gisteren vertrok ik met de model 3 thuis in Nossegem en na nog geen 2 minuten later aan het kruispunt Leuvensteenweg / Mechelsesteenweg kom ik een zwarte en blauwe tegen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
eerlijk gezegd nog niet echt op gekeken ook omdat ik voor mijn dagelijkse ritten me sowieso geen zorgen moet maken. 2 x kleine 35km autostrade aan een 120- 125 of iets meer want voor je het weet rijdt je veel te snel. de eerste lange rit dat we deden was van Zaventem naar westervoort ten oosten van Arnhem via de e19 dan tiurnhout en zo over Eindhove. vertrokkenn met 90% en de hele rit vlot gereden en kwam aan met nog 44% over.
Comment
-
Tesla 3 verkoopt goed:
The numbers are starting to come in for vehicle sales in European markets and the Tesla Model 3 is shining...
January: 780
February: 4,293
March:
Norway: 5,818
Netherlands: 2,209
Spain: 428
Austria: 752
Sweden: 1,106
France: according to User Jartp: 1,153
Denmark according to User Thorbjørn: 321
Portugal: 355
Italy: 269
Finland: 153
Belgium: 676
Switzerland 1243
So 19,582 deliveries are already certain
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenEn hoe zouden die verkoopcijfers zonder fiscale stimuli zijn?
Comment
-
In NL is de verkoop van de S en X ingestort nadat de bijtellingsregels aangepast zijn. Boven de 50k moeten ze daar ook de volle mep betalen. Daarom is de 3 er nu zo een succes en dat zal alleen maar toenemen als de goedkopere versies in de EU aan geboden worden. Zelfde verhaal in Noorwegen, torenhoge belastingen voor de 'gewone' wagens en allerlei voordelen voor elektrische wagens.
En laat dat nu net de twee landen zijn waar ze als zoete broodjes over de toonbank gaan.
Wat er ook van zij, ik zie mezelf wel in een elektrische wagen rijden in de toekomst. Na een testrit met een X toch serieus onder de indruk. Maar ik wacht op een Europees alternatief.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenEn hoe zouden die verkoopcijfers zonder fiscale stimuli zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenstimuli zijn niet meer nodig ik denk dat genoeg volk is overtuigd“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
Zijn die fiscale stimuli dan enkel voor Tesla of denk je dat de Model 3 een betere elektrische auto is dan de concurrenten van Audi/Mercedes/BMW/Hyundai/Nissan/Renault/...?
Sprak afgelopen weekend met een eigenaar van een Hyundai Kona Electric en die kwam met rustig rijden ook aan 500km. Die auto heeft echter een levertijd van 12 maanden terwijl Tesla nu bijna binnen 2 maanden kan leveren.
Comment
-
Comment
-
Alle softwarehuizen geven bijna dagelijks updates om achterdeuren te sluiten, waarom Tesla niet ? Het enig verschil is dat er weinig kan gebeuren als je PC strandt...
Grote vraag is of al dat spielerei in een wagen wel nodig is om dagdagelijks van A naar B te rijden en dat op een wel gekend parcours (behalve als tijdverdrijf in de files, natuurlijk ! )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
Sprak afgelopen weekend met een eigenaar van een Hyundai Kona Electric en die kwam met rustig rijden ook aan 500km. Die auto heeft echter een levertijd van 12 maanden terwijl Tesla nu bijna binnen 2 maanden kan leveren.
Comment
-
Even de site van Tesla.be bezocht : erg duidelijk zijn ze voorlopig niet over leveringstermijnen...
Ik denk dat ze nu nog enkel de bestaande reservaties afhandelen.
Heeft iemand recentelijk een “instant”-bestelling kunnen plaatsen zonder voorafgaande reservatie ? Met welke leveringstermijn dan ?
Er is er wel een te koop bij Power Cars in Loppem , met 100 kms op de teller en voor 69900 euro’s, maar men moet graag zwart binnen en buiten zien.Last edited by guyugy; 03/04/2019, 18:33.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenAlle softwarehuizen geven bijna dagelijks updates om achterdeuren te sluiten, waarom Tesla niet ? Het enig verschil is dat er weinig kan gebeuren als je PC strandt...
Grote vraag is of al dat spielerei in een wagen wel nodig is om dagdagelijks van A naar B te rijden en dat op een wel gekend parcours (behalve als tijdverdrijf in de files, natuurlijk ! )
Comment
-
Ik vind vooral die stickers op de weg beangstigend. En dit is natuurlijk niet een Tesla specifiek probleem hoor, dit gaat bij alle merken mogelijk zijn!
Iedereen is het er over eens dat een automatisch bestuurde wagen maken zeer moeilijk is een momenteel alleen in goede weer- en verkeers omstandigheden lukt. Stel je voor dat men dan nog eens moedwillig de boel gaat saboteren!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichtendagelijkse updates is wel wat overdreven.
Comment
Comment