Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • toch niet zo moeilijk te verklaren:
    - je moet eerst een half jaar of langer wachten om te mogen configureren
    - configuratie wordt meteen doorgegeven naar de fabriek
    - de wagen zelf bouwen duurt niet lang (ze doen er 500 per dag)
    - aantal configuratiemogelijkheden is zeer beperkt momenteel
    - levering in het binnenland (VS) duurt niet zo lang, zeker als je in of dicht bij California woont

    Bij ons (europese merken) mag je meteen configureren, dwz de fabrikanten hun database zit vol configuraties die maanden opgeslagen moeten worden en vaak nog aangepast worden door de klant (weer extra rompslomp). Wil je bij tesla toch nog van kleur veranderen nadat je de config hebt doorgegeven, tja pech dan

    Comment


    • is niet zoals een klassieke bestelling zoals we gewoon zijn:
      voor de M3 is het ongeveer als volgt:

      1) je betaalt voorschot en komt op lijst voor productieslots
      2) wanneer je slot ingepland wordt, krijg je een code om een definitieve config te maken en wordt de wagen geproduceerd
      3) levering

      de lange wachttijd zit tussen stappen 1 en 2, de weken waarvan sprake tussen stappen 2 en 3
      Last edited by ; 07/06/2018, 13:47.

      Comment


      • gek dat wij ons eigen systeem altijd als 'normaal' beschouwen en moeilijk kunnen inzien dat er in andere plekken op de wereld andere systemen bestaan met andere voor- en nadelen.

        Comment


        • hokjesdenken is soms een hardnekkig probleem

          Comment


          • Het is waar dat er in de VS andere gewoonten zijn : uncle Sam denkt tussen de soep en de patatten aan een nieuwe wagen, en hij gaat meteen na het eten naar een dealer (meestal multimerken) waar er een parking is vol met stokwagens die staan te wachten. Hij kiest uit de voorraad en ‘s avonds slaapt zijn nieuwe auto in zijn garage. Zo eenvoudig kan het zijn. Wij Europeanen zitten maandenlang te prutsen met de configuratoren om een gepersonaliseerde eksemplaar samen te stellen, met opties die wij vaak heel zelden gaan gebruiken, en die bij het verkopen van de wagen verloren gaan. Wel zijn deze opties nuttig om de wagen snel te kunnen verkopen... De Amerikaan heeft gelijk, denk ik !

            Comment


            • Beefcake ... eventjes geleden dat ik online kwam. Maar je hebt absoluut gelijk in jouw geval. Voor een particulier is het een andere zaak, maar als zelfstandige zal je veel beter af zijn met een Tesla. Zal ook een hogere restwaarde hebben (kunde nog iets recupereren als je hem nadien particulier kan door verkopen )

              Comment


              • Nou, indrukwekkende cijfers (als ze kloppen): https://www.forbes.com/sites/niallmc.../#43d98951c90e

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  Nou, indrukwekkende cijfers (als ze kloppen): https://www.forbes.com/sites/niallmc.../#43d98951c90e
                  tja, is toch redelijk logisch?

                  Iedereen die er één wou, zal hem nu aan het bestellen zijn, en ze zullen eindelijk beginnen leveren zijn in de US?

                  Het zou sterk zijn mochten ze dit lange tijd volhouden, denk dat je zo cijfers best op jaarbasis vergelijkt

                  Comment


                  • De bedoeling is anders wel dat de productie cijfers nog zullen stijgen.
                    Ik denk dat de cijfers wel even zullen zakken, omdat men alles uit de kan heeft gehaald om die 5.000 per week te halen.
                    Maar op termijn gaan ze nog nog omhoog.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      De bedoeling is anders wel dat de productie cijfers nog zullen stijgen.
                      Ik denk dat de cijfers wel even zullen zakken, omdat men alles uit de kan heeft gehaald om die 5.000 per week te halen.
                      Maar op termijn gaan ze nog nog omhoog.
                      Zullen zeker nog omhoog gaan, maar op een gegeven moment zal iedereen er een hebben die een wou he

                      En tegen dan gaan de klassieke constructeurs ook een echte concurent hebben...

                      Comment


                      • En toch, wat zitten al die gerenommeerde constructeurs te doen? Lijkt wel of ze nog steeds in hun winterslaap zitten in deze snikhete zomer.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          En toch, wat zitten al die gerenommeerde constructeurs te doen? Lijkt wel of ze nog steeds in hun winterslaap zitten in deze snikhete zomer.
                          Zullen vogens me gewoon wachten tot de marges hoog genoeg zijn... Waarom zou bv BMW elektrische 3 series verkopen met "lage" marge, terwijl ze op de gewone meer winst kunnen maken...



                          Comment


                          • En ondertussen verliezen ze marktaandeel, of dat de bedoeling is?

                            Comment


                            • beter minder marktaandeel en meer boekhoudkundige winst...

                              Comment


                              • Wat een onzin.

                                Gebrek aan laadpalen? Man man, waar ze geen rekening mee houden is dat de meeste mensen thuis kunnen laden, of aan de firma. Mijn Tesla kan nu al vlot 450km doen met een batterij, dus dat zal op termijn bij iedere auto wel kunnen. Wie doet er meer dan 450km in 1 dag? Dat is niet 20% van de auto's. Dus, voor 80% van de auto's moeten er gaan laadpalen zijn, want je laadt thuis! Iedere ochtend is je auto weer volgeladen, zo simpel is het. En die andere 20% die meer km's doen is het meestal beroepsmatig. Ik verwacht dat je bij ieder bedrijf op termijn laadpalen zal hebben.

                                Weet dat we een energietransitie gaan doormaken. Vandaag hebben we kerncentrales, die iedere dag volle bak stroom leveren. Deze centrales gaan sluiten, en zullen op termijn volledig vervangen worden door hernieuwbare energie, vooral wind en zon, en aangevuld met nieuwe technieken om de elektriciteit op te slaan. Er zullen gascentrales bijkomen, om de kerncentrales op te vangen, maar vooral om de kans te geven om zoveel mogelijk hernieuwbare energie te hebben. Enkel als deze niet genoeg energie kunnen leveren, zullen gascentrales moeten bijspringen. Op termijn zullen de technieken om energie op te slaan verbeteren, en zullen stilaan de gascentrales minder, of zelfs niet meer nodig zijn.

                                Vandaag hebben we nachttarief, omdat de kerncentrales ook 's nachts volop draaien, en we dan veel minder stroom verbruiken. Dit nachttarief zal verdwijnen. Onze toestellen in huis zullen we anders gaan bedienen. Nu zetten we bijvoorbeeld onze vaatwasser aan na 22u. Op termijn gaan deze toestellen te programmeren zijn, en zullen het uur instellen dat we willen dat de vaatwasser klaar moet zijn. Dit toestel kan voelen in het 'net' wanneer er voldoende stroom is, en dan pas aanspringen. We zullen allemaal zonnepalen op onze woningen hebben, of zonnepanelenparken waar we op aangesloten worden, en we zullen batterijen in onze woning hebben, zodat we ook als het donker is stroom hebben. We zullen allemaal elektrisch gaan rijden, en onze batterijen vullen met de stroom die we overdag opgewekt hebben. Ook kan de batterij van de auto gebruikt worden voor stroom thuis, zoals Tesla dat nu al doet.

                                Ook bedrijven gaan moeten investeren. Het is net daarom dat de achterban van Bart de Wever, de haven van Antwerpen, zo fel tegen de sluiting van de kerncentrales is. Nu hebben ze hun stroom spotgoedkoop, en dat gaat dus veranderen. Ze gaan moeten investeren in zonnepanelen, windturbines en batterijen om zoveel als mogelijk autonoom te zijn. En deze investeringen doen ze niet graag.

                                Tuurlijk gaan we ook stroom uit het net halen, maar het zal veel minder zijn. Elektriciteit zal in 2 richtingen kunnen vloeien, van het net naar de verbruiker, maar ook andersom. Onze tellers thuis zullen ook kunnen terugdraaien, als we allemaal teveel in onze batterijen hebben, en het net het nodig heeft. Ook gaan we geen 220V stopcontacten meer hebben, maar alles via USB-poorten. We gaan dus van wisselspanning naar gelijkspanning.

                                Lees dit artikel maar eens: https://www.installatieprofs.nl/nieu...rzame-toekomst

                                Voor waterstof is er volgens mij geen toekomst voor wegverkeer. Misschien wel voor boten/vliegtuigen...
                                En wel hierom: http://www.olino.org/articles/2017/0...et-batterijen/

                                Deze foto zegt alles. Lees eerst mijn tekst hierboven, en kijk dan naar deze foto, en je zal begrijpen dat elektriche auto's wel degelijk een toekomst hebben.
                                Ik geniet alleszins elke dag van mijn Tesla.

                                Last edited by BMWMB; 02/08/2018, 01:08.
                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • Tja, zoals altijd in België maken wij ons een ideaal beeld van de toekomst, vol met beloften die onmogelijk te vervullen zullen zijn...
                                  Tot wij plots zullen beseffen dat de realiteit anders is en dat wij ons geweer van schouder moeten vervangen.
                                  Een electrische wagen is nog steeds vooral interessant voor happy fews die er mee een schitterende fiscale zaak kunnen doen.
                                  De veralgemening naar een hele nationale wagenpark is een andere koek, maar de media blijven een ideaal beeld verspreiden van de EV’s.
                                  Met ons huidig electriciteitsbeleid rijden wij ons in de komende jaren recht in de muur, en wordt een kilowatt voor iedereen een luxeproduct.
                                  Mij niet gelaten, ik zal het niet meer meemaken, maar ik vind het spijtig voor mijn kleinkinderen.

                                  Comment


                                  • Staat ge al met 1 voet in het graf guyguy, want ik vermoed dat we binnen dit en 5j van meerdere constructeurs betaalbare elektrische wagens aangeboden zullen krijgen. Nog effe volhouden .

                                    Comment


                                    • Betaalbaar is en rekbaar begrip... en geen synoniem voor goedkoop, het hangt eerder af van de dikte van je portemonnee...
                                      Al wat in de pijplijn is zal gemakkelijk de grens van 50000 euro’s overschrijden
                                      Als ik zie wat een Leaf kost en dat alle andere kleinere tegenwoordig eerder speelgoed zijn, gaan wij nog lang mogen wachten.

                                      Comment


                                      • misschien kunt ge met nen tesla pacemaker, batterijpakket of defibrillator nog wel een paar jaartjes langer leven en het alsnog meemaken

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          Betaalbaar is en rekbaar begrip... en geen synoniem voor goedkoop, het hangt eerder af van de dikte van je portemonnee...
                                          Al wat in de pijplijn is zal gemakkelijk de grens van 50000 euro’s overschrijden
                                          Als ik zie wat een Leaf kost en dat alle andere kleinere tegenwoordig eerder speelgoed zijn, gaan wij nog lang mogen wachten.
                                          VW claimt om volgend jaar met een e-Golf op de markt te komen voor 30.000€. We zullen zien. Het lief van mijn nichtje zit in de energiesector en die beweert dat de range van batterijen binnen max. 5j verdubbelen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X