Misschien heeft de komst van de Model 3 samen met startende concurrentie een invloed op de bestellingen van de S en de P ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenMisschien heeft de komst van de Model 3 samen met startende concurrentie een invloed op de bestellingen van de S en de P ?
Das het geen je de laatste dagen veel leest op Tesla forums
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenShowroom is iets anders dan een werkplaats he.
Het is me niet duidelijk of men ook in Europa de (weinige) showrooms gaat sluiten.
In de US heb je echter in veel staten waar men verplicht auto's via onafhankelijke dealers te verkopen en die hebben bij veel mensen een zeer slechte reputatie.
Andere fabrikanten hebben deze wetten gebruikt om Tesla beletten auto's te verkopen. Tesla kon dus enkel online verkopen.
Ze werken wel met "galleries", waar je de auto kan bekijken, maar niet kopen. Zelf prijsinformatie mag er niet gegeven worden (anders is het een dealer)
Zelf zou ik toch graag eerst eens met de auto kunnen rijden, zien of zetels me bevallen, stuur lekker in de hand ligt, etc voor ik besluit te kopen.
De Belgische website vermeld dat je de auto na 3 dagen kan retourneren.
Ik vraag me ook af of dit wel volledig wettelijk is, want je hebt normaal toch 14 dagen bedenktijd voor iets online gekocht? (zij kunnen wel waardevermindering rekenen)
https://www.eccbelgie.be/themas/onli...gen-bedenktijd
Testrijden ga je doen in een centraal gelegen test-centrum, onderhoud en herstellingen kan in legio garages aangeboden worden.
Dat wordt zo voor alle merken de komende jaren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenZo'n P110D wordt voor mij nu ook wel aantrekkelijk, maar ik heb totaal geen vertrouwen in het voortbestaan van het merk.
Tesla ligt qua techniek gemakkelijk 3 jaar voor op alle andere merken, dus als het failliet zou gaan, zijn er genoeg kapers op de kust.
Misschien zou Apple het wel zo opkopen met geld dat ze op de bank hebben staan.
Maar zelfs al is de techniek niet voldoende, een ander groot voordeel van Tesla is hun Supercharger netwerk.
Daar zullen ook veel partijen in geïnteresseerd zijn!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenZo'n P110D wordt voor mij nu ook wel aantrekkelijk, maar ik heb totaal geen vertrouwen in het voortbestaan van het merk.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichtende laatste 2 weken toch zeker een stuk of 4 van die model 3 Teslas onderweg tegen gekomen... eerlijk, ze mogen mij zo eentje gratis aan de deur zetten ik hoef hem nog niet... hoe kun je dit mooi vinden ???
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichtende laatste 2 weken toch zeker een stuk of 4 van die model 3 Teslas onderweg tegen gekomen... eerlijk, ze mogen mij zo eentje gratis aan de deur zetten ik hoef hem nog niet... hoe kun je dit mooi vinden ???
Als ik dat dan zeg hoor ik altijd, "maar het is toch een kleine S", nee dat is het niet. De S is een veel mooiere auto.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichtende laatste 2 weken toch zeker een stuk of 4 van die model 3 Teslas onderweg tegen gekomen... eerlijk, ze mogen mij zo eentje gratis aan de deur zetten ik hoef hem nog niet... hoe kun je dit mooi vinden ???
Comment
-
Ik vind hem ook niet moeders mooiste, maar ook zeker niet lelijk. Alleen aan het interieur kan ik echt niet wennen, die centrale (veel te grote) tablet blijft lelijk.
In de model S kan ik het nog wel smaken omdat het daar ingewerkt zit en je hebt tenminste nog tellers voor je neus.2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenWist niet dat er al rondreden in België
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenIk rij met een firmawagen.
Als ik die in 2018 kan krijgen, dan mogen ze hem bestellen. Zou probleemloos in het budget moeten passen.
Maar Musk, hoe het verder zijn bedrijf ook vergaat, heeft inderdaad bijna op zijn eentje de ganse vastgeroeste autowereld van koers doen veranderen.
Spijtig genoeg blijkt hij daar persoonlijk ook een prijs voor te moeten betalen.
Voor de rest wel leuk om in het heden posts anno 2016 te overlopen en de "voorspellingen" al te kunnen toetsen.
* Het werd dan anno 2019 geen Tesla 3.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk BerichtenIk rijd er al sinds 23/2 mee rond
Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in de afwerking (buiten en binnen) en de zetels.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk vind het ook geen mooie auto.
Als ik dat dan zeg hoor ik altijd, "maar het is toch een kleine S", nee dat is het niet. De S is een veel mooiere auto.
Enige mooie Tesla die ik ooit zag, was een model S break. Maar die bestaat alleen op foto en is wss zelfs een photoshop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk BerichtenIk rijd er al sinds 23/2 mee rond
Bij ons zat de Tesla 3 standard tot begin dit jaar ook nog tussen het EV keuzepakket.
Is er inmiddels uitgehaald omdat de Belgische verdeler geen levertijden voor 2019 meer kon garanderen.
Het budget kon ook al niet ingecalculeerd worden.
Uiteindelijk zijn er voor 2019 maar drie (binnen ons budget) overgebleven die in 2019 effectief kunnen besteld worden.
Het zal voor een volgende keer zijn.Last edited by ivob2; 12/03/2019, 14:29.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichtende laatste 2 weken toch zeker een stuk of 4 van die model 3 Teslas onderweg tegen gekomen... eerlijk, ze mogen mij zo eentje gratis aan de deur zetten ik hoef hem nog niet... hoe kun je dit mooi vinden ???
Het is ook niet voor 100% mijn smaak (de auto die we nu besteld hebben trouwens ook niet, wij vallen spijtig genoeg in de "klasse" die zijn wensen wat moet aanpassen aan de realiteit ) maar als ze hem voor een klein bedrag zouden aanbieden zou ik niet weigeren. Moet zelfs niet gratis zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
Ik denk dat ik hem toch meeneem in mijn keuze voor nieuwe leasewagen volgend jaar.
Lease loop hier normaal af na vier jaar of 135.000 Km.
Gezien ze dit jaar een twintigtal modellen EV in het vooruitzicht stelden vorige lease met een jaar verlengd.
Nu hebben we geen uitwijkmogelijkheid meer.
Weet niet of dat van de leasemaatschappij afhangt (voor EV is het bedrijf trouwens overgeschakeld naar een andere leasemaatschappij) van de wijzigende fiscaliteit of de
carpolicy van het bedrijf maar de keuze (voor hetzelfde budget) voor atmosferische wagens is tussen januari 2018 en februari 2019 spectaculair gedaald.
Hadden we vorig jaar nog ruim de keuze (een vijftiental merken) en voor vele merken nog de keuze tussen vele optiepaketten binnen budget was dit dit jaar ofwel krap een
kale standaardversie van dat merk (en dan zelfs maar een 10-tal meer). Wou je wat opties bleef je steken bij Skoda of Opel. Viel echt op.
Collega die wel bij een atmosferische motor wou blijven en ook nu een bestelling moest plaatsen moest noodgedwongen overschakelen van een BMW 3 reeks naar een Mercedes A-klasse.
Als je daarentegen voor een EV koos kon het niet op. Geen beperking op uitvoering en optiepacks. De aanbieding was zelfs steeds full option. Als je minder wou moest je dit afkruisen. Het tegendeel wat betreft een auto met atmosferische motor.
Ook het inruilen van de tankkaart is, in tegenstelling wat sommigen in vorige post aanhalen, in ons bedrijf geen probleem.
In plaats van een tankkaart kan je tijdens de werkuren op de parking van het bedrijf gratis laden,krijg je een laadkaart voor openbare laadpalen en een wallbox
om thuis te laden (die laatste wordt dan nog eens je eigendom).
Enige toegeving die we moeten doen tov atmosferisch is dat je op vier jaar bij diesel 135.000 Km, bij benzine 120.000 en bij EV 80.000 mag volmaken.
Maar in de praktijk is dat ook geen probleem.
Zie, in die omstandigheden, dus niet onmiddellijk een nadeel om van diesel over te schakelen naar EV.
Misschien denken we er over vier jaar wel anders over.
Na twee dagen testrit hadden we toch al het gevoel dat we nooit meer zouden kunnen wennen aan het rijden een dieselbak.
In ons geval went comfort blijkbaar sneller dan nostalgie.Last edited by ivob2; 12/03/2019, 15:02.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik vind geen enkel Tesla mooi, maar daar gaat het bij Tesla en haar klanten dan ook niet om
Enige mooie Tesla die ik ooit zag, was een model S break. Maar die bestaat alleen op foto en is wss zelfs een photoshop
D'r bestaan wel degelijk break versies van de model S, spijtig genoeg niet gemaakt door tesla zelf.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten't is een begin en de andere constructeurs kijken nu nog maar alleen toe. Als ze lang genoeg blijven kijken, zien ze de trein passeren...
Het belooft dus eerder een nek aan nek rage te worden in het segment waar de grote aantallen er toe doen.
Wat betreft het luxe segment: de testen die ik al doorgenomen heb laten toch zien dat de Audi e-tron niet kan tippen aan range en verbruik van een duurdere Tesla. Alleen de Jaguar I-pace komt een in de buurt.
Comment
Comment