Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• gisteren vertrok ik met de model 3 thuis in Nossegem en na nog geen 2 minuten later aan het kruispunt Leuvensteenweg / Mechelsesteenweg kom ik een zwarte en blauwe tegen.

Comment

• hoeveel verbruik je? op de bc...

Comment

• eerlijk gezegd nog niet echt op gekeken ook omdat ik voor mijn dagelijkse ritten me sowieso geen zorgen moet maken. 2 x kleine 35km autostrade aan een 120- 125 of iets meer want voor je het weet rijdt je veel te snel. de eerste lange rit dat we deden was van Zaventem naar westervoort ten oosten van Arnhem via de e19 dan tiurnhout en zo over Eindhove. vertrokkenn met 90% en de hele rit vlot gereden en kwam aan met nog 44% over.

Comment

• Tesla 3 verkoopt goed:

The numbers are starting to come in for vehicle sales in European markets and the Tesla Model 3 is shining...

January: 780
          February: 4,293

March:
          Norway: 5,818
          Netherlands: 2,209
          Spain: 428
          Austria: 752
          Sweden: 1,106
          France: according to User Jartp: 1,153
          Denmark according to User Thorbjørn: 321
          Portugal: 355
          Italy: 269
          Finland: 153
          Belgium: 676
          Switzerland 1243
          So 19,582 deliveries are already certain
          Ben benieuwd hoe dit gaat evolueren. Ze hebben de markt nog quasi voor zichzelf het komende (half?) jaar, want Hyundai/Kia zijn ongeveer uitverkocht en nieuwe(re) EV's moeten nog beschikbaar komen.

Comment

• En hoe zouden die verkoopcijfers zonder fiscale stimuli zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              En hoe zouden die verkoopcijfers zonder fiscale stimuli zijn?
              mijn aankoop heb ik er alvast niet door laten afhangen.

Comment

• In NL is de verkoop van de S en X ingestort nadat de bijtellingsregels aangepast zijn. Boven de 50k moeten ze daar ook de volle mep betalen. Daarom is de 3 er nu zo een succes en dat zal alleen maar toenemen als de goedkopere versies in de EU aan geboden worden. Zelfde verhaal in Noorwegen, torenhoge belastingen voor de 'gewone' wagens en allerlei voordelen voor elektrische wagens.

En laat dat nu net de twee landen zijn waar ze als zoete broodjes over de toonbank gaan.

Wat er ook van zij, ik zie mezelf wel in een elektrische wagen rijden in de toekomst. Na een testrit met een X toch serieus onder de indruk. Maar ik wacht op een Europees alternatief.

Comment

En hoe zouden die verkoopcijfers zonder fiscale stimuli zijn?
                  Zijn die fiscale stimuli dan enkel voor Tesla of denk je dat de Model 3 een betere elektrische auto is dan de concurrenten van Audi/Mercedes/BMW/Hyundai/Nissan/Renault/...?

Comment

• stimuli zijn niet meer nodig ik denk dat genoeg volk is overtuigd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      stimuli zijn niet meer nodig ik denk dat genoeg volk is overtuigd
                      Ik ben benieuwd in welke mate deze zal aanslaan bij particulieren.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten

Zijn die fiscale stimuli dan enkel voor Tesla of denk je dat de Model 3 een betere elektrische auto is dan de concurrenten van Audi/Mercedes/BMW/Hyundai/Nissan/Renault/...?
                        Uiteraard zijn de fiscale stimuli niet enkel voor Tesla, maar op de een of andere manier heeft Tesla voorlopig volgens mij toch betere batterijen met de bijbehorende range. Kijk maar naar Jaguar en Audi, die komen zo ver niet op een lading.

Sprak afgelopen weekend met een eigenaar van een Hyundai Kona Electric en die kwam met rustig rijden ook aan 500km. Die auto heeft echter een levertijd van 12 maanden terwijl Tesla nu bijna binnen 2 maanden kan leveren.

Comment

• Tis nu wel nen S, maar tis zover: https://www.hln.be/auto/chinezen-hac...epad~aa874696/

Comment

• Hebben ze eerder ook al bij andere merken gedaan.

Comment

• Toch beangstigend, niet? Straks met een kleine hack kunt ge met de controller van uwe PS4 gewoon GTA op de baan spelen

Comment

• Alle softwarehuizen geven bijna dagelijks updates om achterdeuren te sluiten, waarom Tesla niet ? Het enig verschil is dat er weinig kan gebeuren als je PC strandt...
                                Grote vraag is of al dat spielerei in een wagen wel nodig is om dagdagelijks van A naar B te rijden en dat op een wel gekend parcours (behalve als tijdverdrijf in de files, natuurlijk ! )

Comment

Sprak afgelopen weekend met een eigenaar van een Hyundai Kona Electric en die kwam met rustig rijden ook aan 500km. Die auto heeft echter een levertijd van 12 maanden terwijl Tesla nu bijna binnen 2 maanden kan leveren.
                                  Ik heb in de praktijk juist het tegendeel ondervonden. De enige EV die onmiddellijk leverbaar was betrof de Kona EV (gaan hem morgenavond ophalen maar staat al bijna 2 weken klaar in de garage, offerte begin maart getekend). De Tesla 3 standard die je in prijs (de vermoedelijke prijs dan toch) met de Kona EV 64 kWh dient te vergelijken (de Tesla 3 die nu leverbaar is bevindt zich in een heel andere prijsklasse dan zelfs de duurste Kona EV) werd juist van het lijstje afgevoerd omdat er geen datum in het vooruitzicht (en dan zwijgen we nog over effectieve levering) kon gesteld worden noch over de uiteindelijke verkoopprijs in EU.

Comment

• Even de site van Tesla.be bezocht : erg duidelijk zijn ze voorlopig niet over leveringstermijnen...
                                    Ik denk dat ze nu nog enkel de bestaande reservaties afhandelen.
                                    Heeft iemand recentelijk een “instant”-bestelling kunnen plaatsen zonder voorafgaande reservatie ? Met welke leveringstermijn dan ?

Er is er wel een te koop bij Power Cars in Loppem , met 100 kms op de teller en voor 69900 euro’s, maar men moet graag zwart binnen en buiten zien.
                                    Last edited by guyugy; 03/04/2019, 18:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      Alle softwarehuizen geven bijna dagelijks updates om achterdeuren te sluiten, waarom Tesla niet ? Het enig verschil is dat er weinig kan gebeuren als je PC strandt...
                                      Grote vraag is of al dat spielerei in een wagen wel nodig is om dagdagelijks van A naar B te rijden en dat op een wel gekend parcours (behalve als tijdverdrijf in de files, natuurlijk ! )
                                      dagelijkse updates is wel wat overdreven.

Comment

• Ik vind vooral die stickers op de weg beangstigend. En dit is natuurlijk niet een Tesla specifiek probleem hoor, dit gaat bij alle merken mogelijk zijn!
                                        Iedereen is het er over eens dat een automatisch bestuurde wagen maken zeer moeilijk is een momenteel alleen in goede weer- en verkeers omstandigheden lukt. Stel je voor dat men dan nog eens moedwillig de boel gaat saboteren!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichten
                                          dagelijkse updates is wel wat overdreven.
                                          Ja, maar niet zoveel als je de updates van FaceBook, Messenger en YouTube samen telt

Comment

Working...
                                          X