu en lang houd ze ook niet meer.
                                  tesla geeft een garanty dat de accu na 8jaar (of 200 000km voor de kleinere versie) nog steeds 75% van de capaciteit levert. dat is sterk aangezien mijn laptop na 3jaar de 50% al niet meer kan garanderen en dat zijn DEZELFDE cellen. (een laptop/GSM fabrikant verdient eraan als de consument zijn accu moet wisselen na 3jaar, tesla zal er niet aan verdienen en een ferme deuk krijgen in geloofwaardigheid als die accu na 3jaar al kapot is en 10duizenden euro kost voor vervangen).
                                  Het zou zo maar eens kunnen dat er ook wat verschil zit in accu cellen en de kwaliteit ervan en dat uw laptop ervaring niet zomaar de wereldwijde norm is van slijtage van accu's. Ik heb bvb een laptop (Apple) van eind 2009 die het nog altijd prima doet met zijn eerste accu op 75% van zijn originele capaciteit.

                                  Ik snap het argument ook nog altijd niet dat accu's maken vervuilend is. Net alsof brandstof verbranden clean is. Als 1 lieter diesel staat voor 100% energie dan wordt er in de moderne wagen nog steeds minder dan 30% omgezt in energie. De rest is allemaal verloren in transmissie, weerstand, warmte.
                                  Ik denk dat het een beetje is als roken. Vroeger was het stoer en cool om te roken (verbrandingsmotor) maar nu moet je er niet meer aan denken om om bepaalde plaatsen nog te roken (resteaurant, vliegtuig, café, bus, enz...). Ik denk dat er een tijd gaat aankomen (al zal het wel nog een tijdje duren 10j?) dat de elektrische auto beter is op elk vlak dan de wagen met verbrandings motor en dat je er op plaatsen niet meer mee mag komen bvb in de stad.
                                  Last edited by IceBlue; 02/04/2016, 12:25. Reden: extra tekst

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                    I

                                    Er zijn er dan die zeggen, ik stoot geen CO2 uit , en ik laad gratis op dus ik rijd nu VEEEL meer dan vroeger. Ahum... Het Prius syndroom x 100 dus.

                                    Rijden op elektriciteit is wel degelijk vervuilend he mannen. Toch nu nog!

                                    We mogen niet verwarmen op elektriciteit, want daarvoor is elektriciteit niet "geschikt" maar van de overheid uit gaan ze dan wel subsidies geven om elektriciteit naar lieve lust "op te rijden"

                                    In Duitsland komt 75% van de elektriciteit van kool centrales en je hebt overal laad/omzet-verliezen.

                                    Hiermee wil ik niet zeggen dat we allen op diesel/benzine moeten blijven rondtuffen, maar als ik dan hoor dat er heden ten dage nog waanzinnige bedragen geïnvesteerd worden in de bouw van nieuwe kool-centrales dan is iedereen elektrisch laten rijden echt niet de oplossing tenzij je 90% van het net kan voorzien van wind-zonne-hydro energie
                                    Rijden op diesel of benzine vraagt meer olie dan rijden op elektriciteit. De uiteindelijke CO2 uitstoot van een electrische wagen is veel lager. Met de electriciteit die je nodig hebt om 6 liter diesel te raffineren kan je bijna 100 km ver rijden met een elektrische wagen.
                                    BMW 420dA : >>>

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                      omdat een diesel op dinosaurussen rijd en verschrikkelijk slecht is voor ons. er zijn teveel mensen en te weinig natuur om de lucht proper te houden. dus ofwel moet de helft van de wereld uitgemoord worden zodat de rest kan verder dieselen, ofwel moeten we ons aanpassen.

                                      het zijn idd dromen, die laatste 5regels van je. de zon produceerd niet genoeg energie per m² om een auto aan het rijden te houden. luchtintlaten met fans gaan de auto meer vertragen, dan ze aan energie opwekken.
                                      alhoewel ik moet zeggen dat het KAN. ik heb de berekening gemaakt voor mijn woon-werk verkeer en ik zou op zonnige dagen perfect zonder stopcontact kunnen rijden.
                                      mijn woon werk verkeer was dan ook:
                                      5h: 5km naar het station zonder enige verkeer.
                                      5h15: auto daar parkeren en de trein nemen
                                      een electrische wagen verbruikt een 250-300Wh per kilometer aan energie, ik wou een lichte oldtimer ombouwen en het gehele gewicht onder de 600kg houden waardoor ik hopelijk onder de 200Wh/km kwam. 5km x 200Wh = 1kWh aan energie (23ct energie).
                                      om 17h kwam ik weer terug met de trein en rijd ik naar huis waarbij ik 1kWh aan energie verbruik.

                                      de auto stond daar 12h gewoon buiten, als er daarvan tussen 10h en 17h genoeg zon is om 2kWh aan energie op te wekken, kan ik volledig opladen wat ik verbruikt. 2kWh gedurende 7h is een goeie 300watt aan zonnepanelen. in principe is 150watt al genoeg om de heenrit op te laden, en plug ik die savonds in om de terugrit bij te laden. 1 dieselaccu 12V 100Ah bezit 1,2kWh aan energie. met een 3tal van die batterijen in de auto heb ik al genoeg voor mij werk verplaatsingen. (je ziet het 2 dikke loodaccus van 100Ah is maar net genoeg om 5km heen en 5km terug te rijden!!! die tesla met 300-500km doet het absoluut niet slecht.

                                      kostprijs electrisch 23ct/dag dan (zonder zonnepaneel 50ct/dag).
                                      kostprijs golf diesel aan 5L/100km verbruik (normaal is het 4,5 maar pak iets meer verbruik voor korte ritten). 10km/dag = 0,5liter of net geen 50ct/dag

                                      ge ziet, goedkoper gaat ge electrisch niet rijden, daar dan nog de immense kost van aankoop bij... nog steeds niet rendabel en enkel weggelegd voor de financieel sterkere medemensen
                                      Dat is een berekening die ik zelfs nog niet zou maken, want als ik maar 5km naar het station moet, doe ik dat met de fiets
                                      dat is pas milieuvriendelijk se.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                        Wij gaat die fans dan aandrijven?



                                        Een Model X is inderdaad een lelijk hok, maar in vergelijking met de DS5 nog een echte beauty. En er bestaat wel een regelgeving voor thuis opladen, de leasemaatschappij zet een laadpaal aan je huis en betaalt de rekening van het opladen.


                                        Voilà.



                                        Warom zouden we die auto in godsnaam aan 35000 EUR op de markt laten komen in Europa? Het verschil zit hem grotendeels in BTW en taksen, ik zie niet in waarom een product dat in de USA gemaakt wordt zou vrijgesteld moeten worden...
                                        Hoe werken windmolens dan? Als een auto rijdt, is er toch luchtinlaat? Laat die lucht niet zomaar achteraan ontsnappen zonder daar iets mee te laten doen? Zet daar een windmolen in die tunnel (=fan).

                                        Wat die DS5 betreft, is die zeker lelijker als nen Tesla. Is ook niet mijn directe keuze geweest, maar die van de firma. Dus dat ligt aan een pokkeslechte carpolicy bij ons op het werk. Zelf zou ik nooit ne fransman kopen. En die DS5 kan ik ook totaal niemand aanraden. Zowat de slechtste auto die ik ooit gehad heb. Niet dat ik veel problemen heb met stukken, maar aan die auto klopt gewoonweg niets. Dat PSA zelfs zoiets durft uit te brengen. Maar dat valt ook wel op als ge rondkijkt

                                        Wat die $35000 betreft, miskijken velen zit. In de USA worden prijzen meestal zonder de BTW gegeven omdat die van staat tot staat heel veel verschilt. Maar echt heel veel. Zo zijn er bv staten met maar 4% en anderen met 11% Dus is de kans groot dat die $35000 eigenlijk gewoon zonder BTW is en die er dus effectief nog bovenop komt.

                                        Wat mijn persoonlijke situatie betreft, zal het nog wel een tijdje dieselen blijven. Maar in de toekomst wil ik zeker wel naar electriciteit. En hopelijk gaat het allemaal nog wat sneller gaan. Want Musk heeft een tijdje terug toch alle octrooien vrij gegeven in de hoop dat de concurrentie dit zou gebruiken waardoor alles in een stroomversnelling zou komen.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                          Ligt eraan wange met hevige rijstijl bedoeld hé. Ik bedoel eigenlijk gewoon vlottenrijstijl ipv bompastyle.
                                          Een voorbeeld: er zijn mensen die met de DS5 bluehdi 180 aan 5,5 liter zitten. Ik geraak niet onder de 7,2 liter terwijl ik 85% autostrade doe. Dus als die tesla met mijn rijstijl 1000km kan en op 10 min terug opgeladen, dan zie ik da wel eens zitten. Maar dan wel SUV of break.
                                          Heeft deze een tank van 72l, anders geraak je niet aan 1000 km...


                                          ik lees je latere postings nu pas...

                                          een rijbereik van 400km is ideaal voor gebruik in België, en voor mij...
                                          Last edited by ; 02/04/2016, 14:16.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X