Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

    De 1.5 krijgt kritiek in de reviews wegens te lineair van karakter... kan mij er iets bij voorstellen, testrit gedaan met audi a4 1.4, die motor klonk voelde ook nogal lineair aan en klonk eerder als een stofzuiger, de 1.5 zou nog 'erger' zijn op dat vlak. Ohja en de 1.5 verbruikt meer. Heb nog niet met de 1.5 gereden, jij wel?



    Wel die houden steek, en bevestigen mijn eigen keuze

    Maar ik vind nog steeds niet dat de model 3 overpriced is, is gewoon ander soort wagen, ander doelpubliek...



    Dat vind ik onzin, ze zijn beiden elektrisch, maar voor de rest heel verschillend.
    Leaf is een C segmenter met gemiddeld vermogen, Model 3 een D segmenter met hoog vermogen.
    Of je die D segmenter met hoog vermogen nodig hebt, is nog maar de vraag.. maar er is er zeker een markt voor.

    Wat mij betreft, vullen ze elkaar prima aan, ik zie ze niet eens als directe concurrenten feitelijk.


    Jij hebt toch ook een golf gekocht ter vervanging van je 3 reeks... zelfde segmenten... ze zijn aan u ook een klant verloren.
    En laat ons eerlijk zijn , het ging over de prijs... anders zou je een 330i gekocht hebben.
    aangezien ze autorijden nog duurder gaan maken, gaan we velen een klasse lager winkelen... is al jaren bezig... zeker bij nieuwaankoop.

    In Noorwegen hebben ze de tesla taks al uitgevonden... moet ik meer zeggen...gewicht en capaciteit batterij zal belastingbepalend worden op termijn.
    Last edited by ; 03/11/2017, 11:49.

    Comment


    • prijs was idd een argument bij mij, maar even goed het feit dat de achterwielaangedreven BMW's te laag zitten voor mij, behalve eventueel een 3GT of X3.
      Het verbaast mij, dat gij dan nen X1 niet te duur vindt, want je zit met een voorwielaangedreven handgeschakelde driepitter zonder opties toch al meteen boven de 30k, waarom geen mazda CX-5 denk ik dan.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
        In Noorwegen hebben ze de tesla taks al uitgevonden...
        Tax op EV's zwaarder dan 2 ton is niet hetzelfde dan tesla tax, model 3 weegt paar honderd kg minder...
        ze doen hetzelfde dan wij met onze fake hybrids: er zijn bepaalde excessen en die moeten er uit.

        Comment


        • Zeg mannen, nu beginde gelle wel gek te doen zulle... de sound van een driecilinder verheerlijken.

          En terloops, achterwielaandrijving heeft niet enkel voordeel qua wegligging, integendeel, is veel moeilijker op de limiet dan een voorwielaangedreven wagen. Maar het is vooral veel comfortabeler. Geen parasietreacties in je stuur, hoger vermogen dat zonder probs bruikbaar is en blijft, geen kloppen in je stuur als je optrekt op dwarsrichels,... Is omwille van de duurdere prijs dat men naar voorwielaandrijving ging.

          Waarom zou D segment onnodig zijn ? De kleinste auto hier voor stadsgebruik is d'een Espace lol... Beet je olie op 't vuur gieten hahaha

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

            Tax op EV's zwaarder dan 2 ton is niet hetzelfde dan tesla tax, model 3 weegt paar honderd kg minder...
            ze doen hetzelfde dan wij met onze fake hybrids: er zijn bepaalde excessen en die moeten er uit.
            Excessen...wat jij al excessen noemt . T is al elektrisch en nu is het zogezegd nog overdreven. Beter terug naar het communisme en iedereen dezelfde auto dan.

            Comment


            • Het exces ligt hem in t feit dat door al de bestaande voordelen voor EV's, jan en alleman plots met een zware wagen rondreed, die meer slijtage aan de wegen veroorzaakt dan lichtere wagens. Vergelijk het met nederland, waar ze ook op gewicht belastingen betalen en het rijden met suzuki alto als het summum van belastingbesparing wordt gezien.
              Misschien zou tesla er goed aan doen om de productie van de model S terug te schroeven en alle aandacht te leggen op het snel opdrijven van de model 3 productie.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                prijs was idd een argument bij mij, maar even goed het feit dat de achterwielaangedreven BMW's te laag zitten voor mij, behalve eventueel een 3GT of X3.
                Het verbaast mij, dat gij dan nen X1 niet te duur vindt, want je zit met een voorwielaangedreven handgeschakelde driepitter zonder opties toch al meteen boven de 30k, waarom geen mazda CX-5 denk ik dan.
                Nen turboloze 1500 in een SUV, neen dank u. Als je deze al in een cx5 kunt krijgen.
                En wie zegt dat we de volle pot betaald hebben...
                Kwam even duur als een cx5...

                Comment


                • wie zegt dat je bij mazda de volle pot betaalt? http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...433?asrc=st|as
                  nu ben ik wel eens benieuwd, hoeveel je betaald hebt.

                  Comment


                  • Als er tig tonners rondrijden zal 't ook niet op die tweehonderd kilo extra steken voor de slijtage van de wegen lol. Voor elke belasting maken ze de mensen iets wijs zodat die erin gaat geloven en gedwee betaalt. Onze wegen raken versleten door het internationale vrachtverkeer dat hier elke dag passeert.
                    Heb nog nooit spoorvorming gehad op de derde band van de snelweg.

                    Comment


                    • Alle EV’s zijn overpriced, de constructeurs houden rekening met de toegekende subsidies en voordelen, zodat ze feitelijk in hun eigen zak vallen.
                      Was ook zo met de zonnepanelen, eens de subsidies wegvielen konden ze plots goedkoper verkocht worden... Capito ?

                      Comment


                      • Daarmee, dat elke chevrolet bolt die wordt verkocht, verliesgevend is, m.a.w. ze verkopen onder de kostprijs.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten

                          Een detail dat je enkel vermeldt bij de cijfers van de M3 is dat het ook bij de 'meest verkochte EV in 2017' enkel over de USA cijfers gaat. En zelfs in de USA zou het me sterk lijken dat de Bolt zijn achterstand van 3700 voertuigen op de MS nog goedmaakt in 2 maanden.

                          https://evobsession.com/electric-car-sales/ geeft dan weer compleet andere cijfers en nog een andere site spreekt over meer dan 100.000 verkochte Tesla's wereldwijd in 2017.

                          Voor je aandelen koopt moet je toch eens spelen met https://goo.gl/qGF9KA . Als je de goede periode kiest, heb je gelijk, maar ze is iets moeilijker te vinden dan bij Tesla.

                          En ja, wat de 3 betreft zitten ze inderdaad in de aangekondigde production hell.
                          In 01/2018 zullen we meer weten…

                          Tesla is misschien wel de pionier die de EV op de kaart zette, maar grote constructeurs, zijn wakker geworden en hebben véél meer ervaring, met massa productie.
                          • Problemen zoals met de Tesla 3, zie je soms ook bij andere niche autofabrikanten, niet bij de mastodonten…

                          Yahoo Finance is inderdaad een handige site en GM heeft momenteel (iets) betere vooruitzichten als Tesla (of BMW)...


                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            wie zegt dat je bij mazda de volle pot betaalt? http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...433?asrc=st|as
                            nu ben ik wel eens benieuwd, hoeveel je betaald hebt.
                            150gr uitstoot en manueel... gekkie... we hebben de €2000 overname van vuile diesel ook nog gekregen.

                            Deze zou ook ongeveer 12 jaar blijven, en dan weeg dat ook mee... biv en verkeersbelasting...
                            En los uit het hoofd zou deze x1 €5000 duurder zijn... tov een gelijkaardig cx5

                            Als we dan terug extra €2000 krijgen bij overname zal het verschil 0 zijn...
                            Ieder maakt zijn eigen rekening.
                            Last edited by ; 03/11/2017, 13:41.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              Daarmee, dat elke chevrolet bolt die wordt verkocht, verliesgevend is, m.a.w. ze verkopen onder de kostprijs.
                              Met elke EV maakt men momenteel verlies....

                              De vraag is alleen hoelang kan Tesla dit volhouden, (steeds weer nieuwe investeerders vinden, voor misschien een bodemloze put)

                              Ze maken geen gewone auto's, om alles te betalen....

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                Daarmee, dat elke chevrolet bolt die wordt verkocht, verliesgevend is, m.a.w. ze verkopen onder de kostprijs.
                                Waarmee is Musk dan bezig ? Om blijvend verlies te lijden ?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                                  En los uit het hoofd zou deze x1 €5000 duurder zijn... tov een gelijkaardig cx5
                                  Bij een BMW (idem MB, Audi) mag je wel niet te lang naar de opties kijken, anders loopt het verschil vlug op tot € 10.000

                                  (mijn ervaring met: BMW 1 en 3, MB A, Audi A3)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                                    Waarmee is Musk dan bezig ? Om blijvend verlies te lijden ?
                                    Ik heb geen idee na hoeveel tijd hij break even wil draaien, maar ik vermoed rond de 10 jaar...
                                    De grootste investeringen moeten nog gebeuren...
                                    wereldwijde productie...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                                      150gr uitstoot en manueel... gekkie... we hebben de €2000 overname van vuile diesel ook nog gekregen.

                                      Deze zou ook ongeveer 12 jaar blijven, en dan weeg dat ook mee... biv en verkeersbelasting...
                                      En los uit het hoofd zou deze x1 €5000 duurder zijn... tov een gelijkaardig cx5

                                      Als we dan terug extra €2000 krijgen bij overname zal het verschil 0 zijn...
                                      Ieder maakt zijn eigen rekening.
                                      Ik snap je keuze. Wellicht snap je ook, waarom ik geen cx-3 heb genomen. Co2, wegentaks, verbruik.. weegt door op den duur.

                                      Heb je dan je 320d weggedaan? Of heb je 3 auto's momenteel?

                                      Comment


                                      • EV's produceren blijft een risicovolle onderneming, maar vanaf de dag dat het interessant wordt voor de consument, zal iedereen er wel als de kippen bij zijn om er eentje in huis te halen. Dus ik respecteer musk en de andere fabrikanten die de moed hebben om er in te investeren.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                          Ik snap je keuze. Wellicht snap je ook, waarom ik geen cx-3 heb genomen. Co2, wegentaks, verbruik.. weegt door op den duur.

                                          Heb je dan je 320d weggedaan? Of heb je 3 auto's momenteel?
                                          Neen, 520d is weg euro 4

                                          Comment

                                          Working...
                                          X