Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Ik bedoelde het laden bij u thuis, op kosten van de werkgever. Maar blijkbaar is daar een oplossing voor?
    Je laat een laadpaal op je oprit zetten, aangesloten op jouw electriciteitsnet. Er wordt een aparte teller gezet voor die laadpaal. Kostprijs ongeveer 1000 EUR voor de paal
    BMW 420dA : >>>

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Niets houd je tegen om een tussenstop te maken in een spa met laadstation...(overnachting) En te stoppen aan een laadstation om terwijl te gaan eten... 2x En je bent er...
      Klopt in principe wel. Is ook geen breekpunt. Ik vermoed dat volgeladen met 4 personen het rijbereik heel klein wordt. Dan is 1100 km wel ver.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
        Voor petroleumgestookte auto's is er een alternatief. Voor petroleumgestookte vliegtuigen voorlopig niet. Al werkt Elon, inc. ook daar aan, met de Hyperloop. Is zijn preek dan nu plots wel ontvankelijk? Of is het misprijzen te groot en het water toch te diep?
        Vliegtuigen ok, de man moet zijn werk doen. Leuk idee, die hyperloop ook. Maar commerciële ruimtevaart? Iemand die me daar het nut van kan aangeven?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door P_F Bekijk Berichten
          Vliegtuigen ok, de man moet zijn werk doen. Leuk idee, die hyperloop ook. Maar commerciële ruimtevaart? Iemand die me daar het nut van kan aangeven?
          Wat is het nut van op vakantie te gaan?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Het willen veranderen zit niet in de mens? Mss wel, maar kan die mens niet veranderen omwille de hoge aanschafprijs, of niet het geschikte in gamma, of te kleine range. In ieder geval is voor mij de 3 punten een probleem. Ik maak veel kms, de hoge aanschafprijs laat niet toe dat ik hem krijg als firmawagen, en ik heb een ruime wagen nodig waar mijn vouwladder in past.

            We kunnen alleen maar hopen dat er een snelle evolutie komt waarbij de concurrenten ook op de kar springen en er in alle segmenten een betaalbare electrische wagen komt. De range is nog niet zo het voornaamste, want in de toekomst zal deze wel hoger worden, meer laadmogelijkheden en sneller laden.
            Geen enkele van die concurrenten heeft ooit 2 jaar op voorhand bijna 300.000 autos verkocht in een weekend.
            Geloof me, die zitten allemaal met een ei in hun broek nu, en zullen snel hun investeringen in de ontwikkeling van een electrische auto verhogen.

            Remember Kodak.... Die verkochten filmpkes aan 100 frank, waarvan de kost 10 frank was, en je betaalde nog eens 250 frank voor 30 afdrukskes. Waar zijn die nu?

            Als de omzet van een groep als BMW, GM of VW in een jaar met 10% zakt, dan zitten die allemaal heel diep in het rood.
            Er gaat nog wat gebeuren in autolandschap.

            Comment


            • Tesla Model 3

              Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              Is al lang berekend hoor. Als in België alle verkochte auto's elektrisch zouden zijn, zou er iets van 15-20% extra capaciteit nodig zijn: http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/article/detail/2482211/2015/10/08/Wat-als-morgen-iedereen-elektrisch-rijdt.dhtml
              Heb het bericht niet kunnen lezen maar kan ik absoluut niet geloven.

              Elektriciteitsverbruik per gezin / dag is iets van een 10 kw ?

              Als je met een gezin met 2 teslas gaat rijden en in totaal 200 km / dag doet zit je aan 50-60 kw extra, met andere woorden geen 10% extra maar een stijging van het verbruik / gezin met 500 a 600%

              Waar gaan we dat in België halen ?

              Toch ?
              Last edited by germinal; 06/04/2016, 04:29.
              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
              current : BMW 330D F30

              Comment


              • Wat ga je doen als je op hotel onderweg aankomt en alle laadpalen zijn volzet door andere auto's? Die daar 10u staan te laden?

                Comment


                • Plaatsje reserveren, of wat verder in de stad gaan laden hé.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                    Heb het bericht niet kunnen lezen maar kan ik absoluut niet geloven.

                    Elektriciteitsverbruik per gezin / dag is iets van een 10 kw ?

                    Als je met een gezin met 2 teslas gaat rijden en in totaal 200 km / dag doet zit je aan 50-60 kw extra, met andere woorden geen 10% extra maar een stijging van het verbruik / gezin met 500 a 600%

                    Waar gaan we dat in België halen ?

                    Toch ?
                    De gemiddelde auto rijdt in België 15000 km per jaar.
                    Dat is 41 km per dag.
                    Aan een verbruik van 30 kWh/100 km (Tesla) betekent dat een dikke 10 kWh per auto per dag.
                    Dus voor het verbruik van gezinnen is dat een pak extra, maar op het totale verbruik (industrie, treinen, ...) is dat een beperkte stijging, en bovendien gaat dat langzaam.

                    Als de vraag naar stroom er is, zal het aanbod wel volgen.
                    Daarenboven daalt het verbruik van de gezinnen en industrie al jaren door bv ledverlichting en efficientere systemen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Klopt in principe wel. Is ook geen breekpunt. Ik vermoed dat volgeladen met 4 personen het rijbereik heel klein wordt. Dan is 1100 km wel ver.
                      Waarom zou het rijbereik zo veel kleiner worden? Het gewicht van de auto ligt vrij hoog (door de batterijen), dus dat extra gewicht er bij: zou dat dan zo veel uitmaken? Dat doet het toch ook niet bij een ICE-auto?
                      Last edited by ; 06/04/2016, 17:01.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Wat ga je doen als je op hotel onderweg aankomt en alle laadpalen zijn volzet door andere auto's? Die daar 10u staan te laden?
                        Draadloos opladen is de toekomst hé.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Geen enkele van die concurrenten heeft ooit 2 jaar op voorhand bijna 300.000 autos verkocht in een weekend.
                          Geloof me, die zitten allemaal met een ei in hun broek nu, en zullen snel hun investeringen in de ontwikkeling van een electrische auto verhogen.

                          Remember Kodak.... Die verkochten filmpkes aan 100 frank, waarvan de kost 10 frank was, en je betaalde nog eens 250 frank voor 30 afdrukskes. Waar zijn die nu?

                          Als de omzet van een groep als BMW, GM of VW in een jaar met 10% zakt, dan zitten die allemaal heel diep in het rood.
                          Er gaat nog wat gebeuren in autolandschap.
                          Bwa,

                          De meeste fabrikanten zijn wel al een hele tijd bezig met de ontwikkeling van wagens. Maar ze spenderen er voorlopig geen budget aan om deze ook effectief te bouwen. Enerzijds omdat ze melkkoe van diesel/benzine nog wat willen uitmelken. Anderzijds zijn de banden tussen oliemaatschappijen en de fabrikanten nog al dik en moeilijk om zo ineens door te knippen.

                          Tesla is nu op de kar van elektrisch rijden gesprongen en heeft nu eindelijk iets of wat betaalbaar model gemaakt. Maar of zij nu definitief vertrokken zijn is toch een groot vraagteken? In het verleden waren bedrijven die als eerste met iets kwamen, meestal niet degene die er daarna groot mee werden.

                          Voor je het weet komt er straks een andere fabrikant op de markt en veegt die de voeten met Tesla kwa afstand, omdat ze een andere techniek gevonden hebben

                          Comment


                          • Tuurlijk kan dat gebeuren. Maar denk toch dat Tesla nu het stadium van mini-startup voorbij is.
                            Hun batterijfabriek is de grootste fabriek die er bestaat op de wereld vergeleken met gelijk wat.
                            En wat batterijen betreft maken ze er meer dan al de anderen samen.

                            Natuurlijk gaan ze niet alleen blijven, en er zullen anderen ook de transformatie maken.

                            Maar denk nog eens aan het signaal: 275000 auto's in 1 weekend! En dat zijn nog maar de early adopters/fast followers.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Laadpaal met een kaartje hé.
                              Hoe laden de bezitters van een i3?

                              Het aantal laadpalen gaat als paddestoelen uit de grond komen!
                              Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                              Heb het bericht niet kunnen lezen maar kan ik absoluut niet geloven.

                              Elektriciteitsverbruik per gezin / dag is iets van een 10 kw ?

                              Als je met een gezin met 2 teslas gaat rijden en in totaal 200 km / dag doet zit je aan 50-60 kw extra, met andere woorden geen 10% extra maar een stijging van het verbruik / gezin met 500 a 600%

                              Waar gaan we dat in België halen ?

                              Toch ?
                              Ik vermoed dat de bedrijven meer verbruiken dan de gezinnen... Die 10% slaat op het totale verbruik.

                              Comment


                              • Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door P_F Bekijk Berichten
                                  Vliegtuigen ok, de man moet zijn werk doen. Leuk idee, die hyperloop ook. Maar commerciële ruimtevaart? Iemand die me daar het nut van kan aangeven?
                                  Iedereen wil wel eens ontsnappen aan de dagelijkse sleur en dan lijkt me een vakantie naar Mars nog geen slecht idee :-)

                                  Comment


                                  • Mensen hameren hier toch maar op het aantal verkochte wagens in een weekend en hier en daar een enkeling die dat nuanceert. Hoeveel van die 300000 gaan nog annuleren als hij uiteindelijk te configureren valt en uiteindelijk gaan zien dat ze voor die €30000 die ze voorzien hadden, maar een pover wagentje krijgen? En dat er makkelijk €15000 à 20000 bij komt om hem te hebben zoals ze hem willen?

                                    Maar anderzijds komen er nog wel wat andere bij.

                                    Dus om te nuanceren: het zijn reservaties met cashback-mogelijkheid.

                                    Tegen de tijd dat deze er komt, bestaat er mss een systeem waarbij CO2 wordt opgenomen en O2 wordt uitgestoten zoals de bomen doen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Wat ga je doen als je op hotel onderweg aankomt en alle laadpalen zijn volzet door andere auto's? Die daar 10u staan te laden?
                                      Dan plug je gewoon in in een doodnormaal stopcontact. Geeft 12 km/u. Kom je aan in je hotel rond een uur of vijf in de namiddag, en vertrek je terug na je ontbijt rond een uur of tien, dan heb je er een dikke 200 km bij gekregen. Daar raak je toch al een stuk ver mee, hee?

                                      Maar los daarvan, ik rij nu meer dan twee jaar met een Model S, en in die tijd heb ik nog nooit "van moetens" moeten laden buitenhuis. Wil je eens een verre reis maken, dan nemen we ofwel de TGV (is al een dozijn keer gebeurd), ofwel het vliegtuig (hoogstens eens om de vijf jaar zo ongeveer), ofwel huren we een fossiele wagen (maar dat is nog nooit moeten gebeuren - de shock met de Model S zou te groot zijn, vrees ik)...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                        Mensen hameren hier toch maar op het aantal verkochte wagens in een weekend en hier en daar een enkeling die dat nuanceert. Hoeveel van die 300000 gaan nog annuleren als hij uiteindelijk te configureren valt en uiteindelijk gaan zien dat ze voor die €30000 die ze voorzien hadden, maar een pover wagentje krijgen? En dat er makkelijk €15000 à 20000 bij komt om hem te hebben zoals ze hem willen?
                                        Nog los daarvan, mijn haar komt voortaan toch recht te staan, na een eerste "reservatie-ervaring" met mijn Model S. Twee jaar wachten op een nauwelijks gekende wagen, om dan daarna te zien dat kopers na u allerlei goodies extra krijgen, waar jij ofwel geen mogelijkheid toe kreeg (AutoPilot hardware, dual drive, ludicrous mode, om maar enkele voorbeelden te geven), ofwel belachelijk veel had mogen voor bijbetalen (ik herinner me nog 400 EUR voor... de hoedenplank achteraan je wagen)...

                                        Kortom, voor mij geen reservaties meer. Eerst rustig afwachten wat de uiteindelijke Model III gaat worden (én kosten), daarna de kinderziektes laten passeren, de bijkomende goodies monsteren, en DAN pas toeslaan!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                          Kortom, voor mij geen reservaties meer. Eerst rustig afwachten wat de uiteindelijke Model III gaat worden (én kosten), daarna de kinderziektes laten passeren, de bijkomende goodies monsteren, en DAN pas toeslaan!
                                          Keerzijde van de medaille is dat de Model S ook steeds duurder geworden is, ene ludicrous komt met alle goodies bijna 30.000 euro duurder uit en de prijzen lijken ze kwartaal per kwartaal te willen opdrijven.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X