Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

    haha ja maar ik vind dit helemaal nog niet zo'n gek idee. met trams wordt ook al iets soortgelijk toegepast. https://groningertram.wordpress.com/...g-in-bordeaux/
    Je moet niet zo ver zoeken, in Brussel waren er kort na WWII trolleybussen en in Gent gyrobussen die op elke halte heropgeladen werden, om hier en daar een (korte) afstand zelfstandig te kunnen rijden. Niets nieuws onder de zon...
    Last edited by guyugy; 27/05/2018, 17:56.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

      haha ja maar ik vind dit helemaal nog niet zo'n gek idee. met trams wordt ook al iets soortgelijk toegepast. https://groningertram.wordpress.com/...g-in-bordeaux/
      Niet alleen de tram, bij de treinen hebben ze dat systeem ook.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Of het nu wireless is of aan een draad, resultaat blijft hetzelfde. Enkel zal wireless trager gaan. BMW heeft dit al een tijdje beschikbaar voor de 5 serie dacht ik. Mooie oplossing, moet je niet telkens je kabel inpluggen en kan je tussen twee ritten door even bijladen door je wagen gewoon thuis op de juiste plaats te parkeren.. Systeem van draadloos laden op zichzelf bestaat al heel lang.
        Die Iphone dagelijks opladen om niet plat te vallen, natuurlijk is dit makkelijk op te lossen. Gewoon dikkere batterij maar dat willen de mensen niet. Nu kan je 'hoesjes' kopen die een extra batterij bevatten.
        Ik doe twee dagen met m'n Iphone, mijn vrouw makkelijk 4... Alles hangt af van hoeveel je hem gebruikt en heel belangrijk vooral ook van je instellingen. Velen weten niet hoeveel stroom mails en andere zaken gewoon op de achtergrond kunnen verbruiken en dat je dit makkelijk kan aanpassen bij de instellingen... Maar da's een ander forum lol. Ook wel interessant om te volgen...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

          Inderdaad...


          Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
          Gaat over de restwaarde hier.
          Je moet eens nakijken wat er nog betaald wordt voor een tweedehandse Model S.
          De restwaarde van een Tesla is echt wel goed.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
            K wil maar zeggen, welke autoliefhebber houdt nu van een auto die razendsnel optrekt maar waarvan je het vermogen niet teveel mag gebruiken als je nog enkele afspraken hebt die dag (tenzij je tijd hebt natuurlijk om tussendoor een laadpaal te bezoeken).

            Beter een stevig tempo kunnen aanhouden dan één keer hard en snel gedaan. Maar dat besef komt met de jaren
            Ik heb er anders toch geen probleem mee om er bij mijn woon-werk verkeer een stevig tempo op na te houden. De paar keer dat het kan krijg ik een brede glimlach van een paar seconden vol op te trekken, zonder mijn rijbewijs te riskeren of een bocht te moeten nemen aan snelheden die andere weggebruikers niet verwachten. Belangrijker is echter hoe ontzettend vlot de wagen in het gewone verkeer is, hoe moeiteloos alles verloopt. Da's voor mij dagelijks, de Nürnbergring klinkt wel mooi, maar de meeste BMW M3's zien die ook nooit.
            Het is trouwens een fabeltje dat vol optrekken heel veel energie vreet met een Tesla (of enige andere EV), cruisen in Duitsland boven de 200 daarintegen :-( Het eerste gebeurt toch nogal eens, terwijl ik die echt hoge snelheden maar om de paar jaar eens haal.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
              Met de evolutie van de batterijen zie ik dat wel goedkomen, én hard gaan én langer dan een ronde
              Dat zie ik met een commerciële elektrische auto, geschikt voor dagelijks gebruik, toch nog niet zo snel gebeuren.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten

                Nee, mij ook niet in feite. Maar lach gewoon een beetje met die opschepperij, sneller dan M3, sneller dan Lambo,...

                Voor mij is het belangrijker dat er eindelijk eens concurrentie komt, zodat die dingen op een normaal prijsniveau verkocht worden.
                De concurrentie voor de M3 en Lambo, zodat ze eindelijk eens op een normaal prijsniveau verkocht worden, is er, en het is het onderwerp van deze thread, de Tesla M3

                Comment


                • Elon Musk: “Tesla Model 3 vanaf eerste helft volgend jaar in Europa”


                  REUTERS

                  Auto De Amerikaanse fabrikant van elektrische wagens Tesla zal zijn Model 3 vanaf de eerste helft van 2019 ook in Europa en Azië leveren. Dat heeft Tesla-topman Elon Musk via Twitter bekendgemaakt.
                  Een rechtsgestuurde versie voor de Britse of Japanse markt zou tegen midden volgend jaar beschikbaar moeten zijn. Lees ook


                  Tesla ligt met de productie van Model 3 momenteel een half jaar achter op de doelstellingen. De kaap van de 5.000 geproduceerde wagens per week zou nu eind juni gehaald worden. Het autobedrijf wil met zijn Model 3, die een basisprijs van 35.000 dollar heeft, een bredere markt betreden. Voorheen bouwde Tesla enkel luxewagens in hogere prijscategorieën.

                  Hoeveel Model 3 in Europa zal kosten, is nog niet geweten.






                  Bron; https://www.hln.be/auto/elon-musk-te...ropa~a0dcbb36/

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten

                    De concurrentie voor de M3 en Lambo, zodat ze eindelijk eens op een normaal prijsniveau verkocht worden, is er, en het is het onderwerp van deze thread, de Tesla M3
                    Je weet wel wat ik bedoel. Als je de Tesla's qua prijs vergelijkt met de tradtionele voertuigen (zonder dat Tesla-eigenaars niet denken in een Lambo concurrent te rijden) dan zijn die prijzen gewoon veel te hoog.
                    Vergelijk eens wat er conventioneel verkrijgbaar is in prijsklasse S en X en men zou gek zijn er ene te kopen. Tenzij...... hij een pak goedkoper wordt door zijn fiscaliteit. Vandaar dat je eigenlijk quasi nooit een particulier met Tesla ziet.
                    Op de 3 die ze beloofden aan 35.000 Euro blijft het wachten... en wachten,.. en nog wachten. Maar Musk is blijkbaar een ziener en zorgt nu eerst voor een M3 concurrent.

                    Laat de andere merken aar eens komen binnen enkele jaren. Benieuwd wat er dan met Tesla zal gebeuren. Tesla is immers geen echte constructeur. Wees maar zeker dat er achter de schermen één en ander voorbereid wordt bij de andere merken... voor het geval iedereen plots een EV wil. Nu zijn het nog pioniers die electrisch rijden...

                    Ik had eerst ook heel wat bewondering voor Musk, maar begin het nu stillekes aan een raar man te vinden

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten

                      Ik heb er anders toch geen probleem mee om er bij mijn woon-werk verkeer een stevig tempo op na te houden. De paar keer dat het kan krijg ik een brede glimlach van een paar seconden vol op te trekken, zonder mijn rijbewijs te riskeren of een bocht te moeten nemen aan snelheden die andere weggebruikers niet verwachten. Belangrijker is echter hoe ontzettend vlot de wagen in het gewone verkeer is, hoe moeiteloos alles verloopt. Da's voor mij dagelijks, de Nürnbergring klinkt wel mooi, maar de meeste BMW M3's zien die ook nooit.
                      Het is trouwens een fabeltje dat vol optrekken heel veel energie vreet met een Tesla (of enige andere EV), cruisen in Duitsland boven de 200 daarintegen :-( Het eerste gebeurt toch nogal eens, terwijl ik die echt hoge snelheden maar om de paar jaar eens haal.
                      Ik weet niet wat je nu rijdt, maar eens snel optrekken is inderdaad eens leuk. Maar gaat ook vervelen hoor. Moet eens optrekken aan de lichten, na 6 a 7 seconden rij je al aan rijbewijs kwijt snelheden tegenwoordig als je auto een beetje vermogen heeft. En ja, als je een Tesla hebt die dit kan in 3 a 4 seconden zal dat nog leuker zijn, maar ook dat wordt je gewoon.
                      Ik hecht ook veel meer belang aan het moeiteloos rijden van een auto en bijhorende comfort. Maar ik geloof niet dat Tesla S ooit even goed afgewerkt zal zijn en even comfortabel op de baan zal liggen als een S klasse van dezelfde prijs.
                      Over die M3 concurrent kunnen we nog niks zeggen, maar als je jezelf daarmee vergelijkt zal het verdorie toch meer moeten inhouden dan even snel optrekken. Als ze dat vooropstellen dan zal die de Ring (als voorbeeld) ook moeten afleggen rond dezelfde tijd. Dan gaat Tesla zich immers meten met sportwagens en moeten ze consequent zijn en er geen typisch Amerikaanse rechtdoor racer van maken...

                      En die batterijen, die worden heus wel nog stukken beter hoor. Zeker weten... Ontwikkeling gaat snel. Wat nu op de markt is, kan volgend jaar 'verouderd' zijn...

                      Comment


                      • ja en er wordt volop geëxperimenteerd met andere materialen voor de batterijen. Zie dat echt wel goedkomen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                          ja en er wordt volop geëxperimenteerd met andere materialen voor de batterijen. Zie dat echt wel goedkomen.
                          Ja, ik las dat Mercedes en nog enkele automerken en electro bedrijven momenteel samenwerken achter de schermen. Waar ik sterk in geloof, alhoewel niet voor de eerste jaren, is supersnel laden. Dan zou de elektrische wagen echt doorbreken. Het systeem met laadpalen momenteel is nog behelpen tov een conventionele wagen. Maar eens men hiervoor een oplossing vindt...

                          Comment


                          • Een tesla (of een andere EV want die zijn ook duur) is gelijk zonnepannelen, het is duur (omdat het vrij nieuw is), maar uiteindelijk verdient het zich terug, zeker met de subsidies.
                            Na een tijd wordt de techniek goedkoper en kunnen de subsidies dalen.
                            ik zie geen reden om neerbuigend te doen over musk of te stellen dat het geen echte constructeur is.
                            Op veel vlakken lopen ze voorop. Ik kan daar alleen maar bewondering voor hebben. Zij moeten de kinderziektes oplossen, de rest kan het idee kopieren vanaf het zich bewezen heeft.
                            Ook nissan (leaf) en toyota (hybride) verdienen lof voor hun pioniersrol.

                            Comment


                            • Ik denk dat wij wat het herladen betreft nog heel lang zullen kampen met de psychologische vrees zonder energie te vallen, met als gevolg dat de gebruikers van EV’s vrij vlug zullen willen bijladen als ze onderweg zijn voor een iets langere rit. Nu al zijn er veel mensen die liever niet hun brandstoftank te laag laten zakken, en een korte stop inlassen als ze een benzinestation tegenkomen. Er zullen enorm veel laadpalen nodig zijn om deze reflex te neutraliseren, zeker als het aantal EV’s plots stijgt zoals in en rond Oslo. Op dit ogenblik zijn EV’s nog erg elitair, de gebruikers hebben meestal thuis de mogelijkheid om te herladen, en hoeven niet zoveel op zoek gaan naar een vrije laadpaal. Bij de democratisering van de EV’s (als deze ooit komt...) zal de problematiek van de laadpalen primordiaal worden, kijk maar hoeveel wagen de nacht op straat doorbrengen.

                              Comment


                              • Terecht punt, waar ik ook al heb over zitten denken. Ik zie het als volgt:
                                - vaak zal je auto worden opgeladen wanneer je stil staat, dat kan langdurig zijn (snachts thuis of op op de parking van uw werk). Dit hoeft geen snelladen te zijn, gewone pries volstaat, dus geen piekbelasting voor het netwerk. de range die je daarmee bijlaadt en de accu capaciteit is voldoende voor je dagelijkse verplaatsingen (400 km).
                                - op lange afstanden wil je kunnen snelladen onderweg. pak dat de technologie niet verbetert en je om de 400 km een half uur aan de lader moet. als dan iedereen tegelijk naar het zuiden trekt in hetzelfde weekend is er een probleem. Men zal dit enkel kunnen opvangen door het snellaadnetwerk aan de snelwegen sterk uit te breiden. dus geen tankstation met 10 pompen elke 50 km, maar eerder elke 10 km een parking met 10-20 laadpalen ofzo. Of men kan de huidige grote parkings (met restaurant) voorzien van een laadpaal aan elke parkeerplek.
                                Nu de parkings zijn er al, men moet enkel nog laadpalen voorzien, en die hebben vooral een goeie elektriciteitstoevoer nodig. dit lijkt me wel te realiseren, makkelijker dan het bouwen van een klassiek tankstation met grote tanks onder de grond - die dan ook weer geregeld gevuld moeten worden met tankwagens e.d. .
                                Vermits we nog niet vandaag op morgen allemaal elektrisch gaan rijden, is er tijd genoeg om dit snellaadnetwerk geleidelijk uit te breiden.
                                - mits voldoende laadmogelijkheden, vind ik de huidige range van 400-500 km al te veel, want het vereist zware en dure accu's. 250 km lijkt mij best wel OK, op voorwaarde dat je op parkings kan laden. In nederland is men daarmee op goeie weg.
                                - als we in belgie reeds voldoende laadmogelijkheden hadden dan zou ik meteen een leaf, e-golf, hyundai ionic of I3 (allemaal met range van +/- 250 km tegenwoordig) verkiezen boven een auto met verbrandingsmotor.

                                Comment


                                • Wat dat herladen betreft, er was deze of vorige week ergens een artikel op een autosite, dat men experimenteert met een rijstrook waar een herlaadsysteem inzit, men rijdt daar een tijdje over en op die manier herlaadt men, denk dat dat perfect is.

                                  Comment


                                  • Ik weet nog niet 100% wat ik er van moet denken.
                                    Ik ben op zich wel pro het concept, maar heb ook mijn bedenkingen: gaat dit werken aan hoge snelheden? ga je dan niet te veel wrijving krijgen of wat gebeurt er met de 'laadarm' als je moet uitwijken of van rijstrook wisselt. k zou niet willen dat mijn arm in die gleuf bleef haken .
                                    De bovenleiding bij treinen werkt wel goed, zelfs met HST's, maar je moet niet onderschatten hoe moeilijk het is om dat goed te krijgen, bv. als de pantograaf te hard tegen de draad duwt ontstaat er veel te veel sleet, de draad hangt op de ene plaats hoger dan de andere en de panto moet eigenlijk 'voelen' hoe veel tegendruk hij krijgt en zich daarop aanpassen, de draad zelf wordt ook mee naar voren getrokken, om dit op te vangen kantelen de armen waar de draad aan hangt mee (met stijve armen zou de draad gewoon breken).
                                    Nog een nadeel aan het systeem, het zal veel kosten om dit in alle wegen in te bouwen, en je zal nog steeds een accu nodig hebben (zei het misschien een minder grote).
                                    Last edited by sunking; 31/05/2018, 12:08.

                                    Comment


                                    • En de grote vraag is : wie gaat de nodige infrastructuur, welke ook, betalen ?? Nu doet men alsof dat maar een kleintje is... tot genoeg mensen toegehapt zullen hebben. En dan flink doorrekenen... zoals altijd ! Laat ons niet naïef zijn...

                                      Comment


                                      • misschien is het goedkoper te stoppen met het onderhoud van de wegen, gewoon overal trolley-leidingen aanleggen en iedereen een electrische 4x4 !

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          En de grote vraag is : wie gaat de nodige infrastructuur, welke ook, betalen ?? Nu doet men alsof dat maar een kleintje is... tot genoeg mensen toegehapt zullen hebben. En dan flink doorrekenen... zoals altijd ! Laat ons niet naïef zijn...
                                          en laat ons vooral ook niet te negatief zijn
                                          als je in niks durft investeren, dan eindigt ge uiteindelijk ook met... niks .
                                          we hadden destijds ook geen snelwegen kunnen aanleggen en geen kennedytunnel en dan gingen we nu nog met paard en kar.
                                          Een snelweg aanleggen kost 100 miljoen euro per kilometer. https://www.rtlnieuws.nl/economie/ki...en-euro-kosten
                                          belgie heeft 1700 km snelweg -> 170 miljard euro.

                                          het tesla supercharger netwerk in heel de VS aanleggen zou een 8 miljard dollar kosten.
                                          (30.000 superchargers aan 250.000$ per stuk)
                                          A new note from Colin Langan at UBS says Tesla will have to add about 30,000 new chargers to compete with the network of gas stations across the country.

                                          Valt nog wel mee dus.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X