Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

    Zou je die dan particulier kopen?
    Neen, is een bedrijfswagen. Maar in alle eerlijkheid, zelfs indien er geen letter (of beter geen cijfer) aan de fiscaliteit zou veranderen, is het toch echt de bedoeling om voor minimum 1 van de 2 bedrijfswagens die mijn vrouw en ik hebben over te schakelen op een EV.

    Als ik dan bekijk welke auto's in aanmerking komen binnen een corporate leasebudget, dan biedt zo een Tesla model 3 veel value for the buck vind ik. Tesla is ook zo een beetje de Apple van de auto-industrie aan het worden vind ik... you love it or you hate it, maar meestal eens geprobeerd, ben je wel overtuigd.

    Comment


    • De 3 is dermate lelijk qua interieur dat ik die nooit in overweging zou nemen. En dat is heel jammer.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten

        .. dan biedt zo een Tesla model 3 veel value for the buck vind ik. Tesla is ook zo een beetje de Apple van de auto-industrie aan het worden vind ik... you love it or you hate it, maar meestal eens geprobeerd, ben je wel overtuigd.
        I don't love them and I don' hate them.
        Maar op het vlak van marketing, vernieuwing en beslotenheid hebben beiden idd wel wat overeenkomsten. Ze hebben beide een deur opengebroken waardoor de rest noodgedwongen wel wakker moest schieten. Dat is voor mij de positieve kant van hun overeenkomst. Nog een overeenkomst is dat hun CEO's door de fans bijna werden/worden toegejuicht als de nieuwe Messias . Maar hun marketingafdeling (de nieuwe apostelen? ) probeert je er vervolgens van te overtuigen dat je tot hun community (geloofsgemeenschap) moet toetreden om "er nog bij te horen". Vervolgens vatten ze je in een (semi) gesloten systeem dat je nog eens aanzet om hun producten te blijven kopen tegen veel te hoge prijzen.
        Ik wacht dan liever iets langer af om (deels) te kunnen genieten van de vernieuwingen tegen veel lagere prijzen die de concurrenten aanbieden.
        Voor mij is de prijs die ze vragen voor de vermeende meerwaarde het in de praktijk nog nooit waard gebleken.
        Ik zal dan wel niet zo "hip" en "in" zijn maar ik bepaal liever zelf hoe ik me dien te gedragen, wat ik moet consumeren volgens mijn eigen te bepalen noden.
        Last edited by ivob2; 21/03/2019, 12:18.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          De 3 is dermate lelijk qua interieur dat ik die nooit in overweging zou nemen. En dat is heel jammer.
          Het is de bedoeling dat je door het dermate saaie interieur in slaap valt, zodat je per se wil overstappen op een autonoom rijdende Tesla
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            De 3 is dermate lelijk qua interieur dat ik die nooit in overweging zou nemen. En dat is heel jammer.
            Oh dar valt mee hoor tenzij je fan bent van vele knopjes

            Comment


            • Ik ben fan van knopjes.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Ik ben fan van knopjes.
                Vooral die waar je kan aan draaien.


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Voila, iemand die me begrijpt.

                  Comment


                  • Persoonlijk vind ik de wagen geslaagd wat exterieur betreft, maar qua interieur is het voor mij ook een dikke no-go. Geen dashboard voor mijn neus, is een no-go

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Persoonlijk vind ik de wagen geslaagd wat exterieur betreft, maar qua interieur is het voor mij ook een dikke no-go. Geen dashboard voor mijn neus, is een no-go
                      Moet zeggen dat ik het niet echt mis en dacht eerst dat er wat tijd zou moeten overgaan om dit gewoon te worden maar nu ik er mee rijd denk ik er niet meer aan dat er geen dashboard is
                      De ene zal allicht sneller aan een ander interieur wennen dan een ander

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichten
                        Moet zeggen dat ik het niet echt mis en dacht eerst dat er wat tijd zou moeten overgaan om dit gewoon te worden maar nu ik er mee rijd denk ik er niet meer aan dat er geen dashboard is
                        De ene zal allicht sneller aan een ander interieur wennen dan een ander
                        Een ander interieur is een ding, maar geen interieur, dat is het probleem
                        Dat is gewoon kaal.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichten
                            Moet zeggen dat ik het niet echt mis en dacht eerst dat er wat tijd zou moeten overgaan om dit gewoon te worden maar nu ik er mee rijd denk ik er niet meer aan dat er geen dashboard is
                            De ene zal allicht sneller aan een ander interieur wennen dan een ander
                            Mijn vrouw heeft een C4 picasso en C4 grand picasso gehad. Beiden metbdashboard int midden. Vaak,genoeg mee gereden en vind het vreselijk om telkens mijn hoofd te moeten draaien om,te zien hoe hard ik rij. Dus ik blijf erbij dat het een no go is.

                            Comment


                            • niets tegen een c4 picasso...moest ik ermee moeten rijden zou ik dat wrs mss ook aanhalen als negatief
                              probleem is dat ik moet toegeven wel van fan te zijn van tesla...en dan kunnen zulke dingen je opeens veel minder hard schelen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                niets tegen een c4 picasso...moest ik ermee moeten rijden zou ik dat wrs mss ook aanhalen als negatief
                                probleem is dat ik moet toegeven wel van fan te zijn van tesla...en dan kunnen zulke dingen je opeens veel minder hard schelen
                                Een fanboy zal ik wel nooit zijn... zelfs niet van BMW
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  niets tegen een c4 picasso...moest ik ermee moeten rijden zou ik dat wrs mss ook aanhalen als negatief
                                  probleem is dat ik moet toegeven wel van fan te zijn van tesla...en dan kunnen zulke dingen je opeens veel minder hard schelen
                                  Tesla gaat er van uit dat de bestuurder (zal hij/zij nog zo genoemd worden ?) op afzienbare tijd niets meer te doen heeft in de wagen als zijn bestemming instellen (inspreken..) en van het landschap genieten. Dan wordt elke menselijke toezicht op de wagen overbodig en mag het scherm zelfs verdwijnen, net als het stuur en de pedalen. Maar hoe lang een contact met het stuur nog is blijft dat toekomstmuziek... en ondertussen wordt misschien nog enkel de fiets toegelaten als privévoertuig... de natte droom van elke overtuigde ecologist !!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                                    I don't love them and I don' hate them.
                                    Maar op het vlak van marketing, vernieuwing en beslotenheid hebben beiden idd wel wat overeenkomsten. Ze hebben beide een deur opengebroken waardoor de rest noodgedwongen wel wakker moest schieten. Dat is voor mij de positieve kant van hun overeenkomst. Nog een overeenkomst is dat hun CEO's door de fans bijna werden/worden toegejuicht als de nieuwe Messias . Maar hun marketingafdeling (de nieuwe apostelen? ) probeert je er vervolgens van te overtuigen dat je tot hun community (geloofsgemeenschap) moet toetreden om "er nog bij te horen". Vervolgens vatten ze je in een (semi) gesloten systeem dat je nog eens aanzet om hun producten te blijven kopen tegen veel te hoge prijzen.
                                    Ik wacht dan liever iets langer af om (deels) te kunnen genieten van de vernieuwingen tegen veel lagere prijzen die de concurrenten aanbieden.
                                    Voor mij is de prijs die ze vragen voor de vermeende meerwaarde het in de praktijk nog nooit waard gebleken.
                                    Ik zal dan wel niet zo "hip" en "in" zijn maar ik bepaal liever zelf hoe ik me dien te gedragen, wat ik moet consumeren volgens mijn eigen te bepalen noden.
                                    groot gelijk,maar wel oppassen,tesla bekritiseren kunnen ze hier niet goed verdragen.

                                    Comment


                                    • Toch wel een verschil van betekenis tussen Tesla et Apple toen ze op de markt kwamen : voor de user doet een Tesla wat elke deftige wagen met automaat reeds deed. Apple is toen afgekomen met een totaal nieuwe userinterface, het was dat of vechten met de DOS-commando’s...
                                      Maar wie nog er van ??

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                                        Tesla gaat er van uit dat de bestuurder (zal hij/zij nog zo genoemd worden ?) op afzienbare tijd niets meer te doen heeft in de wagen als zijn bestemming instellen (inspreken..) en van het landschap genieten. Dan wordt elke menselijke toezicht op de wagen overbodig en mag het scherm zelfs verdwijnen, net als het stuur en de pedalen. Maar hoe lang een contact met het stuur nog is blijft dat toekomstmuziek... en ondertussen wordt misschien nog enkel de fiets toegelaten als privévoertuig... de natte droom van elke overtuigde ecologist !!
                                        Ook al moet ik niets doen, dan nog wil ik een scherm voor mijn neus. Al is het maar om netflix te kijken

                                        Comment


                                        • Iemand een idee wanneer de long range rwd van de Tesla beschikbaar wordt in Europa.
                                          BMW 420dA : >>>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X