Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ik weet dat dit gedaan is maar zit dat dan wel nog op de occasies of hoe werkt dat eigenlijk?
In Nederland hebben ze een rechtzaak verloren deze week omdat ze de taxi Tesla's hebben afgesloten van gratis superchargen terwijl dat wel beloofd was.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenVroeger ging dat mee met de VIN nummer van de wagen. Dus de nieuwe eigenaar kon voort gratis laden. Maar afgelopen maanden is er zoveel gewijzigd binnen Tesla dat ik het niet durf zeggen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenNeen, ze houden het kunstmatig hoog.
Was onlangs een reportage over, gratis superchargen is ook gedaan. Tenzij je een invite krijgt.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Zoek eens op Autoscout naar Model S: ex taxi's vind je vanaf 27.000€ voor model uit 2014. Ok, meer dan 400.000km, maar dat zegt ook al iets. Meestal is de batterij en/of motoren ook vervangen, maar niet vergeten dat dit de eerste modellen waren.
Vanaf 45.000€ beginnen de wagens onder de 100.000km, waar je waarschijnlijk nog lang mee kan rijden.
Is nog altijd veel geld voor een 4 jaar oude wagen tov middenklasse benzine/diesel. Maar aanschafprijs was ook een pak hoger, dus...
2dehands prijzen in België zijn gewoon hoger, omdat er ondertussen meer vraag is en minder aanbod dan in Nederland.
Verkoper bij Tesla Hasselt zei me dat hij ook niet zeker wist of je met een 2dehandse uit buitenland gratis kon superchargen. Hij dacht dat ik het niet zou kunnen overnemen. Maar niet zeker dus. Leek me ook eerder een verkoopspraatje om 2dehandse van Tesla zelf over te kopen ipv particulier.Last edited by Chris_147; 27/10/2018, 11:24.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenEt voila... Bij de FBI hebben ze het ook al door.
https://www.hln.be/geld/economie/-fb...esla~a71bae43/
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Niets dus waarmee andere journalisten het verhaal kunnen reproduceren.
Ik denk dat je ook de belangen van traditionele autobouwers en Tesla shorters niet mag onderschatten in deze.
Tesla heeft zijn omzet van Q2 bijna verdubbeld in Q3 van 3.4 miljar $ naar 6.4 miljard$. Op 1 kwartaal!
Winst gemaakt in Q3, wat niemand had verwacht.
Cash positie versterkt met 739 miljoen $ naar 2.9 miljar $
En vooral ook +20% bruto marge op Model3. Meesten dachten dat Model 3 met verlies verkocht werd. Enige reden voor verliezen van Tesla zijn omdat ze de productie capaciteit nog aan het uitbreiden zijn. (fabriek in China en Europa, ook andere Gigafactories voor batterijen)
Tegelijkertijd:
"Ford's Q3 net profit falls 37% on slowing sales"
"Ford earnings dive 33% as dividend looks shaky"
"GM Reports Q3 Sales Down 11%"
"GM China sales drop 15 pct in Q3 as market stalls"
In september hadden de Tesla shorters 10,2 miljard $ gezet dat Tesla nog zou dalen.
Kijk maar wat het Tesla aandeel gedaan had na de Q3 rapportage donderdag: sterk omhoog.
En dan ineens op vrijdag komt de WSJ met dat artikel? Toevallig?
Op basis van de bedragen die op een ondergang van Tesla verwed zijn, ben ik zeker dat het moeilijk is om objectieve rapportage over Tesla te vinden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Het WSJ artikel is ook een mooi staaltje FUD: enkel anonymous sources (net zoals bij dat Bloomberg artikel over SuperMicro).
Niets dus waarmee andere journalisten het verhaal kunnen reproduceren.
Ik denk dat je ook de belangen van traditionele autobouwers en Tesla shorters niet mag onderschatten in deze.
Tesla heeft zijn omzet van Q2 bijna verdubbeld in Q3 van 3.4 miljar $ naar 6.4 miljard$. Op 1 kwartaal!
Winst gemaakt in Q3, wat niemand had verwacht.
Cash positie versterkt met 739 miljoen $ naar 2.9 miljar $
En vooral ook +20% bruto marge op Model3. Meesten dachten dat Model 3 met verlies verkocht werd. Enige reden voor verliezen van Tesla zijn omdat ze de productie capaciteit nog aan het uitbreiden zijn. (fabriek in China en Europa, ook andere Gigafactories voor batterijen)
Tegelijkertijd:
"Ford's Q3 net profit falls 37% on slowing sales"
"Ford earnings dive 33% as dividend looks shaky"
"GM Reports Q3 Sales Down 11%"
"GM China sales drop 15 pct in Q3 as market stalls"
In september hadden de Tesla shorters 10,2 miljard $ gezet dat Tesla nog zou dalen.
Kijk maar wat het Tesla aandeel gedaan had na de Q3 rapportage donderdag: sterk omhoog.
En dan ineens op vrijdag komt de WSJ met dat artikel? Toevallig?
Op basis van de bedragen die op een ondergang van Tesla verwed zijn, ben ik zeker dat het moeilijk is om objectieve rapportage over Tesla te vinden.
Ten opzichte van de beurswaarde is een cashflow van 300 miljoen peanuts. De huidige beurswaarde is gebaseerd op meerdere keren verdubbelen van de winst, en dat drijft de shorters.
Als er wat concurrentie komt, en de winst groeit te traag, dan dondert het aandeel naar beneden.
Binnen een paar jaar zie ik mezelf wel in een model 3, dan zullen er meer laadmogelijkheden zijn, en de kinderziektes opgelost.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Ik geloof zeker in het overleven van Tesla, maar ik geloof niet dat het aandeel nog verder gaat stijgen, en zeker niet op veel langere termijn.
Ten opzichte van de beurswaarde is een cashflow van 300 miljoen peanuts. De huidige beurswaarde is gebaseerd op meerdere keren verdubbelen van de winst, en dat drijft de shorters.
Als er wat concurrentie komt, en de winst groeit te traag, dan dondert het aandeel naar beneden.
Binnen een paar jaar zie ik mezelf wel in een model 3, dan zullen er meer laadmogelijkheden zijn, en de kinderziektes opgelost.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk BerichtenEn mijn model 3 van 2019 zal nog even up to date zijn als jou model 3 uit 2021
Bij de model S hebben ze ook tal van motoren en batterijen moeten vervangen bij de eerste generaties.
De afwerking van de 3 lijkt me nog wat ondermaats.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
De afwerking van de 3 lijkt me nog wat ondermaats.
Comment
-
Blijkbaar kan een Tesla dan toch meer dan snel accelereren. Eén rondje op circuit lijkt al goed te lukken: https://www.motortrend.com/cars/tesl...ersion-review/
What no one is quite saying out loud, though, is that a 1:21.49 snips a lifetime-like 1.29 seconds from Randy's recent lap in the Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. The new time essentially matches a 2016 Porsche Cayman GT4 and even beats a former Best Driver's Car winner, the 2011 Ferrari 458 Italia (1:22.30). Until the new BMW M3 shows up, that perches the Model 3 atop the podium as the world's quickest sport sedan—at least around this track.
Natuurlijk denkt Musk weer als enige dat de Model S nog sneller is, dus ik heb zo'n vermoeden dat dit niet de laatste poging geweest is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk BerichtenInterieur ziet er cool uit maar dat exterieur ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk BerichtenOver welk model hebt ge het nu? De model 3 in 't algemeen of het exemplaar dat in zaventem staat? Of over een ander merk?
Comment
-
Tesla heeft de Belgische prijs van de Model 3 bekendgemaakt. De eerste modellen worden in februari geleverd.
Wie in Europa een Tesla Model 3 op voorhand heeft besteld, wordt binnenkort eindelijk uitgenodigd door Tesla om zijn wagen samen te stellen. Tesla levert voorlopig nog enkel de duurdere versies, de Long Range en de Performance. Tesla heeft nu ook een Belgische prijs bekendgemaakt voor die modellen: de Long Range mag mee naar huis vanaf 58.800 euro, de snellere Performance kost minstens 69.700 euro. Ter vergelijking: in de Verenigde Staten kosten de modellen respectievelijk 53.000 dollar (46.733 euro) en 64.000 dollar (56.430 euro) exclusief belastingen en premies.
Goedkoop... voor een Tesla
Die prijzen zijn niet mis, het is nog afwachten op de basisversie van de Model 3 om een écht betaalbare Tesla te kunnen rijden. Toch is de Model 3 hiermee een stuk goedkoper dan grotere broer Model S, zelfs in Performance-trim. Daar zit bijna alle uiterlijke opsmuk (grote velgen, spoilerlip, sportophanging) namelijk al inbegrepen. Enkel voor een kleurtje (ongeveer 1500 euro), een wit interieur (1000 euro) en de betere Autopilot (5000 euro) moet er nog worden bijbetaald. Zo heb je een full-option Model 3 Performance voor ongeveer 77.000 euro, nog altijd een kleine 15.000 euro goedkoper dan de goedkoopste Model S 75D, die trager is en een kleinere autonomie heeft.
De cijfers
De Tesla Model 3 Long Range heeft een batterij van 75 kWh en een elektromotor op elke as. Daarmee kan het vierwielaangedreven model van 0 tot 100 km/u sprinten in 4,7 seconden en haalt hij een WLTP-autonomie van maximaal 544 km. De Perfomance-versie doet er nog een schepje bovenop met hetzelfde sprintje in 3,5 seconden, al offert hij een beetje reikwijdte op met een theoretische 530 km. De topsnelheid ligt respectievelijk op 233 en 250 km/u.
bron; https://www.autowereld.be/autonieuws...box=1544007642
Comment
Comment