Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heeft zo'n Tesla 3 eigenlijk een HUD? Lijkt me toch een leuke optie als je alleen maar zo'n laptop in het midden van de boordplank geplakt hebt.
    Dacht eerst dat het een nutteloos gadget was (in de wijze van het staat er nu toch op dus even zien wat het geeft) maar is tot nu toe één van de nuttigste opties.
    Alle nuttige info voor je gebald zonder dat je je blik van de weg voor je moet afwenden.
    Kijk nauwelijks nog naar de instrumentencluster voor me, laat staan naar dat scherm op de middenconsole.

Comment

• Geen HUD.

Comment

• Normaal, de bedoeling is een Tesla binnen afzienbare tijd van op het achterbank te zullen besturen, enkel met voice recognition
        Weg met dat stuur en deze vervelende pedalen... enfin dat is de natte droom !

Comment

• Misschien voor jou, voor mij eerder een nachtmerrie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
            Misschien voor jou, voor mij eerder een nachtmerrie.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
              Alle nuttige info voor je gebald zonder dat je je blik van de weg voor je moet afwenden.
              Net omdat je HUD aan je raam “kleeft” kijk je niet verder dan je neus, euuuh raam lang is...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Duidelijk nog geen kwalitatieve HUD gebruikt. De info kleeft niet tegen je raam maar wordt in de verte geprojecteerd.
                Een HUD vindt trouwens zijn oorsprong in de luchtvaart (jachtvliegtuigen). Moesten jachtpiloten niet verder kijken dan hun neus lang is, het zou niet lang duren.

Comment

• In de US heeft Tesla Autopilot een verplichte optie gemaakt van 2.000$ ipv 3.000$ voorheen.
                  Standard Range is ook niet meer online te bestellen, enkel via telefoon (voor hoe lang?)

En de Standard Range Plus is ook beschikbaar gekomen op de Belgische website voor 47.800€:

Autopilot kost nog wel 5.300€ in Belgie. Vind ik wel veel geld ivgl met die 2.000$ in de US.
                  Prijs Model 3 Standard Range Plus, Blauw metallic met wit interieur en AutoPilot: 56.160€.

Comment

• Als iets verplicht is betreft het dan nog een optie?
                    En wat heb je in België aan een autopilot als het wettelijk (nog) niet toegelaten is?
                    errata: met autopilot bedoelen ze dus niet de "volledig zelfrijdende besturing" maar de ACC gekoppeld aan wat veiligheidssnufjes (wat in bijna iedere andere auto van die prijs ook standaard is). Ook in de Tesla Standard Range Plus (gedeeltelijk premium interieur).
                    De meerprijs (als ik tenminste hun configurator goed begrijp) van 5.300€ is niet voor de autopilot maar voor de "volledig zelfrijdende besturing".

En je moet nog altijd een voorschot van 2.000€ betalen bij bestelling.
                    En ik zie nergens bij bestelling een leveringsdatum staan? (nog niet bij benadering).
                    Last edited by ivob2; 12/04/2019, 13:58.

Comment

• Je hebt gelijk: Die 5.300€ is voor het volledig zelfrijdende systeem. Lijkt me vrij dom om dat nu reeds te bestellen:
                      - totaal onduidelijk of ze dat ooit wel echt volledig gaan leveren
                      - de prijzen veranderen vrij regelmatig, dus het kan goed zijn dat het later toch goedkoper wordt
                      Dat brengt de Model 3 die ik wil, net onder de 50k. Serieus te overwegen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                        Duidelijk nog geen kwalitatieve HUD gebruikt. De info kleeft niet tegen je raam maar wordt in de verte geprojecteerd.
                        Een HUD vindt trouwens zijn oorsprong in de luchtvaart (jachtvliegtuigen). Moesten jachtpiloten niet verder kijken dan hun neus lang is, het zou niet lang duren.
                        Lol, zal allemaal rommel geweest zijn bij Lexus, Audi en BMW...
                        Op het moment dat jij (of ik) je HUD (af)leest kijk je niet verder, of om je heen. Het enigste wat er wel is dat je weg-kijk-tijd misschien een fractie korter is dan dat je naar je klokken of virtual dash zou kijken.
                        Mocht je de test doen met een parabool ga je net even veel te laat zijn om iets anders waar te nemen in je uithoeken van je ogen.
                        Is voor vele dan ook een leuk & duur gadget, niet meer of minder.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• wat ik wel denk, dat je met een elec wagen net wat meer op je snelheid moet letten, aan het motorgeluid + welke vitesse weet je met normale auto met wat ervaring wel ongeveer hoe snel je rijdt, hier ontbreken die 2 dingen

Comment

• Inderdaad.
                            En persoonlijk had ik de laatste tijd met de veralgemening van zone snelheidsborden ook een probleem om te weten hoe snel ik nu precies mocht rijden (ik merkte meestal het einde van zo'n zone op maar het begin ging nogal eens de mist in). Persoonlijk vind ik het dus een pluspunt dat de gereden snelheid en de gelezen max. snelheid vlak in mijn gezichtsveld geprojecteerd worden. Evenals de aanwijzingen voor navigatie. En de dode hoeken. Het valt dus wel mee met het afspeuren van de hoeken van de ogen. Zeker als je geen enkele klok of aanwijzing meer voor je hebt staan en al die info ergens in het midden van de frontale console moet gaan zoeken.
                            In het huidge verkeer kan er trouwens in een 'fractie van een seconde" veel mis gaan.
                            Als je er niets aan vindt ook geen probleem. Er staat een aan/uit knop op en het kostte niets meer. Iedereen tevreden.
                            (Op de volgende staat het trouwens ook niet op. Vond ik de bestuurderszetel met geheugen dan weer handiger).
                            Last edited by ivob2; 12/04/2019, 18:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              wat ik wel denk, dat je met een elec wagen net wat meer op je snelheid moet letten, aan het motorgeluid + welke vitesse weet je met normale auto met wat ervaring wel ongeveer hoe snel je rijdt, hier ontbreken die 2 dingen
                              Dat denk ik ook. Het gevoel moet allicht volledig anders zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Dat denk ik ook. Het gevoel moet allicht volledig anders zijn.

Ik vind het verrassend luid qua windruis en rolgeluid bij 100 en meer.

Comment

• Dat is normaal. Bij een ICE overstemt het motorgeluid deels de rolgeluiden. Bij een EV hoor je bv. duidelijk het verschil tussen (fluister)asfalt en beton.
                                  En de banden maken ook al een verschil. Veel EV's worden standaard afgeleverd met eco banden. Die staan nu niet bepaald bekend om hun geruisloosheid.
                                  In een voertuig waar de motor geen geluid maakt valt dat dus extra op.

Comment

• In elk geval is het frappant hoe klein het verschil in geluid is als men als voetganger een Tesla S met een een ICE vergelijkt
                                    Op kasseien of klinkers maakt de Tesla met zijn dikke banden veel kabaal

Comment

• Potverdik, die goedkopere versie heeft minder goed interieur: geen verwarmde achterzetels, geen satteliet kaarten of live verkeersinfo en minder goede audio.
                                      Ik zie geen mogelijkheid om dat toch erbij te nemen. Lijkt enkel te kunnen via upgrade naar long range met 2 motoren. Maar dat is +11k! Toch wel belachelijk. 5,6s naar 100 vind ik al meer dan snel genoeg.

Ik hoor dat je telefonisch wel aangepaste configs kan bestellen, bvb long range met 1 motor. Maar ja, toch ook weer belachelijk dat men eerst zegt dat men het simpel wil houden, alles online, en dan een andere mogelijkheid geeft die nergens beschreven staat.

Comment

• Slimme marketingtechniek van Musk, hé ? Goedkope wagens beloven, maar enkel dure zo lang als het kan verkopen.
                                        En gelijk dat hij heeft, daar er genoeg klanten daarin lopen...
                                        Nu, niet schieten op Musk, de andere merken doen net hetzelfde, maar hierdoor blijven EV’s te duur voor de meeste mensen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          Slimme marketingtechniek van Musk, hé ? Goedkope wagens beloven, maar enkel dure zo lang als het kan verkopen.
                                          En gelijk dat hij heeft, daar er genoeg klanten daarin lopen...
                                          Nu, niet schieten op Musk, de andere merken doen net hetzelfde, maar hierdoor blijven EV’s te duur voor de meeste mensen.
                                          net wat ik al maanden probeer aan te kaarten,en al maanden op hamer.
                                          maar als je zoiets durft te zeggen ben je anti.....................
                                          pas dus maar op

Comment

Working...
                                          X