Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Die actieve systemen zullen dan in de toekomst wel nog serieus uitgebreid worden wellicht. En auto's zullen ook wel geconnecteerd worden onderling.
    Die artificiele intelligentie zal inderdaad wel een enorme impact hebben op het proces. Nu je dat zegt, elke moderne wagen is tegenwoordig uitgerust met een geheugen (of hoe moet ik dat noemen) waarin vele data worden opgeslagen.
    Misschien zijn ze hiermee al heel veel gegevens aan het verzamelen die verwerkt worden in de computerprogramma's voor auto pilot en hulpsystemen ? Moeten hiervoor zelfs geen data zijn van ongevallen, het gewoon opvolgen van bestuurders zou ook al veel info doorgeven.
    Of zouden die data niet tot bij tot de constructeurs geraken ? Zou iig toch kunnen, denk dat het simkaartje voor de internetverbinding en de noodoproep in de auto veel meer info doorgeeft dan dat het ontvangt. Zo'n noodoproep systeem wordt trouwens verplicht dacht ik, dus iedereen zal zo'n kaartje krijgen in de wagen mettertijd.
    Of is dat teveel big brother denken ?

Comment

• Iets dat mij afvraag is hoe een autopilot functie kan reageren op plaatselijke situaties die niet eens opgenomen worden in een gps. Bij voorbeeld de veelvuldige asverschuivingen met versmalling en voorrang in één richting. Ander voorbeeld is de toepassing van de regel (zo weinig gerespecteerd) dat wie verhinderd wordt door een obstakel aan zijn kant, moet stoppen en de tegenligger laten doorgaan.
      Ik vrees dat alles voor de maximale veiligheid zal geprogrammeerd worden, zodat de autonome wagens stelselmatig zullen stoppen bij de minst twijfelachtige toestand, met enorme vertragingen als gevolg.

Comment

• Besluit, sommige mensen zouden inderdaad beter af zijn met een autonome wagen, dan kunnen ze naar hartenlust met andere dingen bezig zijn en vooral, mij ni in de weg komen rijden!

man man , wie ben jij wel???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bike Bekijk Berichten
          Geen dromer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Iets dat mij afvraag is hoe een autopilot functie kan reageren op plaatselijke situaties die niet eens opgenomen worden in een gps. Bij voorbeeld de veelvuldige asverschuivingen met versmalling en voorrang in één richting. Ander voorbeeld is de toepassing van de regel (zo weinig gerespecteerd) dat wie verhinderd wordt door een obstakel aan zijn kant, moet stoppen en de tegenligger laten doorgaan.
            Ik vrees dat alles voor de maximale veiligheid zal geprogrammeerd worden, zodat de autonome wagens stelselmatig zullen stoppen bij de minst twijfelachtige toestand, met enorme vertragingen als gevolg.
            Een autopilot functie, zoals ingebouwd in die Tesla, is ergens enkel een hulp.
            Maar de bestuurder blijft uiteindelijk toch zelf verantwoordelijk in geval er iets gebeurt.
            Normaliter moet dit toch juridisch afgedekt zijn bij Tesla, voor je dergelijke functies los laat op het publiek?

Comment

• Wat een hypocrisie te stellen dat iemand die de functie autopilot instelt zijn handen op het stuur moet houden ! !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bike Bekijk Berichten
                Besluit, sommige mensen zouden inderdaad beter af zijn met een autonome wagen, dan kunnen ze naar hartenlust met andere dingen bezig zijn en vooral, mij ni in de weg komen rijden!

Iemand die wil dat het verkeer wa vlotter vooruit zou gaan, ofwel rijden ze te traag, ofwel vlammen ze u voorbij en staan ze iets verder voor uwe neus stil, durft dan ni te claxonneren of ze zijn nog is agressief bij. Ik kom er ma weinig meer tegen die rijden zoals ze zouden moeten rijden. Tis echt triestig tegenwoordig. Hoffelijkheid? Dikke middenvinger ja, als ik maar mijnen eersten ben. Zo rijden de meeste rond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                  60k voor een min of meer 'topversie'
                  Sorry maar voor dat geld koop ik me wel iets anders
                  Indien prive aankoop akkoord, maar voor een zelfstandige zijn er vandaag de dag niet echt veel fiscaal interessantere wagens op de markt. Elke reguliere benzine of diesel en ook veel (plug in-) hybride's verliezen vanaf 2020 een groot deel van hun aftrekbaarheid en zijn uiteindelijk een stuk duurder.

Comment

• straks moeten we dit topic naar "oldtimers" verhuizen zonder dat we ooit een Model 3 zagen. Ik denk dat Tesla op sterven na dood is....een run met Fiat wie het eerst gaat verdwijnen?
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      straks moeten we dit topic naar "oldtimers" verhuizen zonder dat we ooit een Model 3 zagen. Ik denk dat Tesla op sterven na dood is....een run met Fiat wie het eerst gaat verdwijnen?
                      Als Tesla binnen 10 jaar nog bestaat koop jij me een Model 3, als Fiat nog bestaat koop ik jou een 500. Deal?

Comment

• awel ja! ik ga de deal aan! ik denk dat we beide geen kosten gaan hebben
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

straks moeten we dit topic naar "oldtimers" verhuizen zonder dat we ooit een Model 3 zagen. Ik denk dat Tesla op sterven na dood is....een run met Fiat wie het eerst gaat verdwijnen?
                          Automaker Tesla heeft zijn productiedoelstelling voor de nieuwe Model 3 niet gehaald. Het Amerikaanse bedrijf vervaardigde afgelopen week 2.020 elektrische voertuigen van dat model. Tesla had eerder aangegeven dat dat er aan het einde van het eerste kwartaal 2.500 per week moesten zijn. In het eerste kwartaal werden er 9.766 Model 3's gebouwd.

Begin er ook meer en meer voor te vrezen dat we in Europa rechtstreeks de facelift zullen krijgen

Comment

• Haha... zijn 1 april grap is wel goed vind ik. Beetje ne middenvinger naar degenen die er niet in geloven. Speciaal man

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

Begin er ook meer en meer voor te vrezen dat we in Europa rechtstreeks de facelift zullen krijgen
                              Op zich geen straf, het kan alleen maar de bedrijfszekerheid positief beïnvloeden.
                              Maar dan zullen blijkbaar de huidige standaard-set batterijen niet meer te verkrijgen zijn, en dan bye-bye de “spotprijs” van 35000 dollars...

Comment

awel ja! ik ga de deal aan! ik denk dat we beide geen kosten gaan hebben
                                Beide misschien toch eens eerst naar de beurskoers/waarde van Fiat gaan kijken? (+122% op 1 jaar, netto winst)

Er zijn (premium) auto bedrijven genoeg, waar het water hoger aan de lippen staat….

Comment

• Als ik het goed begrijp draait Tesla momenteel 2.000 stuks van de model 3 per week, in plaats van de geplande 2.500. En er is een ongeluk met een autopilot-functie waarvan de fabrikant zegt dat je hem niet zonder supervisie mag gebruiken. Daaruit blijkt dat Tesla failliet is? Indrukwekkend vertoon van intelligentie, zo'n conclusies. Als ik kon, zou ik nu beleggen in 'de waan van de dag', want die blijkt nog steeds zeer sterk te zijn.

Comment

• Tesla zal zo snel nog niet failliet gaan denk ik. Ik hoop enkel dat zij en anderen in de toekomst de prijzen aanpassen eens er meer concurrentie komt zodat die EV op een normaler prijsniveau kunnen komen.
                                    De prijs wordt bepaald door de markt en Tesla is nu koploper op vele vlakken waardoor ze de markt beheersen momenteel.
                                    En dan koop ik mij ook ne electrischen otto. Eén keer met een EV gereden dat qua vermogen vrij discreet was en nu al tijdje terug van de markt is (dus geen doorontwikkelde wagen) en ik moet zeggen dat mij dat goed beviel. Behalve het licht stijgende gezoem van de electrische motor geen motorgeluiden als je volgas gaf, directe gasrespons, nooit meer gaan tanken (ideaal zou een inductiemat zijn gecombineerd met een redelijk rijbereik),... Zaken genoeg om het leuk te vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo
                                      Als ik het goed begrijp draait Tesla momenteel 2.000 stuks van de model 3 per week, in plaats van de geplande 2.500. En er is een ongeluk met een autopilot-functie waarvan de fabrikant zegt dat je hem niet zonder supervisie mag gebruiken. Daaruit blijkt dat Tesla failliet is? Indrukwekkend vertoon van intelligentie, zo'n conclusies. Als ik kon, zou ik nu beleggen in 'de waan van de dag', want die blijkt nog steeds zeer sterk te zijn.
                                      Ze hebben volgens hun financiële rapportering een dikke 9.000 Model3 gebouwd in Q1, waarvan toevallig 2.020 in de laatste week. Wie dat gelooft, heeft ook nog aandelen van Jo & Pol gekocht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Beide misschien toch eens eerst naar de beurskoers/waarde van Fiat gaan kijken? (+122% op 1 jaar, netto winst)
                                        Die doet me zo wat denken aan Nokia in 2007-2008 (alhoewel, die waren een paar jaar daarvoor tenminste wel nog innovatief): nog steeds deftig wat winst maken, stijgende beurskoers, maar nog niet beseffen dat ze helemaal achterhaald zijn. Laat hen liefst nog een paar jaar dezelfde CEO houden - quote: 'Electric cars not worth investment'.

Vergeet niet dat Tesla erin slaagt om zijn auto's duur te verkopen, zodat ze niet zoals Fiat met hun 500e 20.000$ verliezen per geproduceerd model. Wat Tesla vooral verlies oplevert, zijn hun gigantische investeringen in research, Gigafactory, supercharger netwerk. Eens hun fabriekje begint te draaien, zal ook de Model 3 wel winstgevend zijn.

Comment

• Ben akkoord dat Tesla momenteel het beste is wat je kan krijgen, maar ze gaan in ieder geval wel zwaardere tijden tegemoet nu de 'groten' er ook aan beginnen.
                                          Die gaan misschien starten met een beetje achterstand op bepaalde vlakken, maar ze zijn wel gewoon om auto's te maken. Ze zullen wellicht veel sneller grote aantallen kunnen leveren. En hopelijk een Tesla 3 tegenhanger qua prijs leveren die er van binnen beter uitziet. Ik heb nog nooit een Tesla gereden, maar wel al één en ander over gelezen. Ik zag bvb dat de X nogal veel rammeltjes en piepjes heeft tijdens het rijden. Ergens kan ik me er wel iets bij voorstellen indien die te vergelijken is met de conventionele Amerikaanse wagens. En dan gaan ze het heel moeilijk krijgen om zo'n wagen nog te verkopen aan 150k. Een Mercedes, Lexus, BMW, Audi,... in die prijsklasse zal beter afgewerkt zijn denk ik.
                                          Heb wel bewondering voor hetgene Tesla realiseerde tot hiertoe. Ze zijn toch wel een echte pionier in hun sector. Maar de concurrentie zal hard zijn.

Comment

Working...
                                          X