Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • en dit maakt binnen enkele jaren een model 3/S waardeloos? Ben benieuwd wanneer deze accu's werkelijk in auto's te vinden gaan zijn. Er is constant een evolutie gaande, koop je nu een traditionele auto van 5 jaar oud dan is die ook verscheidene vlakken verouderd, wil niet zeggen dat je daar niet nog een tijd prima mee kan verder rijden. maar dat ie achterloopt, is één van de redenen waarom na 5 jaar er niet veel meer over blijft van de nieuwprijs, tegen dan is er meestal alweer een nieuw model of facelift met betere motor of nieuwe snufjes. Waar het mij om gaat bij een EV is de range en die zit bij Tesla reeds goed momenteel.
    Ohja het zijn niet zo zeer de EV's met de huidige batterijtechniek die het lastig gaan krijgen op de tweedehandsmarkt, 't zijn die met verbrandingsmotor (vooral diesel), of dure (fake) plugin hybrides..

    Comment


    • denk dat een Tesla toch iets beter zijn waarde zal behouden omdat er minder slijtagedelen zijn. En minder risico op wat er wel allemaal niet kan mislopen itt een verbrandingsmotor. Men weet ondertussen dat het een betrouwbare wagen is met lage onderhoudskosten

      Comment


      • Elk EV zeker .... maar, afgaande op foto’s en wat de pars schrijft is een Tesla en zeker de drie, niet afgewerkt op het niveau dat je kan verwachten van een wagen van deze prijsklasse. Is een Amerikaan en zal een Amerikaan blijven... Een 3 voor 35 k zal volgens mij eerder 50 k worden. Voor 50 k vind je beter afgewerkte wagens, vooral omdat het EV buiten een dure batterij, veel goedkoper te produceren valt.

        We kunnen blijven speculeren, ik dacht eerst dat zo’n drie voor mezelf het bekijken waard zou zijn, maar dat is het dus niet. Mocht ik momenteel een andere wagen kopen, geef mij maar een ik zeg maar wat, een nieuw model 5 serie diesel automaat met flink wat opties van een panikerende particulier. Jaartje oud, max 15 k gereden rond de 40 k.... Zeker te vinden en Euro 6. Laat de anderen maar een nieuw gelijkaardig benzinemodel nieuw kopen voor 70 k zodat ze toch “zeker” zijn in deze woelige tijden lol. Een electrische zou ik zelfs niet meer overwegen de komende 5 jaar en al zeker geen Tesla 3. Sorry voor de believers.
        Apple wordt regelmatig vergeleken, zelfde situatie, zeer goed qua soft ware, qua hard ware de helft te duur en achterhaald momenteel ( en ja, toch heb ik hier in t gezin 5 iphones, 3 pads, 3 macbooks, een watch of drie en wellicht nog wat pods en wat andere dingetjes,...zot eigenlijk, echte reden waarom ik die sterk overprijsde en achterhaalde hard ware koop: omdat ik niks ken van het vlot laten samenwerken van tv, back ups, streamen, foto.s overbrengen, een cloud beheren,... dus pure domheid verplicht me hiertoe )

        Comment


        • Ge hebt precies al veel dingen overwogen, in vergelijking met uwe 7 zal er wel veel afvallen wegens afwerking. Toen ik op het autosalon in veel verschillende wagens kroop, waren der maar bitter weinig goed afgewerkt. Opel, ford, de fransen, italianen, koreanen... allemaal brol. Bmw onder de 5 reeks ook in feite.
          En qua prijs.. vergaap ik mij ni naar de aankoopprijs maar bereken de TCO.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            Ge hebt precies al veel dingen overwogen, in vergelijking met uwe 7 zal er wel veel afvallen wegens afwerking. Toen ik op het autosalon in veel verschillende wagens kroop, waren der maar bitter weinig goed afgewerkt. Opel, ford, de fransen, italianen, koreanen... allemaal brol. Bmw onder de 5 reeks ook in feite.
            En qua prijs.. vergaap ik mij ni naar de aankoopprijs maar bereken de TCO.
            Italianen niet goed afgewerkt (tzal dan vermoedelijk over de italianen gaan die niet achter glas stonden..)? Mercedes C als A klasse is ook wel erg degelijk als je het mij vraagt.
            Last edited by Schnippy; 04/06/2018, 03:20.

            Comment


            • Ja ik doelde op fiat en alfa. Over mercedes heb ik niks gezegd een A en C klasse zit goed ineen maar da zie je ook aan het prijskaartje (duurder dan bmw dacht ik).

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                denk dat een Tesla toch iets beter zijn waarde zal behouden omdat er minder slijtagedelen zijn. En minder risico op wat er wel allemaal niet kan mislopen itt een verbrandingsmotor. Men weet ondertussen dat het een betrouwbare wagen is met lage onderhoudskosten
                Beter niet een van de eerste modellen kopen.

                https://www.autotrader.com/oversteerBuy Hoovie's Garage T-Shirts here: https://hooviesgarage.com/collections/allFollow me on Twitter! https://twitter.comFoll...


                3 deurhendels kapot, multimediascherm al vervangen, 2x een nieuwe elektromotor........

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
                  Apple wordt regelmatig vergeleken, zelfde situatie, zeer goed qua soft ware, qua hard ware de helft te duur en achterhaald momenteel ( en ja, toch heb ik hier in t gezin 5 iphones, 3 pads, 3 macbooks, een watch of drie en wellicht nog wat pods en wat andere dingetjes,...zot eigenlijk, echte reden waarom ik die sterk overprijsde en achterhaalde hard ware koop: omdat ik niks ken van het vlot laten samenwerken van tv, back ups, streamen, foto.s overbrengen, een cloud beheren,... dus pure domheid verplicht me hiertoe )
                  Is geen domheid...
                  Eigenlijk bewijst dit net de sterkte van Apple... Het feit dat jij er niets van kent en het toch allemaal koopt is omdat zij ervoor zorgen dat het allemaal feilloos lsamenwerkt...
                  Da's het Ecosystem van Apple en de reden waarom alle anderen blijven achterop hinken. Microsoft, Google, e.a. doen nu ook pogingen om hetzelfde soort UserExperience aan te bieden, maar het blijft km's achter op Apple.

                  Ben ik bereid daar iets meer voor te betalen?? absoluut, want dat spaart mij veel tijd en time is money :-)

                  Laat ons eerlijk zijn, hoe gemakkelijk is het dat al die dingen samenwerken, syncen, backupen, dat ge er in de cloud aankunt, etc... en dat nog eens terwijl ze de security en privacy hooghouden.

                  En zo zou het ook zo moeten zijn met alle andere dingen ook.

                  Hoe minder iemand zelf zich zou moeten zorgen maken of tijd eraan besteden om dingen te streamlinen, te laten samenwerken, op te zetten, te monitoren, etc, hoe beter een product werkt.

                  Zelf ben ik wat aan't onderzoeken ivm de Model S als volgende... maar als je veel geeft om User Experience (dan heb ik het niet over rijgedrag, maar eerder het in de auto zitten en alles gebruiken in de wagen, zoals navigatie, muziek, telefoon integratie (CarPlay etc), apps), dan lees ik toch dat ze nog heel wat weg af te leggen hebben ivm hun interface en de stabiliteit, useability, etc.

                  de infrastructuur zal alleen maar beter worden... laden incl.

                  Alternatief is een hybrid... maar daar zijn de ranges gewoon zo belachelijk weinig, dat het sop de kolen niet waard is. Dat is enkel maar een fiscale beslissing.

                  In 2019 komt de X5 hybrid (met de nieuwe technologie van BMW), waar hopelijk een deftige range mee te rijden valt electrisch... (+-100km), maar ik vrees dat het veel minder is.

                  Als je dan net zoals Sunking de TCO bekijkt van een Model S vs. een X5 (nieuwe hybrid), dan denk ik dat de Model S goedkoper zijn uitkomen.
                  Zeker als je het verbruik en de prijs van de benzine vergelijkt. (Mijn vrouw rijdt met een 428i en haar gemiddeld verbruik (veel stadsverkeer) is 10.8l/100km. Zal hetzelfde 4-cilinderke zijn in de X5, die 2 keer zoveel weegt).
                  Nu zonnepanelen op het dak en een Tesla powerwall 2 thuisbatterij... dan kost de electrische mij nog veel minder....

                  Maar de kwaliteit (afwerking, user experience) zal minder zijn... (als ik alleen maar denk hoe super de iDrive werkt.... dan krijg ik al zenuwen in mijn buik als ik Tesla overweeg)



                  Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                  Comment


                  • Sommigen zijn heel enthousiast over de bediening van tesla, maarja ik denk dat dit vooral afhangt van wat je gewend bent. Alles via touch is wrs zwaar wennen in het begin en zeker omdat het al rijdend niet echt meevalt. Ik was vroeger idrive gewend en nu heb ik een touch screen en ik kan dat niet makkelijk al rijdend bedienen, zeker als er bulten of putten in de weg zijn .
                    Maar je kan ook weer zeggen, als je autopilot aanstaat heb je de handen vrij om het touchscreen de bedienen.
                    Kennis van mij is van Audi naar BMW overgestapt (vooral company car policy), was MMI gewend en vond idrive maar niks, kon maar niet wennen aan de split screen bediening.. zo zie je maar het is wat je gewend bent. Ik moet zeggen dat ik dat probleem niet echt had aangezien ik de business versie had zonder split screen functionaliteit (vond HUD meer zijn geld waard dan een breed scherm in t midden).

                    Comment


                    • Klopt idd dat het vooral gaat om wat je gewoon bent of wat je wil...

                      Als ik dan even kijk naar hoe de navigatie van Tesla eruit ziet (of gaat zien) en dat vergelijk met de HUD en de navigatie van BMW....

                      Last month, we reported that Tesla is working on revamping its maps and navigation system with its own maps using...


                      Ben dan ook wel wat een perfectionist (zit zelf in de software) en als iets niet goed werkt, gebruiksvriendelijk is, dan kan ik mij daar mateloos in ergeren (tot grote ergernis van mijn vrouw, want die wordt dan onnozel van mijn commentaren )
                      Last month, we reported that Tesla is working on revamping its maps and navigation system with its own maps using new open source modules from MapBox and Valhalla. While the new feature is not avai…
                      Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                      Comment


                      • Soms vind ik dat al die snufjes eigenlijk niet zo veel bijdragen aan de uiteindelijke rijbeleving - hoewel ik ze zelf ook al vaak als optie genomen heb - heb bv. nu een digitaal dashboard maar ik zou perfect zonder kunnen.
                        Voor navigatie gebruik ik makkelijker waze op m'n smartphone dan de ingebouwde navi.
                        Veel andere snufjes vind ik overbodig (bv. carplay, twitter integratie etc.. ), het leidt ook je aandacht af van de weg.
                        Wa 'k wel belangrijk vind is da je makkelijk het volume van de radio of de temperatuur kan regelen. Dat je dat kan door aan 1 knop te draaien ipv een menu te openen op het touch screen.

                        Comment


                        • Jij hebt alles gesnapt...

                          Comment


                          • Beefcake , wat je zegt is over Apple klopt volledig. Het is puur voor het gebruiksgemak dat we bereid zijn het dubbele van de prijs te betalen. En dat is inderdaad de sterkte van Apple. Bij auto's ligt het volgens mij iets anders, omdat hier de 'hardware' veel belangrijker is. Daarom zie ik een bedrijf als Tesla ooit samenwerken met een constructeur of zelfs meerdere constructeurs. Dan zouden ze hun sterkte volledig kunnen uitspelen. Heb de indruk dat ze nu teveel willen en hierdoor enorme risico's aan het nemen zijn.
                            Ma goed, ik heb wel respect voor het lef van die man en vooral voor de investeerders.

                            Die touchdingen tegenwoordig ben ik volledig akkoord mee. Leidt af... Ligt dit aan het feit dat het touch is, of ligt het aan ons, nl een generatie die opgroeide met fysieke knoppen? Daar ben ik nog niet volledig uit als ik zie hoe blindelings mijn kinderen iphone en Ipad bedienen. Die gasten zijn opgegroeid met touch, zijn nu 16 en 20 jaar en die begrijpen bij wijze van spreken de functie van fysieke knoppen op een oud cassettedeck niet.

                            De vergelijking tussen een S en een X5 vind ik in feite verkeerd. In de eerste plaats omdat het twee totaal verschillende wagens zijn.
                            Ik vind het enorm moeilijk om een Tesla S of X te vergelijken.
                            Waarmee moet je hem vergelijken ?
                            Da's dan ook de reden waardoor ze momenteel verkopen hee. Ze hebben de markt voor zich alleen momenteel. Vergelijken gaan we pas kunnen doen als de concurrentie het de moeite vindt om die markt te betreden (als ze denken er winst te halen maw) wat ze nu schoorvoetend aan het aftasten zijn. Denk dat we pas binnen enkele jaren gaan weten wat Tesla echt waard is. Gaan ze hun plaats behouden tussen de massaconstructeurs die ongetwijfeld met grote electrobedrijven gaan samenwerken ? Een zogezegde voorsprong die ze zouden hebben op de concurrentie geloof ik niet echt in. Als, ik zeg maar wat, Toyota zijn expertise en budgetten zou aanspreken zouden we razendsnel veranderingen zien. Reden dat ze het (nog) niet doen...? De markt is groter dan Belgie of Europa... gaat over de hele wereldmarkt en zolang ze onvoldoende rendement zien... wachten ze af.

                            Comment


                            • toyota heeft lang afgewacht (ze geloofden nogal in waterstof) maar gaat nu wel degelijk voor elektrisch. https://electrek.co/2017/12/18/toyot...ric-car-plans/
                              ze beginnen in china met hun volledig elektrisch aanbod. in china zijn ze ook massaal in elektrisch aan het investeren. idd de markt is groter dan europa & de VS...
                              Last edited by sunking; 04/06/2018, 17:13.

                              Comment


                              • THE GREEN HORNET

                                Reden waarom ik ze vergelijk is omdat ze beiden (in mijn ogen) potentiële opvolgers zijn.

                                Als je er 5j moet mee rijden (en het is een van de weinige aftrekposten in je firma), dan wil ik een goeie keuze maken.

                                Aangezien de overheid in de komende jaren diesel en benzine zwaarder gaat belasten en het verbruik naar boven gaat gaan, dan overdenk ik de optie van een electrische...
                                afgelopen weken is de prijs van diesel en benzine toch aanzienlijk naar boven gegaan... dus het wordt als maar duurder om te gaan tanken.

                                Ik doe (momenteel) weinig kms, dat kan altijd veranderen, maar kom.

                                dan zijn er 2 opties: een electrische of een hybrid.

                                Zelf rij ik al lang met een BMW en ben daar erg content van. Zijn super auto's.

                                Wat is er momenteel op de markt van BMW: 530e, 740e, ActiveTourer... en BMW i...
                                maar al die ranges zijn zeer beperkt (van de hybrids) en de i3 is veel te klein.

                                dus nu maar wachten op de volgende hybrid. Dat zou de X5 zijn.
                                Maar dan kom je ook al gauw aan 100K als je die wat aankleedt...

                                Dat samen met het verbruik... (niet electrisch zal je zeker aan 10l zitten), dan is je totaalkost wel aanzienlijk.
                                Afschrijfbaarheid is afhankelijk van het aantal CO2. als je vanaf 2020 nog meer dan 50gr uitstoot met een hybrid, dan wordt je getaxeerd / VAA op hetzelfde model maar dan Benzine.
                                (vb. de nieuwe XC60 T8 heeft tussen de 50 en 55gr CO2, dus daar wordt je VAA gewoon terug de volle pot (gewone benzine) van VAA...)

                                Wat gaan de volgende BMW hybrids geven? Minder CO2? Hans mag het weten...

                                Electrisch is 100% aftrekbaar... dat samen met het eventueel goedkoop kunnen opladen (zonnepanelen en een Tesla Powerwall 2 thuisbatterij) maakt het interessant...

                                en voor die 3 weken vakantie op een jaar kan je voor 1000€ een 5-reeks touring huren...

                                grrrrr die luxe problemen toch altijd....



                                Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                                Comment


                                • Als iets heel zeker is voor de toekomst, is dat vadertje Staat eenderwelke formule zal belasten van zodra de periode van de lanceringkadotjes afgelopen zal zijn, en dat is zo vlug mogelijk... Dus is het tegenwoordig zogoed als onmogelijk een aankoop (eigenlijk een huurcontract voor de meesten die aan electrisch denken...) rationeel te anticiperen. Voordeel van de leasers is dat ze maar voor een korte periode kunnen geklxxt worden door veranderingen in het fiscaal stelsel, degenen die echt voor een langere tijd kopen blijven voor een raadsel staan en zullen pas laten weten of ze goed gewed hebben.
                                  Ik ga maar mijn materiaal nog een beetje langer behouden, daar ik tot de tweede categorie behoor...
                                  Last edited by guyugy; 04/06/2018, 21:41.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                                    Haha, in elk geval niet achter een vrachtwagen gaan hangen. Ik vind het echt choquerend om dit te lezen. Doen jullie Tesla rijders dat echt ? Die zogeheten range anxiety is precies toch wel een monster. Ik kan me niet voorstellen dat het plezant rijden is met zo'n auto dan.
                                    Vooral niet kopen dan. Ik probeer hier gewoon de grofste onwaarheden over Tesla (of EVs want we hebben ook een oudere i3) te counteren met voorbeelden uit de praktijk, en ja, daar is ook die ene reis naar Italie bij waar een stuk autosnelweg in Duitsland gewoonweg afgesloten was, waardoor ik een stuk moest rondrijden. Jij vindt daar ongetwijfeld onmiddellijk een benzinestation.

                                    Ik weet ook wel dat ik iemand met RX-8 als nickname en een Wankelmotor als avatar niet zal kunnen overtuigen (terwijl ik dat 15 jaar geleden ook fantastische auto's vond). Alhoewel, misschien moet je toch eens een BMW i3 overwegen, die heeft ook zo'n deuren ;-)
                                    Last edited by qwan; 04/06/2018, 23:40.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      Wa 'k wel belangrijk vind is da je makkelijk het volume van de radio of de temperatuur kan regelen. Dat je dat kan door aan 1 knop te draaien ipv een menu te openen op het touch screen.
                                      Met de M3 lukt dat alvast zonder een menu te openen: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/...1524288884.jpg en waarschijnlijk ook wel via de knopjes aan het stuur.

                                      Comment


                                      • ik heb het nog niet geprobeerd maar denk dat ik met die bediening nog wel best kan leven.
                                        airco kom je uiteindelijk toch niet zo vaak aan.
                                        volume wel liefst met knopjes op het stuur.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          Soms vind ik dat al die snufjes eigenlijk niet zo veel bijdragen aan de uiteindelijke rijbeleving - hoewel ik ze zelf ook al vaak als optie genomen heb - heb bv. nu een digitaal dashboard maar ik zou perfect zonder kunnen.
                                          Voor navigatie gebruik ik makkelijker waze op m'n smartphone dan de ingebouwde navi.
                                          Veel andere snufjes vind ik overbodig (bv. carplay, twitter integratie etc.. ), het leidt ook je aandacht af van de weg.

                                          Wa 'k wel belangrijk vind is da je makkelijk het volume van de radio of de temperatuur kan regelen. Dat je dat kan door aan 1 knop te draaien ipv een menu te openen op het touch screen.
                                          Net nu gisteren Apple in de WWDC2018 aankondigde dat ze 3rd-party apps zoals Waze zullen toevoegen op Carplay... Dus eigenlijk heb je geen andere navigatie meer nodig als je carplay hebt...

                                          Benieuwd hoe we constructeurs daarop gaan reageren als ze 2K voor een navigation professional blijven vragen.... terwijl Carplay 300€ kost en je Waze met RTTI kan gebruiken...

                                          Resolving a long-standing complaint about the platform, the iOS 12 incarnation of CarPlay will finally support third-party navigation apps.


                                          BTW, de eerste officiële X5 foto's zijn gelekt (I know, not the right topic...)

                                          Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                                          Comment

                                          Working...
                                          X