Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Niet normaal saai vanbinnen, doet me denken aan de woestijn
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
      Niet normaal saai vanbinnen, doet me denken aan de woestijn
      Inderdaad, en afwerking ziet er op foto ook nog goedkoop uit...

Zullen zien, hopelijk binnenkort eens in het echt... Voorlopig blijf ik het een echt banale wagen vinden

Comment

• Tot zover een tesla voor €35000
        Wss gaat Tesla in snelheid (lees prijs) gepakt worden door de duitse 3 en gaan ze gek moeten gaan doen om hun auto's nog in Europa te slijten.

Comment

• Die prijzen had ik wel verwacht: goedkoopste kost in de US 46.000 dollar, met 21% BTW erbij is dat al minstens 55.660 dollar. Geen flauw idee wat de conversie dollar naar Euro nu is.

: eerst nog eens zien wat die Duitse 3 gaan doen.
          BMW al niets, de project manager van de i3 en i8, Carsten Breitfeld, is naar het Chinese Byton gegaan omdat er bij BMW geen vooruitgang meer zat.
          Mercedes? Als ik naar de EQC kijk, dan zal dat ook nog geen vaart lopen.
          VW/Audi: VW roept wel heel hard van de daken dat ze puur elektrisch gaan, laatste ICE motoren worden ontwikkeld tot 2026, daarna alleen nog maar EV (https://tweakers.net/nieuws/146543/v...ingsmotor.html) Maar ze verkopen dan nog wel tot 2040 ICE auto's.
          Ik denk dat Hyundai/Kia en enkele Chinezen nog sneller gaan zijn, zeker sneller dan BMW en Mercedes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Tot zover een tesla voor €35000
            Wss gaat Tesla in snelheid (lees prijs) gepakt worden door de duitse 3 en gaan ze gek moeten gaan doen om hun auto's nog in Europa te slijten.
            Dit. Had ik geld ingelegd voor die Tesla en keek ik uit naar eentje aan de beloofde prijs, ik voelde mij droog in het holletje genaaid.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Tot zover een tesla voor €35000

en denk jij nu echt dat "de Duiters" een model gaan uitbrengen met betere of minstens gelijkwaardige specs maar dan wel aan €35.000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

Inderdaad, en afwerking ziet er op foto ook nog goedkoop uit...

Zullen zien, hopelijk binnenkort eens in het echt... Voorlopig blijf ik het een echt banale wagen vinden

je kan hem al gaan zien in Belgie. Ben hem een paar weken terug in Zaventem gaan zien
                Aartselaar (Antwerpen) Belgium
                Tuesday 4 december until monday 10 december included (mo-fri 10:00 - 18:00 | sat 10:00 - 17:00).
                Sint-Martens-Latem, Belgium
                Thursday 6 december until tuesday 11 december included (mo-fri 10:00 - 18:00 | sat 10:00 - 17:00).
                Hasselt, Belgium
                Wednesday 12 december until monday 17 december included (mo-fri 10:00 - 18:00 | sat 10:00 - 17:00).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichten

en denk jij nu echt dat "de Duiters" een model gaan uitbrengen met betere of minstens gelijkwaardige specs maar dan wel aan €35.000
                  VW wilt er ene van €18000 brengen. Zelfde specs? Wss niet, maar ge gemiddelde elentriekrijder gaat wss toch rapper nen VW van €18000 aanschaffen dan ne Tesla van €55000 om electrisch te beginnen rijden. Want velen zijn al tevreden met hun Zoe of Leaf en die zie ik mss wel overstappen naar een electrische VW, maar niet snel naar een enorm dure Tesla.

Kan zijn dat ik mis ben, maar dat zal de nabije toekomst wel gaan uitwijzen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Dit. Had ik geld ingelegd voor die Tesla en keek ik uit naar eentje aan de beloofde prijs, ik voelde mij droog in het holletje genaaid.
                    Ja, dan was je ook niet van de slimste geweest. Tesla heeft nooit 35.000€ gezegd, maar 35.000$.
                    Dan weet je al dat je er in Europa nog BTW moet bijtellen, dus die 35k$ zou minstens 42k€ zijn.

Comment

VW wilt er ene van €18000 brengen. Zelfde specs? Wss niet, maar ge gemiddelde elentriekrijder gaat wss toch rapper nen VW van €18000 aanschaffen dan ne Tesla van €55000 om electrisch te beginnen rijden. Want velen zijn al tevreden met hun Zoe of Leaf en die zie ik mss wel overstappen naar een electrische VW, maar niet snel naar een enorm dure Tesla.
                      Kan zijn dat ik mis ben, maar dat zal de nabije toekomst wel gaan uitwijzen.
                      Ben er vrij zeker van dat je mis bent.
                      Al eens gekeken wat je nu kan kopen bij VW voor 18.000€?
                      Enkel de Up en de Polo hebben een vanaf prijs onder de 18.000€.

De komende 3-4 jaar gaat geen enkele fabrikant een EV van de grootte van een Golf kunnen uitbrengen onder de 35.000€, ik denk zelfs eerder 40.000€.

Comment

• ik moet het ook eerst zien,vw staat nu niet direct bekend als prijsbreker.
                        dan verwacht ik eerder iets van renault,zoals de aangekondigde goedkopere zoe,helaas alweer niet onmiddelijk voor ons bestemd.
                        hopelijk wachten ze niet te lang en laten ze dacia meespelen?

Comment

• De traditionele automerken zullen nog wel even blijven lobbyen voor hun ice modellen.

Comment

• goedkoopste model s kost in usa $56000, bij ons €90000
                            als je dat extrapoleert zit je op €73000 voor de 3

Comment

• Net eens even vergeleken:
                              Tesla Model 3 Long Range: vanaf 58.800€, 5,6s naar 100km/u
                              Audi A4 Sport 45 TFSI S tronic met Pack Business Plus en Pack Technology, goedkoopste 18" velgen, matrix LED koplampen en geen ander opties: 57.000€, 245pk, geen optrektijd vermeld
                              Mercedes C300 (258pk) met Rijassistentiepack Plus, Premium Plus Pack, 18" velgen: 59.024€, 5,9s naar 100km/u

Lijkt mij dat de Tesla vrij competitief geprijst is, zelfs tov een ICE auto!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                Net eens even vergeleken:
                                Tesla Model 3 Long Range: vanaf 58.800€, 5,6s naar 100km/u
                                Audi A4 Sport 45 TFSI S tronic met Pack Business Plus en Pack Technology, goedkoopste 18" velgen, matrix LED koplampen en geen ander opties: 57.000€, 245pk, geen optrektijd vermeld
                                Mercedes C300 (258pk) met Rijassistentiepack Plus, Premium Plus Pack, 18" velgen: 59.024€, 5,9s naar 100km/u

Lijkt mij dat de Tesla vrij competitief geprijst is, zelfs tov een ICE auto!
                                Als ge het zo beziet wel, maar dan baseert ge u vooral op de pk's. Niet iedereen wil een auto die minder dan 6 seconden doet, maar gewoon een electrische wagen met pakweg 150pk die er 9 seconden over doet, maar vooral een goede range heeft. En dan wordt het een hele andere vergelijking.

Comment

• Mijn benzine ds3 haalt rond de 680km met volle tank, is maar een goei 140 verschil met de model 3 LR

Comment

Als ge het zo beziet wel, maar dan baseert ge u vooral op de pk's. Niet iedereen wil een auto die minder dan 6 seconden doet, maar gewoon een electrische wagen met pakweg 150pk die er 9 seconden over doet, maar vooral een goede range heeft. En dan wordt het een hele andere vergelijking.
                                    Is inderdaad wat ik wil, maar ja, die zitten er de eerste 2 jaar nog niet aan te komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Is inderdaad wat ik wil, maar ja, die zitten er de eerste 2 jaar nog niet aan te komen.
                                      Ik begrijp ook niet echt goed waarom ze echt op die pk's en sprinttijd bezig zijn, ipv meer range. Wat me wel opvalt is dat ze vooral bezig zijn met dat sneller laden, want ook wel goed is.

Zelf zal het voor mij nog een hele tijd duren, want een betaalbare electrische wagen die minstens het formaat van mijne Tiguan heeft en minstens dezelfde opties, en betaalbaar, zal nog wel een hele poos duren.

Comment

Ik begrijp ook niet echt goed waarom ze echt op die pk's en sprinttijd bezig zijn, ipv meer range. Wat me wel opvalt is dat ze vooral bezig zijn met dat sneller laden, want ook wel goed is.

Zelf zal het voor mij nog een hele tijd duren, want een betaalbare electrische wagen die minstens het formaat van mijne Tiguan heeft en minstens dezelfde opties, en betaalbaar, zal nog wel een hele poos duren.
                                        Dat is vrij simpel te beantwoorden.

Grotere range betekent direct een grotere batterij, en dat kost een pak geld.

Snelle optrektijden betekent voor een electrische auto niet zo veel in kosten. Een motor van 200pk of 400pk kost amper meer, zeker omdat dat vermogen maar een korte tijd moet geleverd worden.
                                        Bij een benzinemotor is die kost een pak groter: 6 cilinders ipv 4, turbo(s), zwaardere aandrijflijn etc. Daarenboven was dat altijd het marketingmodel.
                                        2000€ meer vragen voor andere software of 4 grotere gaten in het motorblok was de winstmotor van de conventionele autoindustrie.

Comment

• kleine nuance toch,400pk kost mss amper iets meer aan de motor,maar die motor moet ook gevoed worden,wil men nog dezelfde range houden moet ook de batterij groter worden.
                                          snelle optrektijden sleuren een batterij leeg,ik rij gemiddeld rond de 15 kw,12 zelfs in de zomer,eco stand uit en alles geven kost minstens 40 kw

Comment

Working...
                                          X