Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ja, .... zou....

    al deze cijfers zijn natuurlijk hypothetisch en te graag verspreid door fans met roze brillen

    tegen wanneer er effectief aan begonnen wordt springen de kosten uit de pan.
    Last edited by guyugy; 01/06/2018, 13:15.

    Comment


    • hypothetisch? zijn al jouw uitspraken onderbouwd met feiten?

      Comment


      • Neen, door een halve eeuw ervaring met uitspraken van techneuten en politici...

        Comment


        • Als ge bedoelt, Belgische politici, dan geef ik u 200% gelijk. Gelukkig is de wereld groter dan België en zijn er ook landen die niet gekenmerkt worden door stilstand.

          Comment


          • denk dat die charger toestanden goedkoper gaan worden als men eruit raakt met de capacitieve batterij...opladen in 5 minuten

            Comment


            • ahja? men heeft dan wel X keer meer stroom nodig (maar ook wel minder fysieke laadstations).

              Comment


              • in de veronderstelling dat als het veel sneller laadt, je er minder nodig hebt om iedereen te bedienen

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                  denk dat die charger toestanden goedkoper gaan worden als men eruit raakt met de capacitieve batterij...opladen in 5 minuten
                  het wordt tijd dat deze betere batterijen verschijnen
                  mijn zoon heeft een Mitsu PHEV waarvan hij bijzonder ontgoocheld is. Nochtans heeft hij het ideaal profiel om electrisch te rijden, hij kan theoretisch al zijn huisbezoeken van de dag zuiver electrisch afwerken. Zijn batterij is dus elke dag op, en wordt elke nacht terug volgeladen.
                  Probleempje is dat hij heel duidelijk merkt dat het “vol”laden geleidelijk plaats maakt voor “deels”laden, het aantal kms dat hij electrisch doet daalt met de maanden. Natuurlijk krijgt hij als verklaring voor deze verschijnsel dat het een normale slijtage is van de batterij...
                  Tja... de theorie in de boekskes is niet altijd (duurzaam) bevestigd door de praktijk.

                  Comment


                  • Uw zoon rijdt dan ook met een fake hybrid van een fabrikant die weinig ervaring heeft met elektrische aandrijflijnen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Uw zoon rijdt dan ook met een fake hybrid van een fabrikant die weinig ervaring heeft met elektrische aandrijflijnen.
                      Kan zijn, maar hij gebruikt hem minstens voor wat hij bedoeld is.
                      Velen die hun PHEV enkel als fiscaal truucje gebruiken gaan dat probleem niet merken, ze laden hun batterijen gewoon niet... of uitzonderlijk.
                      Last edited by guyugy; 31/05/2018, 20:55.

                      Comment


                      • Een batterij die zich zeer snel oplaadt, heeft misschien een korte levensduur. Dus ofwel kies je voor een snel oplaadbare batterij maar zal je regelmatig een nieuw exemplaar moeten laten plaatsen of kies je voor ééntje die lang meegaat maar langzamer oplaadt. Snel opladen

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                          het wordt tijd dat deze betere batterijen verschijnen
                          mijn zoon heeft een Mitsu PHEV waarvan hij bijzonder ontgoocheld is. Nochtans heeft hij het ideaal profiel om electrisch te rijden, hij kan theoretisch al zijn huisbezoeken van de dag zuiver electrisch afwerken. Zijn batterij is dus elke dag op, en wordt elke nacht terug volgeladen.
                          Probleempje is dat hij heel duidelijk merkt dat het “vol”laden geleidelijk plaats maakt voor “deels”laden, het aantal kms dat hij electrisch doet daalt met de maanden. Natuurlijk krijgt hij als verklaring voor deze verschijnsel dat het een normale slijtage is van de batterij...
                          Tja... de theorie in de boekskes is niet altijd (duurzaam) bevestigd door de praktijk.
                          Hoe wordt zijn batterij gekoeld? Lucht, vloeistof of een warmtepomp die de temperatuur constant houdt? Da's al één van de redenen waarom de levensduur van een batterij van een Tesla zo veel langer is dan die van pakweg mijn GSM.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            Ik denk dat wij wat het herladen betreft nog heel lang zullen kampen met de psychologische vrees zonder energie te vallen, met als gevolg dat de gebruikers van EV’s vrij vlug zullen willen bijladen als ze onderweg zijn voor een iets langere rit.
                            En da's nu net wat je niet mag doen: de tijd om een batterij van 30% naar 90% op te laden is veel langer dan de tijd nodig om diezelfde batterij van 2% naar 62% te brengen. 't Is de kunst om nooit meer te tanken dan nodig en telkens met een bijna lege batterij bij een supercharger aan te komen (en daar helpt de GPS je echt mee). Een groot verschil met een benzinewagen is alvast dat je veel (echt heel veel) minder verbruikt aan pakweg 90 km/u, of nog beter achter een vrachtwagen aan 90 km/u, dan aan 130 km/u. Gewoon je snelheid verlagen en dan haal je de supercharger wel....

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                              denk dat die charger toestanden goedkoper gaan worden als men eruit raakt met de capacitieve batterij...opladen in 5 minuten
                              Al eens de kabel van zo'n supercharger van nabij gezien? Gevoeld hoe warm dat ding wordt? Geloof je dan echt dat dit in de nabije toekomst 10 keer zo snel kan, er rekening mee houdend dat de kabels in de auto zelf ook wel al stevige kanjers zullen zijn?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                - op lange afstanden wil je kunnen snelladen onderweg. pak dat de technologie niet verbetert en je om de 400 km een half uur aan de lader moet. als dan iedereen tegelijk naar het zuiden trekt in hetzelfde weekend is er een probleem. Men zal dit enkel kunnen opvangen door het snellaadnetwerk aan de snelwegen sterk uit te breiden. dus geen tankstation met 10 pompen elke 50 km, maar eerder elke 10 km een parking met 10-20 laadpalen ofzo. Of men kan de huidige grote parkings (met restaurant) voorzien van een laadpaal aan elke parkeerplek.
                                Nu de parkings zijn er al, men moet enkel nog laadpalen voorzien, en die hebben vooral een goeie elektriciteitstoevoer nodig. dit lijkt me wel te realiseren, makkelijker dan het bouwen van een klassiek tankstation met grote tanks onder de grond - die dan ook weer geregeld gevuld moeten worden met tankwagens e.d. .
                                Bij Tesla denken de meesten hier enkel aan de auto, maar je moet het hele plaatje zien: geen enkel ander merk heeft al een netwerk van laadpalen uitgebouwd waarmee het realistisch is om meer dan 1000 km per dag te gaan afleggen. Ik lees graag hoe snel een Porsche Mission E kan laden, wat voor een fantastische auto de Jaguar I-pace is of wat Audi allemaal in de pijplijn steken heeft, maar waar gaan ze die auto's opladen voor langere afstanden???

                                Ook qua verkoopsmodel (IEDEREEN betaalt dezelfde prijs), updates over the air (bijvoorbeeld oplossen van de remafstand voor de M3), continu vernieuwing brengen ipv. om de 6 jaar een nieuw model met tussendoor een facelift, staat Tesla eenzaam aan de top. Jammer genoeg hebben ze ook de manier om auto's te assembleren helemaal opnieuw uitgevonden, en blijkt dat nu toch niet zo goed te werken.

                                Comment


                                • Stellen dat Musk geen constructeur is, is niet echt neerbuigend doen hoor. Het is gewoon een feit. En welk idee zouden grote constructeurs moeten copieren van Tesla ? Denk je nu echt dat die achter de schermen toekijken ? Je haalt het zelf aan, de Leaf... betaalbaar wagentje wat Tesla tot heden nog altijd niet gelukt is. Nissan zet dat maar even tussendoor op de markt, zonder veel bla bla eigenlijk. Geen probs om grote aantallen te produceren mocht dit nodig zijn. Of maakt het autonome een Tesla zo exclusief ? Zie Audi bvb...

                                  En dan die subsidies op een Tesla waardoor die betaalbaar zou worden en zichzelf zou terug betalen, ik ken die niet. Welke zijn die eigenlijk ? Als particulier vind ik een Tesla X als monovolume alles behalve interessant voor grote gezinnen...

                                  240.000.000 auto's in Amerika en dan zouden 30.000 snelladers voor Amerika en zou dit een goed netwerk zijn ?? Dat is nog peanuts voor onze 5.700.000 voertuigen in Belgie...

                                  Dit alles realiseren, dus subsidies voor de aankoop, eventueel beetje subsidie voor een thuislader, snelwegen voorzien van inductiematten of hoogspanningskabel en dan nog eens voldoende openbare snelladers voor degenen die weinig op de snelweg komen en thuis geen plaats hebben om te laden.. De staat kan dit niet aan hoor. Stel je voor dat 90 procent electrisch gaat rijden. Met die 8,4 miljard die je voor Amerika voorziet zal je niet ver komen hee, zelfs niet voor Vlaanderen.
                                  We kunnen wel eens dromen van een ideale wereld, maar dit zal het dus niet worden op die manier....

                                  Oplossing zal moeten komen door betere batterijen met voldoende range en vooral heel snel kunnen laden als men massaal electrisch wil. Dat kan nu nog niet, klopt.
                                  Ten tijde van paard en kar kon 200km per uur op een asfaltweg ook niet, als je dit nog maar opperde vloog je op de brandstapel lol.

                                  Misschien komt Musk met zo'n superbatterij en superlader.... Dan zou hij een USP hebben.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                    denk dat die charger toestanden goedkoper gaan worden als men eruit raakt met de capacitieve batterij...opladen in 5 minuten
                                    Daar moet men naartoe...Dan heb je geen onozel aantal laders meer nodig.. En dat komt zeker, daar geloof ik wel in.
                                    Maar niet in een land vol laadpalen en andere voorzieningen. Stel je een land voor met een netwerk aan laadpalen per constructeur, de prive laadpalen en dan nog de andere zaken zoals hier aangehaald werden zoals hoogspanning op snelwegen...
                                    Last edited by THE GREEN HORNET; 01/06/2018, 07:20.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                      denk dat die charger toestanden goedkoper gaan worden als men eruit raakt met de capacitieve batterij...opladen in 5 minuten
                                      Alles wijst er op dat de ontwikkelingfase van deze nieuwe batterijen in het beste geval pas rond 2023 beëindigd zou zijn.
                                      Dan komt de industrialisering ervan aan bod...


                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
                                        Stellen dat Musk geen constructeur is, is niet echt neerbuigend doen hoor. Het is gewoon een feit.
                                        aan welk criterium voldoet Tesla niet om constructeur te zijn ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

                                          aan welk criterium voldoet Tesla niet om constructeur te zijn ?
                                          Ik denk, het criterium van dieselmotoren in het gamma te hebben (maar ik kan me vergissen).


                                          Comment

                                          Working...
                                          X